Recenze

matrex (muž 46 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C4 ëC4, B, C, ZKXC-A0DA

9.62 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 23 Citroën C4, foto 24 Citroën C4, foto 25 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30 Citroën C4, foto 31 Citroën C4, foto 32 Citroën C4, foto 33 Citroën C4, foto 34 Citroën C4, foto 35 Citroën C4, foto 36 Citroën C4, foto 37 Citroën C4, foto 38 Citroën C4, foto 39 Citroën C4, foto 40 Citroën C4, foto 41 Citroën C4, foto 42
 

Technické info

Přezdívka auta ELAN Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:318 palivo: elektřina výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 260 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední

Popis vozu

Podrobný popis:
ëC4 100 kW / 136k (baterie 50 kWh) Feel Pack - šedá metalíza "Platinium", anodised modrý
+ Paket Drive Assist Plus (asistovaná jízda...)
+ Paket zima (vyhřívané přední sklo, sedačky, volant a ostřikovače)
+ Paket Kamera Plus
+ Systém sledování mrtvého úhlu (SAM)
+ Indukční dobíjení telefonu
+ Hands free přístup a startování vozu
+ 18" hliníková kola "Crosslight” s výbrusem (stejná letní i zimní)
+ Essential Drive (plná záruka 8 let)

Celkově je výbava společně s balíčky rozšíření nakonfigurována tak, že v některých parametrech (vyhřívané přední sklo a ostřikovače, lepší nabíjecí kabel) překonává výbavu "Shine Pack" (oproti Shine packu chybí pouze boční chromová lišta, zatmavená zadní okna, výklopná loketní opěrka zadních sedadel s držákem nápojů a HIFI Systém - 8 reproduktorů)
Nic důležitého tak neschází a je dosti prostoru na experimentování s různými palubními systémy pro "hračičky" jako jsem já.


Proč toto vozidlo a zrovna v elektrice:
Původně jsem nové auto vůbec neplánoval pořizovat, zejména, když původní C4 II sloužila naprosto spolehlivě. Ale nějak se to prostě událo, a stalo se.
Hned ze začátku padla volba na novou C4, kterou jsem náhodou zahlédl v autosalonu. Následně jsem prozkoumal stránky Citroënu a když jsem viděl, že C4 je i v elektrické variantě tak mě napadlo, že elektriku si může pořídit jen blázen.
Nicméně po rekapitulaci toho jak vůz za posledních 10 let využíváme, padla volba právě na elektrickou variantu a to i za cenu rizika do jisté míry nespolehlivé baterie. Navíc konečně snad začne díky jednoduchosti obsluhy řídit i manželka.

Když jsem viděl kolik tato varianta stojí rozhodl jsem se prozkoumat i konkurenci. Tato "akce" zabrala cca 2 měsíce.

Testem tedy prošlo několik elektrických vozů.
- Hyundai Ioniq (ten se mi ale moc nepadl do oka)
- Hyundai Kona (velice povedené, zejména 150kW varianta, ale pohled na velikost kufru toto vozidlo z výběru vyřadil)
- Opel Mokka (moc pěkné vozidlo, ale opět menší kufr a el. varianta pro test nedostupná)
- a nakonec Peugeot 2008 (ten je opravdu hezký a interiér umocněný 3D displejem je pocitově o nějaký kousek výše než u Citroenu. Vůz má ale dlouhou dodací dobu, vychází dráž a na silnici bude k vidění častěji než nová C4).

Na Škodovku se nedostalo, protože ač se mi její design líbí, vadí mi celkové splývání designu jednotlivých modelů, kdy nejsem většinou schopen poznat jaké auto této značky právě projíždí kolem. Podobně u mě dopadl i Volkswagen.

