Recenze

10 Majitel

Peugeot 508

9.43 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 508, foto 1 Peugeot 508, foto 2 Peugeot 508, foto 3 Peugeot 508, foto 4 Peugeot 508, foto 5 Peugeot 508, foto 6 Peugeot 508, foto 7 Peugeot 508, foto 8
Peugeot 508, foto 9 Peugeot 508, foto 10 Peugeot 508, foto 11 Peugeot 508, foto 12 Peugeot 508, foto 13 Peugeot 508, foto 14 Peugeot 508, foto 15 Peugeot 508, foto 16 Peugeot 508, foto 17 Peugeot 508, foto 18 Peugeot 508, foto 19 Peugeot 508, foto 20 Peugeot 508, foto 21 Peugeot 508, foto 22 Peugeot 508, foto 23 Peugeot 508, foto 24 Peugeot 508, foto 25 Peugeot 508, foto 26 Peugeot 508, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta 508 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:1700 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 660 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Peugeot 508 SW 1.6THP Allure

Recenziu postupne doplnam, takze to co citate este nie je finalna verzia ...

Kedze sluzobna oktavka cislo 2 uz po 5 rokoch dosluhovala (225.000km), dostal som pokyn na vyber noveho sluzobneho vozitka. Limit bol tak nejak 25.000eur s dph. Povodne som si myslel, ze to bude zase oktavka dvojka, akurat nie liftback ale kombi. Predsa len liftback mi bol v niektorych situaciach dost maly. Takze som si v konfiguratore vykliklal to iste co som mal (1.8TSI, xenony, ESP, airbagy, alarm, bluetooth, multifunkcny volant, atd...) a vlastne som potom zistil, ze kedze som pridal kombi verziu a vyhrievane sedacky, tak ani nedostanem nic extra navyse. A vraj ceny auta za posledne roky vyrazne klesli. Predajca mi bol ochotny poskytnut uzasnu 5% zlavu, co ma tiez nikam neposunulo. Este som to skusil so superb-om, ale tiez z toho vychadzala dost okresana verzia, mozno s motorom 1.4TSI by som sa este do limitu dostal.

Tak som bol z toho dost znechuteny, ze som sa zacal obzerat inde. Cital som testy, recenzie a nakoniec som zistil, ze s mojim rozpoctom mozem ist kludne do plnohodnotnej strednej tredy a nemusim kupovat v nizsej triede. Testy mi postupne zacali otvarat oci, ako je to s vonkajsim rozmerom aut a ako s vnutornym. A postupne mi dochadzalo, ze to obrovske auto - oktavka - vlastne az take velke nie je.

A tak som postupne obchadzal dalsich predajcov. Toyota Avensis bola fajn, celkom zaujimava vybava SOL v akcnych cenach, ale rozumny benzinovy motor nemaju v ponuke. Kufor mi tiez prisiel maly kvoli zbytocnej vybave (dvojita podlaha, kolajnice). Displej v oranzovej farbe mi prisiel jak z minuleho storocia, predsa je to len auto uz starej generacie. O zlave sa tiez moc diskutovat nedalo. Dalsi v poradi bol Ford. Mondeo je pekne auto, velke, pohodlne, kufor v zaujimavej velkosti. Ale graficky displej pristrojovky mi prisiel dost otravny. Klasika je klasika. Akcny cennik maju s vybornymi cenami, ale velmi obmedzenym vyberom. A ked som si zacal skladat vlastnu verziu podla cennika vychadzajucu z vybavy Titanium, tak som zistil, ze limit mi nestaci. S velkym kompromisom som sa dohodol s predajcom na urcitej vybave a 10% a myslel som si, ze je to jasne. Navyse Ford ponukal moj oblubeny turbobenzin, cim jednoznacne prekonal ponuku Toyoty.

