Recenze

bicak77 (muž 48 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Citroën C4 II 1.6VTi Tendance

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 70× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7
Citroën C4, foto 8 Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 26 Citroën C4, foto 27 Citroën C4, foto 28 Citroën C4, foto 29 Citroën C4, foto 30 Citroën C4, foto 31
 

Technické info

Přezdívka auta sísífór Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 193 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Rád bych se s Vámi podělil o zkušenosti s relativní novinkou na evropském trhu, Citroenem C4 druhé generace s benzínovou jedna šestkou VTi. Vozítko je sice firemní, ale jelikož ho mám k dispozici i k soukromému využití, chovám se k "sísífórovi" jako by to byl můj vlastní kluk :-)

Po dlouhém čekání na obměnu vozového parku ve firmě, kdy jsem jezdil s Fabií combi I 1.2HTP, jsem jednoho pátečního odpoledne dostal tu nejlepší zprávu na zpříjemnění víkendu - společně s kolegou dostaneme nová auta, a to rychle. Původně se počítalo s tím, že budeme mít možnost si v daném cenovém limitu vybrat podle svého, ale ouha, šéf nám sdělil, že už nám předběžně vybral...Auta se budou brát od spřátelené firmy, která prodává značky Škoda, Seat, Citroen. Přepadla mě na chvíli vnitřní panika. Bože, co nám mohl vybrat? Znám jeho averzi ke Škodovce. Na Citroen jsem v tu chvíli jaksi nepomyslel, takže se mi před očima zjevil letitý Leon a mrňavá Ibiza v kombíku. O to víc v úžasu jsem byl, když z něho vyjela věta : "Viděl bych to na novou cé čtverku, je to pěkný a nabízí ji za cenu vybavené Fabie s použitelným motorem". Tím motorem myslel zřejmě 1.2 TSI 63kw. Do této chvíle by mě nikdy nenapadlo přemýšlet, že bych já mohl někdy jezdit Citroenem. Xsary, cé pětky, empívíčka, předchozí C4 nikdy nebyli moje krevní skupina. Dělal jsem si zálusk na OII, nového Fofa i na tlustou Astru. Kdyby mi nestačil finanční baget, myslel jsem na Megana a moje sympatie měl i Ceed. Takže cé čtyřka...během sekundy mi proběhly v hlavě všechny informace, které jsem do té chvíle o nové C4 měl...a začal jsem se usmívat. Kolega neměl ani tucha, o čem to vlastně mluvíme, tak byl trošku v rozpacích. Na rozdíl ode mě jezdil hodně jetou OII 1.9 tdi před faceliftem, tak měl strach, aby si nepohoršil. Proto jsme se se šéfem domluvili, že mu ještě doneseme cenovou nabídku na OII, takže zadní vrátka byly při nejhorším aspoň přiotevřené. Co se motorů týká, měl šéf jasno. V této třídě a při našem projezdu (já cca 40tis, kolega cca 20tis/rok)není třeba za každou cenu podlehnout bludu nafty. V tom s ním naprosto souhlasím. Konečný rozdíl mezi 1.6VTi a srovnatelný 1.6HDi 82kw byl nakonec cca 70 tisíc! Jenom jsem se nechtěl smířit s motorem 1.4VTi, za který loboval. Dopadlo to nakonec dobře, ale o tom podrobněji níže.

