Citroën C4 (2021)
5.5.2021Podrobný popis: ëC4 100 kW / 136k (baterie 50 kWh) Feel Pack - šedá metalíza "Platinium", anodised modrý + Paket Drive Assist Plus (asistovaná…
Citroën C4 (matrex)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
tundra 08.05.2021 10:28
super
Nedávno (cca měsíc to je) jsem vybíral auto na pojížďky pro jednoho a protože zarytý citroenář, tak ve hře byly C3Aircross a tahle pecková C4 (tedy benzín) ...ale C3 byť menší, tak mi uvnitř přišla líp uspořádaná (ta faceliftovaná, co startuje prodej teď někdy), vlastně i prostornější. Plus v C4 jsem se pravým kolenem mlátil o středový tunel ... takže zůstala výhoda jen super designu a plavné jízdy ... takže jsem nakonec koupil ....suzuki vitaru >:D >:D ... je to brzda pokroku, ale mám jí rád.. držím palce s tím elektro, líbí se mi tvůj nefanatický přístup, tak ať to dobře jezdí. A piš sem postřehy k fungování, zejména tomu elektro pohonu, prosím. -
Rasto 10.05.2021 08:24
Pekne auto
Pekný je ten Citroën. Prečo nie, do mesta. Elektromobil bol cieľ, alebo si vyskúšal a zapáčil sa ti?
Inak ten prepočet ceny výletu, keby si z ceny benzínu odrátal spotrebnú daň, tak si na 271Kč, teda rovnako ako elektrika a pritom sú aj hybridy napríklad od toyoty, ktoré by to dali do 5l.-
-
Rasto 11.05.2021 17:07
« Re: Re: Pekne auto
Tak to si mohol pochopiť s tým chytrým nickom... Myšlienka je jednoduchá. Pre spotrebiteľa to samozrejme žiadny zmysel v aktuálnej situácií nemá, on spotrebnú daň platiť musí. Ale taký štát vyberie 5-6% rozpočtu na spotrebnej dani z PHM. No a myslíš, že štát si zatne 5% do rozpočtu? Ani nie, vymyslí sa iná daň, pravdepodobne pôjde hore aj elektrika. Jediné plus teda naozaj môže byť, ak dokážeme dosť elektriky vyrobiť z obnoviteľných zdrojov, tak nepošleme peniaze za ropu do Ruska, alebo UAE, ale investujeme ich viac doma - to ale ja spočítať neviem :-) . Ale po prechode na EV (ak nastane to vozenie takéto lacné nebude).
-
-
matrex 12.05.2021 23:26
« Pekne auto
Původně jsem EV neplánoval, ale nakonec vybral kvůli spíše kratším cestám, jednoduchosti údržby, jednoduchosti obsluhy (manželka konečně řídí) a pak také, protože jsem chtěl vyzkoušet něco nového.
U nás auto nepoužíváme k pravidelným cestám do práce ani každý den, ale pro týdenní nákup, cestu na zahradu, výlet..., takže to není velký pracant, spíše celebrita.
Take se mi líbí ticho při jízdě a jízdní vlastnosti elektromotoru vůbec.
Všechny tyto vlastnosti nakonec ospravedlnily vysokou pořizovací cenu vozu.
A musím říct, že mě to hodně baví.
Ohledně zdanění elektřiny pro EV jsem podobného názoru. Jakmile bude vozidel určité procento, tak vláda jistě něco vymyslí. Takto mám ještě šanci těžit z výhod EV, které se nabízí, než se utáhnou opasky (a co teprve až dořeším speciální tarif pro elektromobily, to už budu jezdit skoro zadarmo ;-)
-
-
St. 19.05.2021 07:28
Dotaz.
Moc hezká recenze a oceňuji postřehy z výletu. Já bych si EV chtěl pořídit, ale odrazuje mě špatná infrastruktura, cena auta, rychlý pokles ceny auta. Z Vašeho popisu to vypadá, že jste auto koupil jakoby nic. Bylo nějaké větší přemýšlení o EV, řešil jste nějak cenu, jak dlouho chcete vůz používat? Prostě mě víc zajímá Vaše konkrétní cesta k EV.-
matrex 19.05.2021 19:55
« Re: Dotaz.
Dobrý den.
Moje cesta k elektromobilitě byla rychlá.
Nejprve jsem zkusil nabídnout své původní vozidlo - zda bude mít někdo zájem. Toto se povedlo velice rychle a vzhledem k tomu, že kupec byl seriózní (auta jsou pořádná divočina) začal jsem ještě než jsem vůz předal, hledat nový.
V té době už byla nabízená nová generace C4 a také jsem věděl o existenci elektrické varianty. Samozřejmě se mi elektromobily líbily, hlavně jednoduchost údržby atd. (vím že tam je spousta ale, nicméně na to jsem tolik nehleděl)
Sám autům vůbec nerozumím, takže čím jednodušší na údržbu, tím lépe. Také potřebuji, aby manželka začala řídit a nejsnadnější je to s automatem nebo prostě elektro.
