Subaru Forester (2009)
31.5.2011Původním autorem recenze je uživatel s nickem "hansbivoj". Před méně než 3.léty jsem se rozhodoval, nad koupi vozu třídy SUV, už mě nebavilo věčné…
Subaru Forester (hansbivoj)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Hou 31.05.2011 18:31 Mirasr
- korozia 31.05.2011 20:02 kornel
- Koupě 31.05.2011 21:17 salazar
- popis 31.05.2011 22:33 wickymouse
- Toyota & Subaru 31.05.2011 23:07
- co sa to dnes robia za auta? 31.05.2011 23:31 svetobeznik
-
Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 09:57
Slavek-TDM
-
Re: Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 11:03
Kolík80
-
Re: Re: Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 11:13
Slavek-TDM
- Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 11:20 Kolík80
- Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla 02.06.2011 13:52
-
Re: Re: Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 11:13
Slavek-TDM
- Re: Tato recenze uz tu byla 02.06.2011 10:34 Pegas
- Re: Tato recenze uz tu byla 02.06.2011 13:33
-
Re: Tato recenze uz tu byla 01.06.2011 11:03
Kolík80
- Uzaverka differencialu 01.06.2011 16:15 Kolík80
- subaru 01.06.2011 23:29
- Otevřené oči 03.06.2011 09:50 ricz73
-
Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 12:32
martin.blader
-
Re: Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 19:24
-
Re: Re: Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 20:22
martin.blader
- Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 22:46 m.z.
-
Re: Re: Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 20:22
martin.blader
-
Re: Co to uvést na pravou míru? 03.06.2011 19:24
- emil frey 15.02.2013 11:26 beda.s
-
Mirasr 31.05.2011 18:31
Hou
To je smůla, to i muj renault thalia vypadá po 3 rokach a 50 000km pořád zespodu jako nová a výfuk koroze taky ani náznak, jen na koncovce, jinak fakt nic. Jo toyota je všude slyšet že je to úplně jiná úroveň auta a hlavně servisy-
- Radek - 31.05.2011 19:00
« Re: Hou
Hmmm - tak já bych tu Toyotu zas tak do nebe nevynášel - měli jsem doma 2 Avensisy - 2004 1,8 benzín - tak u té asi už ve výrobě nenasadili víčko oleje a při předání vozu to nikdo nezkontroloval, takže po ujetí cca 3000 km byl motorový prostor zahnojený neuvěřitelným způsobem a ve značkovém ser visu to pouze opláchli wapkou a ani se neobtěžovali vyměnit totálně zničenou protihlukovou izolaci na kapotě, věčně se rozpadající potahy zadních sedáků - po každém sklopení si člověk musel hrát na čalouníka :-! No a pak 2007 - 2,2 diesel, tak u toho se ve 30000. km měnili vstřiky a v 90-ti celý polomotor - žralo to oleje skoro stejně jako benzínu ... Teď je v garážích nahradil Subaru Outback diesel - motoricky podle mě hodně povedené auto, ale po 15000. km již oloupaná barva z plastů na volantu, nevzhledné fleky na laku a za garanční prohlídku kde více-méně jen vyměnili olej jsme platili o polovinu víc, nežli v Mercedesu, kde mi navíc měnili i brzdovou kapalinu. Tak nevím, na co si ty kluci japonský hrajou :-! -
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:20
« Re: Re: Hou
Hoj, Subara se moc neprodávají takže se hojej na garančkách, s tímhle a vůbec celkovým přístupem si ale serou do vlastního hnízda. Taky jsem naivně ve F-M zacvakal téměř za nic 11000, už mě tam nikdy neuvidí. Forester nemá na výfuku antikorozní úpravu a navíc je z nekvalitního materiálu, šetřili až moc a na nepravém místě kde jeto nejvíc vidět.
-
-
-
wickymouse 31.05.2011 22:33
popis
skvěle napsané pro všechny, kdo potřebují otevřít oči ;) nezbývá než ti popřát víc štětší s tímhle autem... ale jen poznámka, nezapomínejme, že subaru = toyota. je to jeden koncern, sdílí se konstrukční řešení i díly... -
"-- skrytý --" 31.05.2011 23:07
Toyota & Subaru
Tak jak píšete Toyota má nějaký podíl ve společnosti Subaru, ale v provozovně Toyoty si připadám jako u prodejce vozidel, ale u Subaru jako na polském tržišti (při prodeji není nic problém, poprodejní servis nějak utichl, vymizel)
Určitě existuji kvalitní servisy Subaru, ale jelikož je živí dealer pro ČR Subaru ČR tak ho musejí poslouchat a plnit jeho iracionální pokyny, bohužel nemají zbytí a musí si nechat kydat hnůj na svůj servis, poslouchat narážky, urážky na svou osobu od kupujících.
Největší paradox je, že všichni vědí o nekvalitních dílech podvozku a výfukových částech potrubí a slepě doufat spoléhat, že se vždy někdo najde kdo si auto koupí.
Nechtěl bych žít v takové nejistotě a dopadnout jako SAAB respektive Volvo, kterého se zbavil Ford ve prospěch čiňanů. -
svetobeznik 31.05.2011 23:31
co sa to dnes robia za auta?
takto moze vyberat Blueberry, po 18 rokoch pouzivania a 300tis km (realne). ale nie nove auto. fujtabl!! ;-\-
"-- skrytý --" 01.06.2011 08:05
« Re: co sa to dnes robia za auta?
