Recenze

olsztyn (muž 42 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Superb

7.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Modřinka Rok výroby 2022 Koupeno ojeté najeto [km]:12000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.2 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 625 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.6

Popis vozu

Superb je jediné auto v rodině používané jako rodinný vůz. Nahradil pětiletého Tourana 1.4tsi manuál, předtím jsme měli dvě Octavie (II a III obě 1.8tsi manuál). Jiné vozy řídím sporadicky, proto se hodnocení auta bude točit kolem srovnání především se zmiňovaným Touranem. O něm si případně můžete přečíst v mé garáži.

Proč Superb

Touran byl pořízen, protože jako jedno z mála aut pobral pohodlně tři dospělé (občasný převoz babičky) a dvě děti v sedačkách s mohutnými bočnicemi. Děti ale vyrostly a stačí jim podsedák, auto tedy nemusí být v druhé řadě interiéru tolik široké v ramenou.
Původně jsme chtěli počkat na nové modely VW 2024 s 1.5 eTsi mildhybrid – žena upřednostňovala Tiguana (vyšší posez), já Passata. Počátkem roku 2023 jsem začal víc studovat nabídku. Kromě pravidelné aktualizace cen aut směrem vzhůru mě znervózňovaly zkazky o kvalitě prvních sérií nových modelů VAG (Octavia IV, Golf 8). Pak jsem se přes internet zamiloval do nového a vychvalovaného BMW X1 (velikost Tiguana). No zkrátím to…

Objeli jsme nějaká dealerství a: BMW X1, Tiguan krátký, Audi A4, Audi Q5…všechno je to prostě prostorově nedostatečné. Dlouhý Tiguan Allspace v požadované výbavě a motoru (to jsem už vzal i diesel na milost) zase neskutečně drahý, a navíc žádný fešák. Já jsem moc nechtěl Škodovku, částečně pocitově kvůli značce, částečně že Superb je na manévrování dlouhý (Passat kratší) a Kodiaq se mi nelíbil. Jenže Kodiaq předfacelift Style a pofacelift Laurin (lakované spodky náraznků a prahy) je designově velký rozdíl a na takového jednoho jsem narazil v zajímavé nabídce. Co nám vadilo byl pohon 4x4, který téměř nevyužijeme, s tím zvýšená spotřeba potažmo emise. Ty jsme řešili - pokud bychom nebydleli v bytě, pravděpodobně koupíme elektro.

Jednoho odpoledne jsme se ženou navštívili nejbližšího dealera, abychom si škodovky prohlédli. Stručně řečeno - náhodou jsme se zeptali na toto auto (inzerované jako předváděcí s 3.800 km, reálně náhradní vůz jediného firemního klienta) a po krátkém svezení, při kterém se žena uklidnila, že z nízkého auta uvidí, jsme dostali nabídku s 30% slevou oproti ceníku. Po domácím špekulování a nějakých 14 dnech, kdy si mezitím někdo jiný vůz rezervoval a následně nevyzvedl, byl Superb doma. Děti ho pojmenovali Modřinka podle barvy, která je dost specifická a osobně jsem si na ní zvykal – zvláštní lakování Shark Blue. Ve výbavě nám chyběli některé prvky jako blind spot, roletky a lane assist, ale zvítězila racionální volba. Cenu asi způsobila kombinace liftbacku, barvy, špatně popsaného (bez matrixů, přitom je má) špatně vyfoceného inzerátu.