Jelikož jsem měl na páteční odpoledne naplánované neodkladné záležitosti, dostal jsem se do salonu Citroenu a Škodovky až v sobotu. Co budu vykládat, nemohl jsem dospat a před otvíračkou jsem stepoval před výlohou Citroenu a olizoval sklo. Když mě vpustili dovnitř, ani nevím, jestli jsem pozdravil a vrhl jsem se rovnou na vystavený kousek ve stejné výbavě Tendance, která se zamýšlela koupit. Spadla mi brada. Dříve jsem zkoušel projet novou Astru, nového Fofa, ale v C4 jsem do té chvíle ani neseděl. Interiér na mě mocně zapůsobil, zadek si užíval..Ano, tady bych chtěl jednou bydlet. Zkouším jako vždy místo za mnou. Při mých 190cm je to moje měřítko prostornosti auta. Je to na knap, ale zvládl bych i delší cestu (čistě hypoteticky, tam já opravdu jezdit nechci). Hůře se mi nastupuje, ale když už vsunu nárty pod přední sedačku (v nejnižší poloze) je vyhráno. Mezi výplní dveří a opěradlem je místa dost, takže netlačím "sebe sama" do zad a má vyholená hlava má ještě nějaký tem milimetr ke stropu. Doráží mě prodejce, který mi sděluje, že ke zrovna probíhajícím slevám přibyla od středy akce 1.6 za cenu 1.4, ale jen na skladové vozy. To je úspora dalších 30tis. Kč...Do pondělí budu nervozní, jestli budou mít ve skladovkách dvě auta ve stejné barvě - to byla podmínka šéfa. Plný čerstvých dojmů utíkám za klukama do Škodovky. Řeknu popravdě o co jde. Máme vybrané dvě C4 1.6VTi, potřebuju nabídku na OII 1.2tsi v odpovídající výbavě. Vím, že cena u OII bude vyšší, tak aspoň nabídněte konkurenceschopnou nabídku, ať můžeme pouvažovat..Tak nejdřív jsem se musel n.a.s.r.a.t. Prodejce se mě snaží přesvědčit, že OII je vyšší třída auta a s C4 se nedá vůbec porovnávat. Doslova řekl, že C4 není pro Octávku konkurence!!! Trval na tom. Až když neuměl obě auta sám přiřadit k "těm svým" třídám, uznal, že nejsem žádnej trotl s českým guruŠkoda syndromem a šel s pravdou ven. K ceně C4 se nejsme schopni v dané výbavě přiblížit. Ojebaná výbava Prima s velmi chudým interiérem byla vyřazena hned. Ambiente se slevou přestřelila o cca 70tisíc. To by ve firmě nebyl dobrý argument o přehodnocení výběru. Dorazila mě čekací lhůta. Koncem května objednané téesíčka by mohly být během září. Takže tady jsem poznal, že dáváme Škodě tentokrát sbohem.

Ještě jsem se projel předváděčkou 1.2tsi a po C4 mi přišel interier OII takový obyčejný, okoukaný, důvěrně známý. Kvůli čemu opravdu stojí za to o OII uvažovat je každopádně 1.2tsi s šestikvaltem. Velmi pohodový motor. Co píší v testech je pravda. Velmi tichý (samosebou nad 4tis.ot. už o něm víte), táhne od spodu jak diesel, ale na druhou stranu ve vyšších otáčkách mu oproti 1.6VTi dochází dech - to už dnes můžu říct. Ve stotřiceti o motoru ale nevíte...řazení oproti C4 samozřejmě špica.

Takže to už zkrátím. Skladovky byly, vybral jsem si s kolegou tmavě šedou matalízu Shark a po sedmi dnech, příští pondělí, byly obě C4 přichystané k odběru. Jsou to jak jsem už napsal kousky ve výbavě Tendance, bez jakýchkoli příplatkových paketů. Škoda, za pár kaček se dá pořídit USB a hlavně bluetooth kvůli handfree. Na autě jsou plecháče, naštěstí s pěknýma poklicema. Z dálky si nezasvěcený člověk myslí, že se jedná o hliníky. Mimochodem stejně krásné poklice evokující hliníkáče má i nový Fofo v Trendu. Přesnou výbavu si můžete prostudovat třeba tady na ACZ, tak jen nejdůležitější:

6x airbag
ESP
Hillholder
4x el.okna
manuál klima
rádio s 6x repro (bez USB)
výškově stavidelné sedačky s bederním seřizováním i pro spolujezdce
dálkáč
zatmavené okna
loketní opěrka
tempomat a omezovač rychlosti

Celková cena se po slevě importéra,firemní slevy, akce 1.6 za 1.4 dostala i s metalízou mírně nad 300tis Kč s DPH, přesnou cifru neznám. Ale i soukromá osoba by se v tu doba dostala na téměř stejnou cenu!

A teď se konečně dostávám ke svým zkušenostem po 2500 km, které budu samozřejmě postupně doplňovat. Stejně tak fotografie. Tady mám mezery, nejsem zrovna nadšený fotograf, takže zatím aspoň něco....

Začnu asi vnějším designem. Je to čistě subjektivní hodnocení, ale já bych volil C4 hned po Astře jako vicemiss nižší střední(společně s Julčou). Od nikoho jsem se zatím nedočkal vyložené kritiky na vzhled vozu. Nejraději se ke svému sísífórovi blížím přímo zepředu, za mě každopádně nejhezčí pohled. Líbí se celková mohutnost auta. Až v přímém srovnání na parkovišti třeba s OII vynikne výška přední kapoty a šířka. Dojem trošku kazí 16 palcová kola. Originál 17 vypadají opravdu mnohem lépe..

