Škoda Fabia (2007)
29.9.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Blecha2". O nové Fabii toho bylo napsáno již mnoho. Od svého uveřejnění, resp. nástupu začátkem roku…
Škoda Fabia II (Blecha2)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Dobrá volba pro klidnější jízdu 30.09.2007 10:57
- Dobra recenze 15.10.2007 20:31
- 9b 16.10.2007 09:56
- 9b 16.10.2007 21:59 Lubosss1
- 9b 17.10.2007 06:38 Aischylos
- Pěkná 19.10.2007 17:41 Tommy100
- fůůůůůůůj 21.10.2007 21:30
- řízení 02.11.2007 18:36
- tuhost rizeni 02.11.2007 22:41
- Spotřeba 02.11.2007 23:01 Paulie001
- Celkově za 9 ..... 04.11.2007 18:56 MiKy*
- Fabka 08.11.2007 15:49 Mexican82
- Nová 08.11.2007 19:33
- Dobrá kára... 11.11.2007 12:32
- Pneu 08.12.2007 22:47 sportivo
- Pneu 08.12.2007 22:47 sportivo
- Světla 23.12.2007 01:53
- FII lepší v detailech než FI? 23.12.2007 13:43
- oprava hodnocení 02.01.2008 11:46 romaario
- Pěkná recenze 07.01.2008 15:49 honzam22
- Vyčerpávající 15.01.2008 21:38 Vašek M.
- moje skúsenosti 24.01.2008 09:25
- Dotaz k autoru recenze 26.01.2008 12:21
- Chování na dálnici 26.01.2008 12:58
- Hnusný design 30.01.2008 21:13
- dotaz 02.02.2008 21:05
- Re - hnusné 03.02.2008 07:51
- neznalost majitele 14.02.2008 12:32
- Dobra recenze 15.02.2008 13:45
- Dotaz na autora 31.03.2008 21:38 Pandora_01
- No 02.05.2008 22:47
- dobrá volba 15.10.2008 11:12
- congratulation 19.10.2008 22:08
- spotřeba 15.11.2008 00:27 k.ing
- Mandarinka, sestra Blechy 02.03.2009 10:10 filko
- Ultragripy. 07.03.2009 10:58 Chobot
- Blecha....... 13.04.2009 17:18 MazdaGE
- Domáce zvieratko 19.04.2009 14:17 Matt26
- Skrabanec 13.05.2009 12:15 GooF (RaceFans)
- Nákupní taška 13.05.2009 16:06 filko
- Opěrky i pásy 06.07.2009 11:57
- MaxiDot 18.07.2009 20:47 McGyver2
- Sranda 27.09.2009 13:13 tofoj
- Dát za tohle 315.000 kč ? 03.10.2009 22:18
- Brzdy 09.11.2009 13:53
- Spotřeba... 27.05.2010 07:44 MazdaGE
-
neregistrovaný: "Riska" [77.236.210.XXX] 30.09.2007 10:57
Dobrá volba pro klidnější jízdu
-
"-- skrytý --" 16.10.2007 09:56
9b
doufam ze se ty brzdy zlepsi! :yes: a na dalnici ji prozenem,neboj... ;-) >:D -
Lubosss1 16.10.2007 21:59
9b
aky bol cenovy rozdiel medzi slabsou a silnejsou verziou HTP ?? ked uz tento motor, tak by som bral vykonnejsi.-
"-- skrytý --" 16.10.2007 23:01
« Re: 9b
Cenový rozdíl je patnáct tisíc. Za to jsem si radši dal construct a rádio a dálk. centrál. Původně jsem 12V chtěl. Ale i dvěma prodejci ve dvou různých autosalonech mi to bylo rozmluveno. Rozdíl se projevuje až ve vyšších otáčkách, a propos ve 3000ot. mají výkon prakticky totožný (cca 35kW dle grafu Škody Auto), krouťák taky zas tak jiný není (108 x 112). No a 1.4 - to sice je lepší, ale cenový rozdíl desítek tisíc už byl fakt dost. A hlavně bylo to oficiálně kupováno jako druhé rodinné auto k Octavii Tour Combi TDI rodičů. ;-)
-
-
-
-
neregistrovaný: "Fabior" [78.108.154.XXX] 02.11.2007 18:36
řízení
dodávám že citlivost řízení jde nastavit. jsem automechanik dělam na autorizovaném servise škoda. Za použití diagnostického přístroje V.A.G. nebo V.A.S. lze citlivost volantu přenastavit tím že zvětšíte nebo zmenšíte průtok servo oleje ... osobně pro dámy nastavuju velkou citlivost tj 160 což je nejvyšší a pro nás chlapy 120 tj nejmenší citlivost volantu. osobně mám F1 a mám nastavenou hodnotu 120 a vyhovuje mi to maximálně opravy si dělám všechny sám a jsem s ní maximálně spokojen motor mám 1.9 TDI :-) -
"-- skrytý --" 02.11.2007 22:41
tuhost rizeni
zajimave,ze ti pripada rizeni akorat tuhe... ja mel uplne jiny pocit (jel jsem teda s ni jen na dalnici),holt kazdemu vyhovuje neco jineho.pocity z tve Blechy jsem sepsal na strankach "moji" Blechy - aktuality... ;-)-
"-- skrytý --" 03.11.2007 10:41
« Re: tuhost rizeni
Díky, já jsem to už četl. Osobně spíš mám radši tužší řízení a tady mi trochu tužší přijde. I když v Oct1 rodičů mi přijde hodně tuhé, zatím nejlepší, co jsem poznal. Jinak že řízení je mrtvé, to je tedy fakt. Ale i u podvozku mi přijde, že méně reaguje. Není to takový rozdíl jako mezi Oct1 a Oct2, ale posun je znát. Holt všechno je to jakási daň za pohodlí posádky. A hlavně je potřeba dodat, že auto dělají kola. Širší kola jsou zatraceně znát na komfortu jízdy, i když se říká, že díky val. odporu vzrůstá spotřeba (což osobně potvrdit nemůžu).
