Mazda 6 (2015)
24.8.2015Ako sa to celé začalo Dnes je tomu skoro už mesiac, že som si bol prevziať Mazdu 6, 2015 2.2 D175 Revolution Top. Pred trošku viac ako trištvrte rokom…
Mazda 6 (v.marek)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- gratulujem 24.08.2015 09:55 Bawo
- pěkné auto 24.08.2015 11:20 colin251
- Motor 24.08.2015 17:22 CommonUser
- gratulace 25.08.2015 10:33 Sky for everybody
- Aerohluk 26.08.2015 18:44 Lubos.1
- LED světlomety 01.09.2015 13:51 Johny.Rico
- Bravo 04.09.2015 13:36 kotelnik
- High five! 08.09.2015 17:13 frogman
- Benzín 10.09.2015 11:27 Ingeborg
- paráda 27.09.2015 20:45 dr.Remorey
- M6 vs C 25.10.2015 10:43 povo
- Zadný pohon? :-D 26.10.2015 11:58 frogman
-
-
-
honza_f 24.08.2015 16:39
« Re: gratulujem
No, nemůžeš ale srovnávat BMW 5 z roku 2001 a úplně novou Mazdu 6. Věřím, že současné BMW 325/320d by i v zatáčkách bylo rychlejší.
Jinak se ale připojuji ke gratulantům, tahle Mazda vypadá nádherně! Snad ten design vydrží i po pár letech - to je jediná věc, která mi na mazdě vadí, že se celkem rychle okouká. :-)-
v.marek 24.08.2015 17:14
« Re: Re: gratulujem
ubezpečujem ťa že súčasné bmw 320 tak do zákruty nesadne. BMW je tupejšie, ostrosť riadenia zaostáva za mazdou a je preposilované. samotný podvozok v BMW je dobrý ale riadenie je dosť tupé okrem toho mi lietal volant v ruke, ktorý bol veľmi málo tuhý, stým riadením sa nedajú zákruty tak trafiť ako na Mazde. Nevičítam to BMW. myslím že ludia skôr chcú komfort čo ponúka BMW a nie športovosť čo ponúka Mazda. Mazda je veľmi orientovaná na vodičsky zážitok čo mne osobne sa veľmi páci, no ludom nárošnejším na konfort to nemusí sedieť. Viem si predstavit ze v prípade BMW M je riadenie a podvozok perfektne športovo doriešený -
Bawo 25.08.2015 10:25
« Re: Re: gratulujem
andre praveze mozem, pretoze to co pocuvam na nove baworaky je dost hanlive priamo od majitelov. poruchovost, tupost, kazdy nostalgicky spomina na eru z rokov prave okolo 2000. Ked som chcel kupit novsiu 5ku, moj mechanik - specialista na bmw mi povedal ze cokolvek novsie od tejto mojej 5ky kupim bude horsie... Tym padom viem porovnat hoci starsiu 5ku s novou mazdou, pretoze vsetky novsie su uz o dost menej sportovea vsadzaju na komfort. Vlastne v mojom prispevku som porovnal moju predoslu mazdu 6 teda typ GG a aj ta je lepsie jazdne ako bmw z toho isteho roku, lebo je lahsia a hravejsia. BMW klobuk dole, pri svojej vahe s vodicom okolo 1,8t mam taky pocit zvlada fakt dost, teda ak investujes poctivo do podvozka. Ale tu vahu proti mazde citit velmi. Ine je to s motorom. Tam ani nova mazda 6 si ani neskrtne, R6 a objem 3.0 navysu u mna chip robi svoje. To neoklames. Moje dava 0-100 ca okolo 7,2s a to je stara kraksna. To ale nie je dolezita disciplina. Objem sa ukaze az pri vyssich rychlostiach. Keby davali do mazdy benzinovy 6valec, bolo by to terno!!! Nezrala by lebo nevazi vela a sla by ako vichor.
-
-
-
colin251 24.08.2015 11:20
pěkné auto
Gratuluju k pěknému autu. Recenze je také super. Mazda se mi velice líbí, bohužel si ji nebudu moc koupit, protože 6ka v kombíku v žádné kombinaci neutáhne nebržděný vozík 750 Kg (alespoň papírově).
Jen tak pro zajímavost dá se u Mazdy s cenou smlouvat? Prozradíš přibližně v % o kolik, abych měl alespoň představu?-
-
Verny_2013 24.08.2015 20:26
« Re: Re: pěkné auto
Taky se přidávám ke gratulantům. Všechny nové mazdy jsou technologicky i designově mimořádně povedené stroje orientované na řidiče. Je to jedna z mála značek na trhu o které si bez výčitek dovolím napsat že má duši. Já spíš pokukoval po 3, byla i v užším výběru, ale nakonec vyhrála praktičnost nad emocemi a v garáži mi stojí koncern. Přeji hodně radostných zážitků za volantem bez ztráty kytičky.
-
-
-
CommonUser 24.08.2015 17:22
Motor
Skoda, ze si nepockal na benzin. Predsa len od japonca cakam spolahlivost na prvom mieste. (Problemove Sky-D - vacky s klzakmi, dexelia vs turbo atd.)