A to si nedovedeš představit za řeči, které jsem slýchával v autorizovaném servise, byly mi předkládány listiny (jako důkaz, že se to opravdu zámítá od dealera Emil Frey) s reklamacemi na výfuk v obdobném stavu a pod reklamaci napsáno neoprávněné, běžné koroze, na výfuk se neposkytuje záruka!!!!!!!!!!!!!!!!
Oficiální vyjádření oficiálního dovozce pro Českou republiku SUBARU ČR EMIL FREY PRAHA!-
-
Nicco 01.06.2011 14:26
« Re: Re: co sa to dnes robia za auta?
Japonci uz mali par problemov s anikoroznou upravou. Najznamejsi je asi pripad zadnych lemov Mazdy 6 alebo strasich Coroll.
Ina ale neviem naco vam je diesel, ak za 30mesiacov mate iba 30tis km.
Citat na tento tyzden (nemam Audi):
"Aké auto používate na súkromné účely?
Mám Audi. Je to prvýkrát v mojom živote, kedy mám iné auto ako japonské. Predtým v Japonsku som používal osobné auto Isuzu od prvej chvíle, kedy sme ho vyrobili. Japonské autá nie sú tak stavané ako európske. Keď idete po diaľnici 130-kou – 140-kou, je to úplne iný, taký akoby hladký pocit na európskom aute. V Japonsku na diaľniciach nemôžeme prekročiť 100 km/h, naše autá nie sú na vyššie rýchlosti až tak stavané. Keď idete 130-kou na japonskom aute, už to cítite."
@šéf Isuzu pre Európu Hiroyuki Kojima
-
-
-
Slavek-TDM 01.06.2011 09:57
Tato recenze uz tu byla
Od uzivatele Vaclavicek. Tipnul bych si, ze se jedna o stejnyho majitele. Nicmene rada je jednoducha, nekupujte si Japonce, ale kvalitni a levnejsi evropske znacky... :-)-
Kolík80 01.06.2011 11:03
« Re: Tato recenze uz tu byla
Ja myslim, ze je to jedno, relane si dovedu predstavit pocity lidi, kteri si koupi nove auto a pak resi takovyhle problemy, kdy te vsichni posilaji k sipku. Zkusit problem zmedializovat je jediny zpusob, ktery muze normalni clovek pouzit proto, aby dovozci otevrel oci. Ja jim drzim palce.
Myslim ze kdybys dal za auto 700tis., tak by se ti to taky nelibilo...-
Slavek-TDM 01.06.2011 11:13
« Re: Re: Tato recenze uz tu byla
To je mozny, ale soupat si svoje auto opakovane do novinek, abych si postezoval, to neni uplne fer k tem, co je chteji cist. Samozrejme, pokud se jedna o 2 ruzne uzivatele, tak se omlouvam, ale i zpusob vyjadrovani i popisvane problemy jsou az prilis podobne...
Jinak jeste k prodejci - u EF bych si ja osobne uz nekoupil ani zarovku a to ze jsem si u nich koupil docela dobrou ojetinu s tim nema co delat.-
-
Slavek-TDM 01.06.2011 12:07
« Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Uprimne, naftoveho Forestera za dobrou ojetinu nepovazuju...-
-
Slavek-TDM 01.06.2011 13:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
To neni pravda, jestli chces diskutovat o ojetinach, kupovat ojetej boxer diesel je mnohem vetsi risk nez stary EJ nebo i novy motory FB. S dovozcem to nema nic spolecnyho.-
Kolík80 01.06.2011 13:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Slavku, precti jsi co jsem psal, prosim... Neresim tady, jestli je diesel lepsi ojetina nez benzin, to mi tady predhazujes ty... Rikam, ze dovozce(rozumej oficialni zastoupeni znacky, ne dovozce nejakych ojetin) je vzdycky ten co resi reklamace, pokud mas auto v zaruce. A pokud na zakazniky kasle,tak maji proste vsichni zakaznici smulu a je vlastne uplne jedno kde si to auto koupili. Takze jedina cesta je tyto problemy zmedializovat a doufat ze na to lidi uslysi, snizi se objem prodanych vozu, dovozce se chytne za nos a zacne to resit jinak. Je to jasny??
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:52
« Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Je důležité tydle věci dávat do novinek, at si ostaní co mají rozum a sledují recenze - at si dají bacha. Já kupoval Forestra jako novinku, byl půl roku na trhu a vycházel jsem bohužel z recenzí
předchozího modelu a ty byly výtečné. Tak jsem si řek, bezva auto, nekazí se, spolehlivé atak bla bla bla, zajel do Německa a průšvih. Bylo tam sice o pěkných 150000 kaček levnější než u nás, ale začlo rezavět. Takže smůla, ale alespoň můžeme varovat další nerozhodnuté zájemce o nové SUVéčko. Jezdí pěkně, málo žere, ale REZAVÍ.
