Recenze

kostey (muž 36 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Sierra RS Cosworth 4x4

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 86× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8
Ford Sierra, foto 9 Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 14 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22 Ford Sierra, foto 23 Ford Sierra, foto 24 Ford Sierra, foto 25 Ford Sierra, foto 26 Ford Sierra, foto 27 Ford Sierra, foto 28 Ford Sierra, foto 30 Ford Sierra, foto 31 Ford Sierra, foto 32 Ford Sierra, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Kosťwort Rok výroby 1990 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2070 výkon [kW]: 162 / 220 * kroutící moment [Nm]: 289 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.2 / 5.5 * maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 413 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 12 / 30 *

Popis vozu

Cosworth, DOHC 16V Turbo 4x4, ABS, bílý, bez klimy, motor s prevodovkou z Escortu rok 92, RJ od Wolfu-Weber, preladeny regulator tlaku paliva, silnejší vstriky Weber, 3 barový MAP senzor, zkrácená dráha razení, zpevnená karoserie, výztuhy, rám...bývalý závodák...
Jinak ted tam jsou 1mm presahove pisty, takze se objem motoru zvysil asi na 2070ccm misto puvodnich 1974. Tohle bude ale nejspis zanedbatelna uprava.

Nasledujici text se ke mne dostal ani uz nevim jak, takze autora neznam a tudiz ho uvest nemuzu. Kazdopadne ja auto koupil jako rozestavenej projekt a sam jsem ho jeste neridil. Jednou jsem v nem jel jako spolujezdec a pak jeste mnohokrat jsem se svezl v jine sierre cosworth, ale zkusenosti za volantem tohohle auta mam nulove a do jara kdy auto bude jezdit s recenzi cekat nevydrzim. Jen co budu schopny napsat recenzi sam za sebe tak to velice rad udelam...

Motor je asi to nejlepší, co v autě je. Základní charakteristika - 4 válec 2.0 l, DOHC 16V, hliníková hlava, blok z litiny. Je sice technicky anachronický - základem je Pinto z konce 70-tých let a používá např. ještě rozdělovač, ale je velmi bytelný a má neuvěřitelný potenciál. Od 2600 ot./min. začíná být dostatek výfukových plynů pro roztáčení turba, velmi rychle naroste kroutící moment, který má maximum při 3500 ot./min.
Pár slov k turbu - je použit primitivní model Garrett T35, který je určen pro výkony do 480 koní. Turbo je samo o sobě vcelku spolehlivé, a pokud se k němu a k motoru chováte tak, jak se k turbomotorům má, vydrží i přes 200 tis. km. Na druhou stranu se běžně dělá repase motoru i turba po 100 tis. km, a to s ohledem na to, jak se s těmito motory jezdí. Je jasné, že použití turba o velikosti pro výkony nad 400 koní v motoru nastaveném v sérii na 227 koní musí mít nějaký dopad na chování motoru. Roztočení takto velkého turba totiž chvíli trvá a výsledkem je, že motor reaguje na přidání plynu s hodně velkým zpožděním.
Sériová převodovka (MT75) snese max. 380 koní, pak se rychle rozsype, navíc začnou praskat poloosy atp. Prostě 380 koní je maximum, aby bylo auto ještě spolehlivé a nemuselo se celé předělávat.

Auto je sice 4x4, ale té nejzákladnější koncepce, 60% síly jde na zadní kola, 40% na přední, rozdělení je pevné. V sérii jsou použity měkké gumové silentbloky a podložky, které se nejenom rychle opotřebují, ale už jako nové svojí měkkostí způsobují kroucení ramen a tím i výrazné změny geometrie při prudkých změnách směru nebo rychlosti. Důsledkem je to, že řízení v sériovém autě je gumové a nemáte ten správný pocit kontaktu s vozovkou. Na druhou stranu je nutné přiznat, že i přes jednoduchost a zastaralost je podvozek slušný a auto se chová dlouho neutrálně.
Brzdy:
V sérii jsou kotouče na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením. Nástup brzd je klasický „fordovský“, tj. zpočátku trochu gumový, ale pak plynulý a dostatečný. Pokud s autem nechcete závodit, tak jsou brzdy vcelku vyhovující. Co se týče funkce ABS - je použit systém první generace, pro běžné ježdění je asi postačující, ale pokud chcete s autem jezdit ostře, tak je lepší ho odpojit.

Silné stránky

Motor
Jizdni vlastnosti

Slabé stránky

prevodovka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

od te doby co jsem auto koupil jeste neopustilo dilnu...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

koupeno od kamarada... vse ok

Trocha historie:

Prvni majitel tohoto cosworthu byl chlapek jmenem Vavrinec.
Jedna se o dost zname jmeno v ceskem rallysportu, i kdyz vice uspechu on slavil s Fiatema Abarth a pozdeji s Lanciema Delta. Ted vlastni retezec prodejen Fiat a Alfa po Cechach.
Druhym majitelem byl pro me neznamy clovek, ale vlastil ho jenom chvili. Nejspis to byl nejakej prekupnik. Tretim majitelem byl Frantisek Votava, jeho dcera s tim autem vyhravala okruhove zavody tridy N a vrchy. Pred lakovanim byli na blatnikach videt jeste napisy "mistrine CR - Votavova". No a pak auto vlastnil kamarad a ted ja...

