Recenze

9 Majitel

Peugeot 508 SW 2.0 HDI AUT6 Allure

9.38 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 508, foto 1 Peugeot 508, foto 2 Peugeot 508, foto 3 Peugeot 508, foto 4 Peugeot 508, foto 5 Peugeot 508, foto 6 Peugeot 508, foto 7 Peugeot 508, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta 508čka Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.5 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 618 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

508-čku jsem si koupil za svoje peníze jako nové auto po dlouhém výběru. Slouží primárně jako rodinné auto, zvažoval jsem i MPV, nicméně kvůli nízkému profilu naší garáže jsem nakonec vybíral mezí kombíky střední třídy.

Chtěl jsem prostor, pohodlí a dobrou výbavu. Spíše diesel (ale ani turbo-benzín nebyl zcela vyloučený) 100 a více kW a především automat.

Docela dlouho jsem zkoumal, co koupit. Superb jsem vyškrtnul záhy poté, co jsem zjistil, že Passat za lepší nebo stejné peníze nabízí více. Především v interiéru mě přijde rozdíl mezi Superbem a Passatem propastný. Ford Mondeo se mi nelíbil designově zvenčí ani v interiéru a nemá otvor na lyže v zadních sedadlech, což potřebuji. Huyndai i40 má motor pouze 1.7 a taky nemá otvor na lyže, nicméně má velmi příjemný interiér. Nová Mazda 6 je moc hezká, ale je stísněná, nemá otvor na lyže a má divné kombinace výbav…

Nakonec kromě 508-čky hlavními kandidáty byly VW Passat a Opel Insignia. Těmito vozy jsem se zabýval podrobně, absolvoval jsem s nimi testovací jízdy atd.

Jako první vypadla Insignia – především kvůli až nepochopitelné hlučnosti motoru CDTI, neustále „prokluzujícímu“ automatu, malé vnitřní prostornosti a malému kufru. Plus taková drobnost, že nenabízí bezklíčkové odemykání a startování. Jinak obzvláště „obklopující“ interiér mě velmi oslovil svým designem a zpracováním. Musím také pochválit ochotné jednání prodejců v Auto Palace Praha.

Mezi 508-čkou a VW Passat to bylo hodně vyrovnané. Na to že jsem si původně myslel, že Passat je již za zenitem (vyrábí se od roku 2005), tak mě příjemně překvapil. Interiér je fajn, vše je na úrovni dnešní doby, nejširší výběr variant a výbavy, těžko se hledá slabá stránka. Nakonec i nabídnutá cena za 103kW DSG Highline byla celkem rozumná. Lehce slabší bylo jednání prodejce Auto Jarov, dále mě překvapilo, že nám auto nepůjčili, abychom si ho sami projeli (jel s námi prodejce na velmi omezené trase). V Opelu a Peugeotu nám dali klíček a nechali nás projet, ještě se divili, že jsme rychle zpátky. Pro zajímavost, testovací Passat lehce povrzával v přístrojové desce.

Proč tedy nakonec padla volba na 508-čku? Dle mého názoru má úchvatný design a nádherný interiér. Je velmi prostorná, objektivně má nejširší interiér, po Superbu druhý největší kufr. Pozitivně překvapila i na zkušební jízdě – to auto je prostě skvěle odhlučněné, motor HDI 120kW si s automatem skvěle rozumí. Pocitově hrozně příjemné auto, panoramatická střecha… I nabízené stupně výbavy mě sedly. Nakonec se objevil skladový model ve výbavě Allure v bílé perleti, který splňoval vše, co jsem chtěl. Dali 5 let záruku (do 100 tis. km). Všechno do sebe tak nějak zaklaplo, nic nechybělo. Na auto jsem celkem spěchal, takže do týdne bylo doma.

Silné stránky

Komfort a pohodové cestování. Odhlučnění je skvělé. Vnitřní prostor, hlavně na šířku, je královský. Čelní sklo je hodně vepředu před vámi. Pohodlné všestranně seřiditelné sedačky, spíše teda křesla. Včetně možnosti nastavení délky sedáku, sklonu sedáku, nastavení bederní opěrky ve 2 osách. Vše elektricky. Skvěle řešené opěrky hlavy.

Motor a převodovka. Je to 2.0 HDI 120kW a 340Nm, k tomu 6 stupňový automat Aisin s hydrodynamickým měničem. Motor je velmi vyhlazený, žádný velký turbo-efekt, přitom, když je potřeba, síly je dost. Motor je celkem kultivovaný, ale diesel nazapře. Převodovka řadí doslova sametově, rozjezdy jsou krásně plynulé, když se více přišlápne plyn tak může být rozjezd i hodně svižný. Od trojky výš využívá téměř neustále přemostění měniče, takže motor je v přímém záběru. Rychlost řazení je srovnatelná s DSG, převodovka tam rychle hází vyšší rychlosti. V kopci tam déle nechá nižší rychlost nebo sama dříve podřadí. Na kick-down reaguje velmi svižně, klidně podřadí o 2-3 rychlosti najednou. Pro mě bylo opravdu velké překvapení, když jsem s tím poprvé jel, jak krásně to řadí. Velká spokojenost, funguje to velmi komfortně a inteligentně.

