Recenze

10 Majitel

Alfa Romeo 33 1.7 16V

9.89 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo 33, foto 1 Alfa Romeo 33, foto 2 Alfa Romeo 33, foto 3 Alfa Romeo 33, foto 4 Alfa Romeo 33, foto 5 Alfa Romeo 33, foto 6 Alfa Romeo 33, foto 7 Alfa Romeo 33, foto 8
Alfa Romeo 33, foto 9 Alfa Romeo 33, foto 10 Alfa Romeo 33, foto 11 Alfa Romeo 33, foto 12 Alfa Romeo 33, foto 13 Alfa Romeo 33, foto 14 Alfa Romeo 33, foto 15 Alfa Romeo 33, foto 16 Alfa Romeo 33, foto 17 Alfa Romeo 33, foto 18 Alfa Romeo 33, foto 19 Alfa Romeo 33, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Alfonz Rok výroby 1992 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1712 výkon [kW]: 95 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Michal Dawn".

Kdosi kdesi dospěl k názoru, že jde o úžasný motor v průměrném autě. Můžu jen souhlasit.....

Je to můj mazel. Vím že jde o staré auto, ale zároveň jde o mé první auto. Takže se snažím o něj starat co to jen jde a nedám na něj dopustit.

Popis koupi Alfonze v roce 2007:
-----------
Nové auto! Hua! Už je to tak. Mám své nové staré fáro. Takovou svoji krásnou formulku. Přesněji řečeno ji už mám dva měsíce a dva dny, ale jak mě pár lidí už zná, chvíli mi to trvá než něco do blogu sesmolím :) Chcete vědět víc?' Jak jsem ji našel
Když jsi vzpomenu jak dlouho jsem sháněl a okukoval 'nová' auta, těžko věřím tomu jak rychle jsem jednal při jeho koupi. Nejrůznější inzeráty na internetu a v časopisech, mnoho ojetin v autobazarech... To vše se natáhlo alespoň na čtyři měsíce. No a pak jednoho krásného dne (přesně 14.05.2007) jsem si ráno na internetu všiml zajímavého inzerátu.


Na fotkách krásná černá Alfa Romeo 33. Když jsem se pročítal inzerátem, musel jsem se divit co všechno bylo na autě opravené a vyměněné. V podstatě nově postavené auto :D Jasně že informace v inzerátech nejsou vždy úplně přesné a občas zavádějící, ale i kdyby byla vyměněná alespoň polovina věcí, stálo to za omrknutí. Jelikož mi už několikrát uniklo (podle inzerátu) zajímavé auto a to aniž bych ho alespoň viděl osobně, bylo mi jasné že musím jednat rychle. Kontaktoval jsem tedy majitele a domluvil si již na ten samý den osobní prohlídku. Proti autu ještě ten den hovořilo několik věcí (a několik hlasů ;) Objem 1712ccm - velké povinné ručení, silné a nebezpečné auto pro začínajícího řidiče. Alfa Romeo 33 - staré auto (r.v. 1992), drahé díly a servis, nepříliš dobrá pověst co se týká spolehlivosti, prý citlivý motor. No a tak než jsem ji skutečně uviděl na vlastní oči, byl jsem plný smíšených pocitů.

Neuvěřitelný pocit z jízdy
Když jsem ji ale uviděl, všechny negativní myšlenky šli (alespoň na chvíli) stranou. Motor měl krásný zvuk a dlouho jsme neotáleli a majitel nás (mě, mého taťku a Zuzku) vzal na projížďku. Když jsem si do auta sedl, měl jsem najednou pocit že sedím ve formuli. Nízko posazený podvozek a sedadla způsobovali, že jste byli rychle ubíhající silnici pod vámi velice blízko. Díky tuhému podvozku byly více cítit nerovnosti na silnici, ale také auto perfektně sedělo v zatáčkách a bylo je tak možné projet ve vyšší rychlosti. Místy jsem měl opravdu strach, protože majitel nám chtěl prostě ukázat, že tohle auto svého sportovního ducha neztratilo.

Po projížďce nám ještě ukázal mnoho vyměněných dílů a nezapomenul upozornit na další zájemce. Prostě všechny ty běžné věci okolo. Poděkovali jsme a loučili se oblíbenou větou 'Díky za ukázku, my si to teď ještě rozmyslíme a případně se ozveme'. Po cestě domu se ale rozhodlo. Auto se zdálo být opravdu dobré. Nechtěl jsem riskovat, že mi ho zase někdo vyfoukne před nosem. Cena byla 29000,- a když vezmu v potaz co všechno bylo vyměněné (i rozvody, přední tlumiče atd...), bylo rozhodnuto. Původně jsem chtěl do auta vrazit 40000,- až maximálně 50000,-. Teď jsem měl auto za 29000,- včetně několika oprav a zbyla mi tak finanční rezerva na opravy, které by se mi stejně asi nevyhnuly, ať bych auto koupil kdekoliv jinde. Je třeba si uvědomit, že pořád jde o auta 'jen' za 40000,-. Cena se tak stala rozhodujícím faktorem. Dojeli jsme domů, sbalili prachy a jeli hned zpět do Silůvek u Brna... za Alfou.

