Recenze

10 Majitel

Ford Sierra 2.0i 4x4 CLX

9.47 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8
Ford Sierra, foto 9 Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Ess (Cassandra) Rok výroby 1990 Koupeno ojeté najeto [km]:250000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 171 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Twyggy".

Karoserie 4vd. Sedan

Motor 2.0i DOHC 88kW / 171Nm

Pohon 4x4 s rozdělením výkonu 66:34 ve prospěch zadní nápravy

Samosvorný diferenciál na zadní nápravě

Elektrická okna řidiče a spolujezdce

Šíbr

Čtecí lampičky řidiče a spolujezdce

ABS (kotoučové brzdy na obou nápravách)

Posilovač řízení

Tříramenný volant z RS Cosworth

Imobilizér

Palubní PC

Sedačky RECARO

Zadní sedačky z modelu GHIA(opěrky hlavy a loketní opěrka)

Zadní stabilizátor z XR4x4

Silné stránky

Přední silnou stránkou je podle mě výkonný a hlavně spolehlivý motor DOHC. I přez to, že v mé Sieře pracuje již 17 let je stále ve velmi dobré kondici a při plynulé jízdě si řekne v průměru maximálně o 8l paliva. Ovšem městský provoz ve spojení s pohonem všech kol se na jeho hladu projeví. Stačí však vyjet mimo město, zapíchnout ručičku otáčkoměru na hodnotu 2500 ot/min při zařazeném 5tém rychlostním stupni a palubní PC hnedle ukazuje hodnoty okolo 5,5 - 6 l/100km. Co se týče jeho výkonu, není co dodat. 88kW a 170Nm jsou dobré hodnoty a dokáží cvičit s 1200kg hmoty celkem svižně. Odvážím se řící, že je to rovnocenný soupeř kombíkům osazeným motorem WV 1.9TDi.

Další silnou stránkou je pohon 4x4. V zimě a na mokru je jeho výhoda neoddiskutovatelná. Ale i na suché silnici je jistota v zatáčkách markantnější. Samozřejmě že vůz nejede jako po kolejnicích ale jeho limity jsou hodně vysoko. Díky bočním náklonům dává vůz celkem dobře najevo co ještě snese a co ne. Samosvorný diferenciál na zadní nápravě nutí vůz chovat se nedotáčivě což jej činí dobře předvídatelným. Na suchém asfaltu je snad nemožné auto "utrhnout", ale jen co padne první sníh, je vše jinak :)

Samozřejmě je vůz také velmi pohodlný. Přejet celou republiku během dne není žádný velký problém. Sedačky jsou příjemné a člověk nevystoupí z auta rozlámaný jako se mi běžně stává např u vozu Fabia. Prostornost je také dobrá. I přez variantu 4dv. sedan, je možné celkem pohodlně dovnitř auta naložit 4 pasažéry a jejich lyže.

A v neposlední řadě bych zmínil vysokou mechanickou spolehlivost. Samo za sebe mluví to, že u drtivé většiny Sierr, které mají na svém kontě dnes již více než 150tis km jsou stále originální ložiska kol.

Slabé stránky

Slabou stánkou je přední náprava. Rychle se opotřebují silentbloky a v kombinaci s opotřebovanými kotouči docházi k vibrování volantu při brždění. Ovšem opravy pření nápravy jsou velmi jednoduché a poměrně levné. Také jsou dnes již k dostání kvalitnější díly, které vydrží déle.

Slabší brzdný ůčinek ve verzi bez ABS a u prvních Sierr s motorem 1.6 OHC brzdný ůčinnek také nevalný.

Koroze, přecijen jsou to auta v průměru 20 let stará a nemálo z nich má za sebou služební minulost a mnoho kilometrů.

U verze 4x4 je třeba při koupi dbát na správnou funkčnost pohonného systému a při jeho provozu dodržovat jistá pravidla. Také trpí přední polosy které mohou začít časem "cvakat", ale při nájezdu většiny kusů na to mají zasloužené právo.

Také ukostření lambdy není zrovna ideální. Stačí však šikovný elektrikář a za 5 minut je po problému.

Dále je třeba dát pozor na kousky, kterým teče olej ze servořízení. Repase nepříjde zrovna levně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Většina dílů je zatím dobře dostupná z druhovýroby. Speciální díly jsou dnes již celkem oříšek. Zavedením eko-výpalného bohužel řady "žijících" vozů, tím pádem dárců orgánů, dost značně prořídly. U Forda již dnes někdy skoro ani nevědí co to Sierra je a skladem už mají velmi málo dílů. Naštěstí je zatím možné dost dílů sehnat v Anglii což ale přináší vyžší náklady.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo koupeno zhruba před 2ma lety od soukromé osoby. Traduje se doměnka, že auto přivezl pan Charouz a nějakou dobu v něm jezdil.