Nakonec jsem měl možnost vyzkoušet přímo vozidlo, které jsem později zakoupil. Žádné z testovaných vozidel neposkytovalo při jízdě tak komfortní pocit jako Citroën C4 (sám Citroën přirovnává jízdu k létajícímu koberci, a něco na tom bude. Hydraulické dorazy, byť určitě nedosahují kvalit legendárního hydraulického pérování udělají své)

A bylo rozhodnuto. Testovaný vůz měl skvělou výbavu (daleko lepší, než sem požadoval), najeto cca 5 km + to co jsem najel při testu a také cena byla posazena níže než jsem původně předpokládal (alespoň zbylo na zimní sadu kol, za což jsem byl později rád, když jsem zjistil kolik stojí)


Elektromobilita:
Ještě si dovolím několik slov k elektromobilitě celkově. V diskuzích na toto téma je vidět dva tábory. Na jedné straně početnější tábor odpůrců a na straně druhé zastánci v menšině. Občas, nebo spíše většinou vládne v diskuzích "hustá" atmosféra plná emocí.
Osobně se nepočítám za příznivce ani jednoho tábora. Elektrické vozidlo jsem vybral po zralé úvaze jeho využití pro naše účely.
Osobně nevěřím rychlému a masovému rozšíření vozidel na tento pohon. Je spousta pro, ale také spousta proti (o tomto by se dal napsat román). Za mě ať si každý provozuje co preferuje, v režimu jaký mu vyhovuje.
Já jsem měl nejprve Peugeot 205 v dieslu, Citroën C4 II v benzínu, nyní Citroën eC4 a stejně nejraději chodím pěšky, případně na kole.

Pro nováčka je elektromobilita také velká neznámá. Kde nabíjet na cestách, s jakými společnostmi mít smlouvu, jakým kabelem a vůbec, jde úplně o jiný ekosystém. Postupně se ale začnou odpovědi na všechny otázky odkrývat společně s tím, jak se začnete v systému EV pohybovat.
Úplným základem je rozhodně mít možnost domácího pomalého nabíjení.


Tak a nyní něco k vozidlu.

Exteriér:
Nejprve k designu. Ten je opravdu originální. V jedné diskuzi pod článkem o automobilu někdo psal, že se o něj otřel nosorožec, já myslím že možná i slon. Každopádně mou optikou zvířena odvedla dobrou práci, a i když se nebude líbit všem, rozhodně je na co se dívat. Také je pravda, že v reálu vypadá daleko lépe než na fotografiích.
Za mě vzhled 👍

Interiér:
Interiér vozu je pohledný. Na fotografiích se mi moc nelíbil volant (v původní C4 být věnec větší) ale musím říci že už jsem si na něj zvykl. Už jsem také pochopil jak na tempomat a asistovanou jízdu.
Posilovač řízení je překvapivě silný, dokonce natolik, že by volant jistě šel otáčet jedním prstem, což je celkem návykové.

Sedačky jsou pohodlné a mají pěkné modré prošívání, které je specifické pro elektrickou variantu. Posez je tedy příjemný. Ze začátku mi trochu vadila aktivní podpěra hlavy s nemožností nastavit sklon (což je nyní prý standard kvůli bezpečnosti), ale dá se na to zvyknout.

Prostoru kolem řidiče je celkem dost (už jsem vezl vzrostlejší jedince a vůz si vysloužil pochvalu za dostatek prostoru i na zadních sedačkách, normálně tam u nás sedí děti, které mají prostoru habaděj)

Palubní systémy:
Infotaiment je jednoduchý, na předním displeji až minimalistický. Vůz disponuje malým asi 5,5" hlavním displejem a ještě 10" vedlejším displejem s navigací.
Potěší manuální tlačítka pro ovládání klimatizace, ovládání hlasitosti rádia blíže spolujezdci (řidič ovládá na volantu) a některá další tlačítka.
Zjistil jsem, že díky vysouvacímu head-up displeji se na jiné displeje takřka nedívám. Head-up displej kromě rychlosti a některých značek umí spolupracovat i s vestavěnou navigací, takže vám zobrazí kde odbočit a podobně (myslím, že toto řešení se povedlo, promítání sice neprobíhá přímo na přední sklo, ale já jsem spokojen, navíc displej při vypnutí motoru efektně zmizí v palubní desce a naopak)
Navigace je na můj vkus hodně upovídaná (ještě jsem nepřišel na to, jak jí malinko umlčet)
Tlačítka na volantu jsou klasicky mechanická (ne jako u ID4) a tak je ovládání příjemné. Chvilku mi trvalo zjistit jak na adaptivní tempomat a asistovanou jízdu, ale po troše bádání jsem na to přišel.
Na volantu je také tlačítko pro hlasové ovládání. Krátkým stiskem lze ovládat funkce vozidla i připojený telefon. Např "navigovat domů", "zavolat...", klimatizace atd...
Dlouhým stiskem tlačítka pak můžete ovládat asistenta v telefonu.

Asistovaná jízda:
mě hodně zajímala, takže jsem ji už trochu otestoval. Nejprve jsem vyzkoušel adaptivní tempomat s funkcí stop&go. Nastavíte jak daleko se má vůz držet od vozidla před vámi (ve městě minimum), spustíte, a jede se. Vozidlo udržuje spolehlivě odstup a na křižovatce krásně zástaví za vozidlem před vámi. Jakmile padne zelená a vše se rozjíždí, vaše vozidlo se rozjíždí také. Sice trošku váhavě, ale funguje to.
Další level je asistovaná jízda (vůz obsahuje radar a kameru) Po zapnutí vůz točí volantem, přidává a ubírá rychlost úplně sám. Jediné co se od vás vyžaduje je mít ruce na volantu. Po chvilce přetahování o volant jsem si alespoň částečně zvykl a vůz nechal řídit sám. Systém jsem nezkoušel sice na dálnici, pro kterou je toto přímo určeno, ale fungovalo to. Toto je spíše taková zajímavost, nemyslím si že budu často využívat.

Android auto:
funguje perfektně. Telefon je nutno mít připojen usb kabelem (USB-C na USB-C, díky "poličce" na mobil postačí délka 20cm) a Android v telefonu minimálně ve verzi 10.
Po připojení telefonu a úvodním nastavení se na displeji ukáže ikona Android auto, přes kterou se lze do systému dostat. Podporované jsou aplikace Google navigace, Seznam mapy, Waze, Spotify, VLC přehrávač (pouze hudba, video je kvůli bezpečnosti zakázané) a mnohé další. Mezi Android auto a systémem vozidla lze jednoduše přepínat, takže lze například na displeji vozidla zapnout hudbu ve Spotify a vrátit se k integrované navigaci (která má tu výhodu, že předává pokyny i do výsuvného head-up displeje) Zamrzí pouze to, že Android auto prozatím komunikuje hlasově pouze anglicky (to se ale může časem změnit)

Aplikace Citroën:
K mému vozu se lze také připojit na dálku přes aplikaci MyCitroën (ve voze je simkarta a komunikace prý probíhá mimojiné přes družici) V aplikaci lze sledovat stav baterie, nastavit odložené nabíjení, případně zapnout klimatizaci/topení pro temperování před jízdou. Také zde jde sledovat a třídit vaše cesty.


Na tuto kapitolu budu potřebovat více volného času 😁

Recenzi budu průběžně aktualizovat, dle volného času a přibývajících zkušeností.

Silné stránky

Jednoznačně výkon a jízdní vlastnosti
(nikoli na závodění, ale jak už je u Citroenu zvykem, jedná se o jízdu "na pohodu")

Papírově má vůz průměrných 100 kW / 136k s točivým momentem 260 Nm, což se jinak píše než se v reálu chová.
Výkon je totiž dostupný okamžitě, a tak zrychlení je velice slušné, až se mi nechce věřit že motor je "pouze" 100 kW.
Vzhledem k tomu, že vozidlo má ze své podstaty pouze jeden převod a také díky absenci řazení, je pocitově zrychlení z 0 na 90 Km/h velice rychlé.

Slabé stránky

Je to plné elektro, takže samozřejmě kapacita baterie (50 kWh).
I když jak se to vezme. Můj akční rádius se v drtivé většině pohybuje do 50 Km, takže ani nevím zda to je slabá stránka vozu.

Při pomalém nabíjení a záruce 8 let na 70% kapacity by mohla vydržet nějaký čas v použitelném stavu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nový vůz, tak doufám že nic (stejně tak jako u mé původní C4, kterou jsem měl 10 let)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz jsem kupoval u Auto Kápl, s.r.o.
- perfektní přístup (auto bylo nachystáno pod plachtou s velkou mašlí)
- vybraný vůz byl opět skladem, takže velice rychlé

 

Novinky v recenzi

19.5.2021 22:57

Doladění vozidla

Zdá se, že akce "nové auto" je kompletně hotová.

Nakonec jsem ještě dokoupil
- zimní gumové koberečky
- modře prošívané koberečky (na léto)
- koberec do kufru
- hliníkové pedály
- zatmavení zadních oken
- ochrannou fólii na zadní nakládací hranu a nástupní hrany
- zadní i přední zástěrky kvůli omezení špíny na bocích karoserie
a 22kW kabel pro připojení k bezplatným nabíječkám elektro (vozidlo využije 11kW)

Vše jsem raději zakoupil hned na začátku, protože jsem zjistil, že co se nepořidí hned se s největší pravděpodobností nepořídí už nikdy.

19.5.2021 21:43

První jízda po dálnici

Asistovaná jízda: tak po první jízdě po dálnici musím říci, že asistovaná jízda má něco do sebe. Rozhodně funguje dobře a člověk nemusí být tolik ve střehu (tím pádem se méně unaví). Jen pozor na zúžené části dálnice, tam to není úplně stoprocentní)

Ještě k jízdě po dálnici. Zdá se, že do rychlosti cca 115km/hod je spotřeba tak nějak v normě, cca 16kWh/100km. Při vyšších rychlostech pak stoupne na cca 25kWh/100km (to by pak byl dojezd pod 200km) Na ověření bude třeba více cestování.
Mě ale při první takovéto cestě v baterii zbylo o hodně více energie, než jsem předpokládal, takže nabíjení v cíli výletu bylo spíše z radosti nulové ceny za kWh.

9.5.2021 23:42

Zimní kola

Objednal jsem zimní sadu kol.

Úplně stejné disky jako jsou namontovány nyní + středové krytky a jedny ze dvou možných variant zimních pneumatik.
Vůbec netuším kolik stojí plechové disky a zda se dají ve velikosti 18" sehnat.

Při ceně lehce nad 31.000 Kč pro toto vozidlo tedy platí příslovečné “když chceš opici musíš mít na banány“

Při kompletaci kol (disky, pneu...) mě potěšilo, že postačují běžné ventilky. Tlak je sledován přes ABS. Jen je třeba systém vyresetovat v menu vozidla při prohozeni letních kol za zimní a naopak.

9.5.2021 23:28

První delší cesta

Dnes jsme absolvovali první delší cestu s celkovým nájezdem 256 km.

Před vyjetím byl stav nabití baterie 75%, to znamená cca 33,74 kWh (celková využitelná kapacita baterie je 45 kWh).
Během cesty jsme využívali veškerý komfort, který vůz nabízí (klima, zrychlení atd...)
Cca v půlce cesty jsem nabíjel na AC nabíječe (11kW). Během cca 3 hodinové pěší túry přírodou přibylo 25,9 kWh.

Po příjezdu domů je v baterii 16,67 kWh (37%). Spotřebovalo se tak 42,97 kWh energie, což je spotřeba 16,7 kWh na 100km (palubní počítač ukazuje spotřebu 14,5 kWh na 100 km)

Při ceně 6 Kč za kWh tak celková cena výletu vychází na 258 Kč (když nepočítám zmrzlinu pro děti 😉)
(výpočet přikládám pouze orientačně, vozidlo neukazuje kolik je v baterii kWh, nabití baterie je udaváno v procentech)
Pokud bych cestu absolvoval s benzínovým vozem cena výletu by při spotřebě 6l na 100km a ceně paliva 30,5 Kč/l vycházela na 468 Kč (to pro srovnání, nyní nechme pořizovací cenu vozu stranou)

Cestování s elektrovozem je tedy o plánování, ale někdy i cesta může být cíl 😁


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Uvidíme...

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

Nízké těžiště díky baterii v podlaze propůjčuje vozu velkou stabilitu.

jízdní komfort
10
provozní náklady
10

Dle tarifu elektřiny (na rychlonabíječce za poplatek 6Kč/ kWh a více, někde dokonce zdarma)

náhradní díly
8

Uvidíme

výkon motoru
10
spotřeba
7
hlučnost motoru
10

Motor není vůbec slyšet.

kvalita sedadel
10
brzdy
8

Brzdy skoro nepoužívám, rekuperuji.

zavazadlový prostor
8

380 litrů (tzn původní C4 II = C4 III), pocitově je ale menší.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…