Cesta domů
Nejhorším zážitkem byla jízda domů. Do té doby jsem si auto osobně bohužel neosahal a tak když jsme jeli domů, začal jsem objevovat první ALE. Vlastně tím jediným, ale sakra velikým pro mě bylo řazení. Naprosto tuhá řadící páka a ozývající se zuby při řazení na druhý stupeň mě dost zarmoutily. Ten den jsem zaplatil nejvíc peněz ve svém životě a vezu si domů něco, o co se chci starat, nechci hned zničit. Dával jsem si proto hodně věcí za vinu sám sobě. Když už jsme dojeli domů, ještě se mi podařilo při odchodu omylem zmáčknout dálkové zamykání, takže se auto 'samo' z ničeho nic odemklo (chvíli mi trvalo než jsem si dal dvě a dvě dohromady). Ulehal jsem večer do postele a měl z toho všeho špatný pocit.

Nic není tak zlé jak se na první pohled zdá
Dal jsem si s autem na chvilku pauzu a začal jsem vyřizovat papírové záležitosti okolo. Špatné pocity ze mě vyprchaly a já dostal chuť se zase projet. A jako bych jel v jiném autě. Jel jsem se zlehka projet a asi tehdy jsem přestal pochybovat o správnosti kopě tohoto auta. Když jsem asi dva dny na to pak vzal mou novou Alfu ukázat do práce kamarádovi, který se v autech celkem vyzná, odpadlo i mé trápení se spojkou a řazením. Za všemi těmi problémy byl špatný synchron. Ten ale není v až zas tak špatném stavu, jak se nejdřív zdálo. Pouze to chce najít ten správný způsob jak řadit. A ten den jsem udělal v tomto směru ten správný krok.

No a závěrem
Teď už s řazením nemám problémy. Vychutnávám si krásný zvuk motoru. Když svou Alfu vytočím nad 4000 otáček je to prostě nádhera. Nesmím zapomenout na velké srdce, které tato značka má. Přesněji řečeno majitelé. Drtivá většina řidičů Alf se navzájem zdraví máváním a blikáním a internetová komunita lidí je naprosto skvělá. Prostě mám pocit, že jsem se dostal do té správné 'rodiny'. Do oprav auta jsem zatím ještě nemusel investovat v podstatě ani korunu. Nerad bych to zakřikl, ale technické problémy se mi zatím vyhýbají. Čeká mě teď STK, takže se nějaké ty problémy asi ukáží, ale na co bych pak ušetřil těch 10000,- ;) Co se týká designu, je toto auto přesně 'šálek mého kafe' a jízda v něm je sportovní požitek. Třebaže jeho pořízení byla psychická houpačka, naštěstí nakonec jsou mé pocity dobré.


Popis změn v roce 2008:
-----------
Nejdřív jsem nechal vyvařit víčko od nádrže, protože okolo začínalo 'kvést'. To je u 33-tek běžná záležitost. To jsem ale spravil celkem brzo po té, co jsem ji koupil. Také jsem vyměnil zadní křídlo, protože bylo neoriginální a začínalo praskat. Sehnal jsem nějaké starší originální na 33-ku, nechal ho nově nalakovat. Je cool ;)

Dále jsem si nainstaloval osvětlení prostoru nohou jak u řidiče, tak spolujezdce a prahu obou předních dveří. Změnil jsem barvu podsvícení budíků na palubní desce, vyměnil hlavu (vršek) řadící páky a také rámeček okolo.

To vše jsem udělal již před nějakou dobou. Nejnovější změny jsou nové rádio s dotykovou obrazovkou (přehrávání DVD, AVI, obrázky JPG a pod.) a výměna volantu. Tam jsem ještě krom samotné výměny předělal středové logo, takže tam mám logo Alfa Romeo s původního volantu :D

No a samozřejmě nesmím zapomenout na celkem rozsáhlou generálku motoru a převodovky, když jsem konečně vyměnil zlobící synchron na druhém stupni. Už je to nějakou dobu co jsem se do toho pustil, ale myslím že to za to stálo. Tady je takový seznam co všechno se měnilo a nakolik mě to vlastně přišlo :

Materiál
Těsnění hlav
těsnění vany
těsnění přední a zadní
přední gufero
zadní gufero
gufera vaček
gufera ventilů
gufero vstupu řazení
vodní pumpa
pístní kroužky
šálky hlavní
šálky ojniční
přípravek Ekolube do převodovky
Synchronní kroužek
kroužek do převodovky (starší)
vidlička do převodovky (starší)
zdvihátka
těsnění sání
těsnění olejových krků
izolátor sání starší
brzdová kapalina DOT4
Tolej servořízení Dexron IID
olej do převodovky 75W90 2,
olej do motoru 10W40
manžety řízení
vzduchový filtr
ventil sací
hadičky podtlaků
nabroušení kliky
vyhonování bloku
oprava převodovky
oprava hlav
Celkem včetně práce 29.449,-Kč

No a pak jsem ještě dával nové přední brzdy a sportovní vzduchový filtr. Bylo toho celkem dost, ale Alfa jezdí jako drak ;)

Popis změn v roce 2009:
-----------
Tak jsem byl nucen po dvou letech opět zajít s mým milovaným Alfonzem na STK. No neprobíhalo to tak hladce jak jsem předpokládal.

