Škoda Fabia (2007)
31.10.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "svato60". Je to moje piate auto, predchádzajúce bola Fabia Junior s motorom 1,4 Mpi 44 kW, ročník 2002,…
Škoda Fabia Combi (svato60)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Má načipovaný motor, veľmi dobrú spotrebu, ... veď on o tom popí… 31.10.2010 18:29 Brandon Walsh
- dobrý 31.10.2010 19:45 twistedTSD
- Perfektná recenzia... 31.10.2010 21:21 mvdr
- Zatékání 31.10.2010 21:59 McGyver2
- hmm 01.11.2010 11:03 pali.sk
- len tak 02.11.2010 08:23
-
+ 5 kW? 02.11.2010 14:49
Jacoppo
-
Re: + 5 kW? 02.11.2010 16:04
-
Re: Re: + 5 kW? 02.11.2010 23:53
Jacoppo
-
Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 09:41
Mira328i
-
Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:02
Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:16
Mira328i
-
Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:23
Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 17:32
Mira328i
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 19:18
Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 k… 03.11.2010 19:25
Mira328i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: +… 03.11.2010 19:38 Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 k… 03.11.2010 19:25
Mira328i
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 19:18
Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 17:32
Mira328i
-
Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:23
Jacoppo
-
Re: Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:16
Mira328i
-
Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 15:02
Jacoppo
-
Re: Re: Re: + 5 kW? 03.11.2010 09:41
Mira328i
-
Re: Re: + 5 kW? 02.11.2010 23:53
Jacoppo
-
Re: + 5 kW? 02.11.2010 16:04
- Přední osa + Diesel 02.11.2010 16:02
- Odpovede na otázky... 03.11.2010 01:26 mvdr
- No tak dobre... 05.11.2010 15:43 mvdr
- Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek 12.11.2010 19:28 The Stig Driver
-
Brandon Walsh 31.10.2010 18:29
Má načipovaný motor, veľmi dobrú spotrebu, ... veď on o tom popíše.
tak to som zvedavy co tatko o tej nacipovanej hatapke so zadnym nahonom popise -
-
pali.sk 01.11.2010 11:03
hmm
... 10005 recenzia na fabku, ale predsa iná. :-)
... zaujala ma výmena oleja po 8tis. km tak som si dal námahu dohľadať uvádzaný článok ... a tak silnú olej loby som už dávno neprečítal ... :-( že na to ešte ľudia skočia ... nuž budiš ... pre ostatných tu je linka: [odkaz] pri benzíne bez turba ...-
Nicco 01.11.2010 12:21
« Re: hmm
Olej je alfa (Romeo) a omega kazdeho stroja. Dobrym prikladom su Twin Spark motory u Alfy alebo prave 1.2HTP z dielne Skody (nie VW), ktory ma niekolko konstrukcnych chyb, z ktorych asi najhorsia je prehrievanie oleja od blizko ulozeneho katalyzatora, kedy plej pri jazde po dialnici dosahuje teplot pretekarskych aut.
Skor by som ale povedal, ze menit olej skor u dieselu, nez u benzinu, alebo tak rovnako, pretoze diesel zanasa olej sadzami ale benzin ma zasa vyssie teploty a otacky.
-
-
"-- skrytý --" 02.11.2010 08:23
len tak
Pekná recenzia,len nikdy nepochopím, prečo si niekto kúpi "haťapku" a dá ju potom čipovať a mení v nej olej v polovičnom intervale. Veď do fábie sa montoval aj veľmi podarený motor 1,4 s 59 kW (v II. kovej 63 kW), s ktorým neboli a ani nie sú také problémy ako s trojvalcom a až taký veľký cenový rozdiel (či už cena auta ako aj cena poistky) tam nebol. -
Jacoppo 02.11.2010 14:49
+ 5 kW?
