Recenze

icetiger (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Mazda 3

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4
 

Technické info

Přezdívka auta M3 Rok výroby 2019 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 224 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.2 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Ahoj,

někteří mě znáte z těchto stránek z minulosti, protože jsem tu psal o své Laguně II, kterou jsem prodal v roce 2014, ale kvůli toho zde nepíšu.

Jak šel čas se mnou, resp. s mou rodinou, resp. s mými auty. V roce 2013 jsem se rozrostl hned o 2 ženy, resp. ženu a slečnu. A Laguna začala být díky stáří (10,5 let) vhodná na výměnu i díky cca 200 tkm. Ale za mne bych si toto auto v klidu nechal - mít lepší motor (větší výkon) a hlavně méně kočárový podvozek, tak asi parkuje v naší garáži či pod přístřeškem dodnes. Kočárek potřebuje prostor a Laguna díky své variantě liftback až tolik prostoru nenabízí, takže jsme uvažovali jaké auto koupit. Nejsem miliardář či milionář, takže jsem se nemohl tolik rozšoupnout, variant bylo dost, ale nakonec jsme zakotvili u Korejců. Koupili si Cee´d SW 1,6 GDI. Auto se mi líbí, jízdní vlastnosti na letních 17tkách jsou super, ale díky špatnému kusu auta, jsme se Cee´dem nespokojeni – důvod – časté (za 5 let cca 5x až 6x) návštěvy servisu. No, nakonec dodnes auto u nás slouží, loni mi ho zestátnila manželka, takže s ním jezdí do práce.

A co já? Už mě nebavilo jezdit půjčeným autem od rodičů (Mazda 5, později Toyota Auris) i z toho důvodu, že z toho auta nadšen fakt nejsem.

** Jak šel čas s výběrem auta **
V průběhu podzimu 2018 jsme se s manželkou rozhodovali o koupi nového auta. Díky tomu, že miluju řízení, dále se mi musí auto líbit jak zvenku, tak zevnitř, také musí mít normální motorizaci (čti žádný objem motoru 1,0 – 1,4), z toho pramení i výkon motoru, BENZÍN a na závěr cena (manželčin strop, co mi povolila bylo cca 600 tis.).

Aut je hodně na výběr, problém jsou dnešní extrémy díky Bruselu (a od ledna 2020 bude hůř), ale přesto když hledáš najdeš. Chtěl jsem jít do Renaultu (Megane, ideál RS, starší dcera chce rychlé auto :-)), se kterým mám jen a pouze pozitivní vztah, ale manželce se nelíbí primárně znak a moc se jí nelíbí ani interiér. Znak mi nevadí, spíš naopak – aspoň jí mám furt sebou :-) Ale auto nekupuju kvůli znaku, jen to vysvětlit ženám, to je problém. Rodiče mi říkali, kup si Toyotu, tak jsem odpověděl, že si nekoupím auto, které se mi nelíbí ani zvenku, ani zevnitř (sice nová Corolla vypadá dobře, ale cena je někde jinde). Manželka mě stejně furt přesvědčovala o Mazdě 3 (já radši 6tku). Neměl jsem zrovna dobré zkušenosti s Mazdou (otec měl 5tku) a hlavně jejich převodovkou, takže jsem chtěl 3ku s automatem, ale tam byl problém jen se základním motorem G120.

** Objednávka **
Chtěl jsem si objednat auto již v lednu letošního roku, ale z časového důvodu jsem to nestihl, takže jsem auto objednal až na konci února, resp. 26. 2. 2019. Výbava GT plus, barva Machine Grey (podle mne na M3 sedan mnohem lepší než Red Soul), manuál (chtěl jsem automat, ale manželku jsem nepřesvědčil, třeba příště :-)). Osobně jsem silně uvažoval ještě o paketu Safety, ale musel bych přidat ještě paket Sound, ale ten je pro mne zbytečný (nejsem hudební šílenec, spíš umím akorát hrát na nervy :-))

