Recenze

10 Majitel

Mazda 3 G122 Plus, Style, Sound

9.96 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 3, foto 1 Mazda 3, foto 2 Mazda 3, foto 3 Mazda 3, foto 4 Mazda 3, foto 5 Mazda 3, foto 6 Mazda 3, foto 7 Mazda 3, foto 8
Mazda 3, foto 9 Mazda 3, foto 10 Mazda 3, foto 11 Mazda 3, foto 12 Mazda 3, foto 13 Mazda 3, foto 14 Mazda 3, foto 15 Mazda 3, foto 16 Mazda 3, foto 17 Mazda 3, foto 18 Mazda 3, foto 19 Mazda 3, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta žádná Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 90 kroutící moment [Nm]: 213 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.4 maximální rychlost [km/h]: 202 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Člověk se primárně rozhoduje na základě emocí. Nová Mazda3 je toho zářným příkladem. Neoslní výkonem nebo prostorností. Má své chyby. Ale když k ní přicházíte, posadíte se do ní a zmáčknete tlačítko zapalování motoru, něco se stane. Mazda3 vás pohltí a vy už nechcete jinak.

Toto jsem už jednou zažil. Bylo to v roce 2014, kdy jsem si pořídil Mazdu 3 G120 HB. I po 3 letech a více než 140.000 najetých kilometrech Mazda efekt neustále fungoval a do auta jsem se vždy těšil.

V listopadu 2017 jsem přesedlal do přímého konkurenta – Honda Civic X 1.5 Turbo Sport (http://moje.auto.cz/Wency/nema.html). A nezklamal. Skvělé auto s fantastickým motorem, kdy dokonalost kazila gumová převodovka a nelogické ovládání infotainmentu, kdy změna písničky hraničila s život ohrožující akcí.

Po roce a půl se situace změnila – vstoupil jsem do firmy, následoval prodej Civica a nákup firemního vozu. Zkoušel jsem několik skvělých aut – Peugeot 308 SW GT, Peugeot 508 – nikdy bych neřekl, že s mou až chorobnou zálibou v japonských vozech budu vážně přemýšlet zrovna o Peugeotu. nebo Nissan Qashqai, Mitsubishi Eclipse Cross. Výborné auta, logicky velmi dobrá volba. Ale… a jsme zpátky u těch emocí. Hlava by klidně volila Francii, srdce pouze Japonsko :)

Na jaře jsem se vydal k prodejci projet Mazdu6. A byla tam. Úplně nová a úchvatná. Mazda3. První pohled, nastartování a pár kilometrů zkušební jízdy rozhodlo. Tady nebylo co řešit. Vlastně bylo – hatchback nebo sedan, barva a výbava.

V autě jezdím převážně sám, obě děti už z kočárků a sedaček vyrostly. Občas ale potřebuju něco do kufru dát a zavazadlový prostor v hatchbacku je spíše nouzový. Díky malým okýnkům a tmavému interiéru máte na zadních sedadlech potom pocit, jako byste seděli zavření v krabici. Takže finální verze zněla: Mazda3 G122 Plus sedan, barva Deep Crystal Blue, volitelné pakety Style a Sound. Jako formu financování jsem zvolil operativní leasing ve variantě full service.

Samotný vůz budu občas srovnávat s již zmíněnými vozy: Mazdou3 BM a Hondou Civicem.

Exteriér

Design je otázka osobního vkusu. Mně se Mazda3 sedan neskutečně líbí. A to každým dnem víc a víc. Je dravá a zároveň elegantní. Moderní, bez zbytečných okras, prolisů a nefunkčních kudrlinek. Zato se dvěma funkčními koncovkami výfuku.

Metalická barva Deep Crystal Blue je úžasnou alternativou k „profláklé“ Red Soul Crystal. Na přímém slunci je až světle modrá, ve stínu přechází až do perleťově černé. V Hirošimě si s laky dokáží vyhrát. Třeba se v budoucnu zaměří ještě na samotnou kvalitu, aby už od výroby nebyly na karoserii vlasové škrábance.

