Recenze

Kuski (muž 36 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Peugeot 508

9.50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 508, foto 1 Peugeot 508, foto 2 Peugeot 508, foto 3 Peugeot 508, foto 4 Peugeot 508, foto 5 Peugeot 508, foto 6 Peugeot 508, foto 7 Peugeot 508, foto 8
Peugeot 508, foto 9 Peugeot 508, foto 10 Peugeot 508, foto 11 Peugeot 508, foto 12 Peugeot 508, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Auto nemá přezdívku Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:182000 palivo: nafta převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Ahoj. Po skoro 2 letech vlastnictví auta, jsem se rozhodl napsat recenzi na 508. Myslím, že teď již budu objektivní.
Nejdříve omáčku na začátek, jak sem k autu přišel.
Peugeot 508 1.gen. se mi vždy líbil, ale původně jsem mířil na jiná auta. Moje předchozí auto byla Astra J a tak jsem logicky chtěl Insignii. Bohužel v době, kdy jsem auto sháněl se mi žádný kus nepozdával a nebo byl již přes cenový limit. Další varianty byly Mondeo, Passat, Laguna, 508. O jiných vozech jsem neuvažoval. Nakonec to dopadlo na 508, protože mnou koupený kus byl ve velice pěkné stavu.
Jedná se tedy o Peugeot 508 SW, 2.0BlueHDi 150 s výbavou Allure z roku 2015. Auto v době koupě mělo najeto lehce přes 120tis km a teď po necelých dvou letech lehce přes 180tis.

K výbavě. Auto má prakticky vše co mít mohlo. Je tu klasika jako el. Okna a zrcátka(el. Sklopná), systém hlídání mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, el. Víko kufru, celokožený světlý interiér, vyhřívaná sedadla, 4 zónová klimatizace se senzorem kvality nasávaného vzduchu, navigace, ovládání rádia a tempomatu s omezovačem na volantu, Head Up displej, panoramatická střecha, elektricky stavitelná sedadla řidiče a spolujezdce. Je toho tu zkrátka hodně a určitě jsem i něco neřekl.
Co v autě není od absolutního topu jsou Bi-LED světla, automatická převodovka, barevný displej PP a paměťová tlačítka elektrických sedadel. Poslední dvě věci se pojily s výbavou GT a nejsou pro mě zásadní. Světla a aut. Převodovka mě mrzí. I když světla, ač halogenová svítí velice pěkně. Jen moc nepasují k LED mlhovkám.

Motor a převodovka. Jak jsem řekl, motor má 110kw, to je 150ps. Točivý moment má 340Nm. Převodovka manuální 6ti stupňová. Auto je celkem svižné a výkonné. Ale za mě je to to minimum co by v takovém autě mělo být. Mám vyzkoušenou i variantu se 133kw a to je daleko lepší. Auto je celkem úsporné. Dokáže jezdit za hodnoty 5,2 l na 100km. Já mám dlouhodobou spotřebu 5,6l. Společně se 72l nádrží to znamená, že najet 1100 až 1200km na nádrž není velký problém. Pod 1000 jsem se nikdy nedostal. Převodovka není úplně přesná, jako bývala v koncernových vozech, ale není to vůbec špatný. Odstupňování je laděno pro dálniční jízdu.

Podvozek a jízda. Auto je dost velké a těžké. Délka je blízko 5ti metrům a váha cca 1700kg. Za jízdy je to na něm znát víc jak u podobně velkých konkurentů. Třeba takový Passat B8 působí oproti 508 jak Golf. Otázka jestli je to dobře či ne. Mě se líbí, že velké auto působí jako velké auto. Jízdní vlastnosti jsou velký kompromis. Není ani vyloženě komfortní a ani víc do sportovna. Autu se na 17“ kolech moc nelíbí, když ho rychle natlačíte do zatáčky. Sice to zvládne, ale není to nic moc. Na 19“ je situace jiná a jede přesně tam kam ho pošlete a nemá s tím problém. Komfort je nic moc už na 17“ a s 19“ se prakticky nemění, jen se zvedne akustický hluk. Ne nijak zásadně. Vzhledem k tomu, že 508 je vyloženě tichá a to díky akustickým sklům a důkladnému zakrytování a odhlučnění podvozku( daleko víc jak Passat a Mondeo), tak to zkrátka prostě po přezutí poznáte.
Jízda je jinak na normální kvalitě asfaltu relaxovaná a příjemná a auto ani nijak nevybízí ke zběsilému tempu. Umí to ale taky.