** Předávka v autosalonu **
Při objednávce mi bylo řečeno, že dodání bude nejdříve koncem srpna, resp. začátkem září, ale ať s tím spíše nepočítám. Motor Skyactiv X totiž v době objednávky ještě nebyl homologován ani pro EU, ani pro zbytek světa. Měsíce od objednávky utíkaly a auto, resp. info o motoru Skyactiv X, jsem málem denně zjišťoval na netu. Byl konec června, tzn. 4 měsíce od objednávky a ještě pořád se motor nedostal do výroby. Už chci auto a nebaví mě čekat, ale musím. Na začátku července jsem zjistil, že motor Sky X jde do výroby a moje M3 se začne snad brzo vyrábět. Zajel jsem do autosalonu, abych se poptal, kdy jde moje M3 do výroby, dozvěděl jsem se, že to bude 22. 7. a hned jsem měl úsměv na tváři. A byl ještě větší, když jsem se dozvěděl, že bych měl auto přebírat 18. 9. (cca 7 měsíců čekání, šílené). No, ale o to byl větší šok, jak jsem se dozvěděl koncem srpna, že předávka bude až 10. 10., hned den na nic. No a někdy na začátku září jsem se zase dozvěděl info, že bych měl přebírat auto 24. 9., no za cca 10 dnů se to změnilo na 25. 9., ale už jsem se blížil k datu předávky. Teď jak píšu tento text (tzn. 26. 9.) si ještě pamatuji, jak jsem s kolegyní z práce 19. 9. dopoledne řešil, že si musím udělat pojistku. A ejhle, během cca 1 hod. mi volal prodejce, že moje M3 již dorazila na autosalon, že se můžu stavit a domluvit se na předání. (fotky 19. 9. jsou ty první 3 v galerii).
Domluvili jsme se na předávce 25. 9., auto naleštěné, připravené a potěšili mě, že i benzín nebyl na nezbytně nutných cca 3 km, ale bylo v nádrži benzín na 110 km.

** Skyactiv X **
Zde budu postupně rozepisovat své zkušenosti s tímto motorem, ale nechte mi čas, resp. počkejte, až bude mít motor více jak 1 500 km najeto, abych ho mohl více otestovat a nechat vyrazit 180 kobylek do světa.

Spotřeba po 650 km od předání auta - 4,77 l/100 km, tzn. jezdím na vzduch, pro mě LUXUS.

**aktualizovaná recenze**

Motor
Za mne - jedním slovem - LUXUS. Za těch 10tkm jsem měl spotřebu 5,8 l/100 km, nejezdím jako brzda provozu, ani jako jezdec F1, tzn. jezdím podle aktuální situace na silnici, resp. podle svých potřeb - opatrně a rychle či téměř podle předpisů. Co se týká spotřeby - je to nafťák na benzín, tzn. nesnáší město, jízdu 4km tam a zpět a časté zastavování (i díky START/STOPu). Pokud umím využívat lehkou nohu a adaptivní tempomat, tak se odvděčí spotřebou skoro jako 1 litrový motor. Přepnutí do SPCCI nejde skoro rozpoznat, ale na spotřebě a otáčkách to poznat jde okamžitě.

Co se týká výkonu motoru, tak z hlediska 132 kW, to je celkem v pohodě na auto vážící 1400 kg, ale co v pohodě není je počet 224 Nm, který je podle mne dost nízký i s ohledem, že mezi SkyG 122 a SkyX 132 je minimální rozdíl z hlediska Nm. Prostě díky chybějícímu krouťáku je potřeba, v případě nutnosti, předjíždět stylem podřazení 6 - 3/4, mít nad 4tis. otáček a užívat si to zrychlení. Mít krouťák kolem 250 Nm, tak by to bylo jiné kafe. Majitelé oturbených dětských autíček(tzn. např. 1,0/1,2/1,4 či 0,9) toto neřeší, ale narozdíl od nich mám poctivou atmosféru a hlavně normální objem motoru. I kvůli tomu jsem se rozhodl pro Mazdu a nemohl bych si koupit angličáka pro děti. Prostě furt u mě převládá - objem ničím nenahradíš.

Design
Za mne - OBROVSKÁ 1* a podle mne reprezentativní limuzína nižší střední třídy. Palubovka je jedním slovem dokonalá. 8,8 palců velká obrazovka pro info, komunikaci, rádio, navigaci a nastavení je velmi dobře čitelná za jakékoliv okolnosti.

Jen taková drobnost - a pro nezkušené z jiných aut (to jsem byl i já), pozor na délku kapoty motoru při parkování, délka je cca 1 m (odhadem). Bylo fajn, jak jsem šel pro značky a vedle mne stála Yetina -
mohl bych dát 2x motor od Škodovky do Mazdy a ještě by málem zbylo místo.

A strašně se mi líbí poctivé 2 chromové koncovky výfuku - tzn. ne fake výfuky u koncernu či chromová koncovka obepínající obyč koncovku.