Řazení pádly pod volantem. K automatu se dodává standardně. Pádla fungují i v automatickém režimu, občas to rád využívám pro podřazení např. pro brždění motorem. Odezva je prakticky okamžitá, s klasickým manuálem nedokážu řadit rychleji. Převodovka má i čistě manuální režim, pak automatický sportovní + zimní režim. Nic z toho nevyužívám, jen jsem to ze zvědavosti zkusil... Klasický režim D a občasná výpomoc pádly prostě funguje skvěle, tak není důvod využívat něco dalšího.

Multifunkční volant – dá se tím ovládat vše potřebné – rádio, palubní počítač, telefon, tempomat, … Volant je příjemně ergonomicky tvarovaný, ale má celkem velký průměr, snesl bych o něco menší.

Head-up displej. Bezvadná věc a jedna z věcí, co pomohla rozhodování při koupi. Promítá se tam aktuální rychlost, nastavení tempomatu a pokyny navigace. Chybí mi tam jen zařazená rychlost v převodovce, to bych tam taky ocenil. Čitelné je to za všech okolností (slunce, noc, …), i přes anti-reflexní sluneční brýle. Při jízdě stačí prakticky sledovat jen HUD, není třeba přeostřovat na budíky…

Adaptivní xenony AFS – parádně se natáčí do zatáček, do těch ostrých navíc přisvětlují mlhovky. Automatické přepínání dálkových funguje dobře, nicméně není to zcela dokonalé, někdy zhasne dálkové později, než bych to udělal já, ale používám to, neproblikávají mě. Xenony obecně skvěle svítí. Denní svícení je přes LED. Zadní světla taky LED. Samozřejmě kromě senzoru dálkových to má i světelný senzor na přepínání denní světla/klasická světla, který funguje 100%.

Přestože mám standartní repro (ještě se nabízí příplatkové JBL), zvuk rádia mě přijde solidní (nejsem audiofil). Skvělá konektivita – USB (přehrávám MP3 z 16GB flashky), AUX, oboje umístěno šikovně v loketní opěrce, takže nic netrčí z přístrojovky. Má Bluetooth na telefonování i streaming hudby. S iPhone 4S to spolupracuje při telefonování dobře, kontakty se synchronizují, jen to nepodporuje české znaky, místo nich se zobrazí otazníky.

Líbí se mi masivní středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem. Ikdyž to slovo nemám rád, musím říct, že vypadá „prémiově“. Je tam ovládání navigace přeš joystick, ten je dobře přístupný pro ruku položenou na loketní opěrce.

Dobře umístěný displej navigace, není utopený dole jako třeba u některých aut koncernu VW.

Skleněná střecha nad předními i zadními sedadly a elektrická roleta. Krásně prosvětlí interiér. Děti se rádi dívají skrz ni ven :) Když svítí slunce moc, stačí otočit ovladačem a roleta sklo dokonale zakryje. Prostor nad hlavou to neomezuje, místa je dost. Ještě by bylo fajn, kdyby to fungovalo jako střešní okno, ale bohužel otevřít se to nedá :)

Celkově interiér je skvěle vyřešený, s tím jsem velmi spokojen.

Kufr – velmi prostorný (618 litrů), pravidelný tvar, nízká nakládací hrana, háčky na tašky. Fajn je elektrické ovládání víka kufru. Přímo z kufru se dají páčkami sklopit opěradla zadních sedadel.

Auto slouží vám, ne vy jemu. Přijdete k autu, bezklíčkové odemykání ho odemkne, odklopí zrcátka, zmáčknete čudlík, nastartuje, dáte D, zmáčknete plyn, samo odbrzdí, rozjede se, samo řadí. Když je potřeba zapne světla, přepne je na dálkové… V prudkém kopci vás brzdy samy podrží. Snad jen když začne pršet, je třeba ručně aktivovat stěrače, pak už ale cyklují automaticky (pro srovnání, v Megánu se aktivovaly automaticky). Po vypnutí motoru auto ještě několik minut žije vlastním životem - občas zavrčí nějaká klapka, postupně se tam vypínaj různý věci...

Zvenku se mi auto moc libí. Takové ladné a jednoduché tvary. Bílá perleť mu myslím dost sekne. Při pohledu seshora s tou bílou pěkně kontrastuje ta černá panoramatická střecha.

Slabé stránky

Dokázal bych si představit, že 508-čka bude mít měkčí pérování. Pokud se řídíte klišé, jako že francouzská auta jsou měkká (já mám čtvrté francouzské auto a ani jedno rozhodně nebylo měkké), tak budete dost překvapeni. Je to stále komfortní, ale sám bych tomu dal o něco měkčí naladění.