Kamarad kupoval auto s prasklym tesnenim pod hlavou, posunutejma rozvodama o jeden zub, z turba chcal olej, a vubec to auto nebylo v moc dobrym stavu. Kdyz prijel z autobazaru kde ho kupoval tak jsem se v aute chvilku svezl na zadnich sedackach. Pomalu jsme se rozjizdeli, ja se stihnul akorat pripoutat a naklonit se dopredu a rikam, tak na to slapni... No najednou poradne zabralo turbo, me to zamacklo do sedacky, az sem se toho lekl jak silny to je, pak jsme prejizdeli nejakej takovej "hup" na silnici pod kterym tekl potok, tam jsme uz jeli neco ke dvem stum, trosku jsme tam skocili, pritom jsem se bouchnul hlavou o strop a pak jsme zpomalili (ridil kluk co driv jezdil rally) Po tadytom zazitku jsem se rozhodl ze takovy auto proste chci a ze ho musim mit.
V tu dobu by me ani ve snu nenapadlo ze prave tohle auto jednou bude moje. Vim jak to auto jezdilo pred GO kdyz melo motor a turbo v pr... a sem moc zvedavej jak bude jezdit az bude hotove.

Jinak ted mam v planu to auto proste zprovoznit, potrebuju se v nem co nejdriv projet abych dostal dalsi energii na setreni. To znamena nechat zrepasovat turbo, koupit obrovskej "RS500 styl" Intercooler, nejaky Samco hadice a vejfuk. Pak auto vyzkousim jak jezdi, brzdi a jak sedi na silnici a podle toho se rozhodnu kolik penez do auta jeste nainvestuju. Pocitam s tim ze budu muset koupit lepsi brzdy. Porad koukam po 6ti pistkovejch AP racingach s 330mm kotoucema, ale mozna koukam trochu moc vysoko, myslim ze by stacilo neco levnejsiho, ale uvidime, pak premejslim co za podvozek. Nemam rad auta snizene az k zemi. Mozna to dobre vypada, ale ja nechci brzdit kvuli kazdymu kanalu. Chci mit standartne vysokej podvozek, ale tvrdsi.

 

Novinky v recenzi

2.7.2008 00:00

prace pokrcuji pomalejc nez bych si pral...
sem nejak chudej porad :(
ted se delal spodek auta.
Motor uz je ale hotovy a co nevidet se bude montovat do auta

23.11.2007 00:00

pridano video

23.11.2007 00:00

par z vas hodnotilo nejmin body fotky tak jsem teda nejake pridal. + Dopsal jsem jeste neco k historii auta

22.11.2007 00:00

Jen doplnuji, ze ja auto nestavim, ja jsem na to moc nesikovnej. Drobnejsi opravy samozrejmne zvladnu, ale do takovuhleho projektu bych se fakt sam nepustil... Odjel jsem radsi za hranice kde na stavbu auta vydelavam...

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Sierra



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

nemuzu hodnotit

praktičnost
1

absolutne neprakticke auto

prostornost
1

prostoru po navareni ramu moc nezbylo

jízdní vlastnosti
10

s modernima autama typu Impreza nebo Evo se merit moc nemuze ale stejne dam 10

jízdní komfort
1

je to tvrdy jak kamen a ve spojeni se skorepinama a 4 bodovejma pasama to na nejaky cestovani fakt nebude

provozní náklady
0

jeste nejezdi tak nehodnotim

náhradní díly
10

jelikoz ziju v GB kde existuji specializovane firmy tak o nahradni dily neni nouze. Skoda jen tech cen. to magicke slovo "cosworth" strasne zveda cenu...

výkon motoru
10

dostatecny

spotřeba
1

:)

hlučnost motoru
10

krasne to bude rvat

kvalita sedadel
9

skorepinovy sabelty... Koupil jsem je protoze byly za dobrou cenu, ale uz sem sedel v lepsich skorepinach...

brzdy
0

nevim, nehodnotim

zavazadlový prostor
5

jo, rezerva a helma se tam vejde






Blesk.cz

Krutá vražda páru kvůli vile v Bubenči: Chtěli ji 20krát levněji! Svědci popsali bouřlivý vztah

Krutá vražda páru kvůli vile v Bubenči: Chtěli ji…

Koupit vilu v Praze-Bubenči jen za 2,5 milionu? To se zdá jako nákup snů. O to se snažili Tomáš F. (25) s…

Kim Čong-un jen těsně unikl atentátu. Diktátora chtěli zabít „zrádní vojáci“, tvrdí generál

Kim Čong-un jen těsně unikl atentátu. Diktátora…

Japonský admirál Katsutoši Kawano ze sboru náčelníků štábů ozbrojených sil sdělil magazínu Shukan Gendai, že…

 

iSport.cz

Syn krále autů válí za City. Delap (17) dal krásný gól, pomohla marodka

Syn krále autů válí za City. Delap (17) dal krásný…

Pamatujete si Roryho Delapa? Příležitostný irský reprezentant hrál v záloze za Stoke, Southampton či Derby, víc…

Sebevědomá Kobra, Hruška napravil kiks. Co ukázal postup Plzně?

Sebevědomá Kobra, Hruška napravil kiks. Co ukázal…

Výhra 3:0 ve třetím předkole Evropské ligy znamená pro českého vicemistra pořádné odfrknutí. Plzni schází zdolat…

 

Reflex.cz

Smí děťátko odmítnout roušku? Zatvrdí-li se, pacholek, těžko ho k nošení donutíte

Smí děťátko odmítnout roušku? Zatvrdí-li se,…

Roušky nenechávají nikoho chladným. Polovina populace je vášnivě odmítá, druhá polovina zaujatě hájí. Jenomže…

Strážci z krizového štábu znovu aktivují své super(ne)schopnosti

Strážci z krizového štábu znovu aktivují své…

Dnešní Události Luďka Staňka vyhradíme kouzelnému krizovému štábu Jana Hamáčka a pak také pohledu na plakát. Na…