Recenze
Opel Omega 2.5TD CD
Technické info
Přezdívka auta "dáma" Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:208000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2497 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".
Již přes dva měsíce prohlížím denně inzeráty s vozy Opel Omega a BMW řady 5. Ptáte se proč? Tyto dvě vozidla spolu mají mnohé společné (pokud beru motorizaci 2.5TD s označením X25TD). Dnes se oba vozy dají pořídit za solidní peníz, v dobré výbavě a leckdy i v dobrém stavu. Za BMW se samozřejmě zaplatí více, a tak jsem počítal s vozy okolo roku 94 a s cenovkou kolem 70.000,- a bohužel jsem počítal, že tyto vozy budou více zničené, protože ne každý kdo má BMW se k němu chová tak jak má. Opel omega přicházel v úvahu samozřejmě v „Běčkové“ verzi od roku 94. Ty se pohybují na cenovce lehce přes 50.000,- ale opět mě trápilo, že dnes tyto auta spíše slouží jako pracovní na stavbě, než aby plnili svůj luxusní přepravu pasažérů, pro kterou byly stvořeny. Celé dva měsíce jsem projížděl známé internetové bazary a inzeráty a již několikrát jsem se chystal se jet podívat na různá vozidla. Vždy v tom ale něco bylo. Nechtěl jsem výběr uspěchat, ale ani ne přebrat, proto jsem začal vůz vybírat s 4 měsíčním předstihem. Ptáte se jakým předstihem? V létě budu cestovat po Evropě, a tak jsem hledal pohodlný, odolný a dobře vybavený vůz s přiměřenou spotřebou a bez zbytečných vymoženostech.
***JAK JSEM K NÍ PŘIŠEL?***
Nakonec jsem jednoho dne narazil na inzerát: „Prodám Opel Omega 2.5TD rok 94, najeto 200tis,klima,ABS,el.okna+šíbr,abg a nové chladiče,spojka,brzdy,ložiska.“ Cenovka byla až moc nízká a nevěřil jsem tomu, že by auto bylo aspoň v pohyblivém stavu, nicméně zkusit se má vše, a tak jsem vzal telefon a zavolal. Majitel mi sdělil nějaké informace typu: „Na dveřích jsou fleky, druhé zase jsou zrezlé a okolo trysky teče olej.“ Po chvíli dodal, dám Vám ještě 7tis slevu na rozbité čelní sklo. Trochu jsem zaváhal, ale měl jsem to jen 100km a tak jsem si o víkendu udělal výlet. Přijel jsem přímo k prodejci a vylezl rozespalý muž, který mi sdělil, že auto právě jelo na nákup a během půl hodiny bude zpět. Nicméně první setkání vypadalo dobře a majitel se jevil jako poctivý. Ale znepokojoval mě stav silnic okolo bydliště prodejce a také to, že auto jelo na nákup. To jsem právě takové nechtěl, aby bylo používáno po městě, za studena apod.… Ale po chvíli co mi toto problesklo hlavou se přiřítila Omega. Nejdříve jsem nemohl uvěřit, že tohle prodávají za tak nízké peníze a byl jsem tak trochu v překvapení. Takže na první pohled moc pěkné auto, interiér zachovalý, plasty neošoupané (ale některé popraskané), sedačky neprosezelé a vůbec celkově se jevilo v dobré formě co se týče zevnějšku. Prolezl jsem klasickou slabinu – zadní lemy a vše v pořádku. Ptám se, kde že je ta koroze a byl jsem přiveden k řidičovým dveřím a pod gumou okýnka se začínaly tvořit puchýřky. Těch fleků na dveřích jsem si všiml až po chvíli a jednalo se o oloupaný bezbarvý lak z kousku spolujezdcových dveří a to jen pod ochrannou lištou. Říkám si, o toto auto se někdo staral, protože 94, téměř bez koroze se jen tak nevidí. To mi po chvíli sám majitel potvrdil, že po každé zimě brousil a zatíral vše co šlo, a tak zachránil zadní lemy dveří a blatníku. Po nastartování s poloteplým motorem jsem poznal, že i motor vypadá solidně, protože naskočila na cvaknutí. Ptám se tedy, co že je s tou tryskou? Pohled pod kapotu mě opět udivil, jak je vše čisté a zachovalé, nicméně olej se neobjevil okolo trysky, ale okolo EGR ventilu, který bude nejspíš zanesený a nedoléhá celou plochou na přírubu. Po lehkém sešlápnutí pedálu se ani od výfuku neobjevil žádný kouř, a tak se ptám jak je to s provozem tohoto auta. A ejhle, další dobrá zpráva – vůz byl provozován výhradně na dálkové cesty a to především do zahraničí (Belgie, Švýcarsko, Holandsko, Dánsko) a po městě jezdila minimálně. S udivením jsem se dozvěděl, že před pár hodiny byla ještě Omega na dálkové cestě na pár dní a to bylo právě důvodem nákupu a ospalosti majitele Nicméně netrvalo dlouho, sepsali jsme smlouvu a vezli jsme si auto domů. Vše proběhlo v naprostém pořádku, majitel byl neskutečně vstřícný a poctivý. Doložil mi historií auta za posledních 8 let, co vůz vlastnil, kde byly poctivě vyplněné kilometry a datumy. Čím mě majitel vyrazil dech, byly všechny záznamy z emisí, kde se auto rok od roka zlepšovalo, to mi do hlavy nejde ještě doteď.