-
-
Paulie001 02.11.2007 23:01
Spotřeba
Neboj, spotřeba časem po zajetí klesne. U našeho klesla a teď jezdíme pod tabulkovými hodnotami... -
MiKy* 04.11.2007 18:56
Celkově za 9 .....
Škoda, žes nenafotil pracoviště řidiče, přehlednost přístrojovky, "vetešnictví" spolujezdce (odkládací schránku v palubce :-)).
Jinak dle pochopení a respektování Tvých požadavků výběr dobrý i barva dobrá.
Já jsem od vyjetí tohoto vozu přešel ke konkurenci. Dost podstatných věcí mi u tohoto vozu nevyhovuje. Hodnotíš dobré nastupování. Zkušenost mojich osob blízkých je opačná. Ženy si hlavně stěžují, že o páku seřizování výšky sedadel trhají silonky :-), takže mít výškově nastavitelnou sedačku i u spolujezdce je k zbláznění. Řešení jediné. Páku zkrátit. Ale u "dlouhánů" kontakt s pákou nehrozí.
Takže proti gustu nic nemám a přeji hodně moc pohodových km.-
"-- skrytý --" 08.11.2007 02:09
« Celkově za 9 .....
Díky za příspěvek. Fotky samozřejmě doplním, už se chystám. Díky za tip. Jinak pokusil jsem se rozebrat v recenzi i problém, který zmiňuješ. Vzhledm k tomu, že nejsem menší postavy (a asi už ani nebudu), nezbývá mi, než Ti dát za pravdu. Třeba si to časem ověřím na rodinných příslušnících. ;-)
-
-
Mexican82 08.11.2007 15:49
Fabka
no auto je to pekne.. ale ked som cital co panove v skode povazuju za standartnu vybavu, tak som dostaval zachvaty smiechu. Ak to nie je tajomstvo, mozes napisat cenu?
inak za auto davam 10 bodov - aj ked sa mi fabia zda predrazena, slaba a osobne nepekna, fotiek si dal vela a recenzia je vyborna >:D
prajem vela stastnych kilometrov-
"anonym" [134.96.82.XXX] 08.11.2007 16:03
« Re: Fabka
Děkuji za příspěvek. Ceníková cena námi vybrané konfigurace je cca 314000Kč, po slevě od ŠkoFinu, výhodě od prodejce a akci "Láska na první svezení" všeho všudy 260000,-Kč. No a za tu cenu si myslím, že už to docela jde. ;-)-
Special-line 08.11.2007 16:13
« Re: Re: Fabka
Tak málo?? Tak to je hoooodně dobrá cena :yes: Jinak Fabka 2 je moc pěkná hlavně v týhle barvě je super. Přeju a´t pořád spolehlivě slouží a ať rozptýlí neopodstatněné internetové plky. :yes:-
"anonym" [217.197.144.XXX] 11.11.2007 12:29
« Re: Re: Re: Fabka
Jo, nesnáším když lidi kritizují ceny fabie...já si koupil 1.2HTP 12V Ambiente, modrá storm, přidal jsem 15 litý, klimu, alarm...a platil jsem 295000kč :yes:-
neregistrovaný: "schafa" [77.75.72.XXX] 13.11.2007 11:51
« Re: Re: Re: Re: Fabka
Take nechapu, proc vsichni krituzuji ceny. Poridil jsem F2 1.2 12V Ambiente, s klima navic za 279000 kc, jizdni vlastnosti skvele, teprve ji zajizdim (cca 1000km), tak jezdim prumerne za 6.7 litru, pri ostrejsi jizde 8l, dalnice 130 - 140 9l ale kdyz jedu na spotrebu, tak i prijemnych 5.5 :-) jinak s tim kufrem je to opravdu tak, musel jsem se ho naucit zavirat, nakonec to delam tak, abych s nim nemusel tolik "mlatit", stahnu ho dolu, prehmatnu si a chytim v oblasti znacky (ted ma tendenci se otevirat) a lehce dvere pribouchnu :-)
-
-
-
neregistrovaný: "Jiri Janda" [195.47.49.XXX] 27.12.2007 17:23
« Re: cena
Cenový údaj je trochu zkreslený, sleva poskytnutá při leasingu je ošidná záležitost, draze se ve finále zaplatí!!! Ale i tak slušné... Motor je dozajista tragédie, osobně když do podobné fábie 44kW sednu pustím klimu a najedu na dálnic pod 8,5-9l na 100km se nedostanu. Nic proti Škodovce, jako základní motor za tu cenu... ujde...
-
-
-
"-- skrytý --" 08.11.2007 19:33
Nová
Myslím, že vyjetí nového modelu a zejména pak u "domácí" automobilky je zpočátku posuzováno řadou lidí dost emotivně. I u nové Fábky se velmi rychle vyhrotily dvě skupiny. Obdivovatelé a zatracovatelé.Já osobně si myslím, že postupem času bude převládat skupina lidí, kteří vůbec nebudou mít problém si novou Fábii koupit a že toto auto půjde velmi dobře na odbyt i přes některé mušky, které tento model(ale to stejné lze říci i o nových modelech jiných značek) obletují :-). Na mě nová Fábča působí sympaticky zvenku, ale zejména uvnitř. Interiér se podle mě dost povedl. Jako druhé auto do rodiny,bych ho bral bez problémů v naprosto stejné motorizaci. A ta cena není vůbec špatná. Jinak recenze se mi líbila, fotky jsou velmi dobré. Moje hodnocení si najdeš nahoře ;-) .Přeji i nadále hezké poježděníčko :-) .-
"-- skrytý --" 21.12.2007 18:20
« Re: Nová
vzpomeňte si všichni narok 99 kdy se začaly prodávat fabky I. Taky byly všude kecy typu fuj a radši si každý ještě na rychlo kupoval felicii.Ale pak si lidi zvykly.Můžu se zeptat komu zvás připadá Fabka I zastaralá?myslím že moc takových lidí není a troufám si tvrdit že i po tolika letech je to jedno z nejprodávanějších aut do 300 000 své třídy.Kde se hrabe například vcelku nový swift, corsa atp.S novou fábií to bude tak samo.
