Škoda 120 (1985)
1.3.2010Původním autorem recenze je uživatel s nickem "davefull1". Do naší rodiny se dostala v 97 když ji koupil táta v autobazaru, předchozí majitel se o ni…
Škoda 120 (davefull1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Mira328i 03.03.10 19:03
« Re: frpe Re: Opanuješ levý pruh
těm 180nevim jestli mam věřit Frpe-kolik si měl na otáčkoměru otáček?-já-viz recenze na 120ls sem z toho dostal 170při cca 6tis,to znamená červené pole:-) a víc se nechtělo.
Je to rachot co:-)-řve to..všechno se klepe,brutální zvuk vzduchu který naráží do auta:-)...a dnes s dnešními auty:-)?..pohoda..motor jen tak ševelí...pridáš plyn a ještě zrychluješ..
Každopádně si myslím že favorit rychlejší není, aspoň proti LS nebo 130L.. -
"-- skrytý --" 03.03.10 18:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Pružiny měň jestli auto "leží" víc než by v sérii mělo (hlavně na zadku se to projeví dřív kvůli kufru), tuhost tlumení tolik neovlivní (ta se odvíjí od tlumičů).
Ten silentblok se nedá dostat ven jinak než lisem, kvůli osazením na obou koncích - jak je jednou zalisovanej a pěkně zalehlej zatížením ramene, tak ho ránama ven nikdo nedostane, jedině tlakem.
Čepy řízení určo brát origa (druhovýroba je jenom krátkodobá záležitost než povolí prachovka) -
Ronault. 03.03.10 17:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Nechával jsem to měřit u Autokelly, jak jsou ty testy jednou do roka. Čekal jsem, že spíše nahodí výsledek katastrofální aby si vydělali, ale naopak to dopadlo podezřele dobře.
S lisováním je ten problém, že auto potřebuju od neděle večer do pátku večer a za ty dva dny o weekendu je s lisem problém. :-|
Každopádně díky za rady. Nejspíše půjdu do té Kayaby plus nové řízení. Mám už vytlučené tyčky řízení a čepy jsou sice vyměněné prý nedávno, ale i tak to vemu při jednom, ono to řízení není kupodivu vůbec drahé.
Ještě přemýšlím, jestli má smysl měnit i pružiny. To je pak další investice a ne malá. -
"-- skrytý --" 03.03.10 17:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Pravda je když najezdíš hodně a po dálnici tak ty HP půjdou na repas dřív než obyč tlumiče (zase HP ti zrepasujou za zlomek ceny novejch plynokapalin) - jestli neinvestovat nebo investovat se musíš rozhodnout sám.
Zvedat taky nechci, na horách nebydlím a už tak je Fa/Fe hrozná koza, takže HP půjdou na -6, nebo i přidat drážky na snížení.
To že se ti dělají vymlácený plochy na gumách a auto odskakuje je znak že tlumiče jsou po smrti, těm univerzálním testům bych nevěřil (na starších autech určí i nový tlumiče jako skoro mrtvý)
Ad silentblok - vyndat se dá, vylisová se přes přípravek (kulatina a trubka) - ramena jestli jsou odpravený tak jedině originály, druhovýroba je zfušovaná a nevydrží -
Ronault. 03.03.10 17:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Já na autě udělám ročně 25-30 000 km a část projedu i na dálnici D1 Brno-Vyškov a tam mě prostě veškeré myšlenky na jen trochu sportovní podvozek přejdou 8-s
Takže chci spíše lepší filtraci nerovností, zachovat výšku (zvedat nemá smysl, už tak je to vysoké dost).
Loni jsem byl na měření tlumičů a bylo mi řečeno, že jsou přední na 70% a zadní 85%. Jenže dělají se mi plošky na gumách a to je jeden z příznaků špatných tlumičů. Nemluvě o tom, že předešlý Fanouš, co byl doma, měl vyměněné tlumiče a čepy a měl přesnější řízení než můj, takže už měnit budu.
Tak velké investice jako ty do Feldy já do Fanouše dávat nebudu, nemá to smysl. Choutky na ponechání si a zakonzervování mě přešly. Při stejných jako letošní zimách a že opravdu potřebuju jezdit, to prostě nejde. :-|
Takže Kayaby by šly. To jsem rád, asi si je příští týden půjdu objednat.
Ad pružiny. Má je smysl při jednom měnit? Přemýšlel jsem i ramena, protože jeden silentblok se nám nepodařilo vyměnit, je v ramenu vlisovaný. -
FRPE 03.03.10 17:22
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Marty - Ron někde psal dřív že jeho Fávo má hodnotu cca 2000Kč no a když tam dá HP za 12 000Kč ta jistě najde kupce v kupce sena který to od něj za 16tis koupí ... >:D
Rony za 15tis ho s HP beru!!! Někde v Básníkách jsem onehdy viděl, že MUDr. Šafránek jezdil s Fiatem 500, neměl bys být též stylový doktor a pořídit si tento vůz? >:-[] -
"-- skrytý --" 03.03.10 17:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
Kayaby jsou podle zkušeností ostatních velice dobrý plynokapaliny. Jestli toužíš po měkkým podvozku tak HPčka jsou přesný opak (výrobce říká o 70% tužší než série) - výsledkem je daleko lepší chování auta v zatáčkách a mezních siutacích (auto si tolik nekleká a nenaklání se)
HP stojí nový 12 000, já beru lehce použitý za daleko lepší cenu. Tlumiče z kombíka a pickupu podle mě nic neřeší, akorát pružiny z VanPlus můžou zvednout světlou výšku (má je Aleš na scoutovi jako Paket pro špatné cesty) nebo zadní pružiny z kombíka na krátkou řeší zadek moc dole. -
FRPE 03.03.10 17:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
>:D >:D :yes: Rone - 16min byla samozřejmě sranda, ono jet 16min ve 180km/h tak mám v nádrži sucho ale konkrétně to bylo z Plzně na sjezdu do Ejpovic, v té době tam samozřejmě žádná dálnice nebyla. Asi si tu škodu koupím zpět a přijedu tě to ukázat do Brna ... 8-s -
Ronault. 03.03.10 17:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Opanuješ levý pruh
S těma tlumičema to je těžký. Váhám. Nechci do toho vrážet tisíce, sport to nebude, takže si chci spíše změkčit podvozek, je to strašně uskákané. Takže jsem sondoval a asi to budou plynokapalinové a z těch cenově přijatelnějších jsem našel Japonského výrobce KAYABA, výjde to tak na 880 za kus.
Na kolik výjdou ty HP Sporting? Někteří dávají na Favority a Felicie tlumiče z verzí Kombi nebo pick-up. Jen jsem dosud nepochopil v čem to bude lepší.
Kdybys měl nějaké rady nebo doporučení, tak sem s nimi. Do konce měsíce s přezutím na letní gumy to už musím mít vyměněno.