***MOTOR***
První kilometry si říkám, že jsem čekal větší první dojmy, a tak po natankování u benzínky jsem si řekl: „normální auto, kde je tolik té chvály na ní?“ Ale to přišlo po projetí rozestavěné vozovky, pár zatáček, rovinek, dálničního úseku a také konečně seřízení posezu, což byla ta největší chyba, proč jsem měl z vozu tak smíšené pocity. Na klikatých cestách držel vůz pevně stopu a na dálnici jsem teprve věděl proč se říká, že tam je doma. Zrychlení do 120km/h není razantní, ale když se dostane nad tuto rychlost, tak se dějí věci. Více jak 160km/h jsem nezkoušel, na to ještě budu mít hodně času a příležitosti, a tak jsem si užíval stálou rychlost, kterou nezastavil ani táhlý kopec. Ale pokud jedete pod kopcem 90km/h, tak při zařazeném 4-tém rychlostním stupni nečekejte žádnou akceleraci, někdy spíše zpomalení, protože motor je v otáčkách okolo 2.000 a to je z něj hladký diesel. Turbo zabírá až od 2500ot/min a to se pak dějí věci. Samozřejmě v rámci možností motoru a váhy vozu, takže opakuji, nečekejte kopanec ani sprintera. Je to bezmála 1700kg těžký vůz s naftovým 6-ti válcovým motorem, který sám o sobě není živý. Ale dejte za auto dvouosák a téměř ho neucítíte. Již jsem několik vozů za sebou tahal a na akceleraci jsem viděl minimální rozdíl. Je to jednoznačně běžec na dlouhé tratě… Ale musí se mu také dopřát solidního chování, takže za studena jezdím v otáčkách do 2000 a za tepla, pokud nikam nespěchám, tak max. 3000. Sametový běh šestiválce vám dovolí zrychlení z 1000ot/min a vyplatí se vůz točit do 4500ot/min, kde má také nejvyšší výkon. Ale jsme opět u toho, jak se chovat po jízdě a zde platí ještě více než například u TDiček, dCiček apod. nechávat vychladnout motor. Zde i kvůli ochlazení celého motoru a ne jen turba a to z důvodu praskání hlav. Ale pokud se podíváme do nabídky BMW nebo Opelu, tak uvidíme, že se tyto motory montovaly až do roku 2001 resp. 2003 a to asi o kvalitě motoru také trochu svědčí. Pokud se dostanu ke spotřebě, tak jsem v kombinovaném režimu na hodnotě 7l/100km. Popravdě jsem čekal hodnoty kolem 9l/100km a to s lehkou nohou. 7l mě ale opravdu potěšilo, ale je fakt, že auto šetřím jak jen to jde, jezdím často v nízkých otáčkách a z kopců a i na rovinkách využívám váhu vozu. Takže například při jízdě po rovince x m předem vyřadím a auto krásně doplachtí do města a po rovince z rychlosti 90km/h je schopné dojet až několik km do rychlosti, která je povolená ve městě. Chce to opravdu se naučit s tímto vozem jezdit, ale pokud toho docílíte, tak se nemusíte bát spotřeby i 6,5l/100km, za kterou jezdí známí.
***POHODLÍ***
Pokud se pustím do srovnání Scenic vs. Omega, tak prozatím vyhrává Omega. Za volantem doslova ležíte jako v F1 – nohy máte natažené a kolem Vás jsou odkládací prostory na ruce. Loketní opěrka je sice krátká, a tak nemůžu mít loket na loketce a zároveň držet řadičku, jako jsem zvyklý u Scénica. Ale to se dá oželet a na rovinkách si rychle zvyknete. Jednou větou odbytu slovo prostor – je ve všech směrech na každém sedadlu, to je bez komentáře. Co se týče pohodlí na zadních sedačkách, tak zde poznáte absenci opěrek, které se v prvních letech neinstalovaly ani v nejvyšší výbavě CD, kterou má i má Omega. Rozhodně ale potěší i druhá loketní opěrka pro cestující na zadních sedadlech a též je můžou těšit výdechy ventilátoru, které jsou vedeny mezi předními sedačky až do zadu. Pod výdechy je také užitečná zdířka pro zapalovač (mnou spíše využívaná zdířka pro různé spotřebiče na 12V typu transformátor napětí na 230V apod.). Pokud se podíváte na čem sedíte, zjistíte, že potahy jsou z mikroplyše, ale vůbec se v nich nepotíte, což je v létě velkým plusem! Dále často využívám elektrický šíbr, který je vytažitelný buď nahoru a nebo může celý zajet do střechy. Já využívám první možnost a při rychlostech okolo 90km/h se Vám parádně odvětrá interiér. Klimatizace má také rychlý nástup a i velký vnitřní prostor provětrá v rychlosti. S tím související je také možnost dvouzónového nastavení topení/klimatizace. Mně ještě chybí palubní počítač a tempomat, který je v současné době v řešení a v brzké době dojde k jeho doinstalování.
***NUTNÝ SERVIS***
V současné době mě trápí hučení od diferenciálu, kterého jsem si všiml už při zkušební jízdě. Dělá to pouze při brzdění motorem a s tím souvisí i někdy nelehké zařazení jedničky nebo zpátečky. Dále opravuji některé plasty v interiéru, které jsou jak známo dost nekvalitní a praskají na špatné slovo. Teď mi ještě odešla visco-spojka na vrtuli větráku, ale tu jsem si již za 200,- sehnal, takže bude stačit jen vyměnit. Dále jsem nakoupil originální čirá světla pro xenony od Helly a s tím související i výbojky, takže v brzké době dojde k instalaci nových světel a to z důvodu omlazení, ale spíše lepší viditelnosti za tmy, kde stará světla opravdu nestačí. Dále je v řešení tempomat a palubní počítač, který zpříjemní dlouhé cesty a oba tyto prvky přispívají k lepší spotřebě.
Silné stránky
-> prostornost
-> pohodlí
-> váha vozu
-> spotřeba
-> látka na sedačkách
-> možnost táhnutí dvouosáku
-> výbava
-> mnoho náhradních dílů z vrakovišť
-> motor BMW
-> vzhled?
Slabé stránky
-> žádný sprinter
-> drahé nové díly
-> praskání hlav
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím si vše dělám sám
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
bezva, bylo to od soukromníka a jeho jednání bylo parádní
Přidat názorDiskuse: Opel Omega 2.5TD CD
- Re: pěkná recenze 21.01.2010 16:25
- pěkná recenze 20.07.2008 21:36
- Re: Re: Světla 20.05.2008 00:33
- Re: Světla 19.05.2008 22:19 JOB
- Re: Světla 19.05.2008 21:37
- Světla 17.05.2008 23:33 JOB
- Re: To by šlo ... 04.05.2008 14:27
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 22:23 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 21:13
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 20:47 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 20:43
- Re: Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 18:23 Poustnik
- Re: Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 16.04.2008 00:13
- Re: Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 15.04.2008 23:52 Poustnik
- Re: Kam ty na ty auta chodíš......???? 15.04.2008 23:29
- Re: Re: OB 15.04.2008 23:24
- Kam ty na ty auta chodíš......???? 15.04.2008 23:14 Poustnik
- Re: OB 15.04.2008 22:33 JOB
- Re: OB 15.04.2008 22:07
- OB 15.04.2008 20:31 JOB
- Re: Re: Re: hmmm.. 15.04.2008 16:48
- Re: Re: hmmm.. 15.04.2008 16:42 PeT-a (RSKa)
- Re: Re: To by šlo ... 15.04.2008 16:31
- Re: zdravim 15.04.2008 16:30
- Re: To by šlo ... 15.04.2008 16:27
- Re: To by šlo ... 15.04.2008 16:25 PeT-a (RSKa)
- Re: hmmm.. 15.04.2008 16:24
- Re: pěkne pěkne 15.04.2008 16:22
- Re: spotreba 15.04.2008 16:21
- Re: Re: omega 15.04.2008 16:19
Další vozy Opel Omega
-
Opel Omega (1994) Majitel: Franklin
Přidáno: 12.5.2008 138 Majitel 9.38 Uživatelé
-
Opel Omega (1991) Majitel: Onyx
Přidáno: 18.3.2007 318 Majitel 8.90 Uživatelé
-
Opel Omega (1989) Majitel: parkoviště
Přidáno: 2.3.2009 1810 Majitel 8.27 Uživatelé
-
Opel Omega (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 12.1.2011 239 Majitel 7.33 Uživatelé
-
Opel Omega (1998) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.7.2009 329 Majitel 9.83 Uživatelé