-
Slavek-TDM 03.06.2011 07:50
« Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Muzu se na neco zeptat? Byl jsi to auto reklamovat u prodejce v SRN?-
"-- skrytý --" 03.06.2011 09:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Nebyl, jeto až z Bavorska, auto má celoevropskou garanci, tak jsem to reklamoval v Česku, to je běžný postup, navíc je to problém všech Forestrů. V servisce Subaru stojí, že na výfuk se garance nevztahuje, byl jsem jeden z prvních co se ozvali, tak jsem to zabalil a jen to dal na net.-
Slavek-TDM 03.06.2011 09:32
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
No dobra, sice je to daleko, ale rekl bych, ze pristup prodejce v Risi by byl urcite privetivejsi nez u tech vydriduchu v CR.-
Kolík80 03.06.2011 09:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
To bohuzel neni reseni pro vetsinu lidi co koupili auto v CR. Ja bych spis zkusil obejit ceskeho dovozce a pozadat o vyjadreni evropskou centralu, kdyz te vyzenou i tam mas zkratka smulu. Zaruka se sice obecne na vyfuk nevztahuje, ale vseho s mirou... Za zkousku nic nedas max ti zustane auto s orezlym vyfukem. Co je ale podle me daleko vetsi problem jsou ty orezle bzdy co tu nekdo ukazoval, protoze to je o hubu a vyrobce by to mel resit vymennou celeho trmenu...-
-
"-- skrytý --" 03.06.2011 09:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Mám auto už po 2 leté zákonné záruce a navíc na IČO takže jeto celkem v pytli, už jsem to konzultoval s právníkem, Subaru má prodlouženou záruku na 3 roky na určité segmenty auta. Na výfuk určitě ne. Navíc jsem ho už nechal opravit a natřít, taky brzdy jsem musel opravit sám, ty jsem reklamoval u Subaru ve Frýdku-Místku, tam se nato vykašlali. Prostě servis jak za komančů. Do autorizovaných servisů fakt nemá cenu jezdit.
-
-
-
-
-
-
-
-
Pegas 02.06.2011 10:34
« Re: Tato recenze uz tu byla
To pořád nikdo nevyvrátí,jestli je to ten samý člověk??To mi nějak smrdí.
Zajímalo by mě pár věcí.
Tou první je to,když dotyčný řeší,jak orezlý má výfuk,měl by také napsat,kde auto parkuje?Předpokládám,že venku,u hlavní silnice mezi zaparkovanými auty,kde v zimě projede sypač x-krát za den a hodí na auto bordel slaného sněhu a ještě ho nakonec posolí.To pak zrezne i ten Tiguan.
Je tady také druhá otázka,když je majitel s autem tak obrovsky nespokojen,proč se auta nezbaví co nejdříve jak jen může? i s tím,že něco prodělá? Měl by přece klid a mohl by si koupit svojí vysněnou Ravku??
Další věc je ta,když je tak nespokojený.Proč si nenechá udělat znalecký posudek a nedá to k soudu??Musím se nějak bránit,pokud se mi někoho postup nelíbí.
Nebo alespoň poslat email s fotkami přímo do Subaru továrny a poprosit o vyjádření?
Nevylívat si zlost tady na těchto stránkách,které k tomuto účelu nejsou založeny.Naštěstí sem chodí většinou dost zkušených lidí,kteří jen tak nevěří jednomu člověku(nebo dvou tedy).
Je tu až moc otázek.Nemyslíte?
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:10
« Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Hoj koukni se na mojeho Forestra, vypadá stějně děsně a to parkuji v garáži a v zimě už s ním
jezdím jedině když je sucho. Jestli ti to nestačí tak se koukni semtam na nějaký Forest výfuk jak ho uvidíš někde stát. Prostě to rezaví jak svině, nění tam antikoro úprava, jeto hodně ošizené. Rezaví taky brzdové kotouče, nápravy atak. Nedivse, že u nového auta jsme proto nasraní. K -
"-- skrytý --" 02.06.2011 14:08
« Re: Re: Tato recenze uz tu byla
Pegas ty to taky nějak motáš, jaký samý člověk, recenzi jsem vložil podle svých pocitů.
K tvým otázkám, auto je na úvěr tento rok mi končí (proto ho nemůžu prodat-nemám velký technický průkaz je uschován na úvěr. společnosti), to dávám hned pryč, na výfuk budu muset dát slevu - jinak mi to nikdo nevezme.
Vůz parkuji v moři a přes noc mi do výfuku lezou chobotničky-proto mám ten výfuk tak zrezivělý , samozřejmě vůz parkuji na sídlišti mezi řadou zaparkovaných vozů a někde u dálnice kde jezdí pluhy s radlicí.
Zlost si nevylívám, ale udělal jsem recenzi na vůz za 650.tisíc abych informoval jak je to s tou zárukou a obchodními praktikami nových vozů.
Taktéž aby si nikdo další takhle hloupě nenaletěl!
Hans
-
m.z. 02.06.2011 14:52
« Re: Tato recenze uz tu byla
Výcuc z jednoho testu:
A stejně jako všude jinde, i zde lze použít tlačítko suplující uzávěrku mezinápravového diferenciálu a napevno rozdělit sílu motoru. Myslím, že ani není nutné rozepisovat se o terénních schopnostech. Ani zakladatel kategorie SUV není vhodný k projížďkám po lese. Pravda, něco snese, ale dobře mu to nedělá.
Je to pouze elektronika, určitě RAV 4 nemá uzávěrky. Já fakt nevím, proč tě tak žere rezavý podvozek, určitě ti to neshnije pod rukama. I minulý Forester měl rezatý podvozek a taky se nerozpadl. Na Impreze je rezavý zrovna tak a kdybych se tady nedočetl stížnosti, ani mě nenapadlo, se na to zaměřit.
-
-
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:33
« Re: Tato recenze uz tu byla
K tvému plagiátorství respektive k duplicitě recenzí.
Když může být desitky pozitivních recenzí na Škodu Octavii I, proč by nemohlo být X negativních recenzí na neprofesionální jednání a klamání kupujícího u Subaru
Recenzi jsem tvořil osobně dle svých pocitů, nebudu přeci dávat vozu se kterým nejsem spokojen 10.bodů, není na tom nic špatného přiznat pravdu.
Obecně Forester není špatný vůz, všechny problémy lze řešit, ale k závadam se musí prodejce stavět profesionálně a ne poškozovat osoby, které si koupili nový vůz na úkor něčího zisku!