Uvnitř auta vládne bez přehánění luxusní atmosféra. Design mohutné přístrojovky, materiály, stříbrné doplňky (i když z plastu), efektní přístroje vás nenechají na pochybách, že sedíte v konstrukčně mladém autě nižší střední. Sedačky jsou kapitola sama pro sebe. Velmi dobré i po pár stech kilometrech. Schválně si zkuste v salonu nastavit sedačku na sebe i s dvousměrně nastavitelnou hlavovou opěrkou.I v nejnižší poloze se mi do auta dobře na/vystupuje..Ergonomicky také nestrádám, nemám nejvyšší verzi, takže mezi tlačítky na volantě se neztrácím. Vlevo ovládám tempomat a rychlostní limit, vpravo audio. Jednoduché, intuitivní. Jen mlhovky jsem dlouho hledal...a našel na levé páčce pod volantem prstenec s jehož přepínáním bez aretace 2x nahoru zapnete postupně přední a zadní, stejným postupem směrem dolů je zase postupně vypnete..to jsem se trošku zapotil. Ovládání ventilace logické, příjemné. Řadička je dobře při ruce, i s velkou nohou se pěkně popasujete s pedály.
Kufr mě osobně moc nezajímá, ale 380l mi přijde dostačujících. Pro otevření se musím celkem hluboko sehnout, a to mi moc nevoní. Aspoň že se potom nebouchám o zámek do hlavy.
V interiéru jsem za jízdy zatím neidentifikoval žádný zvuk, který tam nepatří. To je moc dobře, na to já jsem háklivý.
Zdá se mi, že například výplně dveří budou trošku náročnější na údržbu - drobky a jiné nečistoty jdou špatně dolů. Stejné to bude asi i s palubovkou.
Abych nezapomněl! Digitální ukazatel rychlosti mi nevadí, ten je OK. Analogový ekvivalent jsem přestal sledovat, vyžaduje hodně zaostřit. Na co jsem si ale nezvykl je digitální otáčkoměr. Za prvé má celkem malé rozměry a za druhé skáče po 250 otáčkách, to mi přijde jako malé rozlišení.

A jedem!!! Po nastartování se ozve tlumené, dospělé zabručení. Po 1.2 HTP velmi příjemná změna. Mimochodem i z venku má motor velmi tichý, ale respekt budící zvuk. A teď přichází první kámen úrazu. Řadím za jedna...no koncernová převodovka to opravdu není. Ze začátku jsem měl trošku problém a pro mě nezvykle jsem se musel na řazení více soustředit. Do toho mi přišlo, že spojka zabírá zbytečně nahoře. Největší problém mi dělalo řazení zmiňované jedničky a taky jsem párkrát lovil pětku. Stejně to bylo s podřazením z trojky na dvojku. Po necelých 14-ti dnech se mi zdá, že se převodovka rozchodila a zpřesnila. Objektivně vzato jsem si spíše zvykl a dostal ten správný grif. Novináři nejsou podplacení a nelžou, řazení je jednoznačně největší slabina tohoto vozu. Ovšem zážitek z jízdy zdatně zachraňuje motor 1.6VTi se 120ti koni. Pominu prvních pár dní, než jsem najel první stovky kilometrů. Motor jsem netočil nad 4 tisíce a působil celkem mdle. S tím jsem ovšem počítal. Nyní už dostal párkrát pořádně za uši, ale do omezovače jsem ho ještě neštval. Stává se z něj pěkný draveček (v rámci atmosférické jednašestky). Vyloženě lační po otáčkách, tam je mu dobře. Ze vzorného tichošlápka se nad 3tis stává slyšitelný motor, nad 4tis už hodně slyšitelný, ale krásně znějící a hlavně citelně táhnoucí, zrychlující a stále gradující..:-) A tak je to spravne, a tak to ma byt, a tak se mi to libi kura!!! :-D Předjíždění je zábava. Kde by stačila čtverka, dám stejně za tři, abych si to trošku užil:-) Kvalty jsou relativně krátké, maximální rychlosti na jednotlivé stupně doplním až se odvážím do omezovače. Maximální výkon je v 6tis, jsem zvědavý, jestli bude mít smysl točit ho dál...

