Diskuse

Škoda Fabia (2007)

31.10.2010

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "svato60". Je to moje piate auto, predchádzajúce bola Fabia Junior s motorom 1,4 Mpi 44 kW, ročník 2002,…

 

Škoda Fabia Combi (svato60)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  20:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    Svarak jo to je to, co sem potřeboval... No počítám, že bych se na tomhle JAGU moh dostat na 500 bhp... kdybych upravil svody, dal sportovní katy, dvojí saní s předchladičem, tak i 530 bhp... kdo ví ;-) Uvidí se na jaru...

    Jako hrabání v jednotce je nutný - musí se upravit mapa na to, co se změní na železe... ale jen prodloužit vstřik, okecat vzduchováhu atd... to není tuning... a krasný je, jak na těch svejch stránkách spol. Cimbu nabízí kit, aby tvoje škodovka vypadala... nevim jako co, ale prý Subaru >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  20:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    no tomu se dá říkat tuning ;-) , a ne když ti v tabulce ukážou že budeš mít takovej výkon a jen přenastaví řídící jednotku. Při tom každý motor má od výroby trošku jiný výkon- tolerance je běžná do pár kilowatt , to je prostě běžný. Stejně jako to že s nárůstem najetých kilometrů roste výkon a točivý moment klesá, takže možná i proto se říká že motory před smrtí jdou nejlíp :-)
    edit-ty jo,mě to zas brebentí :-) ,to dělá ten litr svařáku :-) ...no jo začíná zima, je třeba se připravit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  19:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    Tak já taky moc nejezdim, teď sem s JAGem nemoh - rozhozeny přední ramena, dělaj se úpravy motoru (tuning) - jiny řemenice, jiný řetězy, přečasuje se to, ostřejši vačka, pak asi necham vyleštit válce a ventily trochu rozšířit... sportovní válce, vlastní okruh pro kompresor... možná bych ho vyměnil za Garret TA45 kdo ví... čas a rada kamaráda ukáže... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  19:37

    « Re: Re: Odpovede na otázky...

    můžu se zeptat jak si myslel poslední bod?
    tobě někdo proplatil škody které na autě páchají úžasné silnice které tu máme??
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  19:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    já mam spíš family sport :-) .
    Když bude čas a finance tak proč ne ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  19:18

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    Škodovku bych jednu chtěl a moc... ale sehnat Rapida Cabrio s 2.5 litr ford V6 motorem se neda... kor kdyz byly vyrobeny snad jen 4 kousky >:D
    Nemám tu celou, jaksi mne MA nepřesvědčilo abych sem dal všechny auta... Třeba ta 318 z 94 by tu taky mohla bejt, ale nějak se mi nechce :-)

    Edit: ale děkuju :-) Stav se někdy na nějakej sraz a třeba se potkame >:D Nebo na sosnový příští rok na BMW Motosport vs Jaguar Motosport ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  17:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    taky se divim, ale ať si to kupujou...já sem spokojenej :-) .
    Mimochodem máš peknou garáž ;-) .
    Ale nevidím tam žádnou fábii >:-[] , nemáš rád adrenalinový předjíždění?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  15:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    2,8 v peknym klasickym tvaru :-) Nepřestávám se divit, že si někdo koupí třeba tu šáde... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  15:16

    « Re: Re: Re: Re: + 5 kW?

    Aspoň že mam jen 2,8 :-), takže sem normální :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  15:02

    « Re: Re: Re: + 5 kW?

    Jóóó my se 4 litrama prostě nepatříme na silnici >:D Furt slýchávám, že 4 litr s automatem umí řídit každej *... tak co, asi sem >:D :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 03.11.10  14:57

    « Re: Odpovede na otázky...

