Recenze

9 Majitel

Audi A3

9.33 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A3, foto 1 Audi A3, foto 2 Audi A3, foto 3 Audi A3, foto 4 Audi A3, foto 5 Audi A3, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Audinka Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:126000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 / 143 * kroutící moment [Nm]: 210 / 295 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 / 6.8 * maximální rychlost [km/h]: 217 / 230 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 11.2

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "pooggoo".

Když jsem na začátku roku 2009 začínal uvažovat o koupi nového auta, měl sem daná kritéria. Hatchback s cenou do 150k, aby hezky jel a samozřejmě aby se mi líbil. Už to začalo vypadat, že si domů přivezu Ford Focus 2.0, pak se objevila Almera GTI ale nějak se mi to rozleželo v hlavě a dál sem pátral po tom, co je pro mě nejlepší. Za úvahu stál taky Golf IV, jenže toho mám už hrozně okoukaného a pak jsem na to přišel.... Audi A3. V tu chvíli bylo rozhodnuto, jen najít ten správný kousek. Netrvalo dlouho a už sem si jí vezl domů z Ostravy.

První pocity byli úžasné, zátah pro mne až brutální, brzdy ostré, řízení přesné a komfort, který jsem do té chvíle nezažil. Když se usadíte do kožených sportovních sedadel, které dobře drží trup, obejmete rukama tříramenný kožený volant okamžitě si všimnete kvalitního zpracování interiéru. Po nastartování se dočervena rozsvítí budíky a motor si začne hezky broukat. Na silnici se chová Audinka na výbornou, je znát, že to není sporťák, ale už z výroby jsou na autě namontovány sportovní tlumiče a tak se auto nějak přehnaně nenaklání. Je pravda, že by pružiny mohly být trošku tvrdší, ale zatím to jde, uvidím časem. Odezva na plyn je při normálním stylu ježdění rychlá, ale když dáte plný plyn tak samozřejmě chvilku trvá, než se turbo roztočí, ale tím je postižený každý turbomotor. Když už ale turbo začne tlačit na maximalní tlak tak začínáte cítít slušný zátah a ve 3400 ot/min na vás čeká vrchol točivého momentu 295 Nm a motor táhne jako býk až do omezovače v 6800 ot/min. Řadící páka je příjemná do ruky a dost krátká. Ocenil bych kratší dráhy a tužší chod, ale to jsou moje sportovní choutky.
Prevodovka by snesla 6. stupeň, ale co se dá dělat, navic i takhle je dobře odstupňovaná: (rychlosti z tachometru cca)

1. stupeň - 60 km/h
2. stupeň - 120 km/h
3. stupeň - 170 km/h
4. stupeň - 210 km/h

I když moje Audinka není žádný čistokrevný sporťák, dá se s ní jezdit sportovně. Na limitu se chová předvídavě. Je to předokolka s motorem vepředu a tak je mírně nedotáčivá, to se však dá po chvilkách trénování ovládat buď ťuknutím na brzdu, nebo prudkým ubráním plynu. Přední náprava by snesla samosvor při takové porci Nm. Možná časem :)
Co se spotřeby týká tak v létě na 225 gumách jezdím prahu za 11,2 l/100km, ted v zime je to okolo 12 l/100km. Při sportovní jízdě si vezme okolo 16 l/100km, na okruhu byl průměr 28 l/100km, ale to už dostávala chudinka zabrat.

Není to žádné závodní auto, ale na každodenní ježdění a občasné vyblbnutí určitě stačí.

Silné stránky

+ hmotnost 1220 kg
+ výkon a kroutící moment
+ nevypadá na to co umí dokázat
+ komfort

Slabé stránky

- delší dráhy řazení
- utopený pedál plynu
- poměrně velký hluk při rychlosti nad 160 km/h

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned druhý den poté co jsem si jí přivezl domů tak mi odešel selentblok u prevodovky, ale to je věc spíše stáří vozu. Jinak věci, které se obvykle mění: termostat, brzdy, nejaké hadice v motoru, mimochodem jednu hadici jsem musel objednávat přímo u audi a stála mě 4300, ale bohužel tento kus se v druhovýrobě nedělá.

Úpravy

Technické vlasstnosti tohodle auta jsou podle mne výborné, ale jak už to chodí s jídlem roste chuť. Když jsem auto kupoval byla upravená řídící jednotka německou firmou Oettinger. Když jsem se postupně dostával na limity tohoto auta tak mi došlo, že brzdy zaostávají za tím, jak auto umí jet, tak jsem vyměnil kotouče za Brembo Max s obložením Textar a k tomu závodní brzdová kapalina. Pak nasledovala výměna papírového filtru za bavlněnou vložku K&N.
Teď budu měnit spojku za Sachs stage 1, včetně výměny dvouhmotového setrvačníku za sportovní odlehčený. Pak příde taky optimalizace přívodu studeného vzduchu a možná učinější intercooler.

 


Další vozy Audi A3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
6
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Zpověď Evelyny Steimarové: Po výbuchu stále bez domova! Co jí platí dcera Anička?

Zpověď Evelyny Steimarové: Po výbuchu stále bez…

Když po výbuchu začal hořet holešovický činžák, kde žije, musela i Evelyna Steimarová (75) opustit svůj byt. A…

Velký test špekáčků: Používají výrobci tradiční recepturu? Které chutnaly nejvíce?

Velký test špekáčků: Používají výrobci tradiční…

Meteorologové slibují o víkendu návrat příjemných letních teplot. Co by to ale bylo za léto bez mihotajících se…

 

iSport.cz

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu. Chemo nepomáhá

Buchtela o rakovině: Chci bojovat, ale nemám léčbu.…

Prošel všemi mládežnickými reprezentacemi, zahrál si na šampionátu do 18 let. Před Ondřejem Buchtelou (20) se…

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP. Naznačil plány Slavie

Tvrdík: Lidé se nám už nesmějí. Stanciu je TOP.…

Pod jeho dohledem sbírá Slavia trofej za trofejí. Od příchodu Jaroslava Tvrdíka jich „sešívaní“ mají na kontě už…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: Babiš dnes jako Husák za vlády Rusů

Karel Steigerwald: Babiš dnes jako Husák za vlády Rusů

Někdo namítne, že ne, že tu Rusové nevládli, že jsme měli vlastní komunistickou vládu. A že to nebyli Rusové,…

Přehlídka Tady Vary, film třináctý: Zumiriki, radikální deník z Baskicka

Přehlídka Tady Vary, film třináctý: Zumiriki,…

Nenápadný snímek ze žánrově pestrého výběru TADY VARY je zajímavý audiovizuální deník, který si vedl španělský…