Po dalsom vikende som za zastavil este na obhliadku Hyundai i40. Fajn auto, ale zase len ten kufor mohol byt vacsi. Vybava bola velmi bohata. Od zaciatku som sa snazil od predajcu zistit ake zlavy davaju, co vsetko si tam mozem vybrat. Ale predajca ma len ukludnoval, ze len nech si vyberiem co chcem, ze cenu budeme riesit az na koniec. Takze vybava Style s benzinom 2.0GDI (predsa len 1.6 bez turba som riskovat nechcel) a nejakymi priplatkami k tomu, xenony, navigacia, parkovacie senzory. No a nakoniec vysledna cena od predajcu ma sokovala, bola hlboko pod mojim rozpoctom a k tomu este zimne pneu s diskami. Tak to potom vyzeralo, ze asi to budem musiet cele zase skombinovat s vyssou vybavou, alebo zobrat automaticku prevodovku.

Pozeral som este Passat Variant, ale ten mi tiez nevychadzal rozumne cenovo. Bolo by to take kompromisne riesenie, Comfortline 1.4TSI a zopar priplatkov a uz som bol daleko za cenovym limitom. Navyse sa mi Passat nikdy prijemne nesoferoval a kolegovia v praci s nim tiez po rokoch neboli nadseni. Takze som ho pustil z hlavy.

No a potom som si este co to precital o Peugeot 508, ktory ma dizajnovo chytil od prvej chvile. Precital som o nom snad kazdu recenziu co som na internet nasiel. Problem bol len s nedostatkom skusenosti, je to pomerne raritny model. U predajcov som musel par dni cakat, kym ho naskladnia, vsetky skladovky bolo vypredane. Ale ked som si ho potom ohmatal na zivo, tak ma vyslovene chytil za srdce. No a zacalo sa zdlahave vyjednavanie. Turbobenzin 1.6HTP (pardon THP), vybava Active, nejake priplatky a pozrime sa, sme v limite. Nakoniec sa v praci kupovalo viac aut. Kolegovia absolvovali podobnu okruznu jazdu po slovenskych predajcoch a jaksi si nic nevybrali. A tiez automaticky odmietli aj 508cku. Nebudu predsa kupovat franzuca, ze ano. Postupne vsak vykvasili, urobili sme druhu, tretiu, stvrtu navstevu a testovaciu jazdu s 508ckou a po dalsich vyjednavania sme skoncil na Allure verzii so xenonmi a v mojom pripade so 4zonovou klimou (oni brali metalizu) za 26.000eur, co nakoniec akceptovala aj firma a bolo rozhodnute.

Silné stránky

Takze po dlhom velmi zdlhavom vybere tu mame velmi prijemne a pohodlne "velke" auto v plnej vybave (nepocitam model GT a RHX, ktore su v trochu inej kategorii).

Mimo zakladnej Allure vybavy boli za priplatok len adaptivne natacacie bi-xenony s automatickymi dialkovymi svetlami a 4zonova klima s roletkami v zadnych bocnych oknach.

Ako pozeram na stranky Peugeot, Allure vybava uz dnes nie je v ponuke, takze aspon kratka sumarizacia hlavnych vlastnosti.

Elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, Palubný počítač, Volant a radiaca páka v koži, Vyhrievané predné sedadlá, Elektricky nastaviteľné sedadlá vpredu, Extratónované sklá zadných bočných okien a výklopných zadných dverí, Poťah sedadiel - polokoža, Alarm + superuzamykanie, Automatická elektr.parkovacia brzda, Automatické stierače, Systém kontroly stability ESP/ASR, Hill Assist, Predné, bočné a hlavové airbagy (u spolujazdca vypínateľný), Tempomat + obmedzovač rýchlosti, Zadný parkovací asistent, Elektrická detská poistka, Zásuvka 12V vpredu a vzadu a v kufri, Handsfree sada Bluetooth s prípojkou USB/Jack, Samočinná aktivácia svetlometov, Presklená panoramatická strecha s elektricky nastaviteľnou clonou, Akustické čelné sklo, Autorádio Arkamys RD5 MP3 s ovládaním na volante, Hmlové svetlomety s prisvecovaním do zákruty (s funkciou cornering), Zadná opierka rúk v strede s otvorom na lyže, 8 reproduktorov, Osvetlené zrkadlá integrované v slnečných clonách, Elektricky nastaviteľná bedrová opierka pre vodiča, Elektricky sklápateľné vyhrievané spätné zrkadlá s osvetlením vstupného priestoru, Navigácia WIP NAV2 (RT6) s farebnou obrazovkou, rádio CD RDS, trituner MP3, WMA, bluetooth, Farebný head up displej, Predný parkovací asistent s funkciou voľného miesta na parkovanie, Elektr.nastaviteľné predné sedadlá s nastavením v prednej časti sedákov, Hliníkové disky 17´´ Style 05 + plnohodnotné náhr.koleso, Bezkľúčový prístup a štartovanie, Predná stropná konzola s LED osvetlením, Poloautomatické rolovanie krytu batožiny, Ovládanie sklápania zadných
sedadiel z batožinového priestoru