Navigace/infotainment Wip Nav+ (RT6). Displej je jemný, grafika je příjemná, umí to hodně věcí. Ale když jste zvyklý například na iPhone nebo iPad, tak to prostě má pomalou odezvu a je to takový překomplikovaný. Většina funkcí se ale ovládá celkem dobře, ale některý funkce (otevření seznamu naposledy volaných čísel, posun a zoomování mapy), mají odezvu v řádu sekund, což je nepříjemný. Zde bych řekl, že dnešní doba je již jinde. Dále jsem měl problém s přehráváním MP3 s VBR kódováním, které někdy přeskakovaly, přestože v manuálu je napsáno, že jsou podporovány. MP3 s CBR kódováním nicméně fungují ok. Chybí čeština, ale prý bude s dalším updatem softwaru.

Elektrické ovládání sedadel nemá paměť nastavení pro třeba 3 řidiče. Má to až verze GT s nejlepšími koženými sedadly. Pro mě to je nepochopitelný, přijde mi to jako jedna z nejlepších věcí na elektrických sedadlech.

Šroubovací víčko nádrže mě přijde jako přežitek. Nevím, proč nepoužili „renaultí“ řešení s automatickým víčkem.

Rozprašovací ostřikovače skla si musíte nechat vyměnit za bodové. Ty rozprašovací nejsou schopny ve vyšších rychlostech ostříknout celé sklo. Peugeot to alespoň mění v rámci záruky zdarma.

V interiéru není moc odkládacích prostor. Jen skříňka před spolujezdcem, malý prostor pod loketní opěrkou a kapsy ve dveřích. Koš/popelník je opravdu mini.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Obecně mě přijde, že české servisy nejen u Peugeotu nefungují moc dobře (mám zkušenost i s Renaultem, Škodovkou). Základní věci udělají uspokojivě (servisní prohlídky apod.), ale u složitějších problémů je to prostě složitý. Třeba jsem řešil to přeskakování MP3 (VBR kódování, viz výše) a na to jsem si musel přijít sám, v servisu mi řekli, že nevědí co s tím (Federal Cars Praha). Ještě jsem se nesetkal v ČR se servisem, který by mě nějak pozitivně překvapil :)

Jinak auto samo o sobě funguje po roce dobře, žádná porucha se neobjevila, ani žádná drobnost. Ťuk, ťuk, ťuk…

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno ve Federal Cars Liberec. Dostal jsem myslím solidní nabídku. S prodejcem byla dobrá komunikace. Byly nějaké zmatky kolem financování, ale nakonec vše vyřešili a vše proběhlo ok.

 


Další vozy Peugeot 508



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím 0 problémů.

praktičnost
9

Málo odkládacích prostor. Jinak praktické...

prostornost
10

Hodně místa je všude.

jízdní vlastnosti
9

Je to dálniční křižník, tomu je vše uzpůsobeno. Stabilní ve vysokých rychlostech a dlouhých obloucích. Hothatch na okresky to není.

jízdní komfort
9

Skvělý, vyhovovalo by mi měkčí naladění podvozku. Ujedete 500km ani nevíte jak.

provozní náklady
9

Servisní interval 30tis. km nebo 1 rok. Náklady jako běžné auto...

výkon motoru
9

Dostačující :)

spotřeba
8

Dlouhodobý průměr 7,5l. Jezdím svižně dálnice tempem cca 150km/h a hodně poskakování po Praze. Octavia Combi druhé generace 1.6 TDI manuál při stejném stylu cca 6,3 litru. Tohle je větší auto, dvoulitr, automat, tak mě přijde spotřeba stále slušná.

hlučnost motoru
9

Je výborně odhlučněný, ale na volnoběh poznáte, že je to diesel. Na dálnici o motoru nevíte.

kvalita sedadel
10

Jsou to křesla :)

brzdy
9

Brzdí to tak nějak normálně, dle očekávání...

zavazadlový prostor
10

Velký a praktický, kupa vychytávek. Průvlak na lyže.






Blesk.cz

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“ i 12 záchvatů! Tohle ho ale trápí nejvíc...

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“…

Už sedm let neví, jaké to je klidně spát, a denně řeší i dvanáct epileptických záchvatů! Jaroslava z Plzně…

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Bolest na srdci a tma před očima! Jan Rosák (72) prodělal infarkt za volantem! Naštěstí s ním zrovna jela žena…

 

iSport.cz

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak jedná s Teplicemi?

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak…

Jede na vlastní pěst. Nemá za sebou agenta ani žádného právníka, který by mu pomáhal s domlouváním hráčské…

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek: Vůdcem by byl všude

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek:…

Nejhůř střežené tajemství Chicaga Bulls je venku. Tomáš Satoranský byl podle očekávání pasován na prvního…

 

Reflex.cz

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Ve starém vysloužilém jakartském nákladním přístavu Sunda Kelapa kotví letité dřevěné škunery. Čáru ponoru mají…

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti „lepších“ lidí

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti…

Zemřel Karel Gott. Zpěvák, který svou tvorbou bavil generace občanů naší země. Pro mě ta zpráva byla o to…