    Nedá mi to reagovat, jen nechci vyvolávat nějaky flame...

    ad 1) měnit proč ne... ale je to u tohodle motoru podle mne zbytečné - měnění pod 10 000 je u olejů pro nesilniční účely nesmyslné, ale opět proč ne. Sám měním u Jaguaru olej po 10 000 a u Range po 15 000 ale je to dáno stylem mé jízdy a užití vozidla:-)

    ad 2) já jsem taky požitkář, nejezdím na dálnici v čechách více jak 110 (už jen proto, že chci aby mi podvozek zustal na autě) km/h... Jo se 4 litrem se dá dělat víc věcí, jak předjíždět, ale taky třeba předjíždět bezpečně. Pak je taky rozdíl jet přes alpy v haťapce a v třeba i 1.9 ochcávce, natož pak v autě s 4.0 motorem

    ad 3) doufám, že za ten "chiptuning" nedal víc jak no... já bych za to asi nedal nic >:D asi by stálo za to se seriovou jednotkou sednout na valcovou brzu a nechat si změřit výkon před a po "chiptuningu", ale to asi nikdo neudělal:-)

    ad 4) no jestli mění často přední silentbloky a stabilky, tak ať pošle účet příslušnýmu úřadu - u mne se to osvědčilo...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.10  09:45

    « Re: Re: Přední osa + Diesel

    O napínácích řetězu tam taky píše, ale zrovna tahle věc u 1.2 HTP funguje celkem spolehlivě. Obavy o výkon olejového čerpadla jsou liché, ale to majiteli nelze vyčítat, neb vyrůstal v komunistickém bloku. Moderní motory (v západních zemích už cca 30 let) maji olejovou soustavu navrženou tak, že i v nejnižších otáčkách je tlak oleje naprosto dostatečný a s mazáním potíže nejsou.
  • « 00 Reagovat !

    foto Mira328i

    Mira328i 03.11.10  09:41

    « Re: Re: Re: + 5 kW?

    sakra to je nárůst :-) ,nebo spíš jen takový placebo. Ale nejvíc mě dostala věta v diskuzi od majitele:
    nie je veda predbehnut na aute s
    objemom 4 litre, resp. vykonom
    110kW a viac, ten, kto chce
    predbehnut v nebezpecnej
    krkolomnej situacii dupnutim na
    plyn.pedal a za 5s spravit
    predbiehaci manever, nie je
    borec. Velke a silne auta su
    kompenzaciou ich majitelov s
    malym prirodzenim..
    Takže z toho plyne- největší hovada jsou ty co se snaží půl hodiny předjíždět s htp jiné auto, protože to sou prostě adrenalinový borci, kteří se prostě nebojí >:D
  • 00 Reagovat !

    foto mvdr

    mvdr 03.11.10  01:26

    « Odpovede na otázky...

    Dobry neskory vecer.
    Dnes som si precital rekcie na recenziu auta mojho otca.
    Potom som mu volal a spytal som sa, preco neodpisuje.
    Povedal mi, ze to neriesi, ze nebude odpovedat. Ze napisal o aute svoju pravdu a dalej to nebude znasilnovat, kto neveri, nech neveri, ...
    Ok, tak na niektore z otazok sa Vam pokusim odpovedat ja.
    1. olej a loby - otec sa rozhodol a uveril firme CIMBU, mozno je to loby, ale jednoducho robi tak, ako povedali oni. Veri tomu, ze opotrebovanie oleja ma svoje opodstatnenie, mozno nie take velke ako u diesela, ale ma. Mozno u 9 aut z 10 sa pri vymene oleja az po15.000km nic nestane, ale on meni castejsie.
    2. preco si kupil 3-valec HTP? No, to bola aj pre mna zahada, v case, ked kupoval auto, jazdil hlavne mesto a medzimesto, rocne zopar tisic kilometrov, zvukovy prejav motora HTP mu nijako nevadil, vzhladom na sluzbu, ktoru od auta ocakaval a cenu, ktoru dostal od predajcu nebolo co riesit. Ja mam HTP 40kW, pouzivam to ako mestske priblizovadlo na necele 4km do prace 7 dni v tyzdni a je to v pohode. Kedysi, ked bola Fabia moje jedine auto, jazdil som s nou aj na dovolenku a nikdy nebol problem. Nebolo mojou prioritou dostat sa na miesto urcenia priemernou rychlostou 120 km.h, nikdy som nebol pretekar, ale skor pozitkar, teda som sa kochal okolitou krajinou, nesutazil som. Ak som nevedel predbehnut auto predomnou, nestresoval som, vyckal som a skusil to pri dalsej moznej prilezitosti.
    Nie je veda predbehnut na aute s objemom 4 litre, resp. vykonom 110kW a viac, ten, kto chce predbehnut v nebezpecnej krkolomnej situacii dupnutim na plyn.pedal a za 5s spravit predbiehaci manever, nie je borec. Velke a silne auta su kompenzaciou ich majitelov s malym prirodzenim...
    Takze odpoved - ta motorizacia mu stacila a vyhovovala, preto si take auto kupil.
    3. Ano, motor ma skutocne vykon cez 51kW. Stretol sa s manikom, ktory mu upravil software. Tuto zmenu nazval cipovanim - nie je to cipovanie? Keby bol tatko nejaky laik, tak by som mu neuveril, ale skutocne ma auto vacsi vykon, je to vec softu. Nebol na ziadnej stolici, ale zatah, aky ma motor po "zmene" v riadiacej jednotky je evidentny.
    Preco cipoval HTP? Auto si mieni ponechat aj v buducnosti, za cenu upravy riad.jednotky ziskal vacsiu silu motora, relativne znizenie spotreby. Nejazdi s tym kombikom naplno zalozeny, ale maximalne vo dvojici s manzelkou, jasne, pokial by vyuzival naplno obsadene vozidlo batozinou a pasaziermi, to cipovanie by nestacilo...
    4. Nie, otec je postarsi pan a skutocne diery nepocita, skor by som povedal, ze ma smolu
    S pozdravom, Sveťo
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 02.11.10  23:56