V tom je samozrejme vela zbytocnosti, ako napriklad presklenena strecha. Urcite by som za to neplatil, pokial by to nebolo v zakladnej vybave. Nie je to zle, ale iba ked je ciste auto. Teraz v zimnom obdobi je strecha spinava od prudenia vzduchu a vody z predneho skla a stieracov a z vnutra to vyzera velmi nechutne. Ale z druhej strany, vytvara to prijemny a vzdusny pocit vo vnutri. Aj dostatok svetla napriklad pre citanie vzadu, kedze bocne skla su zatmavene. Pre deti je to jednoznacne dobra volba.

Ked sme pri tych detoch, tak vyhodou je plastovy kryt zo zadu prednych sedadiel, ktory sa lahko cisti od kopancov. Taktiez je vyborna vec ovladanie detskej poistky priamo pri ovladani okien u vodica. Toto je napriklad vec, ktoru som si chcel priplatit u Mondea (spolu zo zadnymi roletkami), ale na to mi uz nezmestilo do limitu.

Mondeo napriklad deklasovala aj absencia stredoveho tunelu v zadnych operadlach. Na to som bol zvyknuty aj z oktavie a parkrat sa mi to hodilo, nielen na lyze. Ale je fakt, ze 508 ma ten stredovy tunel mensi ako ponuka napriklad koncern.

Z dalsich veci spomeniem naprikad rozumne vytvarovane sedacky vzadu. Tym rozumne myslim, ze nemaju zbytocne bocne vedenie, zdvihnute okraje, ktore su uplne kontraproduktivne v pripade pouzitia detskych sedaciek. Tym velmi trpela oktavia. Sedacky sa nedali umiestnit uplne k bocnym dveram a tym padom zostavalo velmi malo miesta pre tretieho pasaziera vzadu v strede. Ono ani 508cka nie je podla testov vhodna na tuto kombinaciu, pripadne pouzitie tretej sedacky vzadu v strede ma "zakazane", priestoru vzadu je vsak v porovnani s oktavkou II, ovela viac. A mohlo by byt este viac, ak by bola zadna lavica sirsia na ukor zadnych dveri. Tie su totiz zbytocne siroke (asi kvoli deformacnym zonam) . Sice maju v sebe velky odkladaci priestor, napriklad sa tam zmesti aj 1.5L flasa mineralky, ale v mojom pripade by som radsej prijal sirsie sedacky a viac priestoru pre 3 pasazierov. Inak pre tretieho vzadu je aspon vyhoda v podobe nizkeho stredoveho tunela a jednoduchsieho premiestnovanie noh. Ale na dlhsiu jazdu pre troch to stale nie je.

Co sa tyka odkladacich priestorov, tak ich nedostatok je typicka vytka z testov a recenzii. Ano je pravda, ze oktavka na tom bola o kus lepsie. Koncern ponuka elegantne drziaky 1.5L flias v prednych dverach (co ma mimochodom aj fabia II), v 508cke sa sice 1.5L flasa zmesti nalezato do prednych dveri, ale manipuluje sa s nou tazko, za jazdy je to prakticky nemozne (doporucujem kupoval neperlive mineralky) a zbytocne potom flasa zaplna cely odkladaci priestor. No a okrem dveri a skrinky pred spolujazdcom uz ziadne odkladacie priestory nie su. Chyba mi priestor v prednych sedackach, dalej skrinka pod sedackou spolujazdca, dalej mi chyba skrinka v strede pod prednym sklom a skrinka vlavo od volantu pre vodica. V tej su podla mna celkom zbytocne umiestnene ovladace head-up displeja, ESP a parkovacich senzorov. Ja vlastne este jedna skrinka je v laktovej opierke v stredovom tuneli. Ale ta je velmi mala a ma nevhodne umiestneny konektor USB. Ako vidiet na mojich fotkach, toto som musel vyriesit kupou noveho minimalistickeho USB kluca (s celkom slusnou kapacitou 16GB). Ten klasicky velky a dlhy by sa tam velmi rychlo zalomil.