Dálkový ovladač

Na první pohled působí prémiově. Je elegantní a lehký. Leč design tady vítězí nad funkčností. Za prvé je podstatně větší než dříve. Tlačítka odemykání a zamykání jsou velmi malá, navíc utopená na boční straně ovladače. Naštěstí bezklíčové otevírání funguje bezchybně, tak klíče můžete klidně nechat v kapse.

Stahování nebo zavírání oken pomocí dálkového ovladače funguje třeba v Hondě perfektně, u Mazdy je tato funkce „trojce“ upřena. Škoda.

Nástup do vozu

Mazda3 je nízké auto. V kombinaci s menšími dveřmi je nástup poměrně nepohodlný. Já jsem ze Civicu zvyklý, pokud ale přesedáte z SUV, počítejte s častým výskytem boulí na pravé straně hlavy.

To samé platí u nasedání do zadní řady, a to je situace u sedanu nepoměrně lepší, než ve verzi hatchback. Tam by měla být helma součástí povinné výbavy.

Interiér

Mazda3 udělala obrovský skok co do kvality materiálu a odhlučnění kabiny. Začíná to tlumeným zavřením dveří, pokračuje přes pohodlný sedák, úžasný volant, prostě všude cítíte prémiovou třídu. Dokonce si vaše pravé koleno hoví na kůži a neotloukává se o tvrdý plast. Proč je lesklá plocha hned u řadící páky, to je mi záhadou. Čisté to vydrží asi pět minut.

Jako řidič nebo spolujezdec si na nedostatek místa rozhodně stěžovat nebudete. V zadní řadě už je situace jiná a pokud plánujete jezdit s vícero vzrostlými dospělými na delší trasy (a záleží vám na jejich pohodlí), může to být problém. Tady Mazda třeba na Hondu citelně ztrácí. Stejně tak Civic vede ve velikosti zavazadlového prostoru. Kufr u Mazdy3 v sedanu je ale pro běžné potřeby naprosto dostačující.

Motor a převodovka

Dvoulitr atmosféra. Manuální převodovka. V minulé „trojce“ skvělá, v té nové dotažená k dokonalosti. To už samo o sobě značí řidičský zážitek. A nějak vám nevadí, že Mazda nemá 200 koní a stovku nedá pod šest. V koloně na D1 je vám to naprosto jedno. To pravé začíná, když vidíte značku označující konec obce. Zařadíte dvojku a šlápnete na plyn. Necháte se unášet plynule narůstajícím výkonem a na tváři vám roste lehce slabomyslný úsměv. Nirvána.

Ve městě občas pocítíte vypínání, nebo spíš zapínání dvou válců. Ten pocit bych popsal, jako by se motor sbíral s nízkých otáček. Je to sekundová záležitost, kdy se motor lehce „otřese“. Stejně jako i-Stop je to systém, který je dle mého názoru naprosto k ničemu. Na ekonomiku jízdy zásadní vliv mít nebude, spíše se zvyšuje pravděpodobnost budoucí návštěvy servisního střediska. Podobnou záležitostí bude zřejmě i systém M-hybrid.

U minulé trojky i u Hondy Civic jsem měl naprosto shodnou spotřebu – 5,9l na 100 ujetých kilometrů. Nová trojka bude mít velmi podobné výsledky – po nájezdu necelých 2000 km jsem na hodnotě 6,1l. A to se nijak neomezuju :) O dalším vývoji budu informovat.

Jídní komfort

18 palců velká kola vypadají úchvatně. Dobrá zpráva je, že tím netrpí celkové pohodlí. To je naprosto srovnatelné s Civicem, který měl obutí o palec menší. Co občas pocítíte jsou příčné nerovnosti, ale není to nic tragického.

Tragédie však nastala, když svět oběhla informace, že Mazda u nové trojky upustila od multi-linku a vrátila se k torzní příčce. Já nevím. Se svým jízdním stylem to zřejmě neposoudím a stejně se domnívám, že to nepozná dalších 90% běžných uživatelů.