Nazval bych to legální forma krádeže, vím že něco je nekvalitní a i přesto prodávám za seperkvalitní produkt.
-
-
Kolík80 01.06.2011 16:15
Uzaverka differencialu
Vim ze jsi na subaru nastvany, ale bud objektivni, ravka rozhodne nema uzaverzadniho differencialu, o tom si muze nechat jenom zdat. Vsechny male SUV pouzivaji na napravach pouze nahrady formou brzd... tlacitko lock se vztahuje k mezinapravovymu diffu...
-
"-- skrytý --" 01.06.2011 23:29
subaru
No konecne to ludia zacinaju chapat! subaru je znacka, ktora dosiahla svoj vrchol v roku 1998, potom to s nou islo dolu vodou. Kvalita spracovania a dielov je priam nulova! a na europske znacky sa vobec nechyta. A pri tom vsetkom nechapem ked pozeram testy subaru v TV, tak ju kazdy chvali, priklad (autosalon prima) a neboja sa ju ludom odporucit nielen v relacii, ale aj v diskusii!
Subaru motory :no: prevodovky :no: diferencialy :no: spojky :no: lakovanie :no: celkove spracovanie interieru :no: A naco je komu take auto, ked ho nemate kde opravit, iba mimo svojej krajiny, na SK to nie je ine! Subaru :no: :no: :no: :no:-
Slavek-TDM 02.06.2011 10:12
« Re: subaru
Opet kvalitni prispevek od uzivatele, ktery je jeho prvnim... Vaclavicku? >:D
Ne, nedelam si iluze o kvalite aut vseobecne (a zdaleka se to netyka jen japoncu, jen je to u nich nejvic videt)... Cena aut klesa (porovnejte si srovnatelny auta pred 7mi 8mi lety a ted), vybava a technologicka slozit stoupa, tak kde se asi tak da usetrit? :-! A Subaru je toho naprosto typickym prikladem. Ja bych si funglovku teto znacky tedy nekoupil (a na novou Imprezu bych v pohode financne dosahl) - minimalne urcite ne za standardni cenikovou cenu.-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:33
« Re: Re: subaru
Jo cena aut klesá, protože byly předražené, je zajímavé ža Dacia podle testů Dekry má jednu z nejlepších antikoro úprav a přitom ja za facku. Koukni se na výfuk Dacie Duster, má perfektní antikorozní úpravu a stojí polovinu co Forester. Prostě nato hoši serou a usli na vavřínech.
Kupoval jsem to kvůli dobré pověsti značky, ale ta už je asi minulostí.
Kdyby byli Subaráci co kčemu, tak ty problematické výfuky stáhnou a vymění za nové, myslím, že za pověst značky zato stojí. Určitě dojde na nějaké soudní spory a to jim nepřidá.-
Slavek-TDM 03.06.2011 07:31
« Re: Re: Re: subaru
Obavam se, ze soudni spory o zrezly vyfuk majitele nevyhraji. Poskodit povest znacky se jim ale dari a mozna je to tak dobre... Kvalita proste sla v poslednich 10ti letech dolu, to je fakt o kterym nema cenu diskutovat. U Dacie bych zrovna antikoro nevychvaloval, nicmene u auta za 300k v plne polni neocekavas kvalitu 1A...-
"-- skrytý --" 03.06.2011 08:58
« Re: Re: Re: Re: subaru
V testu německé DEKRY po 100000 km dopadla Dacia Logan celkově lépe než všichni japonci, zejména chválili antikoro úpravu, např výfuk dle fotek téměř zcela OK. Koukal jsem ze zvědavosti na výfuk Dusteru, má na povchu ochrannou kovovou vrstvu a vypadá fakt mnohem kvalitněji než u Forestru, to Subík bohužel nemá. Nechápu proč, jeto pár kaček navíc a byl by klid. Jinak to je dobré auto, jezdí hezky, motor super, málo žere, ten výfuk je sice jen vada na kráse, ale dost velká. Jeto prostě hodně vidět a proto ty problémy. Koukni na moji recenzi a bude tito jasné.
-
-
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 13:53
« Re: Re: subaru
Slavku,
když si nás tak slavnostně oddal, máš evidentně také Subaru (podle fota rozhodně)
Určitě máš nějaké vztahy s servisy, prodejci vozidel Subaru za to se ale nemusíš stydět, každý někde pracujeme.
Napíš sem stanovisko dealera, prodejce nebo servisu na nastíněnou korozi, jak to řeší Subaru ?
Já jsem si to určitě vymyslel a cílěně poškozuji Subaru, protože nemám nic jiného na práci.
Jediný to asi nechápeš, nelíbí si mi tyto obchodní praktiky, když ti někdo při prodeji vychvaluje vůz do nebes, za záruku na jakékoliv vady dává téměř hlavu na špalek a následně se objeví prkotina (které ovšem stojí desítky.tis korun) koroze výfuku a podvozku.
V zárodku koroze to šlo vše řešit, stačilo sundat výfuk a nějak ho antikorozně upravit a bylo by vše vyřešeno, v tomto stavu jako ho mám já, to můžu leda vyřešit úhlovou bruskou a montáži nového výfuku.-
Slavek-TDM 03.06.2011 07:16
« Re: Re: Re: subaru
>:D Musim priznat, ze jsi me opravdu pobavil. Vztahy se servisy Subaru urcite nemam a s prodejci uz teprve ne (a ti kdoz me znaji vedi proc) >:D Ja se Subaru nemam nic spolecnyho krom toho, ze mam 2ks doma a jsem registrovanej na ruznych klubech. Jinak kopu za naprosto jinej oddil >:D
Jeste mi vysvetli jednu vec. Jak je mozny, ze kdyz je to auto tak naho.no a s uzivatelem Vaclavicek nemas nic spolecnyho, proc je v jeho hodnoceni Tvy recenze a auta 3x 10?????