Tusim som nejako rychlo presiel k slabym strankam, asi budem musiet tuto recenziu nakoniec este celu preorganizovat.

Ale aby som moc nekritizoval, tak velmi sa mi paci ovladanie celeho multimedialneho systemu velkym kruhovym ovladacom na stredovej konzole. Je to super vec, prijde mi to ovela praktickej ako dotykovy dispej. Dobre sa tym da ovladat navigacia pocas jazdy. Alebo napriklad prechadzat adresarovou strukturou s mp3. Rovnako dobre by sa s tym ovladal mobil cez bluetooth. Ale bohuzial dodnes som nepochopil ako mam skrolovat cez telefonny zoznam. V oktavke som mal toto ovladanie na volante, ked som dlhsie podrzal sipku dole, tak mi to skrolovalo podla zaciatocnych pismen. Tu drzim ovladac smerom dole a iba to stale sktoluje, takze preskrolovat 500 kontaktov v telefone trva a trva a trva a vyzaduje prilis velku pozornost. V tomto ma 508cka odo mna minusovy bod. Inak cely system Bluetooth mi prijde od rovnakeho vyrobcu ako v oktavke. Tiez totiz zoraduje kontakty podla mena a nie podla priezviska. Ja si ich asi naozaj budem musiet preeditovat v mobile. A co sa tyka hlasoveho vystupu, prijde mi menej kvalitny ako ma koncern. Je totiz trochu nachylny na chytanie spatnej vazby. V oktavke som mal zvuk pri telefonovani uplne cisty aj pri vyssej hlasitosti. Toto iste mi potvrdili aj viaceri na druhej strane telefonu. SMSky to nezvlada rovnako ako to nezvladala oktavka. Co je podstatne je to, ze prijem hovoru v aute je bez problemovy, jednoduchy a rychly a nie je problem pocas jazdy vybavit vela telefonatov bez toho, aby mi to znizovalo pozornost pri soferovani. Telefon kvoli absencii odkladacich zostava pekne vo vrecku, pripadne pri dlhsej jazde ide do drziaka na prednom skle.

No a co dalej. Svetla su skvele, bez bixenonov by som 508 nedoporucoval. Krasne sa natacaju do zakrut. V kombinaciou s automatickymi dialkovymi to nema chybu. Zapinaju pri kazdej priezitosti. Vypinaju asi o sekundu neskor ako by som ich vypol ja, takze mozno trochu oslnia. Ale inak su velmi citlive. Nedokazu samozrejme predvidat auto zo zakruty, takze ja by som uz dialkove vypol, ale automatika caka kym dostane jednoznacny zasah na snimac.

Motor je tiez fajn, aj ked je pravda, ze nie je tak zivy ako 1.8TSI v oktavke. Teoreticke parametre ma rovnake, ale v kombinacii s vacsim autom je 1.6 turbo citelne slabsi ako stary 1.8TSI od koncernu. Ale to mi bolo jasne od zaciatku, ze dynamika bude horsia. Kazdopadne motor ma sily dostatok, nie je problem ceska D1 do kopca. Nie je problem predbiehanie.

Prevodovka posobi tuhsim dojmom. Radenie vyzaduje viac sily, ale inak je presne.



Slabé stránky

Prilis vela elektroniky.
Na francuza malo pohodlny podvozok. Ocakaval som makksi a hupavejsi.

Bezklucove odomykanie niekedy v zime nereaguje. Pravdepodobne ked mam studene ruky od cistenia auta od snehu.