    « Re: Přední osa + Diesel

    V Čechách stabilizační prvky odcházej jak na běžícím pásu... Na svym autě měnim rok co rok stabilizatory a silentbloky předních ramen, čepy ob dva roky. Nemusí ani nutně počítat díry, stačí se párkrát projet po parodii na dálnici - D1 nebo nedejbože jet na Bratislavu...

    A teď nevim, jestli nemyslí napínáky řetězu, by u tak mladýho auta s tak prd prd výkonem neměly dělat problémy ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 02.11.10  23:53

    « Re: Re: + 5 kW?

    A za to lidi platěj... 8-s Ne nebudu rýpat do toho českýho "pokladu" neměli by mne tu rádi >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.10  16:04

    « Re: + 5 kW?

    To podle mě bere jenom z tabulek, že si nechal 47 kW přeprogramovat na 52 kW...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.10  16:02

    « Přední osa + Diesel

    Tatík má Ibizu s 1.9 TDI (technicky shodné auto s Fábií). S přední nápravou byly jenom ty problémy, které byly u všech aut na této platformě v té době - a sice opotřebená táhla stabilizátorů. Ta se vyměnila za nová upravená a od té doby nebyl nejmenší problém ani s těžkým motorem. Ty máš Fábii z roku 2007, takže máš ty upravený táhla už z výroby, a přesto se ti to rozbilo ;-) Buď máš smůlu, nebo počítáš díry na silnicích.
  • 00 Reagovat !

    foto Jacoppo

    Jacoppo 02.11.10  14:49

    « + 5 kW?

    A provedli tam nějaký tuning? Zažil jsem, kdy kamarádovi tvrdili, že mu u jeho auta "zvedli" výkon ze 167 kW na 172 kW a přitom tam vůůbec nic neudělali (ten výkon takový byl už z výroby - ověřeno u na brzdě po výměně jednotky- výkon byl uplně stejnej)... A celkově čipovat tohle auto asi nemá moc smyslu ne?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.10  08:23

    « len tak

    Pekná recenzia,len nikdy nepochopím, prečo si niekto kúpi "haťapku" a dá ju potom čipovať a mení v nej olej v polovičnom intervale. Veď do fábie sa montoval aj veľmi podarený motor 1,4 s 59 kW (v II. kovej 63 kW), s ktorým neboli a ani nie sú také problémy ako s trojvalcom a až taký veľký cenový rozdiel (či už cena auta ako aj cena poistky) tam nebol.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…