Vyzkoušel jsem tedy nejdříve konkurenci Citroënu a pak náhodou našel inzerát prodejce na svůj vůz. Cena i výbava byla parádní (ano i tak byla cena hodně vysoká, ale už vše potřebné máme, takže toto se tak nějak dalo dohromady) Samozřejmě, že jsem řešil cenu, porovnával nabídky a výbavy (také jsem měl hranici, přes kterou bych se nerad dostal)
Vůz byl skladem a to také pomohlo. Hlavně jsme byli s manželkou za jedno, což je asi úplně nejdůležitější. Prostě vše do sebe zapadlo a vzhledem k tomu, že rád zkouším nové věci či postupy bylo tak nějak rozhodnuto.
K elektromobilitě přistupuji jako k dobrodružství, vlastně to může být i zábava - hledání nabíječek, sledování v aplikaci jak se vozidlo nabíjí...
Myslím ale, že pro někoho kdo potřebuje auto ke každodenním činnostem a nechce řešit občasné bojovky spojené s tímto pohonem je jak píšete, prozatím infrastruktura opravdu tragická. I když jak se to vezme. Např EON a ČEZ už mají slušné pokrytí. Až bude ale vozidel více, bude to hodně nedostatečné, i když nabíjecí stanice přibývají. Podstatné je se moci vrátit na nabíjení domů "na základnu"
Byl bych rád pokud by mi auto vydrželo alespoň 10 let. O životnost baterie se nebojím. Níže v jiném příspěvku píši v jakém režimu hodlám nabíjet. S poklesem ceny vozu jsem smířený, každá radost prostě něco stojí. Otázkou je, co bude za 10 let, třeba mě může srazit na přechodu kamion...
Jen pro zajímavost - včera jsem se díval do ceníku Citroën a u některých příplatkových balíčků došlo ke zdražení, nehledě na to, že už některé nejdou momentálně objednat (asi nedostatek čipů)
-
-
Bobanus 19.05.2021 10:12
Paráda!!
Ahoj,gratuluji k tak krásnému autu. My se taky rozhodujeme koupit C4-e nebo ID3(základ). A protože vůz bude jezdit tak max. denně 60km, stačil by bohatě C4, který mí navíc připadá prostornější vzadu pro děti a taky mě láká větší pohodlí, závodit v tom nechceme :-)
Moc by se mi líbil ID4, protože může tahat vozík, ale stejně si necháme druhé auto "ropáka" a ten případně odtáhne co bude potřeba a tak raději ušetříme peníze. Teď ještě naplánovat ten wallbox, protože nabíjet chci výhradně doma přes výhodný tarif(pod 4kč kwh).
I přesto si myslím, že s C4-e zajedem do Chorvatska bez nějakých omezení, vždy děláme přestávku co 200km cca a tak není "co řešit", navíc češti majitelé elektromobilů hlásí, že pořád jde nabíjet zadarmo v některých nákupních centrech, čí Lídlu :-)
Ať C4-e dobře slouží!!! :-)
PS:
1. ta degradace baterie je mnohem menší pokud budeš často nabíjet pomalu doma 11kw. Navíc po 15.letech pořád s ní ujedeš více jak 150km a nová mezi tím slevní, či vyměníš jen vadné články.
2. degradace baterie bude nižší než u Leafu nebo eGolfu, protože baterie má termomanagement(ohřev-chlazení), což je také gro jak ji urdžovat v dobré kondici
3. dopuročuji utube kanál brněnského nadšence elektromobility electrodad - [odkaz]
-
matrex 19.05.2021 19:11
« Re: Paráda!!
Děkuji za příspěvek.
Já jsem vybral eC4, protože jsem předtím již C4 (2011) měl a byl jsem max spokojený, pak také, protože se mi líbil a je zde perfektní výbava za relativně slušnou cenu (v mém případě se podařilo koupit vozidlo s obrovskou slevou)
Myslím že vůz je pro 4 člennou rodinu tak akorát. Samozřejmě není to na žádné velké stěhování, ale myslím, že odveze vše potřebné.
Jinak já ani těch 60 km denně nenajezdím (s předchozím vozem to bylo v průměru 90km týdně) Nyní ale hodně výletujeme, jednak je to zábava, a pak to také skoro nic nestojí
Ad 1. Pokud někam jedu tak se snažím nabíjet pouze 11kW. 50 kW jsem zatím použil pouze 2x a takto plánuji nabíjet jen v krajním případě. Výhoda 11kW nabíjení je, že trakční baterie tolik netrpí a také, že je to v některých případech zdarma, většinou je třeba vlastního kabelu menekes, ale ten již nějaký čas vlastním. Většinou když jedeme někam na výlet, tak nabíjení, např během výšlapu, je příjemný bonus.
Domácí nabíjení plánuji nejrychleji 3,3kW. Což bude pro baterii úplně nejlepší. Vozem nejezdím každý den, takže délka nabíjení mi nevadí (ještě ale nemám dokončené nabíjecí místo s příslušným tarifem)
-
Krásný energetický den přeji! :-)