Škoda 120 (1985)
1.3.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "davefull1". Do naší rodiny se dostala v 97 když ji koupil táta v autobazaru, předchozí majitel se o ni…
Škoda 120 (davefull1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Recenze 03.03.2010 13:33 Aspire
-
Opanuješ levý pruh 03.03.2010 15:44
FRPE
-
Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 15:55
MichalBMW (BMWfans)
-
Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:18
FRPE
-
Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:21
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:25
FRPE
-
Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:35
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:44
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý p… 03.03.2010 16:53
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ… 03.03.2010 16:54 FRPE
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ… 03.03.2010 17:02
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: O… 03.03.2010 17:07 Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý p… 03.03.2010 16:53
Ronault.
-
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:44
-
Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:35
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 17:15 FRPE
-
Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:25
FRPE
-
Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:21
Ronault.
-
Re: Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 16:18
FRPE
-
Re: Opanuješ levý pruh 03.03.2010 15:55
MichalBMW (BMWfans)
- Díky za rady 03.03.2010 16:17
- 120l 06.03.2010 12:18 chetoos
-
FRPE 03.03.2010 15:44
Opanuješ levý pruh
Zdárek pane!
Jak je z tvého rychlého vídka vidno, tak i se starší škodovkou lze opanovat levý pruh dálnice ... :yes:
Jinak souhlasím s Aspirem, bylo by dobrý se trochu rozepsat a i nějaké fotky pofoť. Pak rád přehodnotím. Díky a ať se tobě i škodárně daří ... ;-)-
MichalBMW (BMWfans) 03.03.2010 15:55
« Re: Opanuješ levý pruh
>:D co jsi asi museli rikat ty lidi co vas spatrily >:D >:D-
FRPE 03.03.2010 16:18
« Re: Re: Opanuješ levý pruh
Tak každopádně je to zážitek a lidi určitě koukaly. Divím se že se nenašel nějaký závodník co by škoduly ,,sundal,,. Nicméně je to zajímavý a hlavně ,,jeho,, vídko. Což tu má málokdo, většina lidí vídko stahne s youtube a je vykydáno. ;-\
Měl jsem před lety Š120L tuším, že r.v. 1983 a ta z mírného kopce asi po 16-ti minutách rozjela na 180km/h, v té době mě tato rychlost jako začínajícímu řidiči přišla neuvěřitelná ... >:D No a dneska jedu po německé dálnici do Prahy 250km/h a nějak mě to již nepřijde ... >:-[] ;-)-
-
FRPE 03.03.2010 16:25
« Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Ronaulte - já myslím že v době své největší slávy mé stodvacítky, bys měl se svým favoušem-fanoušem co dělat abyses mě vydržel alespoň pár sekund koukat na auto, respektive zadní slzy škodule ... >:D
Au, au, nějak mě bolí tříslo na levé noze v úponu, nemohl byste se pane doktor na to přijet podívat?
Nebo ty budeš MVDr? >:D-
Ronault. 03.03.2010 16:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Na tebe leda MVDr. ;-) >:-[]
FRPE: Ta 120 L těch 180 nejen nevytáhla, jelikož to mělo nějak 36 kW , (Fávo 40-50kW podle verze) 4 kvalty a motor vzadu s chlazením s 12 litry chladící kapaliny, která to stejně v delším táhlém neuchladila, ale dokonce s šnekovým řízením bys to na silnici ani neudržel ;-) Tam je rozdíl znát asi nejvíce ;-) Tolik Fakta :-)-
"-- skrytý --" 03.03.2010 16:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
160 (tachometrových) bych ještě věřil, tohle jsme vytáhli z kámošovy 120 Mka (5q, asi předělávka) v hodně dlouhým klesání (když se na to kouknu zpětně tak jsem fakt rád že se něco nepodělalo a neskončili jsme jako mletý maso v pomačkaný plechovce) - neskutečnej aerodynamickej hluk, kastle se třásla a šly z ní různý pazvuky :-)-
Ronault. 03.03.2010 16:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Nedávno jsem za takovou rozběsnělou škodárnou jel, měl jsem na tahometru 140, což je reálně (dle GPS) 132. Jeli ve dvou a viditelně mi to chtěl natřít, tak mě hned na začtku dálnice předjel, tak jsem se ho držel, více mu to už nejelo.
