Citroën CX (1986)
20.7.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "klimmik". Citroen CX patří k netradičním automobilům jak svým nadčasovým dílenským zpracováním,…
Citroen CX (klimmik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 22.07.07 21:18
« pro pana Klimeše
dobrý den,to jsem já,co se ptal v diskusi ciroenů na ventilaci a teplotní čidlo,určitě víte...moje CXko je právě teď v rukou opraváře,co se do Citroenů dělá (pan Plachý - Grygov - Olomouc) a sám jich měl dostm,i dvě CXka,výměna provozních kapalin,utěsnění výfuku a výměna obložení na ruční brzdě,jinak všeobecná kontrola...brzy sem svého "Gerarda" vložím a i v citroen a CX clubu se zaregistruji,těším se na budoucí výměnu fotek,zkušeností a dojmů,a hlavně na sraz :-) sice zatím nevím kdy bude,ale určitě přijedu...auto jsem koupil od pana Kalvody z Jablonce nad Nisou,určitě ho znáte z CX Clubu,má jich prý asi 4 nebo 5,přímo ten co jsem koupil je tam jako CX 25 GTI 1988 [odkaz]
myslím že nejsem jediný,kohoCXko uchvátilo -
"-- skrytý --" 21.07.07 15:59
« Re: Super
DS také využívalo k řízení tlak kapaliny a fungovalo tam také vracení do středu. Ovšem to pracovalo jen na velmi jednoduchém principu (něco jako kus hřídele v srdcovitém tvaru na kterou v kolmém směru působí pružina). Nevím, jak to stručně vysvětlit. DIRAVI v CX bylo převzato z Citroenu SM, kde bylo ještě strmější (1 ot/rejd). CX nikdy natáčecí světlometů nemělo. U DS to bylo řešené opět primitivně - lanovody. Robotizovaná manuální převodovka, tedy C-matic fungovala tak, že jste jen kvedlali šaltpákou, pedály byly tedy jen brzdový a plynový. Kupodivu odezva na řazení byla celkem rychlá. C-matic byl 4-stupňový a dodával se jen do modelů s plnou výbavou (Pallas, Prestige)... Potom nastoupil tříkvaltový automat, který se dodával až do konce výroby (pro benzínové motory 2400 a 2500). C-matic mělo už i DS. U manuálního řazení se vzácně montovala i hydraulická spojka (minimální síla pro ovládání spojkového pedálu). Průměr kotoučů z hlavy nevím, přední byly vždy stejné, vzduchem chlazené, bez ohledu na model. Zadní chlazené vzduchem byly jen u verzí break. Nástup brzdné síli lze pochopitelně regulovat dle vaší libosti, jde jen o zvyk. -
BaracudaJ 21.07.07 14:42
« Re: Re: Super
Díky za foto.
Taky musím pochválit pěkný stránky. Třeba sehnat všechny katalogy, prospekty je dnes docela problém.
Pokud vím, tak Diravi měla už DS, ale že má posilovač degresivní účinek a volant se vrací sám do středové polohy, to už je něco. Mělo CX i natáčecí přední světlomety?
A jak fungovala ta robotizovaná manuální převodovka. Spojka byla ovládána hydraulicky, čili měl vůz jen dva pedály?
A jaký průměr kotoučů používala CX, dá se výkon dobře dávkovat nebo brzdí zostra hned z kraje?
-
BaracudaJ 20.07.07 21:46
« Super
Moc dobrý počtení. Tyto staré dobré Citroeny mám moc rád. Jsou opravdu nádherný. Nadčasový je hlavně interiér, ten středový tunel s výdechy ventilace. Podobné tunely dnes frčí. Raritou je i umístění předního kola za motorem.
Mohl by ses rozepsat o té přední nápravě. Na jakém principu funguje, případně nějaký foto. Díky
Mno kdybys náhodou chtěl pokoukat po něčem jiném, mrkni na naši flotilu...
P.S. Známe se ze školy, na některých fotkách uvidíš i mého BXe :)