A provedli tam nějaký tuning? Zažil jsem, kdy kamarádovi tvrdili, že mu u jeho auta "zvedli" výkon ze 167 kW na 172 kW a přitom tam vůůbec nic neudělali (ten výkon takový byl už z výroby - ověřeno u na brzdě po výměně jednotky- výkon byl uplně stejnej)... A celkově čipovat tohle auto asi nemá moc smyslu ne?-
"-- skrytý --" 02.11.2010 16:04
« Re: + 5 kW?
To podle mě bere jenom z tabulek, že si nechal 47 kW přeprogramovat na 52 kW...-
-
Mira328i 03.11.2010 09:41
« Re: Re: Re: + 5 kW?
sakra to je nárůst :-) ,nebo spíš jen takový placebo. Ale nejvíc mě dostala věta v diskuzi od majitele:
nie je veda predbehnut na aute s
objemom 4 litre, resp. vykonom
110kW a viac, ten, kto chce
predbehnut v nebezpecnej
krkolomnej situacii dupnutim na
plyn.pedal a za 5s spravit
predbiehaci manever, nie je
borec. Velke a silne auta su
kompenzaciou ich majitelov s
malym prirodzenim..
Takže z toho plyne- největší hovada jsou ty co se snaží půl hodiny předjíždět s htp jiné auto, protože to sou prostě adrenalinový borci, kteří se prostě nebojí >:D-
-
-
-
-
Jacoppo 03.11.2010 19:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
Škodovku bych jednu chtěl a moc... ale sehnat Rapida Cabrio s 2.5 litr ford V6 motorem se neda... kor kdyz byly vyrobeny snad jen 4 kousky >:D
Nemám tu celou, jaksi mne MA nepřesvědčilo abych sem dal všechny auta... Třeba ta 318 z 94 by tu taky mohla bejt, ale nějak se mi nechce :-)
Edit: ale děkuju :-) Stav se někdy na nějakej sraz a třeba se potkame >:D Nebo na sosnový příští rok na BMW Motosport vs Jaguar Motosport ;-)-
-
Jacoppo 03.11.2010 19:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
Tak já taky moc nejezdim, teď sem s JAGem nemoh - rozhozeny přední ramena, dělaj se úpravy motoru (tuning) - jiny řemenice, jiný řetězy, přečasuje se to, ostřejši vačka, pak asi necham vyleštit válce a ventily trochu rozšířit... sportovní válce, vlastní okruh pro kompresor... možná bych ho vyměnil za Garret TA45 kdo ví... čas a rada kamaráda ukáže... :-!-
Mira328i 03.11.2010 20:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
no tomu se dá říkat tuning ;-) , a ne když ti v tabulce ukážou že budeš mít takovej výkon a jen přenastaví řídící jednotku. Při tom každý motor má od výroby trošku jiný výkon- tolerance je běžná do pár kilowatt , to je prostě běžný. Stejně jako to že s nárůstem najetých kilometrů roste výkon a točivý moment klesá, takže možná i proto se říká že motory před smrtí jdou nejlíp :-)
edit-ty jo,mě to zas brebentí :-) ,to dělá ten litr svařáku :-) ...no jo začíná zima, je třeba se připravit :-)-
Jacoppo 03.11.2010 20:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
Svarak jo to je to, co sem potřeboval... No počítám, že bych se na tomhle JAGU moh dostat na 500 bhp... kdybych upravil svody, dal sportovní katy, dvojí saní s předchladičem, tak i 530 bhp... kdo ví ;-) Uvidí se na jaru...
Jako hrabání v jednotce je nutný - musí se upravit mapa na to, co se změní na železe... ale jen prodloužit vstřik, okecat vzduchováhu atd... to není tuning... a krasný je, jak na těch svejch stránkách spol. Cimbu nabízí kit, aby tvoje škodovka vypadala... nevim jako co, ale prý Subaru >:D-
Mira328i 03.11.2010 20:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
jo svařák je good :-) , v téhle podzimní a zimní době lepší než pivo ;-) .