Hodnocení

Celkový pocit z auta

Po zkušenostech s menšími auty VAG bych to vyjádřil asi slovy – žádné wow, ale příjemně dotažená klasika, umírněnost, jistota. Jistota jak ve smyslu ergonomie, tak i podvozkově pohodlím. Umírněnost - žádné designové výstřelky, spíš elegance a funkčnost. Někdo by mohl říct nuda. Naladění podvozku (nemám DCC) a hmotnost nevybízí k nějakému rallye a přesto si lze jízdu užít – cestovním způsobem. Prostě je to trochu větší a pohodlnější, dost praktické obyčejné auto. Má pár nedostatků, ale nic co by člověka vyloženě iritovalo.
Předchozí Touran jsme měli ve velmi podobné výbavě (semišové sedačky, stejný display infotainmentu, LED světla, ACC apod.) a je zajímavé, jak jsou si ta auta podobná. Kdyby měla stejný motor a převodovku, asi by byl hlavní rozdíl ve výšce posezu (ne o moc) a v podvozku. Superb si bouchne taky, ale trochu méně a míň se to přenese do karoserie. Na druhou stranu rád posádku pohoupá. Podvozek působí vláčně a dospěleji. Jinak kvalita zpracování a vypracování detailů je stejná - někde lepší, někde ale i horší (třeba spáry karoserie) než v hierarchicky o půl třídy níž posazeném VW. Není se co divit. Oba modely měly premiéru 2015 a stojí skoro stejně.

Zavazadelník liftbacku

Vždy jsem se v kombíkách i MPV snažil zavazadla umístit pod roletu. Vysoký kufr jsem využil jen při stěhování nábytku nebo převozu dětských kol nastojato. V příštích minimálně deseti letech stěhování neplánujeme a dětská kola už skoro nejsou dětská, takže kombíka nutně nepotřebujeme. Liftback jsme měli v Octavii 2, vozili jsme dvojčecí kočár, věděli jsme do čeho jdeme. Přesto mě velikost kufru Superbu překvapila. Je trochu větší, než kufr Tourana, který jsem ale zvětšoval nahrazením plnohodnotné rezervy dojezdovou a snížením dna.

Prostor na zadních sedadlech

To asi nemá smysl zmiňovat, jen k tomu mám spíš negativní poznámku. Sedák je tak dlouhý, že se malým pasažerům na podsedácích opírají lýtka o hranu sedáku, nedosáhnou nohama na zem a může jim to být nepohodlné.

Výhled z vozu pro ženy „chtěla bych SUV“

Je to úplně v pohodě. Sedačka lze vytáhnout vysoko. První měsíc jsem si na auto zvykal, porovnával, nebyl jsem schopný jednoznačně zhodnotit. Zato žena si libovala, jak se jí to řídí dobře, doslova řekla, že je to o třídu výš.

Motor 2.0 TDI EVO 110kW

V prvé řadě musím předeslat, že jezdíme hlavně s celou rodinou a s autem nezávodím. Ani si nepamatuji, kdy naposled mi zapískali gumy. Vyznávám plynulou, pro posádku pohodlnou a bezpečnou jízdu. Neznamená to pomalou, ale standardně dle provozu 10-15 km/h nad limit. Když mám před sebou kamion jedoucí 90 a před ním další dva a štrůdl aut, tak nepředjíždím. Někdo jiný by to se stejným autem zvládnul s přehledem, mě je to s dětmi vzadu nepříjemné a vím, že nic nezískám. Měli jsme O3 se 132 kW motorem (0-100 za 7,4 sec) a ano, výkonová rezerva byla příjemná a výkon návykový, no ve finále si spíš myslím, že jsem jezdil jako debil.
Takže k výkonu: Ten mi přijde naprosto dostatečný, za půl roku jsem se nedostal do situace „pár koníků chybí“. Ano, jednou nebo dvakrát nastala situace, že auto zareagovalo pomaleji, ale to bylo způsobeno převodovkou - když má DSG podřadit o dva stupně, tak nemá ten další stupeň předpřipravený a trochu to holt trvá, je to dáno konstrukcí.
Motor je můj první diesel. Všude se píše, jak už jsou tyhle moderní diesely dokonalé… No…Rád bych se svezl v Superbu tou 1.5 Tsi, nebo ještě lépe modernější eTsi. Trochu mě překvapily vibrace dieselu při stání (do volantu i sedadla), na to nejsem zvyklý. Jinak je motor zvukově utlumený dobře, charakterově spíš duní než vije (jako benzíny) a zvenčí na volnoběh je tišší, než bych čekal. Zároveň mi u předešlých aut vůbec nechybělo vypalování filtru (nechápu, že nejde trošku naplánovat) a dolévání adBlue. Ale to jsou drobnosti. S motorem jsem ok.

