Recenze

maraaa (muž ) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane CC 2.0T 120kW Privilege

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6 Renault Mégane, foto 7 Renault Mégane, foto 8
Renault Mégane, foto 9 Renault Mégane, foto 10 Renault Mégane, foto 11 Renault Mégane, foto 12 Renault Mégane, foto 13 Renault Mégane, foto 14 Renault Mégane, foto 15 Renault Mégane, foto 16 Renault Mégane, foto 17 Renault Mégane, foto 18 Renault Mégane, foto 19 Renault Mégane, foto 20 Renault Mégane, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta Cabrio Rok výroby 2006 Koupeno ojeté najeto [km]:61000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 120 kroutící moment [Nm]: 270 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Vůz již nevlastním...

-----------------------------

Vždy jsem si chtěl pořídit kabriolet, teda spíš kupé-kabrio s pevnou skládací střechou. V roce 2010 jsem se dostal do situace, kdy jsme měli doma dvě až příliš praktická auta – služební Octavii combi 1.6 TDI a soukromý Megáne 1.5 dCi hatchback. Něco o nich najdete i tady na auto.cz, viz moje další recenze na druhého Megána.

Takže padlo rozhodnutí, že hatchback Megáne vyměníme za něco méně praktickýho, přesněji řečeno za kabriolet. Mám rád Megáne II, jeho design a filosofie mě oslovuje, a líbí se mi i ve variantě CC (Coupé-Cabrio), takže značku a model jsem vybral rychle.

S typem motoru to bylo taky rychlý. Diesly jsem zavrhl rovnou, kdo by chtěl bez střechy poslouchat naftový klapání... Benzínová 1,6 se mi zdála příliš slabá, atmosférickej dvoulitr je prý tak tak, ale 2.0T je ideální volba, po všech stránkách – takže to bylo jasný.

V motorizaci 2.0T v ČR zas tak moc Megánů nejezdí, ale měl jsem štěstí, našel jsem jeden kousek v konfiguraci, co jsem chtěl... Chtěl jsem post-facelift model, nechtěl jsem kůži (která je u CC poměrně častá), nechtěl jsem navigaci, ale jinak jsem chtěl dobrou výbavu, hlavně bezklíčkový zamykání, MP3 rádio a vyhřívaný sedačky, to všechny Megány II CC nemívají. Nalezený kousek 2.0T po faceliftu, ve vínové metalíze, v top-výbavě Privilege s béžovým interiérem, sedačkami v kombinaci látka-kůže, s najetými necelými 50 tis. km, prodaným v ČR a se servisní historií, byl přesně to, co jsem chtěl.

Zrovna to tak vyšlo, že v listopadu roku 2010 se nám narodil syn. Po 14 dnech po porodu a po mírných protestech manželky, nastal ideální čas vyrazit z Prahy do Českých Budějic očíhnout vyhlédnutého Megána :) Samozřejmě i se synkem v autosedačce, manželkou a kočárem, abychom zjistili, jestli se do CC všichni poskládáme. Předčilo to naše očekávání, zjistili jsme, že se vejdeme úplně v pohodě, a dokonce že se kočár dá do kufru složit tak, že tam zbude i místo na střechu. No úžasný :)

Auto jelo a vypadalo dobře. Nechali jsme si to ještě pár dní projít hlavou, já mezitím telefonicky ověřil v Renault servisu, jestli deklarované servisní prohlídky proběhly a sedí kilometry v servisní knížce. Papíry byly v pořádku.

Takže padlo finální rozhodnutí, že ho koupíme. Dohodli jsme se s prodejcem na protiúčtu za našeho Megána hatchbacka, takže jsem ho odvezl do Budějic a CC bylo doma.

Ještě nakonec doplním, že přelom listopadu a prosince je obzvláště vhodný k nákupu kabrioletu. Zkušební jízdy bez střechy stojí za to :)

Od té doby je Megáne CC členem naší domácnosti a těší se velké oblibě. Když si člověk má vybrat mezi 2.0T benzínem nebo 1.6 TDI, je volba většinou předem jasná :) No ale přiznávám, že delší cesty, v zájmu naší peněženky, častěji absolvujeme v tom TDI-čku...

Kupodivu i manželka, která vztah k autům moc nemá, s Megánem velmi ráda jezdí, vyhovuje jí silný motor a auto obecně.

S autem už máme pár pěkných zážitků - byli jsme na dovolený v Toskánsku a bylo to úžasný, je to kraj kabrioletům zaslíbený, klikaté horské silničky do náhorních městeček, cesty mezi vinicemi, krása. Taky několik výletů po ČR. Loni byl synek ještě malý, tak jsme museli jezdit bez střechy hodně citlivě a jen když bylo hodně teplo.

Letos už jsme taky udělali jednu krátkou jízdu po Praze a myslím, že synek už snese o něco více :) Tak uvidíme, chystáme se v létě do Chorvatka, už se těšíme.

Silné stránky

Praktičnost
I když kupé-kabrio nevypadá na to, že by se o něm v tomto kontextu dalo mluvit, opak je pravdou. Jako kupé je to plně použitelné i v zimě, nepoznáte, že střecha je skládací. Má nejmodernější dětské zádržné systémy – isofix na všech sedadlech, vzadu včetně Top Tether (např. Octavia nemá). Takže kupodivu vhodné i pro rodinu s max 2 dětmi. Velké množství objemných odkládacích prostorů. Má malý-velký kufr, se střechou nahoře neuvěřitelných 490 litrů, se střechou dole 190 litrů. Dá se tím autem přestěhovat do Itálie, tam to vyhodit do apartmánu věci a pak si užívat bez střechy výlety na klikatých Toskánských silničkách :)

Motor
Díky soft turbu nedosahuje nijak extrémního výkonu 120kW, ale táhne pěkně i od nízkých otáček bez citelnější turbo díry. 270Nm je téměř na úrovni benzínovýho atmo-3-litru, takže sílu to má. Jízdně to má dieslový projev v nízkých otázkách, přitom omezovač je na 6,5 tis. otáčkách, takže rozsah využitelných otáček je široký. Na 6-tku se dá jet 60-tkou po městě nebo svištět 220 po dálnici.
Úplně nejlépe se cítí mezi 3 a 6 tis. otáček. Motor nemá moc výraznou špičku, nad 5 tis. otáček bych si dokázal představit ještě větší show. Celkově nabízí celkem svižný a příjemný svezení.

Slušná spotřeba
Jezdíme po Praze (ale spíše o víkendu, mimo špičky) a pak hodně dálnice (tempo většinou kolem 160 km/h), při tomto stylu jízdy se spotřeba dle palubního počítače dlouhodobě vejde do 9 litrů. Při troše snahy (ale je těžký odolat) se dá při jízdě mimo město a dálnice dostat pod 7 litrů. Díky 60 litrové nádrži to má celkem slušný dojezd. Mimochodem tankování je skvěle vyřešeno, víčko je automatické, nemusí se nic šroubovat.

Jízdní vlastnosti
Takový kompromis mezi sportovním a komfortním naladěním – CC je tvrdší než standartní Megane, 17“ kola taky auto trochu přitvrdí, ale stále to není nic hroznýho. Auto sedí dobře, ale žádnej velkej sporťák to myslím není. Zajímavý je, že skládací střecha funguje částečně i jako nosný prvek. Když je střecha nahoře, auto se méně kroutí.

Bezklíčkové zamykání a startování
Renault tento praktický prvek přinesl mezi normální auta a ani dnes to mnoho výrobců nenabízí ani za příplatek. Scénář je tento: kartu od auta si doma dáte do kapsy nebo do tašky, jdete k autu, dáte ruku ke klice dveří, než stihnete za kliku vzít auto se samo odemkne, sednete dovnitř, zmáčknete tlačítko Start, motor naskočí a jedete. Geniálně elegantní a praktický. Klíček dokonce může být třeba v kufru.
Je to i blbo vzdorný – auto pozná kdy je klíček vevnitř a kdy venku. Takže když vám vystoupí spolujezdec i s klíčkem, začne křičet. Když je klíček v autě, není možný auto zamknout (zamyká se tlačítkem na klice dveří). Tohle by měly mít všechny auta, když si na to člověk zvykne, připadá mu manipulace s klasickým dálkovým centrálem a startování klíčkem jak z minulýho století...

Uživatelská přívětivost
Obecně má Renault vychytaný i další věci. Ovládání rádia pod volantem, tempomat na volantu, automatické stěrače, to všechno jsou věci, které zpříjemňují ovládání auta. Také display rádia, hodin a teploměru nahoře na palubní desce je velmi prakticky umístěný, pěkně na očích. Když si na tyhle věci zvyknete, je pak třeba jízda v Octavii menším utrpením.

Pohodlné sedadla se slušným bočním vedením, vyhovuje mi kombinace látky a kůže. Výborné opěrky hlavy.

Skleněná střecha – i když je střecha nahoře, máte nebe nad hlavou.

Na dálnici se střechou nahoře je jízda relativně tichá, to mě pozitivně překvapilo – není výraznější svist od střechy, nepříjemné je to až ve vysokých rychlostech 180+ km/h. Přesto je to samozřejmě rozdíl oproti klasickým autům, své dělají i bezrámové okna dveří. Když se dá střecha dolů, tak na dálnici je třeba radši úplně zapomenout :)

Kompletní výbava
- 6x airbag
- ABS, ASR, ESP
- automatická klimatizace
- vyhřívání sedadel
- dešťový a světelný senzor
- el. sklopná vnější zrcátka
- elektrochromatické vnitřní zrcátko
- rádio s CD a MP3
- systém kontroly tlaku v pneu
- xenony
- atd., atd.

Slabé stránky

Béžová v interiéru není praktická, hlavně na plastech jsou vidět škrábance a fleky – blbě se to čistí.

Oloupala se vnitřní madla dveří. Jsou z černého plastu a na něm je nanesena vrstvička měkkého béžového plastu, která se začala loupat a začal být vidět ten černý plast. Tak jsem ji obě madla odmontoval a celý ten béžový plast oloupal a nakonec to v i černé vypadá velmi dobře, viz fotky. Ale mají toto zákazníci Renaultu zapotřebí podstupovat?

Podobně je ohmataná řadící páka, už skoro není vidět schéma kulisy řazení – myslel jsem původně, že je stočený tachometr... Ale dle autorizovaného servisu to sedí. Tak nevím, jestli je to zase fail Renaultu, nebo předchozí majitel potil kyselinu, když to odnesla řadící páka i ty madla :)

Na nerovnostech drnčí střecha a interiér. Nic hroznýho, ale je to škoda. Když je zima, je to horší, v létě je to lepší.

Vzadu je méně místa - spíše pro ty děti – u kupé-kabria ale asi standard. Pokud je vzadu dětská sedačka, není možné dát přední sedadlo moc dozadu - u spolujezdce palubní deska hodně zasahuje do prostoru pro nohy, takže je to takový kompromis.

Podsvícení displejů palubního počítače, klimatizace a rádia – to bych řekl, že Renault s faceliftem podělal. Před faceliftem byly displeje černé a na tom byly oranžové písmena, číslice, symboly. Po faceliftu jsou displeje bíle podsvícené a na tom černé písmena, číslice, symboly. Řekl bych, že přes den je to hůř čitelný a v noci to zase hrozně září... Co ale vypadá pěkně je bílé podsvícení rychloměru, otáčkoměru a všeho dalšího. Každopádně původní oranžové řešení před faceliftem mě přišlo jako celek lepší.

Auto psychopaticky pípá – když si nezapnete pásy nebo se dostanete na rezervu v nádrži a v pár dalších situacích vás auto propípá takovým nepříjemným pípnutím, že to není snad možný. Vždycky se leknu.

Automatické zamykání schránky před spolujezdcem – auto ji má zamykatelnou přes centrál. Auto má automatické zamykání dveří po rozjezdu, což je super, bohužel ale zamkne i tu schránku. Takže když člověk chce něco vyndat, musí si čudlíkem na přístrojovce odemknout celý auto, aby se do schránky dalo dostat... No asi to šlo vymyslet líp...

Elektrický střecha se nedá otevírat a zavírat za jízdy, auto musí úplně stát. Kdyby to šlo do nějaké nižší rychlosti, bylo by to lepší.

Auto má fakt dlouhý dveře. Nastupuje se díky tomu skvěle, ale nesmí to být na parkovišti mezi auty přes supermarketem. Pak je to spíš taková lekce akrobacie.

Vibruje vnitřní zpětné zrcátko, když je střecha dole. Ono teda asi vibruje celé čelní sklo, ale jen u toho zrcátka je to vidět.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Když jsem auto koupil, mělo cca 5 let a necelých 50 tis. km. Nechal jsem udělat kompletní velký servis, včetně rozvodů a všech náplní. Bylo mi doporučeno vyměnit taky přední kotouče. Musely se seřídit i xenony a byla netěsná klimatizace.

Od té doby (cca další rok) se objevily 2 další věci:
1) pravý přední blikač – nějaký špatný kontakt u žárovky - mimochodem, výměna žárovky blinkru v předních světlech je bez tréningu nemožná, horší přístup jsem snad neviděl – leze se tam z podběhu kola, radši jsem to nakonec svěřil servisu
2) přestal svítit jeden xenon – špatný konektor

No jsou to relativně drobnosti (ťuk, ťuk), ale nemusely by být.

 

Novinky v recenzi

10.2.2013 20:44

Vůz je na prodej, v případě zájmu volejte na XXX XXX XXX.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
7

No drobné problémy tam jsou...

praktičnost
10

Tak na to, že je to kabrio, je to až překvapivě praktický.

prostornost
8

Méně místa na nohy spolujezdce, když je sedadlo o něco více vpředu. Vzadu pouze pro děti, což se dá u kabria čekat.

jízdní vlastnosti
9

Ke kabriu patří, že je to trochu tvrdší, sedí to dobře.

jízdní komfort
9

I dlouhé dálniční přesuny úplně v pohodě.

výkon motoru
9

Jede to moc pěkně, ještě by mohl mít výraznější špičku.

spotřeba
8

Na turbo-benzín 2.0 to ještě myslím jde.

hlučnost motoru
8

Ve vyšších otáčkách je to hlučnější. Naštěstí to má dlouhý převody, takže ani na dálnici to neobtěžuje.

kvalita sedadel
9

Výborné.

brzdy
9

Ostré.

zavazadlový prostor
10

Na kabrio ohromný, 490 litrů, ohromný vstupní otvor. Na dovolenou se sbalíte i s kočárem jako nic.






Blesk.cz

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“ i 12 záchvatů! Tohle ho ale trápí nejvíc...

Obávaný Westův syndrom: Na Pavlíka (7) denně „číhá“…

Už sedm let neví, jaké to je klidně spát, a denně řeší i dvanáct epileptických záchvatů! Jaroslava z Plzně…

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Moderátor Rosák v ohrožení života: Infarkt za volantem!

Bolest na srdci a tma před očima! Jan Rosák (72) prodělal infarkt za volantem! Naštěstí s ním zrovna jela žena…

 

iSport.cz

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak jedná s Teplicemi?

Ljevakovič: Bez agenta se v Čechách obejdete. Jak…

Jede na vlastní pěst. Nemá za sebou agenta ani žádného právníka, který by mu pomáhal s domlouváním hráčské…

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek: Vůdcem by byl všude

Satoranský a Baby Bulls, v čem je jeho síla? Zídek:…

Nejhůř střežené tajemství Chicaga Bulls je venku. Tomáš Satoranský byl podle očekávání pasován na prvního…

 

Reflex.cz

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Fotoreportáž z Indonésie: Muži z přístavu Sunda Kelapa

Ve starém vysloužilém jakartském nákladním přístavu Sunda Kelapa kotví letité dřevěné škunery. Čáru ponoru mají…

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti „lepších“ lidí

Alexandra Udženija: O Gottlandu, usmíření a zášti…

Zemřel Karel Gott. Zpěvák, který svou tvorbou bavil generace občanů naší země. Pro mě ta zpráva byla o to…