A proc ty jeho recenzi i auto hodnotis 3x10, kdyz je to takovej s.ac??? Tak hosi, jste vy normalni? Prave proto ja nehodnotim nikomu nic, protoze pak se takovyhlema uchylkama hodnoceni uplne znici, takze je k nicemu. :no:
-
-
"-- skrytý --" 02.06.2011 23:53
« Re: Re: subaru
Prepac Slavek ale... >:D Ako byvaly majitel subaru mam dost skusenosti a to prevazne zlych, a to ako s dilerom tak aj s autom. Na fotke mas druhu generaciu outbacku predpokladam ze H6-3.0.Tak: Motor -Vodna pumpa: pri vymene vodnej pumpy musia ist cele prsia motora von,chladic von,kladky atd, cize aj vymena oleja aj chladiacej kvapaliny praca tak na 8-10 hodin. Ventily: motor nema hydrostely>:D takze kazdych 100tis. km sa musia nastavit manualne, cize rozobratie hlav motora(cely motor von). Vyfuk: H6 nema vyfukove zvody, co sposobuje nadmerne prehrievanie motora markantne hlavne vo vysokych teplotach alebo rychlejsej jazde( vypne sa VDC), o korozii ani nehovorim!!! Sviecky: slaby az zly pristup k svieckam vymena na cca 3 hod.Prevodovka AT: jej sposob chovania je priam predpotopny, prevodovka si nevie poradit s kopcami neustale prehadzovanie stupnov na dol alebo na hor. Nemoznost uzamknutia prevodovky-volny pohyb paky pri vytiahnutom kluci jej bezpecnostne hladisko nulove.Klimatizacia jej chovanie je ... to sa neda ani len opisat, ten automaticky rezim je tam snad na okrasu a na chorobu. Moznosti jej osvetlenia iba v dvoch urovniach...Podvozok : Korozia, korozia,korozia, pukanie od polosi(vole v homokinetickych klboch a to nehovorim o tom ze ich ma subaru snad 6 ci 8) A takto by som mohol pokracovat do zblbnutia. Takze Slavek ak sa ti to tvoje auto paci tak je to super, nie je tomu co vytknut, ale ja by som si ho nekupil a to uz ziadne subaru ci ojazdene alebo nove!!! A teraz k tomu podstatnemu!!! Ci by si majitel tejto recenzie a auta znovu kupil subaru alebo ho niekomu odporucil? ja osobne po jeho skusenostiach nie... A verim ze ludia ktori si to tu pozru s otvorenymi ocami a ktori sa nenechaju zaslepit podobnymi dristami ake je subaru super auto, si to auto nikdy NEKUPIA...-
Slavek-TDM 03.06.2011 07:27
« Re: Re: Re: subaru
Nebudu hodnotit tvoje zkusenosti s dealerem, ale s autem klidne muzu.
Mas ve svem dlouhem prispevku nekolik nepresnosti.
1. pri kontrole a nastaveni ventilu se motor u H6 154kW vyndavat nemusi, je to popsany v manualu. U novejsich 180kW ano. Hydrostely nema kvuli sirce, proste je to neco za neco.
2. koroze a vule - veskera koroze co na mym aute je je pouze povrchova. Mam najeto na OB skoro 190 tisic a vule nejsou na podvozku zadne. Po 9ti letech uplne zkorodoval posledni dil vyfuku.
3. vymena svicek na 3 hodiny? No, tak to asi souvisi s pristupem dealera/servisu. Navic se meni po 100tkm, tudiz s kontrolou ventilu.
4. osvetleni klimatizace a dalsich ovladacu je plynule regulovatelne otocnym ovladacem na pacce blinkru
5. nepochopil jsem kritizovani paky razeni pri vypnutym klicku. To bylo u aut normalni a ja v tom zadnej problem nevidim - copak u manualni prevodovky nejaky auto blokuje radicku?
S chovanim klimatizace souhlasim, to je opravdu stupidni.
Nejak se tu v posledni dobe rojej "chytry" prispevky uzivatelu, co maji cerstvou registraci a o tom, ze na moje.auto maji prdlacku ani nemluvim...
-
"-- skrytý --" 03.06.2011 09:37
« Re: Re: Re: Re: subaru
Hoj myslím že se Subaru to nebude tak zlé, kolega má Imprezu WRX 2002, řádili jsme stím šíleně a za tu dobu se měnila jen spojka, jinak všechno OK. Takový záhul co to auto dostávalo by málokteré jiné vydrželo. Taky proto jsem se rozhod pro Forestra.
V našem případě jde oto, že se objevila evidentní závada u nového auta a nikdo nemá zájem to řešit. Zástupce značky to má vpaži, výrobce asi taky, to není dobrá vizitka. -
"-- skrytý --" 04.06.2011 00:13
« Re: Re: Re: subaru
Ahoj Slavku.
1. ako pises motor sa vyberat nemusi ale vybera ho kazdy! Lebo ziaden mechanik nebude nastavovat ventily v priestore cca 5-10 cm :no:
2.Tento bod riesit nebudem lebo pravdy sa aj tak nedopatrame :yes:
3. Presne ako pises suvisi to s pristupom dealera/servisu. Nuz nie kazdy je mechanik aby si auto opravoval sam! Dokonca vyjadrenie hlavneho importera Motor sa bude musiet trochu nadvihnut!!!
