Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo GTV Alfetta

9.43 Uživatelé

Hodnoceno: 29× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo GTV, foto 1 Alfa Romeo GTV, foto 2 Alfa Romeo GTV, foto 3 Alfa Romeo GTV, foto 4 Alfa Romeo GTV, foto 5 Alfa Romeo GTV, foto 6 Alfa Romeo GTV, foto 7 Alfa Romeo GTV, foto 9
Alfa Romeo GTV, foto 10 Alfa Romeo GTV, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Romeo GTV Rok výroby 1985 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1962 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "asimov".

Před pár lety jsem brázdil cesty naší země v poslední pravé Alfě se zadním náhonem a rozvodem transaxle, Alfě 75 2,5 V6 se samosvorem. Člověk zkusí v životě asi hodně aut, ale tohle i přes časté problémy se spolehlivostí mi opravdu přirostlo k srdci. Po pár nesmělých pokusech sem se i já naučil auto vodit bokem nejdříve na mokru, později i na suchém asfaltu. Kdykoliv, kdekoliv, nenuceně. Majitelé BMW z 80. let prominou, ale s 320/25 je to mnohem větší dřina. Nevidím do toho, možná to je tou zadní nápravou zatíženou převodovkou, ale takovou jistotu poskytuje máloco.
Jenže... koroze. Neustále problém se spojkou nebo kardanem. Motor přes najetých půl milionu, měl tlaky na všech válcích 11+ a fungoval stále výborně. Ovšem zase žral litr oleje na 500-1000km, ostatní vytekl někde bokem kolem těsnění.
GTV přišlo zcela náhodně, ani sem ho nehledal, přestože to auto se mi vždy hrozně líbilo. problém byl ve stavu u nás sehnatelných kusů nebo v ceně opravdu pěkných mimo naše končiny. Jeden známý alfista se procházel kolem jednoho rodinného domku kdesi na Moravě a co nevidí, za plotem GTV 2.0 bez kapoty a motoru, bouchanec na přední pravý blatník. V hospodě se o tuhle informaci podělil, zajeli jsme tam. Motor měl pán v kurníku celý posraný od slepic, ale teoreticky nechybělo nic a cena za komplet byla velice zajímavá. Za pár dní se GTV vezlo do klempírny. Čekal jsem měsíc, aby mi pak řekli, že to je moc tvrdý, že s tím plechem nejde hnout :D Chvíli jsem si myslel, že si dělají srandu, že jde o auto konstruované v 70. letech, ale asi nedělali. Tak se sháněl nějaký karosářský guru. Ten se našel, ale jak to tak bývá, tak mu to trvalo půl roku, než to udělal. Motor jsme u kamaráda v autodílně očistili, sundali ventilové víko, vanu a kondice nás tak překvapila, že došlo jen na olej a generálka se nekonala.
Mezitím Alfa 75 padla za vlast, byla rozřezána a podvozek použit jako zdroj dílů. Do GTV jsem použil zadní nápravu, přední brzdy ( prostě model V6 je má daleko lepší). Z toho důvodu má auto dnes pětidírové náboje, jinak mělo díry 4. Kola použita hořčíková Campagnolo 15" z ranných kusů GTV6, pak už i ve státním podniku Alfa Romeo začali šetřit. Jednoho krásného večera roku 2005 se po 15 sekundách točení motorem znovu rozbručela a jezdí dodnes. Problémů mám opravdu minimum. Jednak jezdím málo, ročně tak 8000km o víkendech a nějaké ty výlety nebo nákup v marketu. Auto původem ze Švýcarska evidentně neví co je sníh a sůl, protože takhle dobrá karoserie překvapila i mého dvorního dodavatele dílů a rad ke starým Alfám. Interiér je taky ve velmi výborné kondici. Auto bylo lehounce původním majitelem sníženo, vzadu použil progresivní pružiny Zender, jinak standard.

Silné stránky

Výborné jízdní vlastnosti, spousta zábavy se zadním náhonem. Dobrá dynamika díky hmotnosti 1060 kg. Který dnešní atmosférický dvoulitr udělá 0-200 za 37 sekund? Málokterý. Nádherný Giugiarův design, lidi GTV už na křižovatkách i fotí do mobilů :o) Za necelých 20000 km zatím jediná závada na spínací skříňce, utrženej drát. Oprava za 1000 Kč díl + hodina práce.

Slabé stránky

Neodvezete v tom ledničku :oD.... Vadí mi řešení zadních brzd u diferenciálu. Jízdním vlastnostem to samozřejmě prospívá, ale cokoliv se s tím špatně dělá. Měnit destičky je opravdu zážitek. Po delší jízdě vyšší rychlostí než 100 km/h hučí v uších. Odhlučnění prostě žádné. K tomuhle autu to patří, ale delší výlet do Tater absolvuji raději tak devadesátkou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Tyhle vozy mají hlavně u modelů s V6 motorem dost často po letech mechanické problémy s rozvodem jako celkem, hardyspojky na kardanu, odcházejí poloosy, spojkový váleček rachtá a na V6 je drahý. U slabších motorů je těch problémů minimum. Prostě menší zátěž. Vše si opravuji sám, když už nevím, mám svého šamana...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl takovej starší samorost co tahá auta z Evropy.... byl v pohodě, i slevu dal z původní ceny :o)

 


Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo GTV Alfetta

Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…