A teď po příjemných věcech zpátky na zem, k druhému kameni úrazu. Tím je pro mě nepochopitelné jemné škubání při akceleraci do 3tis otáček. Tu více, tu méně, ale mým přecitlivělým smyslům to neunikne. Jedu na trojku 2 tis a přidám. Tah není lineární, dochází k jemnému trhání. To vždy ustane, když přimáčknu plyn na podlahu. Nad 3 tis je jako mávnutím proutku po problému. V servise se k tomu staví momentálně jednoznačně: S autem je vše v pořádku, dělá to natural 95, ve kterém je moc řepky. Zkuste natankovat vysokooktanový benzín, tam tolik řepky není. Když to nepomůže, přijeďte a auto důkladněji prozkoumáme. Doporučil Vervu 100. Tak jsem taky udělal a vše při starém. Po druhé jsem v servise ještě nebyl. Kolegovi to dělá taky, ale sám to nepostřehl, až když jsem ho na to upozornil. Možná jsem fakt citlivka. Tímto jsem chtěl požádat kolegy s C4 nebo spíše třeba majitele Peugeotu 308 se stejným motorem o radu. Dělá vám to taky? Za jakékoli info v diskuzi budu velmi rád:-)

Na dálnici by se šikla šestka. Při tachometrových 130 ukazuje digi svých nepřesných 3750 ot. Při nelegálních rychlostech se dostane nad 4tis, to je auto ve svém živlu a překvapivě akceleruje. Tady by se kvůli snížení hluku právě šikla ta šestka. Zrovna zde prostě koncern s 1.2 tsi boduje...
Překvapila mě relativní přesnost tachometru. Při malých rychlostech je to v normálu. Tacho 54-55 odpovídá 50 dle GPS. Ale třeba při tachometrových 150 mi GPS ukazuje 146.

Spotřebu bych zatím nerad řešil a něco z ní vyvozoval. Maximální za den mi zatím palubák ukázal 8,1l. Trasu Ostrava - Karlovy Vary a zpět jsem jel většinou s klimou za 7,6l. Na dálnici jsem to nepřeháněl, tempomat jsem měl většinou na 143km/h dle tacho, občas jsem tomu přišlápl. Na okreskách jsem se většinou táhl pomalu v koloně, párkrát jsem předjížděl. Kontroloval jsem přesnost palubáku podle tankování do plna a vyšlo mi to stejně.

Samotná jízda je velmi pohodlná, mírně houpavá, do 3tis téměř neslyšná, podvozek a kola jsou dobře odizolovány. V zatáčce se C4 přehnaně nenaklání, rozhodně se cítím jistěji než ve Fábce. Ještě jsem nešel do extrému, ale kde už mi ve Fábii protestovali moje Continentaly, Micheliny sísífóra taktně mlčí:-) Na dálnici se C4 ani nehne, dokonce je imunní i na boční vítr, kterého jsem si cestou z Varů užil dosytosti. Kde ztratila C4 svůj glanc, je úsek dálnice D1 mezi Vyškovem a Brnem. Kdo nezná, je to nejhorší panelka na světě a možná i dál. Tady tlumení nestíhalo a pěkně jsem se vyklepal. Kde ještě C4 ztratí svou tvář? Velké díry, příčné prahy...Nejhorší je trefit takovou díru (nebo kanál) v zatáčce, to se mi podařilo a celkem se mi třepala prdelka. Sísífór si poodskočil jak králík do strany a celý se nám jakoby rozklepal. No snad by si v krizovce pomohlo ESP? Nevím, třeba někdy vyzkouším.

Snad jsem už vyčerpal, co jsem měl. Na další dotazy čekám v diskuzi, rád odpovím.

Silné stránky

vnější design (subjektivní)
vnitřní design (subjektivní)
použité materiály, sálající kvalita
motor 1.6VTi s gradujícím výkonem, sytým zvukem
prostornost
odhlučnění při běžných rychlostech
cena/motor/výbava
zatím na cestě neokoukaný

Slabé stránky

- řazení, edit po 12500km: řazení je sice asi horší než jsem měl ve Škodovce, ale není to žádná tragedie
- sice pohodlný, ale ne tak sofistikovaný podvozek (rány od větších nerovností)
- cukání při akceleraci do 3 tis (snad se vyřeší)
- chybí 6.rychlost
- interiér bude zřejmě náročný na údržbu, edit po 12500km: palubka je v pohodě, jen se hodně špiní a špatně čistí část výplní dveří (něco jako semiš), z kufru se špatně vysávají nečistoty
- edit po 12500km: chybí ukazatel teploty chladící kapaliny
- edit po 12500km: chybí indikace hladiny kapaliny v ostřikovač
- edit po 12500km: při polostažených oknech povrzávání ve výplních dveří
- edit po 21000km: občasné povrzávání přístrojovky, neidentifikované klepání viz. novinky 13.1.2012