Jelikož jsem poprvé svěřil zařízení STK autorizovanému servisu Alfa Romeo http://www.motortec.cz/ a vše proběhlo naprosto bez problémů, rozhodl jsem se to řešit i tentokrát stejně.

Jenže ještě ten den mi volali, že je tam několik závad, díky kterým na STK jít nemůžou. Její platnost navíc bohužel končila již ten samý den a tak jsem se rozhodl, ať opraví co je třeba a prostě to nějak zařídí. Takže Alfonz dostal nové zadní tlumiče, nový váleček do zadní brzdy, umyli motor, opravili malý boční blinkr nad blatníkem (to kdybych věděl, tak jsem si vyměnil i sám :D ). No a nakonec zařídili STK a emise. Celá sranda mě přišla na něco přes 8000,-Kč. Ale musím uznat, že nové zadní tlumiče jsou opravdu znát. Zadek teď sedí a nehoupe se tak jako před tím.

Závěrem ještě pár poznámek. Opravil jsem osvětlení prahů. Místo přidělaných svítivých 'tubusů' jsem zabudoval diody přímo do prahů. Navíc jsem to udělal i pro zadní dveře. A jako třešničku na dortu jsem to napojil i na dveře, takže se prahy samy rozsvítí když je otevřu. Můžu je ale zapnout i když mám dveře zavřené a nebo úplně vypnout.

Dál se mi podařil naprosto neuvěřitelný obchod! Koupil jsem čtyři litá kola za 2500,-Kč. Navíc ne ledajaká kola. Přímo originál Alfa Romeo - Ronal A1 15-ky. Po těch jsem vždycky toužil už se ani nevyrábí a dají se dost těžko sehnat. Touto cestou bych rád poděkoval jistému Markovi z klubu SqM, který mi je za flašku Magistera dovezl z České lípy. Jen na ně sehnat nové pneu. Už se moc těším, až je vyzkouším. Alfonz s nima bude jistě naprosto COOL!

Silné stránky

Syrový zvuk boxera nad 3000 otáček, krásný design (já ty hrany prostě žeru :), cool zadek. Na tak malé auto slušný výkon 95kW.

Slabé stránky

Drnčící interiér :( Na dlouhé cesty po českých dálnicích nevhodné.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Veškeré zásadní opravy svěřuji svému osobnímu mechanikovi. Já si dělám jen drobné elektro úpravy.

 


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Alfonz mě ve štychu nikdy nenechal. Nikdy se mi nestalo, že by se něco podělalo a já nemohl jet dál. Ale přeci jen jde o staré auto a tak vyžaduje jistou péči...

praktičnost
7

Auto dokáže být i velice praktické, ale jsou dnes již i mnohem praktičtější auta. Toto auto nemám pro jeho praktičnost, ale prostě proto, protože ho miluju. Mozek se brání, ale srdce si nedá poručit ;)

prostornost
8

Já si vepředu nemůžu stěžovat. Vzadu to pro čahouny ale není.

jízdní vlastnosti
9

Zakousne a nepustí ;)

jízdní komfort
6

Je to tvrdé auto. Na cestování po dálnici to není. Naopak na klikatých krásných okreskách je to požitek. Sedačky mám vlastní nové, které jsou mi pohodlné. Takže spokojenost.

provozní náklady
8
náhradní díly
10

myslím že nejsou nijak drahé a sehnat je není problém. Teda pro mě, protože je shání můj soukromý mechanik ;)

výkon motoru
10

Nad 130km/h už zrychlení není tak markantní, ale 200 jsem s Alfonzem jel taky (prý se s ním dá jezdit i 250, ale to jsem nikdy nezkoušel). Každopádně do 130-ti je to pěkný ďáblík. Vždycky mě potěší výraz některých řidičů v nových autech, když nestíhají ;)

spotřeba
7

spotřeba je okolo 9-ti litrů, ale moc se neliší, jestli na to šlapu, nebo ne.

hlučnost motoru
9

Hlučnost je v kabině sice větší, ale ten zvuk je naprosto cool. Takže to hodnotím kladně ;)

kvalita sedadel
9

Já si do Alfonze dal sedačky vlastní, nové. Takže spokojenost....

brzdy
6

Brzdy jsou prý obecně slabina 33-ky, ale ta má brzdí si myslím dobře. Sice nová auta jsou citlivější, ale já mám rád brzdy trošku tužší.

zavazadlový prostor
9

Na auto těchto rozměrů je 400 litrů naprostý luxus... Když sklopím zadní sedadla, můžeme s ženou vzít třeba i dvě kola ;)






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál, Vondroušová končí

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál,…

Petra Kvitová postoupila do druhého kola tenisového Frewnch Open. Sedmá nasazená porazila domácí Oceane…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…