Silné stránky

Jako klady hodnotím učitě prostornost auta, jeho jednoduché ovládání, nic vás v autě neotravuje a neodvádí pozornost. Pohodlí na silnicích co nejsou jako tankodrom, je také plně vyhovující(jen to není klasický pohodlný francouz). Co se mi líbí a ve městě to využívám je Start Stop. Motor se vypíná již při rychlosti 25km/h a naskakuje diký reverzibilním alternátoru ihned. Je to opravdu rychlejší něž u jiných aut. Na co jsem si také hodně zvykl je systém Kessy a el. Vrata kufru. Je paráda mit klíč jen v kapse.

Slabé stránky

S autem mi dlouhou dobu trvalo se sžít. A to díky sedačkám. Už jsem to říkal u Astry a říkám to znovu. Lepší sedačky než měla Astra J, jen v autě zatím neměl. 508 je ovšem nemá špatné, to rozhodně ne. Jen mi to trvalo si na ně zvyknout. Další věc co mě štve je, že auto si občas přenastaví hodiny a Head Up dislej na jiné hodnoty. Udělá to tak jednou za čtvrt roku. Podvozek by u frantíka měl být pohodlnější a ne si hrát na němce a navíc nepovedeně.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto hned po koupi vyžadovalo servis, kvůli rozpadlému konektoru kabelového svazku k blikačům, dennímu svícení a LED mlhovkám. Bohužel to byl výsledek neodborné předchozí opravy, kdy konektor někdo rozpraskal a začalo do něj téct. Jinak auto za celých 60tis km nevyžaduje kromě výměny oleje vůbec nic. Pouze jsem si v 160tis vyměnil AGM autobaterii.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval z autobazaru AAA auto. Nechával jsem jim Astru na protiúčet. Musím říct, že jsem od nich koupil již druhé auto a neměl sem s nima zásadní problém. Dokonce jsem narazil i na pár velice ochotných lidí, ale také na idioty. Ale tak to je všude.

 


Další vozy Peugeot 508



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím pouze výměna AGM autobaterie

praktičnost
9

Je to velké prostorné auto s kufrem v nadbytečné velikosti

prostornost
9

Možná více místa na zadních sedadlech. Ale to už bych si musel koupit Superba

jízdní vlastnosti
8

Tohle je objektivně jediný zásadní kaz na autě. Není to ani ryba, ani rak.

jízdní komfort
9

Na dobré silnici no problemo

provozní náklady
10

Velice úsporné nenáročné auto

náhradní díly
9

Díly jako podvozkové části a brzdy jsou v přijatelných mezích odpovídající třídě auta.

výkon motoru
9

110kw je podle mě dobrý "základ". Vím, auto mělo i slabší ale i výkonnější motory. Mě to v zásadě stačí

spotřeba
10

Není moc závislá na stylu jízdy a dá se jet i vyloženě ekonomicky. 5,2 až 6,2l/100 je podle mě slušný rozsah na to jak je to auto těžké a velké.

hlučnost motoru
8

Mohla by být nižsí, ale nijak mě neobtěžuje

kvalita sedadel
9

Trvalo mi něž jsem si zvykl, ale jsou i tak stále velice komfortní.

brzdy
10

Za mě dobrý

zavazadlový prostor
10

Pro mě až moc velký.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…