Po zahriati auta, po prejdeni asi 200km pocujem vo vnutri jemny piskavy vzduch, ale neviem odkial pochadza. Mozno nejaky ventilator. Do 100km jazdy to nevznika.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ziadne.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Final CD Bratislava
Zatial velmi dobre skusenosti. Uvidi sa pri servise.

 

Novinky v recenzi

24.2.2013 09:50

Prve dojmy po 1700km

Pridal som zopar spinavych zimnych fotiek a zopar prvych par dojmov z auta po absolvovani 1700km. Zatial absolutna spokojnost s vyberom.


Další vozy Peugeot 508



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatial uplne bez problemov.

praktičnost
10

Pre mna prakticke auto na kazdodenne pouzitie. Ale nechodim do centra mesta, tam by to uz prakticke nebolo.

prostornost
10

Maximalna spokojnost. Velky vnutorny priestor. Velky kufor.

jízdní vlastnosti
9

Jazde vlastnosti ok. Nie je to sportiak. Jazda je adekvatna velkosti auta. Podvozok mohol byt maksi a pohodlnejsi.

jízdní komfort
10

Jazda je velmi prijemna. Nie je to ziadne zihadlo. Je to skor taky velky parnik. Hltac kilometrov. Neunavi ani po dlhej jazde.

provozní náklady
10

Zatial adekvatne vzhladom na benzinovy motor.

náhradní díly
10

Neviem.

výkon motoru
10

Uplne dostatocny. Aj ked Octavia s 1.8TSI bola ovela zivsie auto.

spotřeba
0

Realna spotreba zatial 6.6L/100km. Dufam, ze to neskor klesne.

hlučnost motoru
10

Tichy motor. V kabine je absolutny klud.

kvalita sedadel
8

Sedadla v polokozi. Prijemne na sedenie. Moznost predlzenia sedaku. Chyba mi moznost nastavenia vyraznejsieho sklonu sedaku.

brzdy
10

OK.

zavazadlový prostor
9

Kufor je velky. Aj ked v tak velkom aute mohol byt vacsi. A aj vyska pod roletou mohla byt vyssia.






Blesk.cz

Letecké eso ze staré školy. Recenze Sega Ages: G-LOC: Air Battle

Letecké eso ze staré školy. Recenze Sega Ages:…

Série novodobých konverzí starých dobrých hitů Sega Ages se opět rozrostla. Přilétla do ní klasická letecká…

Mrzačení, vraždění a odporná mutace! Recenze děsivého retro hororu Daymare: 1998

Mrzačení, vraždění a odporná mutace! Recenze…

Máte už po krk dnešních herních hororů, které jsou buďto jen střílečky s příšerami, nebo nudné walking…

 

iSport.cz

Po 14 letech sešup. Sokolov putuje do ČFL, odchází od něj hlavní sponzor

Po 14 letech sešup. Sokolov putuje do ČFL, odchází…

Aktuálně poslední tým druhé fotbalové ligy Baník Sokolov v soutěži po sezoně skončí bez ohledu na konečné…

Tribuny štafle a strom. Kotel Bohemky byl prázdný, i tak koukalo půl Vršovic

Tribuny štafle a strom. Kotel Bohemky byl prázdný, i…

Jasně, restartovanou FORTUNA:LIGU můžete sledovat prostřednictvím televizních přenosů, ale naživo je to jiná…

 

Reflex.cz

Soňa Peková: Moje původní myšlenka, že koronavirus není přírodní izolát, se stále potvrzuje

Soňa Peková: Moje původní myšlenka, že koronavirus…

Molekulární genetičku a viroložku Soňu Pekovou „proslavil“ zkraje pandemie vzdor proti lživému osočení ministra…

Kádrováci neuspěli: Lipovská i Xaver prošli do Rady ČT. Změní ji v televizi skutečně pro všechny?

Kádrováci neuspěli: Lipovská i Xaver prošli do Rady…

Volba zbývajících tří členů Rady České televize, v níž uspěli Hana Lipovská, Pavel Matocha a Luboš „Xaver“…