-
-
sportivo 08.12.2007 22:47
Pneu
celkovo je pekna, aj farba mi sedi, len som myslel že to ma obute pneu 205/55 R16. ale nevadi aj 195 su fajn, poznam.-
"-- skrytý --" 10.12.2007 11:10
« Re: Pneu
205/55/16 nemaji v zakladu ani Octavie. 195 na male auto je az dost, vzhledem k tomu, ze podvozek zustal totozny a na stare verzi se davaly 165/65/14, zridka 185/65/14, natoz 15", tech bylo opravdu velmi malo. Myslim, ze 195/55/15 je na nove Fabii vcelku prepych.:-) Diky za prispevek
-
-
"-- skrytý --" 23.12.2007 01:53
Světla
Zdravím, taky mám tuto Fabii, sice motor 1,2 51kw, je to takové "tepelné čerpadlo" ale na každodení ježdění do práce super spolehlivý vůz. Motorů na výběr je dost, každý si vybere. Problém se zavíráním kufru mám taky, ale teď když je zima tak to jde líp. Myslím že problém bude spíš v plynokapalinových vzpěrách než v gumovém těsnění. Na tomhle autě mě, ale zklamalo něco jiného. Přední světla s žárovkami H4, měl jsem ještě připlatit 2500,- za halogeny. Osobně si myslím že by mohli být už standard od výbavy Ambiente. Stará svítí líp. ;-) -
"anonym" [85.71.145.XXX] 23.12.2007 13:43
FII lepší v detailech než FI?
Měl bych dotaz na majitele nových FII, při prohlížení fotek se mi zdá, že některé detaily třeba v interiéru měla lepší starší generace, např. je vidět plech zevnitř pátých dveří, zmenšily se výdechy vzduchu na krajích palubní desky atd.
Co se týká motoru 44kW, máte někdo možnost jej třeba porovnat s motorem do FI 47 kW?
-
romaario 02.01.2008 11:46
oprava hodnocení
omlouvám se za kiks týkající se hodnocení. Po pečlivém přečtení recenze, prohlédnutí fotek a hlavně jsem Fabii II přišel konečně na chuť...= oprava bodíků. -
Vašek M. 15.01.2008 21:38
Vyčerpávající
Opravdu poctivě udělaná a obsáhlá recenze. Sice jsem FII ještě nepřišel úplně na chuť, ale v téhle barvě a na větších kolech vypadá dobře.
Pokud je to jako druhé auto, tak výběr motoru chápu, i když osobně bych šel do 1.4, zvlášť když je to na leasing, ten cenový rozdíl bys na splátkách zvládl.. ;-)
K té páce výškového nastavení sedadla. Mám 185 cm a o tu páku občas zavadím. (škoda, že není vyřešena tak, jako v otcově fiatu-je tam taková vytahovací)-
"-- skrytý --" 15.01.2008 22:16
« Re: Vyčerpávající
Díky za pochvalu. Jinak k tomu leasingu: Mě to připadá právě naopak. S každým tisícem ceny navíc je potom dražší i pojištění, navíc s lepším motorem i ručení atd. Nezdá se to, ale ono to naskáče a pak se člověk nestačí divit. ;-) A nám takhle vyhovuje. Kdybych si to kupoval jako solo auto jen pro sebe, volím kombi a 1,6 - bratr to má v Roomsteru a super žihadlo. A žere jen o půl litru víc, ale to třeba časem. ;-)
-
-
neregistrovaný: "brano666" [217.118.104.XXX] 24.01.2008 09:25
moje skúsenosti
Som majiteľom FII 1.2HTP 44kW ambiente(+vyhrievané sedadlá,rádio beat,lakťová opierka,zimné gumy na diskoch), capucino metalíza za 331000SK od 21.12.2007.
Moje predchádzajúce autá boli Felicia 1.3 50kW 95r. a potom to isté ale 98 roku výroby. Výkonom by som prirovnal feldu a FII na tú istú úroveň. Pre moju potrebu to postačuje a je to obrovský skok vpred.
Som rád,že nie som jediný ktorý dal prednosť tejto motorizácii.
Na nete som si prezeral recenzie a testy na FII v tejto motorizácii a je mi až smiešne že tí čo píšu tie bludy asi nikdy nesedeli v tom aute. Taktiež je smutné že novinár či kto to píše pravdepodobne porovnáva neporovnateľné a je zvyknutý na to svoje "porsche" doma v garáži. Pre obyčajného človeka je toto auto postačujúce. rýchlostné limity neporušujem a auto so 100koňskými silami je mi na naše cesty akurát na dve veci...
Zatiaľ mám najazdených 500km a nemôžem sa sťažovať na motor a ani na spotrebu. Uvidíme čo to urobí po pár tisíc kilometroch. Jazdím aj po meste aj mimo neho,no najviac to mesto a kombinovaná spotreba podľa palubného počítača je 6,2L. to sa mi zdá dosť dobré.
pohodlie je neporovnateľne lepšie ako s feldou.
Felda bola a aj je dobré auto,ale predsa len nové je nové.Tak kým nemám rodinu tak som zainvestoval takto. Predvčerom som dokúpil predné aj zadné zásterky pretože sa auto strašne zasiera.
A ešte tým nadšencom ktorý si vylievajú zlosť na to, že nemajú na nové a radšej zhadzujú a ohovárajú.
Chcel by som vidieť tých mudrcov ktorý tu kydajú na všetko a na každého kto nemá aspoň raketový pohon na aute. No nech skúsi vyžiť z 13000Sk na mesiac a ešte si aj kúpiť nové auto(plus platiť bývanie a všetko okolo prežitia). Nech sa nechvália autom na ktoré a za ktoré im platia fotrovci alebo na ktoré si nakradli. Je to možno tvrdé ale je to tak.