K tomu programování řídící jednotky-samozřejmě chápu že je nutný jí upravit v závislosti na změnách na motoru, ale změny motoru jsou základ-pak se dělá jednotka-u atmosféry to ani jinak význam nemá.
Já úpravy neplanuju, spíš budu udržovat dobrý stav auta, ale vim o úpravách motoru který mam o 100koní-svody,saní,vačka...je to na stránkách krámský motorsport.
Vlastně mam motor který je naladěn spíše na krouticí moment než výkon, ale mě to takhle vyhovuje.-
Jacoppo 03.11.2010 21:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
Viděl sem kdysi od AC Schnitzera E30 tuším, že cabrio s 92 bhp - měl ho človíček v Brně, ale kde je mu teď konec nevím, občas sem ho vídal na srazu Land Roveru...
Myslim, že tyhle auta si zasloužej zustat co nejvíc originál, ja taky na svýho JAGa montuju jen Jaguar motosport věci na tuhle serii... ostastní je prasárna už.-
Mira328i 03.11.2010 21:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: + 5 kW?
to je dost malý výkon :-(,mimo to mam radši 6ti hrnky...4vály mě neberou , já se rozhodoval při koupy mezi 328i touring a 325i gabrio e30 z r.95 v origo stavu...
Teď trošku lituju..ale zas potřebuju auto na běžný ježdění a nemám garáž.
K tomu tuningu-mě se líbí třeba bmw od alpiny-to je úplná špička..
Jinak jedině origo vylepšení-ne výfuku co řvou atd...
Mam averzi na takový ty sprasený bavoráky s radlicí vepředu a žehlícím prknem vzadu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 02.11.2010 16:02
Přední osa + Diesel
Tatík má Ibizu s 1.9 TDI (technicky shodné auto s Fábií). S přední nápravou byly jenom ty problémy, které byly u všech aut na této platformě v té době - a sice opotřebená táhla stabilizátorů. Ta se vyměnila za nová upravená a od té doby nebyl nejmenší problém ani s těžkým motorem. Ty máš Fábii z roku 2007, takže máš ty upravený táhla už z výroby, a přesto se ti to rozbilo ;-) Buď máš smůlu, nebo počítáš díry na silnicích.-
Jacoppo 02.11.2010 23:56
« Re: Přední osa + Diesel
V Čechách stabilizační prvky odcházej jak na běžícím pásu... Na svym autě měnim rok co rok stabilizatory a silentbloky předních ramen, čepy ob dva roky. Nemusí ani nutně počítat díry, stačí se párkrát projet po parodii na dálnici - D1 nebo nedejbože jet na Bratislavu...
A teď nevim, jestli nemyslí napínáky řetězu, by u tak mladýho auta s tak prd prd výkonem neměly dělat problémy ne?-
"-- skrytý --" 03.11.2010 09:45
« Re: Re: Přední osa + Diesel
O napínácích řetězu tam taky píše, ale zrovna tahle věc u 1.2 HTP funguje celkem spolehlivě. Obavy o výkon olejového čerpadla jsou liché, ale to majiteli nelze vyčítat, neb vyrůstal v komunistickém bloku. Moderní motory (v západních zemích už cca 30 let) maji olejovou soustavu navrženou tak, že i v nejnižších otáčkách je tlak oleje naprosto dostatečný a s mazáním potíže nejsou.-
"-- skrytý --" 12.11.2010 22:09
« Re: Re: Re: Přední osa + Diesel
Milý Hoonzo , Htp mají vážné problémy, mimo jiné, s napínáky a s mazáním motoru. Nemá to nic společného s olejovou,japonskou ani s jakoukoliv jinou loby.,prostě to ve škodovce udělali špatně.
Než něco napíšeš zjisti si jak se věci mají.
-
-
-
-
mvdr 03.11.2010 01:26
Odpovede na otázky...
Dobry neskory vecer.
Dnes som si precital rekcie na recenziu auta mojho otca.