4.Osvetlenie klimatizacie sa reguluje cca 3sec. podrzanim tlacitka OFF ( 2 mody, slabe a silne) to iste plati aj pre radio potrzanim tlacitka POWER. Kazde samostatne. Ovladanie osvetlenia budikov nema zasadny vplyv na radio a klimatizaciu. Ked budes v aute tak si to vyskusaj. ;-)
5. Ano ostatne automobilky maju bezpecnostny rezim zaradenia P, aby nedoslo ku kradezi auta, alebo jeho samovolneho pohybu pri neumyselnom pohybe volica, Nehovoriac o tom, ze auto nemusi stat, aby sa dalo zaradit P co je Nepochopitelne!!!! Na vlastne oci som zazil situaciu v servise, ked mechanik kotroloval ( zistoval poskodene loziska) a omylom na zdvihaku pri roztocenych kolesach navolil P, Ten zvuk bol proste nadherny 8-s Mercedes tento bezpecnostny rezim pouzival uz okolo roku 1990- ten datum neviem presne.
Slavku ja sa s tebou nechcem hadat ani ta neosocujem- len poukazujem na to, ze nieco o tych autach viem!!! A ze na servisy subaru ako na Slovensku tak aj v Cechach sa neda spolahnut. Skor opacne, a verim tomu, ze keby sa v USA jazdilo na opacnej strane ako v VB,Japonsku, Australii, tak by FHI do Europy nepachlo( mozno tak z jednym modelom imprezou wrx sti) A tak to aj potom vyzera!!! Toto je moj posledny nazor v tomto teste :-!
-
-
-
-
Stantu 14.03.2012 13:29
« Re: subaru
Když to tak čtu, nestačím se divit, nechápu. Známý má předchozí model Forestera, boxer diesel a žádný problém kromě jednoho, který byl napraven. Zničil klikovou hřídel či co, a to poškodilo motor a dále neznám moc podrobností. Takže záruka bez problému, poslali nový motor z Japonska, po dobu opravy dostali náhradní auto a vše proběhlo rychle a v rámci záruky zdarma. Žádné stížnosti na auto jsem neslyšel.
-
-
ricz73 03.06.2011 09:50
Otevřené oči
Tak tohle je fakt hustá recenze (stejně jako ostatní na forestery). Vzhledem k místu bydliště potřebuji čtyřkolku a o Subaru jsem uvažoval jako o jedné z možností - hlavně nový outback se mi moc líbil. Když ale čtu o kvalitách těhle aut a zejména o přístupu dealerů/importéra, Subaru si nikdy nekoupím. Hansbivoj : Subaru = 1:0 ;)-
Slavek-TDM 03.06.2011 10:28
« Re: Otevřené oči
S kvalitama auta to neni tak zly - proste tak nejak prumer (co se jinde se.e tady drzi a naopak). S pristupem importera to stalo vzdy za pikacu a ceny dealeru za auto samotny a za naslednej servis byly a jsou naprosto scestny. Schvaluju jen zkracenej servisni interval oproti oblibenym prodlouzenym 30ti tisicum... -
martin.blader 03.06.2011 18:44
« Re: Otevřené oči
To si vyloučil auto proto, že mu rezne výfuk, jo? Taky dobrý.... jiné kvality auta tam zmíněny nebyly, tak nevím, o čem mluvíš.-
ricz73 05.06.2011 20:52
« Re: Re: Otevřené oči
Vyloučil jsem auto proto, že s ním jsou problémy a když se člověk do problému dostane, dealer se k tomu nepostaví čelem. Chci auto, se kterým nebudu mít starosti a zbytečný náklady... Když vidím tloušťku plechu na těch výfukách, nedělám si iluze. Jinak Subaru znám velmi dobře. Měl jsem ho v užším výběru, takže teoreticky vím o výhodách boxer/symetrické AWD prakticky všechno, s autem jsem i jezdil.