-
neregistrovaný: "MajoT" [195.146.135.XXX] 24.01.2008 10:40
« Re: moje skúsenosti
prepac ale nemas pravdu.
1/ aby bolo jasne. nepaci sa mi novy dizajn skody, nepaci sa mi cenova politika ani ponuka motorizacii. na druhej strane sa mi paci sposob vyberu aky popisal v recenzii majitel FII.
2/ vsetky porovnania, aj tvoje vychadzaju so striktneho obmedzena sa na jednu znacku. vacsina kritiky (tej objektivnej) vsak smeruje k porovnaniu s inymi znackami.
3/ tiez nemam peniaze na rozhadzovanie, ale prave to bol dovod, preco som si Fabiu nekupil. chcel som rozumny pomer cena/vykon. Kupil som Getz 1.4 pre dvoma rokmi. Zial bez vybavy. Ale dnes za 329tis. Sk mas 1.4 aj s klimou eletrikou atd. cize cena ako tvoja FII. Motor vsak 70kW. Z mojej skusenosti (dvojrocnej) viem ze celkovy priemer mam na tej 70kW 1.4-ke 5.9l, a to mu obcas vyvetram kozuch, ale inak 90+-. A rozmerovo je vnutorne na urovni Fabie. Zaruka bez obmedzenia km 3 roky. Cize zhrnute, rozmerovo, cenovo, spotrebou rovnaky, zaruka trocha lepsia. Ziadne socialne kriterium Fabiu nezvyhodnuje. Jediny rozdiel je ze ja mam o kus lepsiu motorizaciu.
4/ otec jazdi v praci na 1.2HTPc-ku. a predsa mi vyhovoril kupu 1.1 motora a dotlacil ma do 1.4. ma uz co-to za 35 rokov najazdene na sluzobnych autach, tak som na jeho radu dal a kupil za +15 tisic silnejsiu motorizaciu (rozdiel 70 oproti 51 kW). a je to poznat. velmi. spotrebu mam taku ako na tych 1.2HTP ked jazdite s velmi lahkkou nohou a pohoda jazdy, predbiehania je neporovnatelna. A nemam na mysli predbiehanie niekoho kto uz 90 ide, ale aj ked potrebujem sa dostat pred "pohodaka", ktory ide 70 a moje zihadielko sa na 100-110 dostane v par sekundach, je to na zlozitej trase aku denne robim velmi podstatne. Bludy, na co nam je 70kW motor, ked mozme zavadzat su smiesne. pravidelne sa stavam svedkom vytvorenia kolony a mnozstva nebezpecnych situacii, ked jedna alebo dve fabky idu za autobusom, ktory si ide 65-70 od dediny k dedinke, natlacene za nim. kazdy dalsi ma uz problem lebo vidi 2 osobne a pred nimi autobus. ja sa ale necudujem tym vo fabke, lebo ak su v aute 2 alebo traja, je to fakt o drzku na tej trase s predbiehat. Ale pliiiiz nesirit bludy o tom ze sa niet kam nahlit lebo mame 90-tku. Ja ju dodrzujem cca +-, a aj tak ten rozdiel vykonu pocitujem a patricne ocenujem.
Zhrnute. Paci sa mi ako popisal vyber auta v recenzii. Slo mu o Fabku a v ramci toho aj vyberal motor. Preco HTP napisal a ze je to lenive aj objektivne priznal. Na bezne jazdenie vsak staci. Ale pri kritike sa treba pozriet aj dalej ako do Skodovky a netvrdit, ze socialne slabsie rodiny nemaju inu alternativu. oi predaj Skodovky na Slovensku jasne dokazuje ze maju a ju aj vyuzivaju.
Dufam, ze je jasne, ze nie som frajer ktory kyda na Skodovku preto, ze mi ocino kupil Audi ci BMW. Argumentujem cislami s pohladu niekoho kto na to auto setril par rokov, par rokov jazdil na starych sunkach a chcel rozumne auto.
Okrem ineho nie je vacsi pararadox ako kupit si Skodu si mozem poriadit lacne diely, ktore paradoxne mozu byt s mojho predtym ukradnuteho auta. Amen. -
MiKy* 25.01.2008 22:48
« Re: moje skúsenosti
Hm, zajímavé, ale respektuji každý názor. Já osobně jsem měl Fabii II zapůjčenou od prodejce na celý víkend, jelikož jsem uvažoval o její koupi. Měl jsem k dispozici motor 1,2/51 kW. Věř, že jsem si ho poměrně dobře otestoval v mém režimu jízdy. Při provozu jsem si veškeré provozní údaje zaznamenával a po té zaznamenal i údaje z palubního počítače. "Ruční" výpočet skutečné spotřeby za víkend se značně lišil od hodnoty udávané palubním počítačem. To mne ani moc nepřekvapilo, protože moje Fabia I taky "počítala" ve prospěch reklamy. No nic, to jen tak naokraj. Důležité je, že moje stará Fabia s motorem 1,4/50 kW byla hospodárnější než ta 1,2 při stejných jízdních průměrech na stejných trasách. Propočtem potom i ten příplatek za motor 1,4 se v celkovém vlastnictví vozu vyplatí.
Taky nesouhlasím s tím, že Fabia II je dle Tebe to pravé pro průměrně příjmové obyvatelstvo. Jsou levnější a hospodárnější auta v provozu s rovnocenou výbavou a možná, že když budeš hledat i s výbavou, která může vyhovovat lépe.