Jízdní vlastnosti
Moje M3 je ve verzi GT plus i kvůli motoru, takže jezdím na 18tkách s pneu 215/45 a v zimě mám 16tky 205/60. Auto si krásně drží stopu a díky tomu, že to není hatch či HH, tak nezkouším ani svůj, resp. Mazdí limit. Nerovnosti sice řidič cítí, ale pokud není silnice tankodrom, tak je to v pohodě. Vyladění podvozku je podle mne taky dokonalé.

Infotaiment
Jak jsem již psal v části design, 8,8 palců velký displej je krásně čitelný. Ovládání je kolečkem na středovém panelu. Jediná věc, která mě štve je nastavení navigace, resp. chci nastavit cíl kam jet. Díky Apple carplay/Android auto to řeším přes hlasovku navigace Waze, která funguje luxusně (za více jak 2 roky užívání mě nechala jen 1x v problému díky špatnému signálu).

Palubovka a středový panel
Ať je jak je, tak M3 má podle mne nádherný design palubovky a navíc příjemně odbšitý kůži, co se týká středového lesklého panelu - ano, je nádherný - v autosalonu. Časem se lehce poškrábe (nenosím snubák)´a už to prostě není ono. Za mne - nádherná blbost, která bude vypadat furt nádherně, pokud budu jezdit v sametových rukavičkách a náhodou mi na ten panel nespadnou klíče nebo něco kovového. Takže lesklý panel bych fakt oželel.

Sedadla a vlastně zbytek
Mám látkové sedadla. Jsou podle mne pohodlná, boční vedení tam nějaké je, ale sedan není dělaný na jízdu
bokem přes zatáčky i díky elektroručce. Za mne, zažil jsem horší, takže jsem spokojen. Vnitřní LED osvětlení je parádní v noci, stejně jako LED světla. Co se týká osvětlení kufru, tak buď Japonec šetřil (netuším zda to bylo nutné) nebo prostě byl vyčerpán počet LED světel na 1 ks M3. Tzn. v kufru je klasická žárovka, celé auto svítí LED, jen kufr je prostě postaru. Ach jo.

Koupil bych znovu M3?
Za mne ANO, každá jízda mě baví, těším se až nastartuju motor a vyjedu. Jednoznačně jsem rád, že jsem vzal
Sky X i s ohledem na můj styl jízdy. LEDky v noci svítí tak, že se nebojím jízdy za deště v noci, resp. při suché vozovce málem nepoznám rozdíl den/noc. Automatické rozsvícení potkávacích/dálkových je super, ale občas
si říkám, že přepnutí trvá cca 1 sek déle než bych přepínal sám ručně (proto občas mačkám sám potkávací).

Silné stránky

adaptivní tempomat – když jedu do zatáčky třeba 90 km/h na tempomat, tak při vjezdu auto samo zpomalí na bezpečnou rychlost (třeba 75 km/h) a po vyjetí samo zrychlí na nastavenou rychlost dle tempomatu

rychlost dle tempomatu lze nastavovat po 1 km/h, resp. po delším držení po 10 km/h

automatické vyhřívání volantu a předních sedaček pokud je venku chladněji (což teď bude asi často) a následné automatické vypnutí

Android auto funguje přes USB port, resp. kabel bezvadně, ideál pro Waze :-)

Slabé stránky

pro zadní sedačky není USB port, resp. 12V zásuvka

Mínus u mne má osvětlení kufru - celé auto LEDkové a kufr obyč žárovka - asi retro :-)

na panelu ovládání klimy či jak to nazvat chybí označené tlačítko - cirkulace vzduchu venkovní/vnitřní či tlačítko ovládání kudy má proudit vzduch na posádku - hlava, tělo, nohy

Další mínus je nastavení (podle mne zdlouhavé) navigace - holt používat on-line navigaci, např. Waze a je klid.

Výkon motoru z hlediska Nm - točák je fakt nízký a bohužel M3 Sky X turbo v Evropě nebude...těch 440 Nm bych rád
otestoval

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Problémy, resp. mínusy dle mne za těch cca 9 měsíců provozu

Byl jsem 2x na svolávačce. Co se týká asistenta brždění, tak netuším zda to pomohlo. Co se týče systému START/STOP, tak tady budu muset asi znovu do servisu. Stalo se mi 2x po sobě, že při jízdě přes retardér,
kdy jsem měl zařazenou 1. a po druhé 2. stupeň, tak mi vypnul motor. Takže je nutné šlápnout na spojku a znovu motor naskočí. Od dob 1. svolávačky na tento problém jsem již upozornil servis 1x, takže se mi to stalo už asi po 3. a fakt mi to nepřijde normální. Kdybych jel na neutrál, neřeším, ale motor se nemůže vypnout, když je zařazená rychlost a brzdí se jen motorem.