Infotainment, ovládání, audio systém

Tady někdo hodně přemýšlel. Do Mazdy prostě sednete a jedete. Vše je v dosahu a naprosto intuitivní. U Hondy jsem první musel studovat kde co najdu a teprve potom vyjet do světa. A trefovat se na tankodromu na D1 prstem na displej, to je trend, kterému nerozumím. Inženýři v Hirošimě jdou proti proudu a obrazovka se ovládá pouze otočným ovladačem, a ovládá se skvěle – i podpora Apple CarPlay funguje bez chybičky. Prostředí je logické, odezva velmi rychlá a excelentní rozlišení oceníte především při zařazené zpátečce. Obrovský skok oproti například Mazdě6, kdy obraz z couvací kamery silně připomíná tetris na 14palcovém CRT monitoru.

Výborná ovladatelnost se promítá i dalšími prvky v interiéru – nastavení klimatizace, multifunkční volant. Další výborná novinka – barevný head-up display – zobrazuje rychlost, nastavení tempomatu, dopravní značky. Adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích a další asistenti působí dotaženým dojmem, jako by v předchozí generaci byla nasazena jen testovací beta verze. Mazda3 je prostě auto pro řidiče.

Rád poslouchám hudbu na kvalitním zařízení, takže vždy volím buď prémiovou audiosoustavu, nebo na vytlumení dveří a výměnu reproduktorů zajedu do brněnské Ahifi. Těm ale tentokrát tržbu neudělám. Bose systém hraje totiž úchvatně. Mnohem lépe, než v minulé generaci Mazdy6 nebo například v Infiniti. Dokonce i manželka, pro kterou je Bowers & Wilkins a její mobilní telefon zvukově na podobné úrovni, prohlásila, že „to hraje nějak hezky“. Nesrovnávejme Bose v Mazdě s audio systémy firem jako B&W, Burmester, naim apod. Na svou třídu hrají ale skutečně nadprůměrně – detailně prokreslené výšky a hutné basy, nikde žádné drnčení nebo rezonance. Rozhodně palec nahoru.

LED světla

Hlavní důvod, proč jsem připlácel za paket Style. Adaptivní LEDky fungují spolehlivě, přepínání segmentů je velmi rychlé a zatím na mě žádné protijedoucí auto neblikalo. Jinak LED osvětlení najdete i všude v interiéru, což jen umocňuje pocit luxusu. Tedy to doby, než otevřete zavazadlový prostor. To si nezapomeňte čelovku.

Coming/Leaving Home – při odemknutí vozu na dálkovém ovladači vám cestu k autu ozáří zapnutá světla. To minulá trojka neměla, Civic touto funkcí oplývá. To samé by Mazda měla udělat i v situaci, kdy vůz opouštíte – osvětlit vám cestu k domovu, abyste nevrazili hlavou do zdi v garáži. Až po úporném pátrání v manuálu k vozu jsem zjistil, proč tomu tak není. Mazda to totiž nedělá automaticky – musíte tomu pomoci tak, že než se z auta vysoukáte, je třeba světlomety zapnout! Ony se poté automaticky po nastaveném čase vypnou. Tady zase měli v Japonsku asi přestávku na oběd.

Závěr

Nová Mazda3 není bez chyby. Mohla by být rychlejší, prostornější, levnější. Ale je tady něco, co nejde napsat do recenze. Hezky to přiblížil Krabatt u své Mazdy6 (http://moje.auto.cz/Krabatt/zadna.html). Jakmile usednete do Mazdy, prostě to přijde. Jinba-Ittai.