Zase na druhou stranu má ŠKODOVKA značný náskok před vším ostatním a to, že garantuje dodání ND do 24 hodin. Je blbé si koupit vozidlo a když se něco nedejbože stane, tak nejezdit týdny. Např. korejské vozy lákají zákazníky na značně dlouhé záruční doby, ale znám v mém okolí spousta neťastníků, kteří je proto koupily a teď nejezdí, anebo financují provoz náhradního vozu, jelikož dodání ND na jejich "miláčka" je problém. A to opravdu u Škodovky nehrozí.-
"-- skrytý --" 27.01.2008 08:25
« Re: Re: moje skúsenosti
Já mám FII 1,2 51kw od 04/2007. Předtím jsem měl FI 1,4 MPI 50kw. Takže můžu srovnávat podle mě je spotřeba u 1,2 o 1 l/100km menší než u 1,4. Dojíždím každý den do práce, celkem 40km, 50% jizda po silnici I třídy a 50% jizda městem (obcí), obsazenost dvě osoby. Na spotřebu podle počítače nedám, ale na nádrž než se rozsvítí kontrolka rezervi najedu z F II cca 600km a z F I jsem najel max 530. Když je nádrž oběmově stejná u obou typů tak prostě vychází spotřeba lepší u 1,2.Průměrná spotřeba je okolo 6,2l/100km. Co se týče chodu motoru tak je 1,2 proti 1,4 písnička, 1,4 měla velký problém s chodem motoru a otáčky pořád kolísali! Subjektyvně je i 1,2 svižnější, ale zase má menší krouťák a to je poznat v kopci. Toto potvrzuje i prospekt Škoda kde F II má o něco lepší jízdní vlastnosti, max. výkon, max. rychlost a zrychlení. Jo a tohle auto jsem si koupil protože jsem ho chtěl a líbylo se mě. Prostě na vzhledu záleží, .Určitě je super 1,6 a nebo auto s 200koni, ale jezdím a nakupuji podle svojí peněženky.
-
-
-
"anonym" [85.71.145.XXX] 26.01.2008 12:21
Dotaz k autoru recenze
Chtěl bych se zeptat, jak hodnotí motor 44kW v cestách na dálnici?
Na netu čtu často, že to není motor na dálnici, že pod kopcem člověk musí podřadit atd. Při neutrálu jsou citelné vybrace atd.
Jde mně o to, že dnes se dá FII Ambiente sehnat nová jako skladovka za nějakých 245 000 vč. metalízy. Tak přemýšlím, jestli tento motor je dotačující. -
"-- skrytý --" 26.01.2008 12:58
Chování na dálnici
Jak jsem již napsal v recenzi, není to zrovna dálniční křižník. Ale 160 jsem ve třech lidech a s plným kufrem v pohodě dosáhl a ještě by to trochu šlo. Do 140 vcelku bez problémů, samozřejmě nemůžeme čekat odpich jako u AUDI. Fakt je ten, že nad těch 120 už to víc bumbá, tak kolem 8 litrů. Jinak není problém rychlost udržet, ale spíš ji dosáhnout. Nějaké akcelerace do kopce fakt nehrozí, ale když už tam máš 150, tak kopec problém není. Na dálnici jsem s tím už najel téměř 7000km, a to v SRN, kde se jezdí trochu rychleji, než u nás. A rozhodně jsem nepřekážel, neboj. Každý jezdí především podle své peněženky (tj. spotřeba X rychlost) :-) Jo a jinak tohle všechno jsou dojmy na zimním obutí ukraj. zn. Rosava - na původních letních to bude jiné bájo. -
neregistrovaný: "Luca di Montezemolo" [81.91.217.XXX] 30.01.2008 21:13
Hnusný design
Nová Fabia je škaredá jak noc.První generace byla designerské mistrovské dílo(čistá,vyvážená,elegantní,jednoduchá… 2.generaci navrhla nějaká čínská automobilka asi.Bojím se co udělají s další Octvii:-(-
"anonym" [212.5.196.XXX] 31.01.2008 16:04
« Re: Hnusný design
Koľko ľudí, toľko chutí - myslíš si, že ty sa tiež páčiš každej žene >:D ?
Blecha2: Pekne popísané, škoda, že nie som registrovaný. Mám jedinú pripomienku - tie puklice z Lidla sú hrozné :no: -
"-- skrytý --" 31.01.2008 21:50
« Re: Hnusný design
Musím uznat, že nový design je více než kontroverzní, ale aspoň se o něm všude píše, stará byla šedá myška. Upřímně, rád bych viděl, jaký design pro "masové vozítko 21. století" bys navrhl sám. ;-) Mně se líbí, nejsem sám, ale chápu, že někomu se líbit nemusí. Mně se taky nelíbí sporťáky typu Porsche, Lamborghini apod., ačkoliv tady po sporťákách všichni slintaj. Volím praktičnost. Ono totiž obecně na moje.auto.cz je zásadním problémem to, že tady se nehodnotí auto z hlediska užitečnosti, poměru ceny/výkon, kvality a množství fotografií v recenzi a hlavně kvality recenze samotné. Tady hlavní roli hrají kilowaty, mít Porsche 911, napsat k něm pár slintů a nějaký fotky, budou všichni bláznit a hodnotit desítkami. Kdyžto "masová" nevytuněná Fabia se základní motorizací, kterou mimojiné volí drtivá většina zákazníků (pročpak asi když je tak hnusná a nemožná?), sklidí vždy jen posměch a slepou (nikoliv konstruktivní) kritiku. Ale s tím jsem počítal, moje.auto.cz čtu již dlooooouho. ;-) Díky za názor, ačkoliv od registrovaného uživatele s vlastním vystaveným vozem by zněl rozhodně lépe.-
"-- skrytý --" 01.02.2008 21:07
« Re: Re: Hnusný design
Chci se jen optat jak se osvětčili ty ukrajinnský gumy "Rosava"?-
"-- skrytý --" 02.02.2008 14:10
« Re: Re: Re: Hnusný design
Na sníh dobrý, fakt dobrej záběr. Ale na cestování po silnici to moc není. Hodně hučí a je to asi nějaká měkčí směs, i přehuštěný vypadaj pořád měkký. Navíc jsme na nich jednu sezonu nejezdili a teď jsou mírně zvlněný, takže komfort jízdy nic moc, už aby bylo léto.:-)
-
-
neregistrovaný: "Luca di Montezemolo" [81.91.217.XXX] 11.02.2008 14:34
« Re: Re: Hnusný design
Já si nemyslím,že FabiaII je špatné auto,ale dizajnově je to podle mě opravdu Škodovácká ostuda!A zajímalo by mě jak se daří prodejům FII v porovnání s FI,protože se mě zdá,že jich nějak moc nejezdí a navíc s mým názorem ohledně designu se v mém okolí střetávám taky!