Další problémy či mínusy uvedu asi po 20 000 km.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

M3 jsem kupoval v Autotip Halfar Dolní Benešov, za 1. to mám k nim cca 5 km, za 2. jsem měl dobré zkušenosti přes otce, který tam v minulosti kupoval M5 a vím, že servis, prodej, vlastně vše je na vysoké úrovni. Při objednávce jsme se domluvili na ceně, byl jsem spokojen a při předávce vozu jsem dostal i nějaké reklamní předměty. Byl jsem 1. kupující, který bral Sky X v autosalonu, resp. jeden z prvních či dokonce první v ČR. Budu pokusný králík, ale snad budu max. spokojen.

 

Novinky v recenzi

26.7.2020 07:35

Mazda slaví 10 000 km + aktualizová recenze o mé postřehy

V neděli 5. 7. 2020 jsem zdárně překročil metu 10 000 km najetých od 25. 9. 2019.
Ano, trvalo to dlouho, ale skoro 2 měsíce jsem kvůli koruně nejezdil, ale o to víc
jsem se těšil až zase budu více jezdit. Co se týká auta, za těch cca 9 měsíců jsem měl
2x svolávačku - systém START/STOP a pak systém chytrého brždění. Auto jako takové je pro mě a mé pohodlí max. přívětivé. Každou cestu si s Mazdou užívám. Pokud jí miluješ, není co řešit.

8.10.2019 18:06

Spotřeba Sky X - 650 km od předání auta

mazdaři, info - SKYACTIV X
před chvíli jsem bral benzín do své M3 Sky X, najeto 650 km (od předání vozu před cca 2 týdny, tzn. motor syrový) a spotřeba? 4,77 l/100 km LUXUS, jezdím skoro na vzduch s výkonem 132 kW/180 k, sakra kde se na to berou jiné automobilky či motory

3.10.2019 14:01

plusy a mínusy

Přidal jsem krátké plusy a mínusy, ještě by to chtělo umýt auto, nafotit či udělat video uvnitř, ať můžu seznámit případné zájemce o toto auto

26.9.2019 14:12

přidané povídání

Přidané povídání o autě, resp. jak šel čas než jsem převzal auto 25. 9., postupně přidám fotky a více novinek, ale až bude čas to udělat, resp. až budou poznatky o motoru, autě, atd. Auto má aktuálně najeto cca 100 km.


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
prostornost
10
hlučnost motoru
10

sotva ho slyším

kvalita sedadel
10





Blesk.cz

Třetí den pátrání u domu zmizelé mámy 4 dětí Jany: Kopou hned za vraty, do přístavku šli se sbíječkou

Třetí den pátrání u domu zmizelé mámy 4 dětí Jany:…

Tři dny tvrdé práce mají za sebou kriminalisté z elitního útvaru Tempus. V domě ve Slavětíně pravděpodobně…

Smutná Heidi Janků na den přesně od smrti manžela (†84): Zpověď plná bolesti!

Smutná Heidi Janků na den přesně od smrti manžela…

12. srpna 2017 zemřel manžel Heidi Janků (57), hudebník Ivo Pavlík (†84). Zpěvačka má to datum ve svém srdci…

 

iSport.cz

NHL ONLINE: Play off pokračuje, Mrázek čelí Pastrňákovi s Bruins

NHL ONLINE: Play off pokračuje, Mrázek čelí…

ONLINE | První zápas osmifinále play off NHL mezi Bostonem a Carolinou měl poznat vítěze již ráno, kvůli…

Svalnatý superrychlík udivuje svět. Na beky musí používat (na)mazaný trik

Svalnatý superrychlík udivuje svět. Na beky musí…

Postavou něco mezi kulturisou a MMA bojovníkem. Rychlostí atlet. A přesto fotbalista. To je Adama Traoré, jeden…

 

Reflex.cz

Svět je naruby: Komunista a socan brání státní rozpočet před rozhazovačným miliardářem

Svět je naruby: Komunista a socan brání státní…

Bezmezný populismus Andreje Babiše, s nímž v rámci permanentní kampaně klidně slíbí komukoliv cokoliv, má za…

Pravidelné statisícové odměny krajským úředníkům? Štědrost hejtmanky Jermanové nezná mezí

Pravidelné statisícové odměny krajským úředníkům?…

Dnes se podíváme tam, kde by chtěl žít každý. A ne, nemyslíme tím České Budějovice, tam chce žít skutečně jen…