Bezpečnost škodáren je největší problém - tenký plech, motor vzadu, pevný sloupek řízení a hlavně podstatně pevnější a rychlejší auta jako objekty srážky.
Ale podobně je na tom i Favorit či Felicie, i když ti aspoň přidali vzpěry dveří a hlavně do aktivní bezpečnosti hřebenové řízení.
Po těch letech to ale dnes už je stejně jedno. Já se konečně těším, že tento měsív budu dávat nové tlumiče a komplet řízení, takže budu mít přesnost a nebudou už vůle v řízení. :-)-
-
-
FRPE 03.03.2010 17:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
>:D >:D :yes: Rone - 16min byla samozřejmě sranda, ono jet 16min ve 180km/h tak mám v nádrži sucho ale konkrétně to bylo z Plzně na sjezdu do Ejpovic, v té době tam samozřejmě žádná dálnice nebyla. Asi si tu škodu koupím zpět a přijedu tě to ukázat do Brna ... 8-s
-
-
-
"-- skrytý --" 03.03.2010 17:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Felda je v tomhle ohledu podobný máslo jako Š120 (bráno podle dnešních měřítek), ale jsem rád za ty vylepšení v bezpečnosti a hlavně motor nad přední nápravou (kdyby nic jinýho, tak část energie pohltí)
Jaký tlumiče budeš dávat? Já už se nemohl dívat na starý unavený pružiny, tak jsem se rozhodl zainvestovat do té aktivní bezpečnosti - mám domluvený HP Sporting funglovky-
Ronault. 03.03.2010 17:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
S těma tlumičema to je těžký. Váhám. Nechci do toho vrážet tisíce, sport to nebude, takže si chci spíše změkčit podvozek, je to strašně uskákané. Takže jsem sondoval a asi to budou plynokapalinové a z těch cenově přijatelnějších jsem našel Japonského výrobce KAYABA, výjde to tak na 880 za kus.
Na kolik výjdou ty HP Sporting? Někteří dávají na Favority a Felicie tlumiče z verzí Kombi nebo pick-up. Jen jsem dosud nepochopil v čem to bude lepší.
Kdybys měl nějaké rady nebo doporučení, tak sem s nimi. Do konce měsíce s přezutím na letní gumy to už musím mít vyměněno.-
-
"-- skrytý --" 03.03.2010 17:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Kayaby jsou podle zkušeností ostatních velice dobrý plynokapaliny. Jestli toužíš po měkkým podvozku tak HPčka jsou přesný opak (výrobce říká o 70% tužší než série) - výsledkem je daleko lepší chování auta v zatáčkách a mezních siutacích (auto si tolik nekleká a nenaklání se)
HP stojí nový 12 000, já beru lehce použitý za daleko lepší cenu. Tlumiče z kombíka a pickupu podle mě nic neřeší, akorát pružiny z VanPlus můžou zvednout světlou výšku (má je Aleš na scoutovi jako Paket pro špatné cesty) nebo zadní pružiny z kombíka na krátkou řeší zadek moc dole.-
FRPE 03.03.2010 17:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Marty - Ron někde psal dřív že jeho Fávo má hodnotu cca 2000Kč no a když tam dá HP za 12 000Kč ta jistě najde kupce v kupce sena který to od něj za 16tis koupí ... >:D
Rony za 15tis ho s HP beru!!! Někde v Básníkách jsem onehdy viděl, že MUDr. Šafránek jezdil s Fiatem 500, neměl bys být též stylový doktor a pořídit si tento vůz? >:-[] -
Ronault. 03.03.2010 17:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Já na autě udělám ročně 25-30 000 km a část projedu i na dálnici D1 Brno-Vyškov a tam mě prostě veškeré myšlenky na jen trochu sportovní podvozek přejdou 8-s
Takže chci spíše lepší filtraci nerovností, zachovat výšku (zvedat nemá smysl, už tak je to vysoké dost).
Loni jsem byl na měření tlumičů a bylo mi řečeno, že jsou přední na 70% a zadní 85%. Jenže dělají se mi plošky na gumách a to je jeden z příznaků špatných tlumičů. Nemluvě o tom, že předešlý Fanouš, co byl doma, měl vyměněné tlumiče a čepy a měl přesnější řízení než můj, takže už měnit budu.