-
-
"anonym" [217.112.175.XXX] 02.02.2008 22:10
« Re: Hnusný design
Přesně , je to totální paskvil . Jedničková Fabka je daleko povedenější , tohleto je děsná krabice.Octávka bude určitě v pohodě , pokud to nebudou hnát zase do výšky. Fabia 2 totální škodováckej průser. Politika této firmy je taky postavená na hlavu.-
neregistrovaný: "porky" [213.151.234.XXX] 20.02.2008 11:41
« Re: Re: Hnusný design
Spomínam ,keď v 1999-2000 vyšli prvé Fabie ako každý hovoril :to je škaredé a nedokončené auto - hlavne zadná časť, to sa im nebude predávať. Taká hranatá a najmä drahá. Po období Felicii to bol šok. Tiež som si radšej v 2001 kúpil výbehovú feliciu . Jednoducho história sa opakuje a my sme asi príliš konzervatívne ... ;-)-
JasteR 01.08.2008 03:13
« Re: Re: Re: Hnusný design
FabieII si myslim je jen otazkou casu kdy se bude pacit, ale nejvetsi problem je v silene vysce kuli braskovi-roomsteru a v tom ze je moc uzka dokonce vic jak 1cka, proto zezadu vypada tak disproporcne, nebejt 1/2 Roomster tak vypada uplne jinak...a urcite by byla nizssi a min nachylna na bocni vitr a mela by i lepsi stabilitu.. roomster ma aspon vetsi rozchod zadnich kol..
PS: Ten teplomer sem ani nevedel, no to je teda hodne naprd.. jinak maxidot jde samodrejme domotovat, staci si sehnat budiky.. a jit za spravnejma lidma :yes:
-
-
-
-
neregistrovaný: "fafa" [85.71.45.XXX] 02.02.2008 21:05
dotaz
Zdravím,je vaše vozidlo vybaveno izolací pod přední kapotou?
Mám stejný typ auta ale izolaci nemám.
Děkuji za odpověď-
"-- skrytý --" 03.02.2008 01:35
« Re: dotaz
Izolaci pod kapotou nemám. A nemám ani plastový kryt motoru, takže to vypadá celé takové prázdné.:-) Ale pokud vím, plastový kryt 1,2 motory nemají a izolaci zespodu na kapotě mají diesely kvůli lepšímu zahřátí těžkého motoru. 1,2 benzin se zahřeje na provozní teplotu rychle, tudíž izolace asi není potřeba.
-
-
"-- skrytý --" 03.02.2008 07:51
Re - hnusné
Naprosto souhlasím s tím, o čem jsi psal v reakci na příspěvek "Hnusné". Preference silných vozů je tady velká.Svědčí o tom zdejší "Top ten". Pravdou je, že v čele jsou silné vozy s velmi kvalitními recenzemi,a ty ostatní "masovější"(je to hnusné slovo,ale nevím,jak to napsat jinak)s recenzemi, které nejsou často o nic horší,se sem vyhoupnou max. na pár okamžiků.Řešením, sice ne úplně ideálním, by možná bylo, kdyby alespoň každá třída mohla mít svoji "Top ten".Ovšem nevím, zda by to bylo vůbec technicky možné .Ideální roztřídění, dle mého,nebude možné nikdy. Bodování, ale není to podstatné, co patří mezi přednosti MA ;-) -
neregistrovaný: "Karlitto__" [81.19.14.XXX] 14.02.2008 12:32
neznalost majitele
Neberte prosim moji nalsedujici kritiku zle, defakto za ni nemuzete. Predem rikam ze BOHUZEL mam jako sluzebni auto F2 takze ji znam jako svoje boty, jediny rozdil oproti vasi je ze je to silnejsi HTP a jina barva.
Rict o F2 ze ma presne razeni - nesouhlasim, kolikrat mi jde spatne zaradit jednicka a zpatecka a pokud jste nekdy ridilv BMW, Nissan, Mazda atd. prijde vam jak kdyby jste kvedlal tycinkou v masle.
Volant - neni spatne tvarovany, ale ten material ?! Fuj, hnusny plast.
Spotreba - nejezdim ani pomalu ani extra rychle a prumernou ma cca 8 litru. To mi pride sileny!
Zvukovy projev - chapu, pokud jste zvykly na traktor z oktavky, prijdou vam pazvuky tohoto trivalce hezky :-) Kazdemu, kdo okusil jina auta a jel se mnou se z tech zvuku delalo spatne :-)
Abych to shrnul: jste tipicky clovek ktery nema moc prehled o autech, proto si koupi Skodovku, protoze je to ceska znacka, je jich spousta, reklamni kampan vas presvedcuje ze auto je hezke, rodice maji oktavku atd. Pokud jste spokojeny, budiz, ale je to takova sladka nevedomost rekl bych :-)
-
"-- skrytý --" 14.02.2008 19:27
« Re: neznalost majitele
1) 51kW verze HTP ma o dost jiny zvuk, to vam potvrdi spousta lidi. Zni jako elektromotor. 44kW verze ma zvuk lepsi a ma mit i nizsi spotrebu, ponevadz nejde tolik do otacek (za cenu nizsiho vykonu). Ja jezdim prumer za 6,5 na zimakach, nemuzu si stezovat.