Potom som mu volal a spytal som sa, preco neodpisuje.
Povedal mi, ze to neriesi, ze nebude odpovedat. Ze napisal o aute svoju pravdu a dalej to nebude znasilnovat, kto neveri, nech neveri, ...
Ok, tak na niektore z otazok sa Vam pokusim odpovedat ja.
1. olej a loby - otec sa rozhodol a uveril firme CIMBU, mozno je to loby, ale jednoducho robi tak, ako povedali oni. Veri tomu, ze opotrebovanie oleja ma svoje opodstatnenie, mozno nie take velke ako u diesela, ale ma. Mozno u 9 aut z 10 sa pri vymene oleja az po15.000km nic nestane, ale on meni castejsie.
2. preco si kupil 3-valec HTP? No, to bola aj pre mna zahada, v case, ked kupoval auto, jazdil hlavne mesto a medzimesto, rocne zopar tisic kilometrov, zvukovy prejav motora HTP mu nijako nevadil, vzhladom na sluzbu, ktoru od auta ocakaval a cenu, ktoru dostal od predajcu nebolo co riesit. Ja mam HTP 40kW, pouzivam to ako mestske priblizovadlo na necele 4km do prace 7 dni v tyzdni a je to v pohode. Kedysi, ked bola Fabia moje jedine auto, jazdil som s nou aj na dovolenku a nikdy nebol problem. Nebolo mojou prioritou dostat sa na miesto urcenia priemernou rychlostou 120 km.h, nikdy som nebol pretekar, ale skor pozitkar, teda som sa kochal okolitou krajinou, nesutazil som. Ak som nevedel predbehnut auto predomnou, nestresoval som, vyckal som a skusil to pri dalsej moznej prilezitosti.
Nie je veda predbehnut na aute s objemom 4 litre, resp. vykonom 110kW a viac, ten, kto chce predbehnut v nebezpecnej krkolomnej situacii dupnutim na plyn.pedal a za 5s spravit predbiehaci manever, nie je borec. Velke a silne auta su kompenzaciou ich majitelov s malym prirodzenim...
Takze odpoved - ta motorizacia mu stacila a vyhovovala, preto si take auto kupil.
3. Ano, motor ma skutocne vykon cez 51kW. Stretol sa s manikom, ktory mu upravil software. Tuto zmenu nazval cipovanim - nie je to cipovanie? Keby bol tatko nejaky laik, tak by som mu neuveril, ale skutocne ma auto vacsi vykon, je to vec softu. Nebol na ziadnej stolici, ale zatah, aky ma motor po "zmene" v riadiacej jednotky je evidentny.
Preco cipoval HTP? Auto si mieni ponechat aj v buducnosti, za cenu upravy riad.jednotky ziskal vacsiu silu motora, relativne znizenie spotreby. Nejazdi s tym kombikom naplno zalozeny, ale maximalne vo dvojici s manzelkou, jasne, pokial by vyuzival naplno obsadene vozidlo batozinou a pasaziermi, to cipovanie by nestacilo...
4. Nie, otec je postarsi pan a skutocne diery nepocita, skor by som povedal, ze ma smolu
S pozdravom, Sveťo-
Jacoppo 03.11.2010 14:57
« Re: Odpovede na otázky...
Nedá mi to reagovat, jen nechci vyvolávat nějaky flame...