Převodovka

Toto je mé první DSG, kdysi dávno jsme měli robotizovaný automat. Pak jsem měl zkušenost s DSG ve VW California 140kW TDI. Tam to tedy bylo špatné: při vjezdu na silnici do mírného kopce by se spolucestující držící kafe nedokázali nepolít: Plyn do čtvrtiny – nic, do třetiny – nic, do poloviny – auto se postavilo na zadní. Takový efekt gumového lana.
Zde je sladění převodovky a motoru za mě úplně super, vlastně o ní téměř nevím. Rozjíždí se měkce, v jízdním režimu Eco lze lehkým ťuknutím do brzdy nebo plynu ovládat plachtění, v režimu Sport drží vyšší otáčky, obecně motor nijak moc nepodtáčí. Trošku se pere s automatickou brzdou při podélném parkování, to ale asi z principu nelze vyřešit jinak než vypnutím brzdy. Obecně se tahle převodovka a její projev k autu skvěle hodí.

Podvozek

U minulého auta mi vadila prkennost na 16 kolech, Superb někdo kritizuje za uhoupanost. No já jsem i na 18 spokojen. První svezení a přejetí pár nerovností a takový ten pocit „ano, tohle mi chybělo“. Dynamicky asi úplně neposoudím, ale přistihl jsem se, že táhlé zatáčky na stálých trasách projíždím rychleji než s Touranem. Přesto i tak si auto občas bouchne, pořád to není Audi, aspoň je kam se posouvat.

Spotřeba

Ta je samozřejmě dobrá, i když jsem čekal ještě trochu lepší. Minulé auto benzíňáka jsem měl ale asi výjimečný kus, nebo dobře zajetý. Třeba to ještě klesne. V rodinném obsazení v kombinaci se to pohybuje od 5 do 5,6 litrů až 6,4 (dálnice tempomat 150).

Akustika

Minule mi vadil motor, teď mi vadí kola:). Přestože diesel, tak je odhlučněn lépe než benzín v Touranu. Aerodynamika je trochu lepší (Superb má velmi dobrou Cx - 0,27 ale on překvapivě i Touran - Cx 0,296), Sup má akustická přední okna. Ale co mě zklamalo (ani nenapadlo) je hluk od kol na hrubším asfaltu. To teda není nic moc. Je pravda, že něco udělá 235mm šířky kol namísto tuším 210mm, taky samotný dezén, ale stejně.. Dokonce mě to štvalo tak, že jsem nechal odhlučnit podběhy a kufr. Výsledek – neznatelný. Prý se má udělat celé auto. Nechal jsem se jedním takovým svézt a podle mého názoru to nemá smysl. Zbylo mi dost materiálu, takže asi nechám ještě udělat dveře, spojím to s výměnou repro. A to je další bod – audio (nepříplatkové) taky slabší. Věřím, že vytlumení dveří a slušné repráky hudbě pomůžou.

Ještě telegraficky k nějakým prvkům výbavy, především těm, které jsem doposud neměl.:

Matrixy – kužel pěkně široký do stran (na srnky), neoslňují. Je to trošku diskotéka, ale dá se. Nevykrývají značky, takže někdy unavují oči, pak je vypnu.

Sedačky – Kůže (asi umělá) a semiš – podobné jako VW ergoactive, spokojenost. Absence podélného posuvu hlavové opěrky mi nechybí.
Elektrickou sedačku řidiče mám poprvé a je to super věc – při střídání se ženou na dlouhých přesunech vám paměť sedačky ušetří nervy, pokud vaše paní také loví správnou polohu sezení a zrcátek pět minut.

Digitální přístrojový štít – Analogový v Superbu se mi vůbec nelíbí, takže jsem rád, že ho mám. Funkčně to asi má výhody, pokud si ho umíte nastavit, já v tom po půl roce stále tápu a občas něco hledám.