Můj Pathfinder, kterej má 5 let a skoro 100 tkm, má výfuk, jako kdyby právě sjel z výrobní linky. A to ho tahám do lesů, po polích a občas mu dáme pěkně zabrat na tankodromu.-
martin.blader 06.06.2011 09:41
« Re: Otevřené oči
Vždyť o tom mluvím, že posuzuješ auto podle výfuku. >:D Nejsou s ním o nic větší problémy než s jinými auty, tak nevím, co myslíš těmi problémy, co Forester má. Pokud jde o přístup dealera, jedná se o jednu prodejnu v ČR, kde se navíc pokud vím jedná o jednoho konkretního člověka či konkrétní lidi. Můžeš klidně jezdit jinam. Jinak tloušťka je naopak jedna z největších a jak už tu bylo několikrát řečeno, vydrží dost dlouho, i když se rzí, jedná se o pouho pouhou kosmetickou vadu. Neříkám, že je to příjemné, ale je nesmysl kvůli tomu vyřazovat auto, když v těch podstatných věcech je daleko před konkurencí, ale je to tvé rozhodnutí, nechci tě přesvědčovat, jen vysmívám tomu, jak někdo uvažuje... ;-) To je jako v dětství odmítnout se stýkat s nejlepším kamarádem jen proto, že chodí neučesaný a má zlou mámu. >:D-
-
martin.blader 07.06.2011 14:11
« Re: Re: Re: Otevřené oči
Tak mi vysvětli, co nechápu, budu jedině rád. Proč bych neměl chtít něco pochopit? Ano, rezne mu výfuk a ano, v prodejně Emil Frey (kam nemusíš jezdit) je minimálně jeden ne úplně příjemný člověk. Čili auto má kosmeticku vadu a jeden prodejce není v pořádku (což ani není chyba auta). Stále nevidím důvod, proč odepsat takové auto... měřítko kvality aut opravdu není míra reznutí výfuku a žádné auto není lepší než druhé jen proto, že mu nerezne výfuk. Čili je pěkné, že na Pathfinderu nerezne, ale to z něj nedělá lepší auto. Mimochodem, jízda v terénu na reznutí nemá vliv, pokud se někde nebrodíš. ;-)-
thanantos 14.03.2012 19:18
« Re: Re: Re: Re: Otevřené oči
Moje zkušenost s prodejnou a servisem Emil Frey v Praze ja úplně opačná. Vozíme tam Lego i Imprezu a měli jsme od nich koupená i servisováná ještě 2 auta předtím (legacy2,5i a outbackH6). Nikdy jsme neměli nejmenší problémy s neochotou ani neschopností - Problém je bohužel spíš na straně dovozu dílů - na ty se čeká hodně dlouho a vzhledem k tomu že mezisklad je v německu kde systémem "čehuni počkají" občas stopí nějaký díl co má jít k nám (na potahy od sedadel po bouchnutí airbagu jsme čekali skoro 3 měsíce - přesně z popsaného důvodu). Co se týče výfuků tak ano, ty reznou a ne jenom na forrestrech, ale jsou z masivnějších matriálů takže to i přes tu korozi vydrží. (až zrezne tak že bude na výměnu, lepší koupit nerez z druhovýroby - origo díly jsou moc drahé)
Výhody subaru jsou v symetrii - auto při záběru v břečce neplave ze strany na stranu a zabírá rovnoměrně a též v předvídatelnosti - trvalá 4x4 se prostě chová stále stejně.
Nezanevři na celou značku - např zrovna ty outbacky jsou výborná auta po všech směrech. Subaru to má prostě těžké - očekává se od něj všechno a každý problém hned vypadá jako katastrofa protože není běžný, reznoucí výfuky jsou u některých jiných značek taktéž obvyklá záležitost(na funkčnosti neubírající) a většina majitelů je tolik neřeší, protože to k jejich značce tak nějak patří a jsou zvyklí
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.06.2011 19:57
« Re: Otevřené oči
Hoj pokud neházíš prachy vidlema tak si kup něco co se dá dobře opravit, boxer dízl a AWD jezdí výborně, ale opravy budou stát horentní peníze, celá mechanika i elektronika vozu je atyp, to znamená všechno hodně hodně drahé. A některé naše servisy toho patřičně využívají.-
"-- skrytý --" 06.06.2011 13:24
« Re: Re: Otevřené oči
Subaru je myslím dobré auto. Forester byl zpočátku hodně předražený což mu určitě uškodilo, také ceny servisu a garanček jsou dost drahé, ale Toyota je natom podobně, chybu dělá zástupce Subaru, že rezavění výfuků odmítá řešit, stačilo by málo a byl by klid, ale zdá se že to je zatím jediná pravidelná závada co se objevuje. Otázka je jakou budou mít životnost vstřikovače a DPF, tam by to mohlo být hodně drahé.
-
-
-
martin.blader 03.06.2011 12:32
Co to uvést na pravou míru?
Moc nerozumím tomu, proč tu rozhlašujete, že Subaru už nikdy, když jste si postěžoval jen na zrezlý výfuk (což je vada jen kosmetická a vcelku vydrží dlouho) a na prodejce. Jaké jsou tedy další vady auta? Musí tam přeci něco být, ne?
Jinak na EF si stěžuje více lidí, tak jezděte jinam. Jsem toho názoru, že Subaru vstřícností personálu patří k tomu lepšímu. Třeba i díky tomu, že tamější lidé mají často k těm autům vztah. Mimo jiné Subaru pravidleně vyhrává ankety spokojenosti zákazníkuů se servisními službami. Protože jste narazil na jeden z mála horších, neznamená, že Subaru už nikdy, ne? Je to snad chyba auta?
Docela mě rovnež udivuje, že vůbec neoceňujete to, co má tohle auto navíc a hovoříte ve stylu, že RAV4 je to samé, akorát tomu nerezne výfuk a je levnější servis (jak kde). Možná to neregistrujete, nebo si toho všimnete při přesedlání na jiný vůz, nevím. ;-\ Přijde mi opravdu zcestné odsuzovat auto tohoto formátu kvůli výfuku a prodejci. V podstatě jste o tom autě ani nic nenapsal kromě toho, že mu rezne výfuk a klimatizace se snaží víc, než by měla. Moc hodnotný tento článek tedy není.
Jinak RAV4 ani náhodou nemá uzávěrku zadního diferenciálu. Řekl bych, že Feelander s Foresterem jsou do terénu technicky nejlépe vybavená auta, Toyota je čistě silniční SUV, jehož systém 4x4 zdaleka nedosahuje sofistikovanosti S-AWD a které ani nemá cenu kupovat, protože ho nahradí normální kombi.-
"-- skrytý --" 03.06.2011 19:24
« Re: Co to uvést na pravou míru?