Polepy Capt. Nelson

Kdo a kdy takto Sierru stylizoval se již pravděpodobně nedozvím. Ale je nutné říct, že povětšinou se samolepky líbí a zalíbí se o to více, jakmile všichni zjistí, že se nejedná o loď na poušti ale o loď na moři piva. Samolepky prijemně oživují jinak fádní bílou barvu a i kombinace žlutá/černá/bílá je velmi zdařilá.



6.11.2008

Tak dnes prošla ESS řádnou STK, nové prahy, lemy a spousta jiných dílů udělaly potřebný dojem. A také už mám sáhodlouhý seznam dílů, které se hlásí o výměnu :D Aktuální foto dodám časem.

27.12.2009

Motor se hlásí pravděpodobně o nové rozvody, také už jsou připraveny další RS doplňky. Na jaře se začne zase "renovovat" :D

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě nikde nenechala s hlavou v dlaních.

praktičnost
8

Auto na každodenní použití. Ovšem díky 4x4 spotřeba 10l/100km v městském provozu. V zimě je však 4x4 k nezaplacení.

prostornost
9

Kombík to není ale pro 2 lidi je prostoru habaděj.

jízdní vlastnosti
10

Na výsost spokojený. Kam se hrabou všechny předohraby.

jízdní komfort
9

Samozřejmě chybí klimatizace a zlý jazykové by řekli, že i prostor, ale po ujetí 3500km během 4 dní musím říct, že jízní komfort je více než dostačující.

provozní náklady
9

Vyžší spotřebu vě městě hravě vyrovná spolehlivost a na dnešní měřítka směšné ceny náhradních dílů.

náhradní díly
10

Spousta dílů je snadno dostupná

výkon motoru
9

Vzhledem k obsahu, stáří a spolehlivosti je výkon výborný. Ale nikdy není tak dobře aby nemohlo být lépe.

spotřeba
9

Dám 9, jde o to kam jezdíte. Na delší trasy je spotřeba nízká, Ve městě "lehce" vzroste :)

hlučnost motoru
10

Hluk? Motor musí být slyšet když do něj teče benzín po litrech a jen lehce ševelit při ustálené rychlosti. Přesně jako DOHC

kvalita sedadel
10

Sedačky RECARO, co dodat ;)

brzdy
10

Verze ABS a na STK povídali, že to brzdí pěkně :)

zavazadlový prostor
8

Kufr je díky zadnímu diferenciálu mělký. Ale i tak prostorný a dostačující. Dva lidé běžného vzrůstu se po sklopení zadních sedaček pohodlně vyspí i navzdory variantě sedan.






Blesk.cz

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě. Základní model zaujme cenou

iPad Air dostal procesor, jaký nemá nikdo na světě.…

Apple představil iPad Air a základní iPad 8. generace. První jmenovaný dostal nový design inspirovaný u modelů Pro. 

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku zabral! Ombudsman radí, jak na reklamace

Jiří (77) řešil problém s kotlem: Až článek v Blesku…

Ombudsman Blesku znovu pomohl! Tentokrát bezmocnému panu Rozkošnému (77), který si koupil kotel a netušil, od…

 

iSport.cz

ONLINE Superpohár: Bayern - Sevilla 2:1. Martinez se trefil v prodloužení

ONLINE Superpohár: Bayern - Sevilla 2:1. Martinez se…

Fotbalisté Bayernu Mnichov zaútočí dnes v Superpoháru UEFA proti Seville, kde působí český brankář Tomáš Vaclík,…

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili se Júsuf a Rabušic

FCSB – Liberec 0:2. Vydřený postup Slovanu! Trefili…

Fotbalisté Liberce zvítězili ve 3. předkole Evropské ligy 2:0 na půdě oslabeného FCSB, jemuž kvůli koronaviru…

 

Reflex.cz

První český seriál v historii získal nominaci na Emmy. Pustit si ho můžete zdarma na internetu

První český seriál v historii získal nominaci na…

Mezinárodní akademie televizních umění a věd zveřejnila nominace na mezinárodní ceny Emmy. Je mezi nimi i…

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a městské legendy aneb Co jsme zažili během koronakrize

Necenzurované historky z korony: Udání, zkušenosti a…

Televize a média hlavního proudu nás denně bičují grafy s počty nakažených a hospitalizovaných. Někde pod tím…