Silné stránky

+ vzhled
+ řazení
+ LED světlomety
+ infotainment
+ audiosystém Bose
+ Apple CarPlay / Android Auto
+ Head-up display
+ adaptivní tempomat
+ použité materiály
+ odhlučnění

Slabé stránky

- pár koní navíc by neškodilo
- prostor na zadní řadě
- dálkové ovládání
- nelogické fungování Coming Home

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Problémy zatím žádné a doufám, že to tak i zůstane.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vlastnímu objednání vozu předcházelo několik zkušebních jízd a vytváření spousty nabídek na různé varianty auta a jeho financování. Tady naprosto v pořádku, komunikace rychlá, vstřícná a korektní.

Na Mazdu jsem musel zhruba měsíc a půl čekat. Tady bych očekával aktivnější komunikaci - kde auto je, kdy dorazí atd. Maily obsahovaly pravopisné chyby a občas jsem měl pocit, že byly psány ve velké rychlosti.

Celkový dojem s průběhem od prvního kontaktu až po předání auta je pozitivní.

Nových aut jsem už pár měl. A téměř vždy jsem překvapen, že vyjíždíte z autosalonu bez koberečků. No a po týdnu jsem zjistil, že jsem vyjel i bez povinné výbavy. Tak nějak bych čekal, že to k novému vozu přibalí automaticky. Třeba příště :)

 


Další vozy Mazda 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Stejně jako u minulých modelů očekávám pouze japonskou dokonalost :)

praktičnost
8

Pokud potřebujete každý týden stěhovat ledničku na chatu, "oktávka" bude zřejmě lepší volba. Auto je nízké, pro starší/méně pohyblivé osoby může být nastupování/vystupování poměrně náročné.

prostornost
8

Mazda měří 4.660mm. Prostor zejména vzadu tomu neodpovídá. Honda Civic je na tom s prostorností o hodně lépe.

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10

Téměř vždy jsem měl japonské vozy a s díly nikdy problém nebyl.

výkon motoru
7

Na běžnou jízdu naprosto dostačující. Dát tam 165k motor z Mazdy6 nebo dokonce 2,5l jako v USA a jste v řidičském nebi.

spotřeba
10

Se spotřebou kolem 6 litrů opravdu diesel není třeba.

hlučnost motoru
10

Stále platí to samé, co u Mazdy 626 v roce 1992: Mazda - motor, který neslyšíte :) :)

kvalita sedadel
10

Tady má Mazda oproti Civicu jednoznačně navrch. Jako v obýváku :)

brzdy
9

Přijde mi, že nástup brzd je okamžitý. Pokud ale chcete zabrzdit rychle, je třeba pedál zatlačit do podlahy větší silou, než je běžné.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

4 tipy, jak ušetřit na internetu díky Tipli

Zajímá vás, jak nakoupit v oblíbeném e-shopu levněji než kdy dřív? Potřebujete se zorientovat v množství…

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi. RegioJet si sype popel na hlavu: Mrzí nás to

Koupili si místenky, přesto ve vlaku seděli na zemi.…

Cestující na trase z Prahy do Košic čekal po nástupu do vlaku šok. Svá místa k sezení ve vlaku nenašli, sedačky…

 

iSport.cz

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval dvěma body proti Číňanům

Prospal zpátky na ledě. Ve druhé lize debutoval…

Bývalý vynikající útočník a nyní trenér prvoligového Motoru Václav Prospal dnes po téměř šesti letech oslavil…

Jablonec táhne kvarteto pražských

Jablonec táhne kvarteto pražských "S"! Zůstanou…

Ztráta pěti bodů na druhou Plzeň, k tomu páteční možnost ve vzájemném zápase přidusit Mladou Boleslav a…

 

Reflex.cz

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v oblasti reprodukční medicíny o desítky let

Babišova vajíčka: Česká legislativa zaspala v…

Jedna žena po darování vajíček zemřela, jiná byla v ohrožení života a další budou mít doživotní následky. Proti…

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a fotogalerie unikátních aktů z přelomu století

Nahota a zločin: Opilý Rus v pražském bordelu a…

Nový speciál Reflexu Procházky hříšnou Prahou by se klidně mohl jmenovat Jak se mordovalo za císaře pána? Čtenář…