2) Rukama mi prosly nasledujici vozy: Opel Corsa, Astra, Vectra, Signum, Citroen C3, Peugeot 206, Hyundai Lantra, Ford Ka, Skoda Felicia, Fab1, Fab2, Oct1, Oct2, Roomster. Z teto zakladny tedy vychazim. A Fab2 MA opravdu oproti uvedenym velmi presne razeni.
3) Pokud jste si recenzi precetl (asi letmo), posleze zjistite, ze hodnoceni je vztazeno na zmineny UCEL VOZU. Pokud bychom hodnotili kategorii luxusnich vozu (BMW), souhlasim, budeme nekde jinde. Pokud chcete hodnotit, musite byt schopen toto cinit z nejakeho vychodiska (ucel vozu, kategorie, cena), a tudiz pote je nutna jista mira abstrakce.
4) Jinak k tomu volantu - to je vtip? Cekate u auta za 300000 kuzi z velblouda? I P206, C3, FordKa, Corsa jsou na tom stejne, nekdy i hur.
A takhle bychom se tu mohli stirat dokola. Proste kazdy mame na hodnoceni jiny nazor, ale verte mi, nejsem ten typ, co prvni auto, ktere ridi, vychvali do nebes, pac s jinym jeste nejel. A z vyse uvedenych vozu - zlata Skodovka ;-)
-
-
neregistrovaný: "Milan T." [89.24.252.XXX] 15.02.2008 13:45
Dobra recenze
Jelikoz chceme s manzelkou koupit nove rodinne auto, rozhodli jsme se s nekolika duvodu pro F2 Combi. Take jsem preferoval zasadne motor 1,4 63kW a to z toho duvodu, ze 1.2 neni do plne nalozene Combi to prave orechove a 1.6 uz nema o moc vetsi uzitkovy vykon a je drazsi a vic zere, nez potrebujeme. Nicmene v cem porad vahame, je vybava. Jsme ochotni dat za Skodovku 380tis., ale to uz je na hranici mezi vybavou Sport a Elegance. Tedy v pripade ze nam da prodejce slevu, se kterou uz muzeme pocitat. Otazkou, ktera do stredy pristiho tydne nebude zodpovezena, jsou sportovni sedacky z vybavy Sport. Me zene totiz prijdou stresujici, nepohodlne, protoze jsou moc uzke, moc tesne. Sam si take nejsem 100% jisty, ze je to spravna volba i kdyz nas obchodnik ujistuje, ze budeme spokojeni. Ma moznost nam prodat i vuz bez nich, ale osobne ma v aute sedacky sport a je z nich py nadseny. Take pri prodeji bude mozna o takovy vuz vetsi zajem a prodame jej snaz. Nebo se mylim? Jaky na to mate nazor vy? Jezdite je nekdo? Diky za jakekoli smysluplne, nejlepe relevantni odpovedi ze zkusenosti. Milan-
"-- skrytý --" 15.02.2008 17:33
« Re: Dobra recenze
Já osobně bych volil obyčejné. A to z důvodu pozdější prodejnosti vozu. Obecně většina lidí má ráda klasiku- potvrzeno prodejcem v autobazaru. Výstřdnosti vám na ceně nikdo nezaplatí. Možná zaujmou, ale to je vše. A zrovna názory čtenářů auto.cz (prahnoucích po supersportech a kilowatech) v tomhle moc relevantní nejsou. Já bych do toho nešel, zvlášť v rodinném voze. ;-) -
"-- skrytý --" 16.02.2008 21:06
« Re: Dobra recenze
Možná že se obchodník snaží jen prodat auto které má na krámě. Nenechte se ukecat a kupte podle svého přesvědčení, pak vás to bude třeba časem mrzet. Docela mě překvapuje jak jsou Ty obchodníci chytrý, doslova vám postaví výbavu na míru. Tohle v oficiálním ceníku není ani na fotkách. Stojí za zvážení jestli chcete výbavu Ambiente a na autě litá kola, orig. radio, metalizu a central na DO. Při pohledu do ceniku zjistíte že když přidáte ještě 6 000,- máte výbavu Sport, která už má klimu, litá kola, orig radio, centrál na DO a halogenové projektorové světlomety. ;-)-
"anonym" [213.195.200.XXX] 17.02.2008 19:10
« Re: Re: Dobra recenze
No prave. To jsem vsechno chtel a pak najednou clovek zjisti, je je uz na cene vybavy Sport, ktera to ma a dokonce i skla SUNSET, ktera bych taky chtel! Ale zjistuji ze ty sportovni sedacky asi vazne nechceme. Ve stredu se v tom jedeme projekt, ale spise se uz ted priklanim ke klasice. Jedine koupit sport a sedacky jeste u prodejce vymenit za klasice, treba z elegance.-
MiKy* 23.02.2008 00:07
« Re: Re: Re: Dobra recenze
Vozidlo ve výbavě Sport je lépe vybaveno a získá se dobrá výbava za zvýhodněnou cenu. Usednutí do sedaček kritizují starší, menší a silnější lidé. Lepší nástup do vozu poskytují klasické sedačky. Zase na druhou stranu si nedovedu dost dobře představit výměnu sedaček ve Sportu za klasiku, jelikož ve výbavě Sport má interiér jedinečný látkový potah, který neposkytuje žádná jiná výbava! Pokud Vám nevadí rozdílný vzor předních a zadních sedaček, tak je záměna možná, ale já bych to tak rozhodně neřešil. Pokud mohu radit, nechť si vyzkouší nástup do vozu i potencionální spolujezdci. Někomu vadí i páka na seřizování výšky sedadla. Tak šťastnou volbu.
Já osobně bych SUNSET neřešil a sáhnul po Ambiente, ale s elektronickou klimou i za cenu "oželení" kol z lehkých slitin. Rozhodně se to vyplatí. Není nad pohodlí v interiéru. Exteriér se dá oželet snadněji.
-
-
-
Pandora_01 31.03.2008 21:38
Dotaz na autora
Musím říci, že se mi moc nezamlouvá zvukový projev HTP 12V, tak vyzkouším zkušební jízdu toho 6V.
Akorát nevím, jestli když jsem jezdil Felicií 50 kW a Fabií Combi HTP 47 kW, jestli nebude čkověk zklamán výkonem toho 6V.
I když ty píšeš, že je motor celkem pružný... -
"-- skrytý --" 15.10.2008 11:12
dobrá volba
Mě se líbí! Motor HTP je velmi dobrý, na to k čemu je určený. Popravdě, cokoli jiného ani racionálně uvažující uživatel Fábie nemůže zvolit. Kdyby volil třeba 1.4, dostal by se do cenových výšin, za kterou se dá koupit auto o třídu vyšší. Design auta se mi ze začátku nelíbil, ale teď mu začínám přicházet na chuť, stejně jako u minulé Fábie. Co se týče zavírání kufru, tak u staré Fábči se s tím také muselo pořádně švihnout. Chce si na to zvyknout, je to vlastnost. Je to dobrá volba. :yes: -
"-- skrytý --" 19.10.2008 22:08
congratulation
Ta, gratulujem ku krasnej spotrebe. Ja mam na pocitaci dlhodoby priemer 9,1. Najazdene nieco vyse 1000km, 90% mesto, 10% okres 0% dialnica.
Aj ked, raz, na useku Presov - Lemesany sa mi podarilo dosiahnut spotrebu 6,9. Konstantnych 90km/h, v dedinach 60km/h. A predbehol som jeden traktor, na 5 sekund som pre istotu podradil na stvorku. Nebolo potrebne, isiel sotva 30, takze som High Torque Performance na vlastnej kozi nepocitil.
-
k.ing 15.11.2008 00:27
spotřeba
chtel bych pochválit povedenou recenzi, líbí se mi, jak z takoveho bezneho auta jde udelat zajimave cteni. moc se mi libi to s tim vyctem spotreb pri urcitych km s urcitym poctem osob.-
"-- skrytý --" 19.11.2008 19:31
« Re: spotřeba
Díky za uznání. S tou spotřebou je to jasné, když někdo napíše, že "mu žere 6 litrů", tak kecá. Je to různé - a nejen u HTP. Dokážu někdy jet na totožné trase (Hlinsko-Brno) za 4,5, někdy i za 8. Každý jezdí jinak, proto je lepší, když se rozepíšou zvlášť režimy a každý ať si pak udělá obrázek sám dle svých potřeb.
-
-
-
Chobot 07.03.2009 10:58
Ultragripy.
souhlas. Letos sem je taky koupil akorátže 205ky a absolutní spokojenost. Až sem si občas přišel, že na to že jezdim zadokolou sem nějakej rychlej(samozřejmě bezpečně rychlej, žádné průjezdy zatáček bokem). Akorát ta hlučnost je dle testů oproti konkurenci o něco vyšší. -
Matt26 19.04.2009 14:17
Domáce zvieratko
Vravíš kuna? To je dosť nezvyklé. A ako vieš že to bola práve kuna? Videl si ju. Každopádne má dievča dobrý nos keď aj napodruhé trafila presne k tvojmu autu. Asi máš chutné kábliky v autíčku >:D >:D Teda aspoň kábel diagnostiky >:-[]
Skús ho posypať niečím štiplavým - pálivá paprika aj peper, alebo ho niečím smradľavým potri ;-) -
GooF (RaceFans) 13.05.2009 12:15
Skrabanec
Taky me to stve, od dveri mam tecku na prave strane od nejakeho bileho auta a kdyz jsem nechal stat auto podelne 2 hodiny na parkovisti, tak mi to nekdo objel jinym autem na pravem zadku pres blatnik a naraznik. Oprava bude stat podle odhadu 20 000kc. Lidi jsou idioti. -
filko 13.05.2009 16:06
Nákupní taška
Ad novinky: Vzpomínám na Laudu, který se v Mých rokách s Ferrari děsil fotoreportérů, kteří pokládali své těžké fotobrašny na namilimetr přesně seřízené spojlery jeho formule.
Nárazníky jsou žel od toho, aby se do nich naráželo. To, že jsou hloupě lakované, to je jen převážení designové funkce nad praktickou. Odřené dveře při příčném parkování nesnáším. Dělají to hlavně ženské, které otevřou dveře tak prudce, že omlátí obě auta. Nepochopitelné.
Na druhou stranu jsou tu řidiči, kteří, aby chránili své auto, jezdí naschvál s 'koulí'. To pak ale při případném štouchanci tomu druhému zaručeně ten lakovaný nárazník zdevastují. -
"-- skrytý --" 03.10.2009 22:18
Dát za tohle 315.000 kč ?
Nechci ti kazit radost, ale dát za tohle 315.000 kč může jen naprostý blázen... Za tyhle peníze si lze v klidu pořídit auta s bohatou výbavou včetně klimatizace a opravdovýma motorama 1,4 -1,6... At už je to I30, Ceed, new Megane, či C4... A všechny tyto modely jsou na tom se spolehlivostí i bezpečností o uroven výš...
podle mých zkušeností je tento motor určen pro jízdu do 100 km/h,
do této rychlosti pokud je auto obsazeno dvěmi osobami motor zrychluje dostatečně a stačí řadit vyšší stupně už ve 2,5 až 3 tisících otáčkách (od toho je HTP),potom se odvděčí motor tichým chodem a spotřebou kolem 5 litrů . Ohledně přejezdu nerovností a rozměru pláště by na tom měla být 13" kola stejně jako 15" ,protože jejich vnější průměr musí být stejný (jinak by ukazoval rychloměr rozdílné rychlosti a auto by neprošlo homologací), 15" palcová kola mají menší profil což se projevuje větším přenosem rázů a tvrdostí do podvozku, ale auto zase lépe sedí.