Ten výfuk co mi rezne není až taková tragédie, horší je spíš to jak k tomu přistupuje zástupce značky a výrobce, určitě otom ví a neřeší to, pak se není co divit, že vznikají takovéto diskuze. Toje výhoda internetu a jeto jenom dobře. Subaru bylo hodně předražené, v době kdy jsem kupoval Forestra stál 830.000 kaček, ted je k mání to samé za 709.000 což je docela rozdíl, u Subaru dostali rozum. Neorigo dovozci prodávají nové Forestry za 650, takže auto se už dá koupit za dobrou cenu. Co je ale dost problém je cena za náhradní díly a servis. Ta je pořád hodně mastná a pokud se něco podělá tek většinou stím musíte do origo servisu, boxer dízl skrývá jedno nebezpečí, jestliže odejde vstřikovač, musí ven celý motor a subaráci si účtují horentní sumy za hodinu práce. Vstřikovače jsou atypy, asi by se musel měnit za nový a pokud se to stane po záruce, tak za opravu pomalu koupíte nové auto. Také nový filtr pevných částic stojí majlant, údajně kolem 90000, čelní sklo např 15000, toje dost hodně a žádná druhovýroba není, tak doufám, že se mi nic nepřismolí a výfuk je to poslední co mě potkalo. Já se bohužel setkal u Subaru ve F-M s tou odvrácenou tváři značkových servisů, za garančku - výmenu filtrů a oleje a neprovedenou opravu brzd 11000 kaček. Takhle se fakt zákazníci nezískávají. Mslím si, že Subara jsou dobrá auta, to moje jezdí zatím perfektně a chybička se může vloudit u každého. Co je v česku problém, to je vyčůranost zástupce značky a některých servisů, ti kazí Subaru jméno.
-
martin.blader 03.06.2011 20:22
« Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
Záleží, kdy jsi to kupoval, ono po finanční krizi šla všechna auta hrozně dolů s cenou, navíc i to auto stárne a cena logicky klesá. Servis bohužel drahý je, ale také ne všude. To je nevýhoda. Jisté neduhy se řeší facelifty. Jen kritizuji výroky "už nikdy Subaru" když majitel jen řekl, že mu rezne výfuk a že se mu nelíbí přístup konktrétního (!) prodejce, kterého navštívil. Pak mě tedy zajímají další negativa tohoto vozu, protože mi tohle připadá jako špatný vtip...-
m.z. 03.06.2011 22:46
« Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
Já do Frýdku jezdím 4 rokem a nikdy jsem problém neměl, bohužel přijímací technik Subaru už tam skončil, tak snad se to nezmění k horšímu.
Pokud podle tebe něco neudělali a naúčtovali, reklamoval si to? Nevěřím, že by po to předložení důkazů nějak neřešili.
Dám příklad, dělali mi nějaký úkon, auto jsem převzal a na pumpě čumím, anténa od CB ulomená. Přemýšlel jsem kdo by měl zájem lámat antény, přišlo se na to, že při zvedání auta, mechanik zapoměl na delší anténu a ulomila se o strop dílny. Koupil jsem novou a fakturu bez řečí proplatili, takže si myslím, že si nevyužil žádného prostředku k vyřízení reklamace.-
"-- skrytý --" 04.06.2011 09:05
« Re: Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
Ve F-M měli opravit v rámci garančky přidřené brzdy, mě samozřejmě řekli že to udělali, několikrát jsem mailoval s technikem, že je to pořád stejné, ten mi tvrdil, že se to postupně upraví. Po cca 2 měsících mi došla trpělivost, brzdy jsme rozebrali s kolegou, byly celé zarezlé, vodiče destiček úplně zanesené, evidentně s tím v servisu nic nedělali, akorát si nechali zaplatit horentní sumu. Zřejmě je to tím, že jsem auto koupil v Německu a ne u nich, tak mito dali vyžrat. Ve F-M chtěli v roce 2009 za auto o 150000 víc než v Německu tak at se nikdo nediví, že to člověk raději koupí tam. Neměl jsem chuť se s nima dál dohadovat, prostě už tam s autem nepůjdu.-
-
"-- skrytý --" 04.06.2011 12:42
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
Přejímací technik byl pan Ptáček, kdo konkrétně dělal auto to nevím, asi tam něco neklape ve firmě, předtím tam byl Jurek, velký fanda do Subaru a taky odešel. Neznám pozadí, takže nechci dělat nějaké závěry, ale boj o zákazníka vypadá úplně jinak. Beru že každá sranda něco stojí, ale za ty peníze chci kvalitní servis ane tohle.-
-
"-- skrytý --" 04.06.2011 22:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
Jo vedle Autoemistar, která dělá Subaru FM těžkou hlavu žejo ? 8-s Umí prodat Subíka o hodně levněji než ofiko díler. :-! Mám Subaru rád, jeto kvalitní 4kolka, asi nejlepší zevšech. >:D Proto mě mrzí že ji kazí pověst takové kraviny jako reznoucí výfuky a předražený servis. :no: :-(-
thanantos 14.03.2012 19:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co to uvést na pravou míru?
ono ten servis a díly opravdu drahé jsou, o tom žádná. ale za výhodu v technice se prostě platí nevýhodou v servisu. zrovna v případě boxer dieselu bych chtěl vidět s jakými výkony a za kolik by jezdily motory jiných výrobců s permanentní 4x4 a (v případě nového modelu) 1,6 tuny těžkým autem.. nejsem si jistý jestli by průměry začínaly 5tkou.
Navíc zkažení jména značky bych se nebál. pokud si jdu kupovat nové auto, vždy se svezu (pokud orpavdu neházím prachy vidlema) a pokud se svezu v terénu třeba s bmw xdrive a pak si sednu do lestra nebo outbacku, přijdu sice o "premiovou" značku a trochu luxusu ale ta jízda člověka přesvědčí že subaru je na tohle dělané. čili lidé co budou kupovat auto z rozumu pro schopnosti podvozku a pohon 4x4 na subaru nikdy nezanevřou ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-