Citroën CX (1986)
20.7.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "klimmik". Citroen CX patří k netradičním automobilům jak svým nadčasovým dílenským zpracováním,…
Citroen CX (klimmik)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ajin(MoDo Team) 03.09.07 19:43
« Poslední foto
je fakt dramaticky parádní. A o existenci prestige jsem vůbec nevěděl. Tohle auto má pro mě zvláštní kouzlo, jako malej kluk jsem dostal z francie prospekt když bylo aktuální, stále ho mám. Ten koženej interiér se mě vryl do paměti. Tohle auto je fakt klasika. Strejda má už druhý XM, předtím měl BX, stále pod tím leží, ale když to jede je to fajn. Ale na CX už žádnej nemá :yes: -
"-- skrytý --" 31.08.07 11:11
« Re: Deformacne zony
no tak vzhledem k tomu že kastle sedí na rámu,už to zvyšuje pevnost celé karoserie,rám je ze dvou masivních nosníků,silná protipožární přepážka a před motorem ještě mohutný příčník,motor je ještě před nápravou a kastle sama má silné a mohutné plechy...sám CX mám,ještě jsem s ním teda neboural,ale nedávno jsem viděl video se sérií bouraček ;-) stará dobrá plechařina -
neregistrovaný: "pedro5585" [195.168.46.XXX] 31.08.07 11:02
« Deformacne zony
Nazdar, krasne auto, mam rad Citroeny, viem ze si fanatik, ale trosku objektivnosti, netvrdim ze Citroen nie je kvalita, ale porovnavat ho z Volvom je trosku vedla. To ako keby som porovnaval Renault s Mercedesom... :-) :-)
Inak Vam fandim a vsetko dobre! -
"-- skrytý --" 24.07.07 13:17
« Zdravím legendu!
Tak na toto auto nejde nezareagovat .... je to prostě absolutní nádhera! Spolu s další legendou se šípy ve znaku DS a hlavně SM opravdu lahůdečka. Odjakživa se mi tyhle "citróni" moc líbí pro svou nezaměnitelnou oroginalitu, design a hlavně odvahu v použití, na tehdejší dobu revoluční, techniky. Své první kilometry mimo autoškolu jsem odjezdil na BX 1,9D a i na něj rád vzpomínám, i když oproti CX jí už přeci jen chybělo krapet víc stylu ;-) Zkrátka a dobře, čistej zásah a 10b. :yes: :yes: :yes: -
"-- skrytý --" 22.07.07 21:34
« Ahoj
Zdravím kolegu citroenáře :) Nádherný auto, čím dál tím víc přemýšlím, že až budu za vodou (ještě nevím, kdy to bude :))), pořídím nebo zrenovuju nějakýho BXe nebo CXe, protože to byly poslední klasický Citroeny. Hodnotím jednoznačně 10b a jsem rád, že tu přibyl další Citroen.
Mno kdybys náhodou chtěl pokoukat po něčem jiném, mrkni na naši flotilu...
P.S. Známe se ze školy, na některých fotkách uvidíš i mého BXe :) -
"-- skrytý --" 22.07.07 21:18
« pro pana Klimeše
dobrý den,to jsem já,co se ptal v diskusi ciroenů na ventilaci a teplotní čidlo,určitě víte...moje CXko je právě teď v rukou opraváře,co se do Citroenů dělá (pan Plachý - Grygov - Olomouc) a sám jich měl dostm,i dvě CXka,výměna provozních kapalin,utěsnění výfuku a výměna obložení na ruční brzdě,jinak všeobecná kontrola...brzy sem svého "Gerarda" vložím a i v citroen a CX clubu se zaregistruji,těším se na budoucí výměnu fotek,zkušeností a dojmů,a hlavně na sraz :-) sice zatím nevím kdy bude,ale určitě přijedu...auto jsem koupil od pana Kalvody z Jablonce nad Nisou,určitě ho znáte z CX Clubu,má jich prý asi 4 nebo 5,přímo ten co jsem koupil je tam jako CX 25 GTI 1988 [odkaz]
myslím že nejsem jediný,kohoCXko uchvátilo -
"-- skrytý --" 21.07.07 15:59
« Re: Super
DS také využívalo k řízení tlak kapaliny a fungovalo tam také vracení do středu. Ovšem to pracovalo jen na velmi jednoduchém principu (něco jako kus hřídele v srdcovitém tvaru na kterou v kolmém směru působí pružina). Nevím, jak to stručně vysvětlit. DIRAVI v CX bylo převzato z Citroenu SM, kde bylo ještě strmější (1 ot/rejd). CX nikdy natáčecí světlometů nemělo. U DS to bylo řešené opět primitivně - lanovody. Robotizovaná manuální převodovka, tedy C-matic fungovala tak, že jste jen kvedlali šaltpákou, pedály byly tedy jen brzdový a plynový. Kupodivu odezva na řazení byla celkem rychlá. C-matic byl 4-stupňový a dodával se jen do modelů s plnou výbavou (Pallas, Prestige)... Potom nastoupil tříkvaltový automat, který se dodával až do konce výroby (pro benzínové motory 2400 a 2500). C-matic mělo už i DS. U manuálního řazení se vzácně montovala i hydraulická spojka (minimální síla pro ovládání spojkového pedálu). Průměr kotoučů z hlavy nevím, přední byly vždy stejné, vzduchem chlazené, bez ohledu na model. Zadní chlazené vzduchem byly jen u verzí break. Nástup brzdné síli lze pochopitelně regulovat dle vaší libosti, jde jen o zvyk.