ad 1) měnit proč ne... ale je to u tohodle motoru podle mne zbytečné - měnění pod 10 000 je u olejů pro nesilniční účely nesmyslné, ale opět proč ne. Sám měním u Jaguaru olej po 10 000 a u Range po 15 000 ale je to dáno stylem mé jízdy a užití vozidla:-)
ad 2) já jsem taky požitkář, nejezdím na dálnici v čechách více jak 110 (už jen proto, že chci aby mi podvozek zustal na autě) km/h... Jo se 4 litrem se dá dělat víc věcí, jak předjíždět, ale taky třeba předjíždět bezpečně. Pak je taky rozdíl jet přes alpy v haťapce a v třeba i 1.9 ochcávce, natož pak v autě s 4.0 motorem
ad 3) doufám, že za ten "chiptuning" nedal víc jak no... já bych za to asi nedal nic >:D asi by stálo za to se seriovou jednotkou sednout na valcovou brzu a nechat si změřit výkon před a po "chiptuningu", ale to asi nikdo neudělal:-)
ad 4) no jestli mění často přední silentbloky a stabilky, tak ať pošle účet příslušnýmu úřadu - u mne se to osvědčilo...-
-
Jacoppo 03.11.2010 21:57
« Re: Re: Re: Odpovede na otázky...
U Lotus Elise mi proplatili přední rameno utržený na jižní spojce včetně podběhu a blatníku a to v plný výši na základě rozhodnutí ve správním řízením na magistrátě a u Saabu mi proplatili, když sem po 4 za rok měnil silentbloky a stabilizatory - stačil znalecký posudek, že zmíněná silnice má nebezpečnej povrch.
Edit: písmenka utekly:D
-
-
-
-
mvdr 05.11.2010 15:43
No tak dobre...
Aj tak sú všetky zdôvodnenia k smiechu, takže sa ďalej nevyjadrujem.
Keď človek jazdí ročne 15.000km, väčšinou po meste a na chalupu, nepotrebuje pohon 4x4, ani diesel, ktorý by ani nestihol zahriať na pracovnú teplotu a už je v cieli. Nekúpi si ani 4-valec, hoci 1.4MPI oo ŠKODY, ale "haťapku", tak je magor?
Ja som potom rovnako ujetý, keď mám 40kW HaŤaPku a v druhom aute, ťažkom skoro 1,5 tony turbobenzín?
Mal som mať aspoň objem 2,8 litra a ideálne diesel?
Komunizmus padol, keď som mal 10,5 roka a predsa...
-
The Stig Driver 12.11.2010 19:28
Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek
Jel si prosímtě v nějakém silnějším autě než 47 kW+ 5 kW Chip ???
U odstavce 47+5 kW jsem se parádně pobavil >:D >:D >:D :yes:-
Mira328i 12.11.2010 21:21
« Re: Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek
ale určitě to je požitek-dokonce si ho můžeš vychutnávat oproti normálním autům neskutečně dlouhou dobu >:-[] , tady máš aspoň čas si to vychutnat :-) .
Možná bych se nebál tuhle nadupanou fobii označit slovem monstrum, to kvůli tomu upravenýmu motoru >:D-
-
Mira328i 12.11.2010 22:19
« Re: Re: Re: Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek
ale vim, s 51kw htp už sem se vezl...úžasný, ta dravost >:-[] ..
A to zrychlování nad rychlostí 100km/h je opravdu fascinující >:-[] ,
možná by se dalo říci i děsivé :-) .
Na každý předjížděcí manévr se člověk připravuje jak na zdolání everestu, ten adrenalin..-
-
-
-
Mira328i 12.11.2010 22:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek
ano tolik mam, ale taky mam auto co má 1,5tuny...jinak ten krouťák není až tak moc velkej, spíš nastupuje pozvolna do maxima-takže to není takový to škubnutí..
Zažil sem auto co mi při tom zrychlení skoro vyráželo dech-911 ...ta uměla zarazit do sedačky od začátku do konce zrychlování-
Aspire 12.11.2010 22:57
« Re: Zrychlení z 120 na 150 je přímo požitek
Tak to je teda macek, ale stejně to jde rychle, 911 zrychluje rychle, já jsem zvyklej na motory u kterejch se pohybuju od 50KW do 77KW >:D pak mě švihák svezl v 911 které má 239KW a ani nevím jestli jsem v tu dobu dýchal ale říkal že nezrychluje naplno >:D
-
-
-
-
-
-
-
-