Recenze

ebm007 (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mazda 6

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 6, foto 1 Mazda 6, foto 2 Mazda 6, foto 3 Mazda 6, foto 4 Mazda 6, foto 5 Mazda 6, foto 6 Mazda 6, foto 7 Mazda 6, foto 8
Mazda 6, foto 9 Mazda 6, foto 10 Mazda 6, foto 11 Mazda 6, foto 12 Mazda 6, foto 13 Mazda 6, foto 14 Mazda 6, foto 15 Mazda 6, foto 16 Mazda 6, foto 17 Mazda 6, foto 18 Mazda 6, foto 19 Mazda 6, foto 20 Mazda 6, foto 21 Mazda 6, foto 22 Mazda 6, foto 23 Mazda 6, foto 24 Mazda 6, foto 25 Mazda 6, foto 26 Mazda 6, foto 27 Mazda 6, foto 28 Mazda 6, foto 29 Mazda 6, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Ferrari Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:1500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2499 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 256 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 zavazadlový prostor [l]: 489 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Mazda 6, benzin atmosféra 2,5 l, 192 koní, maximální výbava, barva jako Ferrari, ale Ferrari to není :-)
Po 4,5 letech spokojenosti jsem prodal svoji Hondu Accord a rozhodl se koupit něco nového. Nakonec byla volba mezi Passatem CC a novou Mazdou 6. Ať si kdo chce co che říká, mě se Mazda prostě víc líbí a hlavně stojí o cca 150 tis. méně. Po ne úplně dobrých zkušenostech s dieslem (spotřeba 7,2, v zimě kosa a po cca 99 tis. najetých km se začal ozývat filtr pevných částic) jsem chtěl co nejméně náročné auto - tzn. benzin a bez turba. Mazda 6 se navíc dělá v krásně červené metalíze, která mě prostě dostala. O jiné jsem ani neuvažoval, jen bych možná vyměnil bílé sedačky za černé, ale tohle byla skladovka a nechtělo se mi 8 měsíců čekat (dodací lhůty jsou fakt masakr).
Zatím mám najeto cca 1500 km. Auto jede krásně, motor je velmi příjemný - když na něj netlačím, tak je sametový a když ho trochu "chytnu pod krkem", tak správně řve. A Mazda 6 je i celkem lehké auto (v mojí konfiguraci 1515 kg), tak těch 192 koní celkem s autem cvičí a navíc zatím průměrná spotřeba 8,5l je taky fajn (kdysi s Octavií 1,8Turbo r. 2000 jsem měl stejnou). Když jsem jí měl cca týden a někde jsem zaparkoval, tak jsem se pobaveně díval, kolik lidí nebylo línejch přejít a okukovat ji :-)
Jediné co mi trochu (teda dost) vadí je, že mi vrže/duní stříbrný plas u řidičovy ruky na dveřích (už jsem ale domluven se servisem na opravě) a pak to jejich slavné BOSE rádio. Značka ok, ale kvalita nic moc. V Hondě znělo lépe, v Mazdě třeba na dálnici nezvyšuje hlasitost při narůstající rychlosti, ale hlavně mi vadí fakt, že s vypnutím motoru se USB s mp3 automaticky nastaví na začátek...grrr. Za to bych někomu fakt nakopal. To si to vývojáři nejsou schopni pohlídat??? Ale pokud přehrávám mp3 přes bluetooth (to je docela super možnost - žádné dráty atd.) z Iphone4, tak skladby navazují krásně.....
Ostatní postřehy budu doplňovat postupně

Silné stránky

vzhled, jízdní vlastnosti, cena/výkon, spotřeba

Slabé stránky

1) USB vstup - po každém vypnutí motoru hraje hudba zas od začátku
2) variabilita zavazadelníku - žádné háčky a dokonce ani síť
3) ovládání navigace
4) absence uchycení na "rakev" - nevím, jak budu jezdit na hory....

