Diskuse

BMW řada 5 (2001)

26.6.2007

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Luke (BMW_fans)". >[UNDER CONSTRUCTION]< Ze začátku bych chtěl říct, že auto není moje, ale protože s…

 

BMW 530d (Lukas06)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  10:31

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Případnou "rozdílnou trakci" přední a zadní nápravy má přece logicky na "starost" právě "středový" Torsen, ne EDS, který pracuje na obou nápravách, tedy vlastně na všech čtyřech kolech, ale na každé nápravě samostatně....
    Že píšu o Qauttru VI.generace (od r. 1996) si mohl poznat už podle popisované konfigirace s jedním "středovým", Torsenem a dvěma otevř. dif. s EDS, které právě proti III.generaci nahradílo Torsen u zadní nápravy, takže měl tento systém (ve III.g.) Torseny dva (ovšem pouze u manuál. přev., u aut. přev. byly
    planetové převody uprostřed s elektonicky kontrolovanou několika vrstvou uzavíratelnou spojkou).
    Není pravdou, že je schopen poslat EDS potřebný točivý moment na kolo s větší přilnavostí v případě, že je ve vzduchu současně jedno kolo přední a jedno kolo zadní nápravy.
    Citát z odkazu ke Quattru IV. gen.:
    "Skvělý pohon všech kol na silnici. V podmínkách "on-road" musí ztratit všechna čtyři kola trakti aby se auto nehnulo. Torsen efekt s jedním kolem ve vzduchu nenastane, protože zasáhne EDS a Torsen transferuje točivý moment na zadní nápravu. V podmínkách "off-road" (kola ve vzduchu nebo překážky) auto se nehne pokud jedno přední a jedno zadní kolo ztratí trakci. Důsledek tohoto chování je, že EDS není náhrada za manuální uzávěrku diferenciálu a není tedy schopen přenést dostatek točivého momentu na další kolo."

    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.10  09:43

    « Re: xDrive vs. Quattro

    To co píšeš o EDS by platilo pro vozy Audi vyrobené do roku 1996, a to by ještě navíc muselo ztratit adhezi jedno přední kolo. Quattro od roku 1996 má EDS i přes nápravy, ne jenom pro kola na jedné nápravě. A použitý vůz Audi A8 je zcela očividně novějšího data, než 1996.

    Pouhým bržděním kol skutečně je schopné poslat potřebný točivý moment na kola s větší přilnavostí, ať už si to připouštíš nebo ne - výsledek práce EDS je stejný jako u běžné uzávěry diferenciálu (oboje srovná otáčky kol). Potíž je v tom, že EDS se může přehřát (a na čas se odpojí, než zchladne), zatímco klasická uzávěra diferenciálu může běžet pořád (pokud auto není zrovna na asfaltu).
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 21.01.10  09:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    WL: tý jo, myslel jsem si, že něco málo o autech vím, ale přesvědčil jsi mě o tom, že ještě vím pěkný kulový :-)

    líbí se mi i tohle video testů 4x4: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.01.10  03:49

    « Re: xDrive vs. Quattro

    To co píšeš je samo o sobě pravda, ale přímo fejk to nebude. Spíš určitý reklamní trik, protože je třeba si uvědomit, že se obě kola téže nápravy nemohou v praxi současně vyskytnout "ve vzduchu", tedy úplně bez trakce (zde simulováno válci prakticky bez odporu), a to ani v těžším terénu, pominemeli extrémní situaci kdy si auto sedne/lehne tzv. na "břicho". A8čka s Torsenem by sama sjela dolů (z těchto válců) i za pomoci použití ruční brzdy, ovšem ta je v tomto případě elektronická, takže by možná byla blokována. Torsen, který by tuhle situaci případně (teoreticky) zvládl (i bez pomoci ruční brzdy) je Torsen IIR-racemaster, který má spojku. Ten se totiž díky ní nechová pří úplné ztrátě adheze jako otevřený diferenciál.
    Úvaha o pomoci EDS je logická, ale systém EDS pracuje na každé nápravě samostatně a aktivuje se sníženou adhezí na jedné straně nápravy a tím rozdílným počtem otáček levého kola proti pravému, nebo naopak. Ale tady k ničemu takovému nedochází, u přední nápravy stojí obě kola na místě a u zadní jsou obě úplně bez trakce. Navíc je úplnou absencí trakce celé zadní nápravy prakticky vyřazen z funkce i mezinápravový diferenciál Torsen.
    Zatímco systém používající k uzavření/spojení viskózní spojku ("x-drive!, "haldex") je schopen podle konstrukce "simulovat" až úplnou uzávěrku dif., tedy vlastně "spojit"..., Torsen (bez spojky) to nedokáže...
    Malý "podvod", nebo spíš reklamní trik, vidím tedy v tom, že tahle situace v praxi nemůže v podstatě vůbec nastat, a to jak "onroad", tak "offroad".
    Na druhou stranu je třeba "přiznat", že tento systém, tedy otevř. dif. s EDS vpředu i vzadu + mezinápr. dif. Torsen by v se v terénu nerozjel ani v případě, že by jedno přední a jedno zadní kolo současně zcela ztratilo trakci. Důvodem je to, že EDS není schopno "pouhým" bržděním protáčejícího se kola poslat potřebný točivý moment na druhé kolo téže nápravy..., ovšem u auta, které se nepodívá ani do lehkého terénu, natož těžkého, je to logicky naprosto nepodstatné...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  16:53

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Jako já nemůžu říct, že bych přímo věděl, že je to fejk. Usuzuji jenom z toho, že tyhle auta mají všechny elektronickou uzávěru diferenciálu (EDS) na všech kolech. Ta potřebuje ke své činnosti senzory ABS a čerpadlo ABS.

    Za podmínek, kdy EDS funguje, toto zařízení přibrzdí protáčející se kola a přenese z nich moment na kola s lepší trakcí. Když jedna výstupní hřídel diferenciálu torsen ztratí trakci úplně (zde simulováno válci), chová se torsen z principu funkce jako normální otevřený diferenciál a všechno pošle do * (pro podrobnější vysvětlení doporučuji [odkaz] ). V takovém případě musí přes brzdu zasáhnout elektronika, která zde (podle mě) byla prostým vytažením pojistky vyřazena z činnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 20.01.10  16:51

    « Re: xDrive vs. Quattro

    Hoooonza ví, to si zapiš za uši, milé Wíčko ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Wiii

    Wiii 20.01.10  16:43

    « Re: xDrive vs. Quattro

    No taky se mi to nezdá ;-\ Ale nevyznam se v tom, takze pokud Hooonza ví, tak mu věřím :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto talio2

    talio2 20.01.10  16:39

    « Re: xDrive vs. Quattro

    takže je to fake ?? já si taky myslím,že je tohle blbost největší !!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  16:29

    « Re: xDrive vs. Quattro

    To se stane, když vytáhneš pojistku pro ABS. Nefunguje potom přibržďování protáčejících se kol, takže ztráta trakce na jedné nápravě způsobí nepohyblivost.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.01.10  16:03

    « xDrive vs. Quattro

    [odkaz] To je Quattro vážně tak hloupé? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.09  22:30

    « Re: nekvalitni nafta

    Nj, Shell je téměř jistota, ale zas ta cena 8-s Ale tak poučení pro příště.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vampix-Diesel-Power-

    Vampix(Diesel Power) 07.11.09  18:47

    « Re: nekvalitni nafta

    tak 2x Shell tu máme a na obou tankuju bez závad(ještě aby ne za tu cenu), to fakt naštve, hlavně že už je bramborak zase oka. :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.09  18:13

    « Re: nekvalitni nafta

    Jsem teďka v Brně více než doma, studuju tam >:D Takže od pondělí do pátku jedině Brno :-) Tak to se určitě příště připojím ;-)
    No přesně tak, tu je takových pochybných pump více 8-s Takže radši kanistry do kufru a tankovat až v Ostravě >:D
    No jo, taky to bylo poslední tankování na podobné pumpě 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.11.09  16:06

    « Re: nekvalitni nafta

    Spíš mi vysvětli, proč jsi tankoval u "nějakýho soukromnika"... Mi neřikej, že bys neujel těch 10-15 km k pořádný pumpě.
  • « 00 Reagovat !

    foto s-mike-RSKa-

    s-mike (RSKa) 06.11.09  14:04

    « Re: nekvalitni nafta

    tak.. sem tam s nim cuknu v garáži >:D proto jsi me asi nepotkal. Ne, ted v tom pocasi jsme fakt zalezli, ale jinak centrum a smer Žabovřesky. Jestli byvas v Brne casteji, tak sleduj diskuzi u me, chodivame obcas na pivko a jidlo. Naposledy tento tyden ve stredu..

    takze rikas vzit dost paliva, aby na me oranzova kontrolka nezamrkala v Havirove, jo? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.09  16:44

    « Re: nekvalitni nafta

    Zdarec, v Havířově na pumpě, má to nějaký soukromník. Půjdu mu pěkně poděkovat 8-s
    V které části Brna se pohybuješ?? Ještě jsem tvoje Porsche nepotkal ;-\ ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto s-mike-RSKa-

    s-mike (RSKa) 04.11.09  19:34

    « nekvalitni nafta

    cau

    prosim te, kdes tankoval ten fritovaci olej? Vlastne jsem chtel teda napsat naftu..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.09  01:11

    « Re: Brno

    Chlapi studentský život mi dává zabrat až tak, že ani nestačím sledovat tady tu diskuzi >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.09.09  21:56

    « Re: Brno

    Spíš taková nějaká kusová bižuterie... ;-\ 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 21.09.09  20:10

    « Re: Brno

    Zase by mohli o sobě tvrdit, že je jejich pivo vzácné a výjimečné, něco jako klenot mezi pivy >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…