Vyhřívaný volant a čelní sklo – další prvky, které jakmile jednou máte, tak už bez nich nebudete moci být.

Tovární navigace – To už považuji za úplnou zbytečnost, nepřehledná. Google se tak (nepozorovaně) zlepšuje, že vestavěná navi je doslova závan mládí.

Bezdrátový Android auto (ACP) – Pecka. Žádné kabely a 100 % stabilita připojení.

DAB (digitální příjem radia) – Dobré. Já rozdíl v kvalitě zvuku oproti FM modulaci slyším a můžu poslouchat oblíbené stanice i tam, kde klasický FM signál není. Nešumí – buď hraje nebo ne.

Bezdrátové nabíjení telefonu – Skoro nefunguje (nenabíjí), zahřívá mobil a pořád hlásí „telefon se ne/nabíjí.“

Připojení dvou zařízení najednou – Super. V minulém autě, když koukaly vzadu děti na film a zvuk měly z repro přes BT, tak nemohla běžet Google navigace. V Superbu běží současně obojí.

Elektrické víko kufru a virtuální pedál (podkopnutí) – Že má auto podkopnutí, jsem zjistil až přejímce vozu a smál jsem se, že je to roztomilá blbost. Ale ono je to tak praktické! To jsem teda netušil.

Drobnosti, které potěší:

Škoda simply clever blbosti – klip na parkovací lístek, spoustu háčků v kufru, deštník, smeták, škrabka..

Měkčené výplně dveří a filcem vystlané kapsy dveří na zadních sedadlech.

Neplnohodnotná rezerva i pod olbřímím zavazadelníkem.

Pěkně zpracovaná rolovací tlačítka na volantu, celkově volant příjemný.

Drobnosti, které zamrzí:

Nedokonalosti ve zpracování – Vylezlá nit na švu volantu, některé části interiéru při zatlačení vržou (zatím ne při jízdě), širší spáry karoserie než bych čekal.

Dlouhé zadní boční dveře – dáno designem liftbacku. Dětem se hůř nastupuje/vystupuje.

Pravé zpětné zrcátko není samozatmavovací.
Tlačítka ovládání oken jsou…snad bakelitová.

Špatný design nápojových držáků – malá
plechovka nebo kafe se vylije.

Chybí slot na SD kartu – veškerá hudba jen přes BT nebo z radia.





Silné stránky

Zavazadlový prostor
Plavný a jistý podvozek
Pohodlné sedačky
Nízká spotřeba
Klasická ergonomie
Škodovácká praktičnost
Nezvyklá barva

Slabé stránky

Rozměry na parkování
Superbů je moc
Hluk od kol
Absence blind spotu a lane assist

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Jarov - doporučuji

Zvuková izolace podběhů a kufru

Malý efekt

 


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
6

Nemůžu hodnotit

praktičnost
8

Kufr obří, háčky, rezerva, simply clever řešení

prostornost
9

Je to největší auto v daném rozpočtu

jízdní vlastnosti
8

Neumím zhodnotit, nejezdím na limitu, přijde mi trošku těžkopádný proti minulým vozům

jízdní komfort
8

Podvozek plavný (vyhovuje) a přitom pevný i bez DCC, ostré nerovnosti ale bouchnou. Na hrubším asfaltu větší hluk od pneumatik, než bych čekal.

provozní náklady
8

Spotřeba velmi dobrá, servisní úkony asi dražší (více oleje a dražšího), nejvyšší sazba za práci v autorizovaném servise.

náhradní díly
6

Nemůžu hodnotit

výkon motoru
8

Individuální hodnocení. Nepotřebuji víc

spotřeba
9

Velmi dobrá

hlučnost motoru
8

Poměrně tichý, drobná vibrace ve volantu při stání

kvalita sedadel
9

Naprosto srovnatelné s VW ergo. Hezké vypracování. Chybí podélně posuvná opěrka hlavy.

brzdy
8

VAG klasika

zavazadlový prostor
10

Olbřímí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…