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

menší zádrhel při předání velkého TP (čekal jsem na něj 3 týdny), ale lahev vína a milá prodejkyně to vylepšila

 

Novinky v recenzi

19.8.2013 12:23

Německo 1800 km

Tak jsem se vrátil z Německa, celkem najeto cca 1800 km a pár postřehů:
- spotřeba prostě bomba. Na tempomatu 145 km/h, jedna zácpa u Frankfurtu na cca 1/2 hodiny a průměrná spotřeba 7,7 l. Co dodat. Navíc auto je krásně tiché, žádné klepání atd.
- senzor světel. Na tom by Mazda měla ještě dost zapracovat. Kolem 18:00 začne neustále přepínat mezi denním svícením diodama a nočním režimem. To že na ostatní auta blikám jako kokot mi tak nevadí, ale ono při každém přepnutí do nočního režimu dojde i k přepnutí navigace do nočního a na dispeji není nic vidět...
- radarový tempomat. Super věc. De facto se na něj dá jet celou cestu. Ve spojení s automatem to nemá chybu
- radio BOSE. Asi nejslabší věc v nové Mazdě. To že z USB při každém zastavení přehrává opět znovu od začátku jsem psal, ale to rádio nemá ani automatickou korekci hlasitost na dálnici, a celková kvalita zvuku je taková "hodně průměrná".
- sedačky fajn, komfortní a dobře drží. Škoda, že v této třídě nejdou nastavovat boky hlavových opěrek. Kdo nezažil, nepochopí. Pro dlouhé cestování skoro nezbytnost.
Poruchy žádné, dokonce zmizelo i vrzání od levých dveří....
Pokud mám porovnat s předchozáHondou Accord, tak je vidět, že to je sice stejná třída, ale za těch cca 5 let se to zase posunulo o velký krok vpřed a mimo rádia nemá Hoda v ničem navrch a v kvalitě jízdy za Mazdou vyloženě zaostává.

31.7.2013 01:50

Mazda 6 sedan 2,5 benzin


Další vozy Mazda 6



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

zatím spokojenost

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9

bomba. 19 kola a auto je krásně měkké

provozní náklady
9
náhradní díly
0

zatím nic

výkon motoru
8

vždy by mohl být vyšší, že....

spotřeba
9

spotřeba 8,5 je myslím velmi dobrá

hlučnost motoru
9

na jedničku je slyšet, že to je 4 válec, ale pak je ticho jako v hrobě. A nad 5000 otáček získává ten správný "řev"

kvalita sedadel
9

blbý jsou opěrky hlavy, ty jsou docela nepohodlný

brzdy
10
zavazadlový prostor
6

háčky a síť mi fakt chybí, alespoň, že se dala dokoupit plastová vana za 2400,- Kč






Blesk.cz

Přesun zápasu z klece na síť: Fanoušci Vémoly a Lely si to rozdali kvůli nevěře!

Přesun zápasu z klece na síť: Fanoušci Vémoly a Lely…

Tahle bitka je, a zdá se, ještě bude legendární. Schytávat tvrdé rány od soupeřů všude možně po těle je Karlos…

Bizarní nehoda na Barrandově: Opilý Polák vjel autem po kolejích do tunelu a zasekl se

Bizarní nehoda na Barrandově: Opilý Polák vjel autem…

Svědci noční nedělní nehody v Praze 5 jen nevěřícně kroutili hlavou. Řidič polské národnosti totiž zhruba kolem…

 

iSport.cz

První minuta v lize a gól Slavii. Králíček překvapil, Beran jako Baluta

První minuta v lize a gól Slavii. Králíček…

To si takhle v Liberci za stavu 0:3 pro Slavii čekáte na střídání, vaše vůbec první ve FORTUNA:LIZE. Šance…

Vedení ví, jaké hráče tu chci, říká Kotal. Kozákovi přeje střelecký triumf

Vedení ví, jaké hráče tu chci, říká Kotal. Kozákovi…

Po triumfu v domácím poháru si může definitivně odškrtnout i druhý velký cíl. Trenér Václav Kotal dovedl v…

 

Reflex.cz

Jednosměrná cesta mistra Jana Husa do Kostnice se stala začátkem devastace českých zemí

Jednosměrná cesta mistra Jana Husa do Kostnice se…

Přesně před 605 lety, tedy 6. července 1415 byl upálen Jan Hus. Kořeny husitských bouří či válek, které…

Přehlídka Tady Vary, film sedmý: Nebezpečně smyslná Ema

Přehlídka Tady Vary, film sedmý: Nebezpečně smyslná Ema

Obrazová i zvuková smršť, jež si žádá co největší plátno. Prudce blonďatá Ema tančí vyzývavý moderní tanec…