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

no zatím jsem jen řešil to škubání při akceleraci, nedá se upřít ochota.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Firemní zákazník, ochota, profi (ADO Frýdek-Místek)

 

Novinky v recenzi

29.5.2015 09:09

Prasklé výfukové svody, 4.narozeniny, STK

Tak moje přání, abych o autě aspoň rok neslyšel mi manželka (nebo spíš auto) nevyplnila(o). Že prý je v autě cítit benzín. A ono fakt. Praskly svody, přímo ve spoji, kde se sbíhají. Výfukové plyny se trošku přisávaly do kabiny. Jelikož součástí náhradní dílu je katalyzátor, cena jen za materiál 17tis Kč mě mírně vykolejila. Nakonec to vyřešilo jen přetěsnění a zavaření za dvojku..snad to vydrží. A protože se nevyhnutelně blíží čtvrté narozeniny, byl jsem nucen autu dopřát měření emisí a projížďku přes STK.

28.4.2015 14:50

chcípla klima, servis a nové letní pneu.

Jak jsem psal minule, s autem už jezdí manželka. První horký den si chtěla pustit klimu a ono nic. Po mém prvotním podezření, že si možná jen spletla čudlík, mě v servise vyvedli z omylu. Odešel kondenzátor. Když už tam auto bylo, nechal jsem rovnou trochu dříve vyměnit olej, všechny filtry, přední destičky (po 142tis km ???) a nechal jsem desinfikovat klimu. Inu sranda za 13 000 Korun Českých. Něco taky stály nové letní Goodyeary Effic.Grip Perf, takže by mě potěšilo, kdyby si auto aspoň rok vystačilo jen s benzínem a vodou do ostřikovačů.

P.S. Minule jsem navnadil recenzí na DS5, ale všechno stojí na mé neoblíbené činnosti, a to na focení...

19.3.2015 14:29

prodáno

S autem už nejezdím, ale jelikož jsme auto koupili pro manželku, budu se dále snažit v recenzi pokračovat. Jen ten nájezd už nebude takový. Já momentálně jezdím s DS5. Až něco najedu a hlavně něco nafotím, přidám samostatnou recenzi.

28.12.2014 18:50

137000km

Dlouho jsem se nehlásil, ono totiž jaksi nebylo proč :-) Auto jezdí, občas si řekne o olej (cca po 15tis km od výměny). Budu trošku hnidopich a zmíním klepání ze zadní části auta. Nemůžu identifikovat, jestli je to od podvozku nebo jestli to nejsou třeba páté dveře. Nic tragického. Nepojedu kvůli tomu do servisu, do tří měsíců mě stejně čeká serviska. Prostě se po 137tis km po našich cestách něco opotřebovalo nebo uvolnilo. Stejně to slyším spíše jenom já... :-)

Jinak mě čeká příští rok nástupce. Z čeho můžu vybírat zatím nevím...

21.7.2014 16:24

zázrak a servisní prohlídka po 30tis km

Tak to jsem ještě s žádným autem nezažil. V cca 117tis kilometrech jsem absolvoval pravidelnou servisní prohlídku. Ani po této výše uvedené porci kilometrů nebylo nutno měnit přední a ani zadní brzdové destičky. Prý zbývá ještě tak 30%...No tak dobrý, ne? :-)


Přidat názorDiskuse: Citroën C4 II 1.6VTi Tendance

Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyberte značku: Vyberte model:
Vyrobeno od Vyrobeno do
všechny karoserie
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

no co já zatím vím? Za to škubání za 9

praktičnost
10

žádná větší výtka mě nenapadá...že se musí sehnout k zámku kufru asi řešit nebudu..

prostornost
9

kolena vzadu - jsou tu lepší

jízdní vlastnosti
9

ty odskoky na dírách...musím za 9

jízdní komfort
10

:-)

provozní náklady
9

se uvidí...

náhradní díly
9

tak to fakt zatím netuším

výkon motoru
10

na atmosférickou 1,6 musím za deset:-)

spotřeba
9

zatím myslím odpovídá, co jsem čekal

hlučnost motoru
9

nad 4tis je o něm slušně slyšet

kvalita sedadel
10

nemám opravdu co vytknout

brzdy
10

krásně se dávkujou

zavazadlový prostor
9

ve třídě jsou i větší






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…