Tak velké investice jako ty do Feldy já do Fanouše dávat nebudu, nemá to smysl. Choutky na ponechání si a zakonzervování mě přešly. Při stejných jako letošní zimách a že opravdu potřebuju jezdit, to prostě nejde. :-|
Takže Kayaby by šly. To jsem rád, asi si je příští týden půjdu objednat.
Ad pružiny. Má je smysl při jednom měnit? Přemýšlel jsem i ramena, protože jeden silentblok se nám nepodařilo vyměnit, je v ramenu vlisovaný.-
"-- skrytý --" 03.03.2010 17:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Pravda je když najezdíš hodně a po dálnici tak ty HP půjdou na repas dřív než obyč tlumiče (zase HP ti zrepasujou za zlomek ceny novejch plynokapalin) - jestli neinvestovat nebo investovat se musíš rozhodnout sám.
Zvedat taky nechci, na horách nebydlím a už tak je Fa/Fe hrozná koza, takže HP půjdou na -6, nebo i přidat drážky na snížení.
To že se ti dělají vymlácený plochy na gumách a auto odskakuje je znak že tlumiče jsou po smrti, těm univerzálním testům bych nevěřil (na starších autech určí i nový tlumiče jako skoro mrtvý)
Ad silentblok - vyndat se dá, vylisová se přes přípravek (kulatina a trubka) - ramena jestli jsou odpravený tak jedině originály, druhovýroba je zfušovaná a nevydrží-
Ronault. 03.03.2010 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Nechával jsem to měřit u Autokelly, jak jsou ty testy jednou do roka. Čekal jsem, že spíše nahodí výsledek katastrofální aby si vydělali, ale naopak to dopadlo podezřele dobře.
S lisováním je ten problém, že auto potřebuju od neděle večer do pátku večer a za ty dva dny o weekendu je s lisem problém. :-|
Každopádně díky za rady. Nejspíše půjdu do té Kayaby plus nové řízení. Mám už vytlučené tyčky řízení a čepy jsou sice vyměněné prý nedávno, ale i tak to vemu při jednom, ono to řízení není kupodivu vůbec drahé.
Ještě přemýšlím, jestli má smysl měnit i pružiny. To je pak další investice a ne malá.-
"-- skrytý --" 03.03.2010 18:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Pružiny měň jestli auto "leží" víc než by v sérii mělo (hlavně na zadku se to projeví dřív kvůli kufru), tuhost tlumení tolik neovlivní (ta se odvíjí od tlumičů).
Ten silentblok se nedá dostat ven jinak než lisem, kvůli osazením na obou koncích - jak je jednou zalisovanej a pěkně zalehlej zatížením ramene, tak ho ránama ven nikdo nedostane, jedině tlakem.
Čepy řízení určo brát origa (druhovýroba je jenom krátkodobá záležitost než povolí prachovka)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mira328i 03.03.2010 19:03
« Re: frpe Re: Opanuješ levý pruh
těm 180nevim jestli mam věřit Frpe-kolik si měl na otáčkoměru otáček?-já-viz recenze na 120ls sem z toho dostal 170při cca 6tis,to znamená červené pole:-) a víc se nechtělo.
Je to rachot co:-)-řve to..všechno se klepe,brutální zvuk vzduchu který naráží do auta:-)...a dnes s dnešními auty:-)?..pohoda..motor jen tak ševelí...pridáš plyn a ještě zrychluješ..
Každopádně si myslím že favorit rychlejší není, aspoň proti LS nebo 130L..
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 03.03.2010 16:17
Díky za rady
Dík všem co hodnotí, jj určitě přidam dálší fotky až se udělá trochu hezky, a budu ji moct pořádně umejt a navoskovat ;-) , a recenzi taky víc rozepíšu až budu mít víc času, mam teď dost práce. Jinak 160Km/h dá, teda podle tachometru, docela v pohodě, a ty lidi co si jezdí v nových Renaultech a Fordech... tak docela čumí, že je předjíždí stařičká Stodváca >:D -
chetoos 06.03.2010 12:18
120l
Pěkná 120.Vypadá velice zachovale a ta zelená barva je moc hezká jen bych přidal ještě pár fotek.Jo a nechce se mi věřit že ti jela 180km/h :yes: