Diskuse

Citroën CX (1986)

20.7.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "klimmik". Citroen CX patří k netradičním automobilům jak svým nadčasovým dílenským zpracováním,…

 

Citroen CX (klimmik)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  21:34

    « Ahoj

    Zdravím kolegu citroenáře :) Nádherný auto, čím dál tím víc přemýšlím, že až budu za vodou (ještě nevím, kdy to bude :))), pořídím nebo zrenovuju nějakýho BXe nebo CXe, protože to byly poslední klasický Citroeny. Hodnotím jednoznačně 10b a jsem rád, že tu přibyl další Citroen.
    Mno kdybys náhodou chtěl pokoukat po něčem jiném, mrkni na naši flotilu...

    P.S. Známe se ze školy, na některých fotkách uvidíš i mého BXe :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "anonym" [80.251.248.XXX] 22.07.07  21:31

    « Re: pro pana Klimeše

    Ano, vím, že jste to Vy :) Srazy se zpravidla pořádají na jaře v měsících květen nebo červen. Termín bývá stanoven Začátkem roku na stránkách. Martina Kalvodu samozřejmě znám :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.07.07  21:18

    « pro pana Klimeše

    dobrý den,to jsem já,co se ptal v diskusi ciroenů na ventilaci a teplotní čidlo,určitě víte...moje CXko je právě teď v rukou opraváře,co se do Citroenů dělá (pan Plachý - Grygov - Olomouc) a sám jich měl dostm,i dvě CXka,výměna provozních kapalin,utěsnění výfuku a výměna obložení na ruční brzdě,jinak všeobecná kontrola...brzy sem svého "Gerarda" vložím a i v citroen a CX clubu se zaregistruji,těším se na budoucí výměnu fotek,zkušeností a dojmů,a hlavně na sraz :-) sice zatím nevím kdy bude,ale určitě přijedu...auto jsem koupil od pana Kalvody z Jablonce nad Nisou,určitě ho znáte z CX Clubu,má jich prý asi 4 nebo 5,přímo ten co jsem koupil je tam jako CX 25 GTI 1988 [odkaz]
    myslím že nejsem jediný,kohoCXko uchvátilo
  • 00 Reagovat !

    foto Vette

    Vette 22.07.07  13:20

    « Klasika

    10b.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  20:57

    « Re: aha!

    :)) V celé ČR je jich jen pár..
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  20:33

    « aha!

    jo tak uz sem ho nasel na cx klubu takze znas.... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  20:12

    « CX x6

    nadhera, a super recenze. u nas na vesnici mame taky jednoho fanouska: [odkaz]
    nevim, treba uz byl nekde na srazu a auto poznas. jeste sem takovy nikde nevidel, zda se mi to docela raritka.
  • 00 Reagovat !

    foto Ricardo

    Ricardo 21.07.07  16:33

    « Bravo!

    Kvalitní recenze, velmi zajímavé auto... to je to, co tenhle web pousnuje dál. Co dodat? Jasných 10 bodů :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  15:59

    « Re: Super

    DS také využívalo k řízení tlak kapaliny a fungovalo tam také vracení do středu. Ovšem to pracovalo jen na velmi jednoduchém principu (něco jako kus hřídele v srdcovitém tvaru na kterou v kolmém směru působí pružina). Nevím, jak to stručně vysvětlit. DIRAVI v CX bylo převzato z Citroenu SM, kde bylo ještě strmější (1 ot/rejd). CX nikdy natáčecí světlometů nemělo. U DS to bylo řešené opět primitivně - lanovody. Robotizovaná manuální převodovka, tedy C-matic fungovala tak, že jste jen kvedlali šaltpákou, pedály byly tedy jen brzdový a plynový. Kupodivu odezva na řazení byla celkem rychlá. C-matic byl 4-stupňový a dodával se jen do modelů s plnou výbavou (Pallas, Prestige)... Potom nastoupil tříkvaltový automat, který se dodával až do konce výroby (pro benzínové motory 2400 a 2500). C-matic mělo už i DS. U manuálního řazení se vzácně montovala i hydraulická spojka (minimální síla pro ovládání spojkového pedálu). Průměr kotoučů z hlavy nevím, přední byly vždy stejné, vzduchem chlazené, bez ohledu na model. Zadní chlazené vzduchem byly jen u verzí break. Nástup brzdné síli lze pochopitelně regulovat dle vaší libosti, jde jen o zvyk.
  • « 00 Reagovat !

    foto BaracudaJ

    BaracudaJ 21.07.07  14:43

    « Re: sakra

    Tak jí sem hoď, ať ti jí můžem pochválit ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto BaracudaJ

    BaracudaJ 21.07.07  14:42

    « Re: Re: Super

    Díky za foto.
    Taky musím pochválit pěkný stránky. Třeba sehnat všechny katalogy, prospekty je dnes docela problém.
    Pokud vím, tak Diravi měla už DS, ale že má posilovač degresivní účinek a volant se vrací sám do středové polohy, to už je něco. Mělo CX i natáčecí přední světlomety?
    A jak fungovala ta robotizovaná manuální převodovka. Spojka byla ovládána hydraulicky, čili měl vůz jen dva pedály?
    A jaký průměr kotoučů používala CX, dá se výkon dobře dávkovat nebo brzdí zostra hned z kraje?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  11:22

    « Re: 10b.

    Ano, radio je takto netradičně umístěno originál. Tedy jen ve faceliftu nezývanému "plasťák" (1985->).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.07.07  11:21

    « Re: Super

    Jsou to dvě mohutná litinová kyvná ramena nad sebou. Ke stabilitě pomáhá i velmi silná stabilizační tyč. Zde je [odkaz] , na kterém vidíme horní a spodní rameno, rejdový čep i kostici ke stabilizátoru.

  • 00 Reagovat !

    foto Sprint

    Sprint 20.07.07  21:49

    « 10b.

    Tohle auto je fakt mazec, líbí se mi přístrojovka. V té době snad nebylo nic lepšího! Připadá mi jak ze současného vozu.
    To umístění rádia je takhle origo?
  • 00 Reagovat !

    foto BaracudaJ

    BaracudaJ 20.07.07  21:46

    « Super

    Moc dobrý počtení. Tyto staré dobré Citroeny mám moc rád. Jsou opravdu nádherný. Nadčasový je hlavně interiér, ten středový tunel s výdechy ventilace. Podobné tunely dnes frčí. Raritou je i umístění předního kola za motorem.
    Mohl by ses rozepsat o té přední nápravě. Na jakém principu funguje, případně nějaký foto. Díky
  • 00 Reagovat !

    foto Konwi

    Konwi 20.07.07  20:18

    « 10

    Fascinující.
  • 00 Reagovat !

    foto salazar

    salazar 20.07.07  18:09

    « opravdu obsáhlé

    ..no pěkně vyčerpávají zpověď . Dobrý :yes: Stříbrňák je hezke a ty ostatní taky za 10
  • 00 Reagovat !

    foto OS

    OS 20.07.07  17:58

    « au

    tohle je uplne zvlastne divna masina
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  17:23

    « Re: sakra

    Tak doufám, že se uvidíme na srazu ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.07.07  17:21

    « sakra

    já se z toho zvencnu...sotva si koupím svoje CX 25 GTi,už jsou tady během dvou dnů dvě CXka :-) :-) :-) :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…