Inak pekne auto.
Asi mas xenony, ale menit ziarovku by som tu teda nechcel.-
-
CommonUser 25.08.2015 11:01
« Re: Re: Motor
Problem s vackou je len oddialeny (viac km), nie vyrieseny. Bohuzial.
Mozno by sa oplatilo predlzit zaruku. -
-
bedi 26.08.2015 13:00
« Re: Re: Motor
Žiarovku meniť nebudeš, ale hneď celé svetlá!!! Práve čakám na výmenu v záruke po poruche LED svetiel - nefugoval automatický režim. A v diskusiách čítam, že nie som jediný... Inak, zaujímalo by ma, prečo si nešiel do AWD, keď už si investoval do Revolution TOP verzie. Je to síce kombi, ale máš ten istý motor, AT, AWD, oveľa lepšiu praktickosť ako sedan a navyše v bielej aj výborne vyzerá a jazdné vlastnosti vďaka 4x4 pohonu sú neporovnateľné. Ono preniesť 420 Nm na koleso šírky 225 mm je dosť veľký problém, uvidíš, ak začneš využívať výkon naplno, resp. na vode, snehu... Ja som zatiaľ, až na tie svelá a zopár drobností v interiéri spokojný.
Každopádne gratulujem k autu.
-
v.marek 26.08.2015 13:27
« Re: Re: Re: Motor
kombi neprichadza do uvahy v žiadnom prípade, jednoducho sa mi v porovnani so sedanom nepáči, praktickost nepotrebujem, premna je kufor až až, jedine co nosim su max nákupy a 4x4 ja v tom nevidim prinos
čo sa tyka tych svetiel tak to si ma teraz dostal, minule som išjel v tme a nič sa nedialo, no bol som v tom, že nemám to aktivovane. na palubnom pocitaco pisalo, že su zapnute ale potom som videl, neskor že ked zapnem dialkove tak zasvieti kontrolka so svetlom a s Ackom a odvtedy som to nemal možnost vyskusat
-
-
-
-
Sky for everybody 25.08.2015 10:33
gratulace
Velmi dobrý výběr. Barva, výbava... přeji mnoho kilometrů a gratuluji k pořízení. -
Lubos.1 26.08.2015 18:44
Aerohluk
@Marek: ako vnimas aerodynamicky hluk? Mal som tuto Mazdu pred F/L a mam aj po nom, nejake zlepsenie nastalo, ale stale... pri rychlostiach nad 120 km/h pocut od okien zvuk od prefukovania, akoby bolo jemne pootvorene okno. Skusal som viac sestiek a vsade to bolo rovnake. Problem nie je v tesneniach, skor v tenkych oknach. ja som si uz zvykol, ale na dlhe trasy po Nemecku by som asi zvolil nieco ine. -
Johny.Rico 01.09.2015 13:51
LED světlomety
Ahoj,
co myslíš těmi adaptivními LED světlomety? Jako pro potkávací a dálková světla, nebo denní svícení? -
Ingeborg 10.09.2015 11:27
Benzín
Ahoj, pěkné auto a pěkná recenze. Jen si dovolím poskytnout jiný pohled na motor. Sám mám 2,5 benzín a v jeden den jsem měl možnost si ho přímo srovnat s 2,2 dieselem (175), když jsem ho měl zapůjčený kvůli domontáži výfuku Sebring na moje auto. Obě dvě auta v automatu, takže přímé srovnání. Benzín je ve většině režimů rychlejší. Objektivně potvrzeno měřením zrychlení v různých rychlostech, například na dálnici z 110 do 140 km/h.
Pro tvůj nepříznivý dojem z benzínu mě napadá pár možností. Zkoušel jsi ho ve sportovním módu? Zkoušel jsi plný kick-down přes tu zarážku nad podlahou?
Osobně se mi benzín 2,5 líbí víc z několika důvodů: pořád je o dost kultivovanější, hlavně v nižších otáčkách je rozdíl slyšet a cítit, razantnější odpichy z místa, žádná prodleva turba, je rychlejší než diesel hlavně ve vyšších rychlostech, hezkej zvuk, zvlášť s příplatkovým Sebringem.
Diesel mi přišel celkově mdlej na to, jaký má motor parametry, imho za to mohla absence sportovního režimu, který u benzínu hodně zostří reakce na plyn. Když dám kick-down u benzínu, motor vyskočí nad 4 tisíce otáček a mám před sebou 2 tisíce otáček zatáhu, kterej mě tlačí do sedačky. Kick-down u dieselu vytočí motor nad 4 tisíce, přičemž zbývá 1 tisíc otáček, kde už se motor necítí nejlépe. Navíc i přes dvě turba je tam drobná prodleva.
