BMW řada 5 (2001)
26.6.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". >[UNDER CONSTRUCTION]< Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s…
BMW 530d (Lukas06)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 21.01.10 09:43
« Re: xDrive vs. Quattro
To co píšeš o EDS by platilo pro vozy Audi vyrobené do roku 1996, a to by ještě navíc muselo ztratit adhezi jedno přední kolo. Quattro od roku 1996 má EDS i přes nápravy, ne jenom pro kola na jedné nápravě. A použitý vůz Audi A8 je zcela očividně novějšího data, než 1996.
Pouhým bržděním kol skutečně je schopné poslat potřebný točivý moment na kola s větší přilnavostí, ať už si to připouštíš nebo ne - výsledek práce EDS je stejný jako u běžné uzávěry diferenciálu (oboje srovná otáčky kol). Potíž je v tom, že EDS se může přehřát (a na čas se odpojí, než zchladne), zatímco klasická uzávěra diferenciálu může běžet pořád (pokud auto není zrovna na asfaltu). -
white label 21.01.10 03:49
« Re: xDrive vs. Quattro
To co píšeš je samo o sobě pravda, ale přímo fejk to nebude. Spíš určitý reklamní trik, protože je třeba si uvědomit, že se obě kola téže nápravy nemohou v praxi současně vyskytnout "ve vzduchu", tedy úplně bez trakce (zde simulováno válci prakticky bez odporu), a to ani v těžším terénu, pominemeli extrémní situaci kdy si auto sedne/lehne tzv. na "břicho". A8čka s Torsenem by sama sjela dolů (z těchto válců) i za pomoci použití ruční brzdy, ovšem ta je v tomto případě elektronická, takže by možná byla blokována. Torsen, který by tuhle situaci případně (teoreticky) zvládl (i bez pomoci ruční brzdy) je Torsen IIR-racemaster, který má spojku. Ten se totiž díky ní nechová pří úplné ztrátě adheze jako otevřený diferenciál.
Úvaha o pomoci EDS je logická, ale systém EDS pracuje na každé nápravě samostatně a aktivuje se sníženou adhezí na jedné straně nápravy a tím rozdílným počtem otáček levého kola proti pravému, nebo naopak. Ale tady k ničemu takovému nedochází, u přední nápravy stojí obě kola na místě a u zadní jsou obě úplně bez trakce. Navíc je úplnou absencí trakce celé zadní nápravy prakticky vyřazen z funkce i mezinápravový diferenciál Torsen.
Zatímco systém používající k uzavření/spojení viskózní spojku ("x-drive!, "haldex") je schopen podle konstrukce "simulovat" až úplnou uzávěrku dif., tedy vlastně "spojit"..., Torsen (bez spojky) to nedokáže...
Malý "podvod", nebo spíš reklamní trik, vidím tedy v tom, že tahle situace v praxi nemůže v podstatě vůbec nastat, a to jak "onroad", tak "offroad".
Na druhou stranu je třeba "přiznat", že tento systém, tedy otevř. dif. s EDS vpředu i vzadu + mezinápr. dif. Torsen by v se v terénu nerozjel ani v případě, že by jedno přední a jedno zadní kolo současně zcela ztratilo trakci. Důvodem je to, že EDS není schopno "pouhým" bržděním protáčejícího se kola poslat potřebný točivý moment na druhé kolo téže nápravy..., ovšem u auta, které se nepodívá ani do lehkého terénu, natož těžkého, je to logicky naprosto nepodstatné... -
"-- skrytý --" 20.01.10 16:53
« Re: xDrive vs. Quattro
Jako já nemůžu říct, že bych přímo věděl, že je to fejk. Usuzuji jenom z toho, že tyhle auta mají všechny elektronickou uzávěru diferenciálu (EDS) na všech kolech. Ta potřebuje ke své činnosti senzory ABS a čerpadlo ABS.
Za podmínek, kdy EDS funguje, toto zařízení přibrzdí protáčející se kola a přenese z nich moment na kola s lepší trakcí. Když jedna výstupní hřídel diferenciálu torsen ztratí trakci úplně (zde simulováno válci), chová se torsen z principu funkce jako normální otevřený diferenciál a všechno pošle do * (pro podrobnější vysvětlení doporučuji [odkaz] ). V takovém případě musí přes brzdu zasáhnout elektronika, která zde (podle mě) byla prostým vytažením pojistky vyřazena z činnosti. -
"-- skrytý --" 06.11.09 18:13
« Re: nekvalitni nafta
Jsem teďka v Brně více než doma, studuju tam >:D Takže od pondělí do pátku jedině Brno :-) Tak to se určitě příště připojím ;-)
No přesně tak, tu je takových pochybných pump více 8-s Takže radši kanistry do kufru a tankovat až v Ostravě >:D
No jo, taky to bylo poslední tankování na podobné pumpě 8-s -
s-mike (RSKa) 06.11.09 14:04
« Re: nekvalitni nafta
tak.. sem tam s nim cuknu v garáži >:D proto jsi me asi nepotkal. Ne, ted v tom pocasi jsme fakt zalezli, ale jinak centrum a smer Žabovřesky. Jestli byvas v Brne casteji, tak sleduj diskuzi u me, chodivame obcas na pivko a jidlo. Naposledy tento tyden ve stredu..
takze rikas vzit dost paliva, aby na me oranzova kontrolka nezamrkala v Havirove, jo? :-)
Že píšu o Qauttru VI.generace (od r. 1996) si mohl poznat už podle popisované konfigirace s jedním "středovým", Torsenem a dvěma otevř. dif. s EDS, které právě proti III.generaci nahradílo Torsen u zadní nápravy, takže měl tento systém (ve III.g.) Torseny dva (ovšem pouze u manuál. přev., u aut. přev. byly
planetové převody uprostřed s elektonicky kontrolovanou několika vrstvou uzavíratelnou spojkou).
Není pravdou, že je schopen poslat EDS potřebný točivý moment na kolo s větší přilnavostí v případě, že je ve vzduchu současně jedno kolo přední a jedno kolo zadní nápravy.
Citát z odkazu ke Quattru IV. gen.:
"Skvělý pohon všech kol na silnici. V podmínkách "on-road" musí ztratit všechna čtyři kola trakti aby se auto nehnulo. Torsen efekt s jedním kolem ve vzduchu nenastane, protože zasáhne EDS a Torsen transferuje točivý moment na zadní nápravu. V podmínkách "off-road" (kola ve vzduchu nebo překážky) auto se nehne pokud jedno přední a jedno zadní kolo ztratí trakci. Důsledek tohoto chování je, že EDS není náhrada za manuální uzávěrku diferenciálu a není tedy schopen přenést dostatek točivého momentu na další kolo."
[odkaz]