Tím nechci nijak hanit diesel, všechny moje předchozí auta byly diesely, tohle je první benzín. Hodně to asi záleží na oblíbeném stylu jízdy, mě vyhovuje kombinace relativně silné benzínové atmosféry s dobrým automatem, můžu jet na pohodu, nebo to točit a trochu si "zasportovat" za příjemné zvukové kulisy. Diesel se podle mě klasicky nejlíp cítil mezi 2 a 3 tisíci ot./min., kde využíváš ten krouťák, je to typicky dieselový styl jízdy. Pokud chceš po něm víc, umí to, ale benzín umí víc. Ten 2.2 diesel je určitě povedený motor, o tom žádná, je to o osobním vkusu.-
v.marek 15.09.2015 10:56
« Re: Benzín
ahoj, nemal som možnosť skúsit 2.5 benzin s prepinacom rezimu sport, nakolko som skúšal pred faceliftovu verziu. plny kick down som skušal viackrat.
čo sa týka mojej volby s dieselom začina mi to byt trosku lúto, no nie koli vykonu, stále sa mi zdá 2.2 dynamickejši, ide hlavne o to, že jazdim 75 percent mesto a koli mojej priliž velkej ohladuplnosti voci motorou mazdu 6 vytahujem z garáže len malo a jazdim skor na mojej benzínovej mazda 3
čo sa inak tyka sportoveho jazdenia na mazde 6 tak ma to nejako nelaka, to auto mi pride velke na to a motivuje ma vyslovene nejazdit sportovo ale sa len pekne kotulat. na športovu jazdu tu bude mazda MX5, ktoru si kupujem v aprili.
inak stale my chyba v Mazde nejaky vyelkoobjemovy 6valec, aspon nejaky pekny 3 liter ale obavam sa, že takeho niečoho sa už nikdy nedočkame :-( :-( :-(
-
-
dr.Remorey 27.09.2015 20:45
paráda
super vkus. Trojka v benzinu, šestka v dieselu, pekne napsáno. palec nahoru ;-) -
povo 25.10.2015 10:43
M6 vs C
Ako sorry ale ísť s úmyslom kupovať C 180 1.6 co je auto tak akurát do autopozicovni v nejakej vyholenej vybave na plechacoch a potom rozprávať ako to auto nenadchlo je smiešne. To radšej ani nepíš. Vyskúšaj normálnu konfiguráciu 200k a viac s airmaticom LEDkami, 4MATIC, AMG parketom a Burmesterom ked tak. Na Mercedes treba peniaze. Pod 50k co je predaleko od ceny M6 nove C v normálne konfigurácii nekúpiš! Načo by si súkromná osoba ktorá si chce spravit radosť kupovala zadokolku mercedes C 1.6??? Asi vážne iba kvôli znaku MB na kapote. Snívať o nadupaným Mercedese v cene Mazdy je tazka utopia. Trosku sa ma ta veta ako C nenadchlo dotkla:)-
frogman 26.10.2015 12:02
« Re: M6 vs C
By si sa čudoval, ale moja mama jazdí na Mercedese so základným dieslom. Má to len niečo málo cez sto koní, a je úplne spokojná. Jazdí pokojne, interiér ju hyčká, na diaľnici ju motor neobmedzuje a auto je tiché a kultivované. Pre šoféra, čo nepotrebuje výrazne prekračovať povolenú rýchlosť, a chce sa len veľmi komfortne presúvať, celkom ideálna konfigurácia. :-)-
povo 26.10.2015 13:57
« Re: Re: M6 vs C
Jasne jasne a nebodaj je to trieda C:) o com silno pochybujem. Acko ci Bcko s 1.6 si viem predstavit. Tento motor je v C triede kvoli vsetkemu inemu (emisie, autopozicovne) len nie kvoli tomu kvoli comu by si ju cielovy zakaznik Ccka kupil. Uz si to predstavujem ako vravim kamosom chalani kupil som si nove Ccko jednasestku s halogenmi a manualom a trestnou lavicou vpredu:)
-
-
-
frogman 26.10.2015 11:58
Zadný pohon? :-D
Hej, o Mazde v tom stĺpci vľavo uvádzaš, že má zadný pohon. Prepokladám, že je to len chyba, a že si po tisícoch km za volantom nemyslíš naozaj, že šestka má RWD... :-!
Ono to co sa ti zda ze nie je sportovost pri BMW je viacmenej jeho vaha. Je lepsie istotne v odhlucneni, teda hlavne zvukovy komfort je inde... ale mozem ti len pogratulovat k perfektnej kupe. Ta premia je skratka uplne ina ako mazda hoci bawo hra na sportovost a sedi dobre / za predpokladu ze investujes do poriadnych dielov a menis vsetko naraz a nie po jednom silentbloku a ramene lebo nemas na to to servisovat / aj tak nikdy nedosiahnem na mojom tu hravost ako som dosahoval s mazdou 6. Takze nazvime to tak ze bawo je najsportovejsie z premie. Pozri... na rovine by som ta s 3.0R6 s chipom polozil na lopatky, ale keby sme mali kluckovat dakde na serpentinach tak koncim..... lebo som takzy jak fras... mazda je pecka! Brutalna skoda ze nemaju 6 valcove motory aj v europe... to by bolo maso!!!!!!!
mimochodom dizajn..... farba... dovidopo... idem sa vyplakat.. ak bude vacsi balik na nove auto tak bud tvoja farba alebo cervenasek :yes: