Mazda 6 (2014)
28.3.2015Po delší době nastal čas k výměně vozu. Rád bych se s vámi podělil o své dojmy přidal pár postřehů každodenního uživatele. Možná to pro některé z vás…
Mazda 6 (Vaclav_M)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Verny_2013 28.03.2015 22:22
Mazda
Ahoj, blahopřeju ke krásnému autu a hodně šťastných km snad už bez vypadnutých hadiček či jiných prkotin. Už se těším na recenzi toho nošovického zázraku iX35.-
Bawo 30.03.2015 17:33
« Re: Mazda
velmi chvalim auto!!!! Bral by som 2,5 v manuale keby sa vyrabal..diesel isto nie...
Sam potvrdzujem silne stranky... len tak bezcielne sa vozit...absurdne >:D >:D
Ale presne o tom je Mazda. Mal som este prvy model 2.0i GG, s koroziou to bolo fakt otras... ale jazdi doteraz, ma cca 330 000km a nikdy neostala stat!!! A to bolo firemne auto prvych 270 000km takze akosi extra starostlivost okrem oleja nemalo....
Momentalne mam BMW 5, a je to skvele auto, ale dodnes spominam na moju benzinovu GG ako rezala zakruty, mat teraz v ruke cca 33 000 Eur idem asi bez vahania do mazdy a objednam cervenu v plnej vybave s tym silnejsim dvojlitrom. Gratulujem!!!!
A ta spadnuta hadica nie je ani zavada... akurat opletacky s odtahom... je to zrejme len nahoda
-
-
omiko 28.03.2015 23:40
Nafta vs benzin
Zaujimave je, ze vo vacsine pripadov je dilema pri volbe Mazdy6 uplne identicka: nafta ci benzin.. A vzdy dopadne rovnako! Ten co kupi benzin je spokojny a ten co naftu tak vaha alebo skor ci neskor lutuje..
Skoda teda tomu podlahnutiu pri tej volbe nafty, inak nadherne auticko! MM
-
David6037 29.03.2015 20:24
Jiná Volba
Gratuluji k výběru jistě skvělého vozu! Musím se zapojit do diskuse a porovnat tato dvě nádherná auta. Já disponoval jednoznačně menším rozpočtem a investoval taktéž do bílé krásky - Mazdy 3 Attraction se slabší benzínovou jednotkou 2.0. Co se týče Mazdy 3, tak jde vidět menší časová prodleva mezi těmito dvěma auty, hlavně se mi u trojky líbí entertinement spolu s dotykovým displejem, který i svou konektivitou překvapil, zejména propojením několika iPhonů najednou a bezproblémovým chodem. Mazda 6 ale příjde krásnější, rozdíly v masce jsou decentní, ale 6tka je prostě nádherná.
Ještě doplním údaj o spotřebě, která mě u benzínového dvoulitru mile překvapila, pohybuju se 5,9 - 6,3. Toto jsem ani ve snu nečekal a musím jen chválit a chválit!
BZUM BZUM MAZDO :-)-
Vaclav_M 29.03.2015 21:25
« Re: Jiná Volba
Trojka je krásná, leč pro nás malá. Ten dvoulitr jede moc hezky, ale měl jsem trochu obavu jak se bude chovat s naloženým autem a rakví na střeše - abych se cestou na hory neuřadil k smrti. To je asi ten důvod proč jsem jej nakonec z výběru vyřadil. Jinak spotřeba dvoulitru v 6 byla na zkušení jízdě 6,9 což je krásný.
Ohledně rozdílu před a po faceliftu - zvenku je ten rozdíl tak malý, že to člověka netrápí. Uvnitř ten rozdíl vidět je, ale ta vysoká palubka u modelu před fl má taky něco do sebe. Funkčně neumím posoudit, ve fl jsem nejel. Z pohledu uživatele rádio hraje, stream z iphonu funguje taky krásně, navigace naviguje... Sic je ten systém pomalý ale co, zase mi dali milou slevu, kterou bych u japonců nečekal a na model po fl ji asi nedostal.
Je fajn vidět, že těch aut jezdí čím dál víc a že ta cesta, kterou se vydali je sympatická čím dál víc lidem. Jen tak dál-
David6037 29.03.2015 23:42
« Re: Re: Jiná Volba
Ano, s výkonem máte určitě pravdu. Naše volba byla jednoznačně benzín kvůli dennímu nájezdu ani ne 4 km. Z těch dvou variant jsme na radu dealera, který jednal hodně fér, zvolili na běžné ježdění slabší z oněch dvou 2.0 benzínů. Pravda je, že se zatížěním a ještě navíc např. s 500 kg vozíkem člověk i na dálnici při mírném stoupání musí tu 5tku zařadit. Ale těchto jízd je jak šafránu a na běžné městské pojíždění to bohatě stačí. A když člověk chce, motor se nechá slušně vytáčet a zvukový doprovod je také obstojný. Můžu to srovnat s předchozím motorem 1.6 Turbo od Opelu, který byl číselně silnější, ale Mazda v kombinaci s její hmotností a velkým motorem mi přijdě za určitých podmínek podstatně pružnější a ochotnější. 1.6T ztrácela při velkém zatížení celkem viditělně dech a o spotřebě 8,2 - 8,5 ani nemluvím.
Byla to těžká volba po 18ti letech odejít od Opelu, se kterým jsme byli vždy spokojeni, ale v poslední době se mi zdá že zaostával, nicméně volba Mazdy byla víc než dobrá a přiznám se, že bych momentálně neměnil...
-
-
-
chetoos 30.03.2015 13:14
Mazda 6
Blahopřeji k pěknému. Osobně bych si sice vybral jinou barvu, protože bílé moc neholduji, ale přesto vypadá na autě vkusně a dodává mu i jistý šarm. Mazda je moje srdcová záležitost. Moc se mi líbí, že se Mazda v dnešní ekologické době, kdy všichni vyrábějí auta bez duše dala opačným směrem. Řízení auta je velice zábavné a zároven komfortní. Veškeré Mazdy nabízí skvělé jízdní vlastnosti, motory, podvozek a spolehlivost. Je sice pravda, že první ročníky měly problémy s korozí, tak jsme zvědavý jak za 10 let bude vypadat tato generace. Desing ve stylu KODO (duše v pohybu), ve kterém se ubírá Mazda je opravdu skvělý. I když je vzhled decentní a vyvážený, nechybí mu sportovní vzezření. A řešit dilema jestli benzín nebo naftu. Záleží na tom kolik člověk ročně najede kilometrů, ale osobně si myslím, že benzínové motory jsou spíše pro milovníky řízení. Přesto mě v nedávné době zaujal článek o motory právě v Mazdě 6 motor 2.2 d Skyaktiv, který se chová jako benzínový motor, miluje otáčky, chod má jako benzínový, ale jedná se o diesel. Dobrý kompromis pro ty co chtějí diesel, ale nechtějí slevit ze svých požadavků na radost z jízdy. Myslím, že žádný z konkurentů ať už Passat, I40, Mondeo na novou 6tku nemá. Skvělé auto-
Atila_ 08.04.2015 13:23
« Re: Mazda 6
Nevim, uvazoval jsem nad jeji koupi, ale bylo to pro mne obrovske zklamani, castecne prave proto jak se nad tim kazdy rozplyva, ale v praxi mi to prislo jako vyslovene prumerne auto. Z meho pohledu se Mazda 6 nechyta ani na stareho Passata natoz na noveho. Teoreticky je tam vsechno, ale prakticky tam vzdy neco chybi k dokonalosti nemecke konkurence.
Namatkou: motor 2.5 proste nejede, protoze z benzinoveho ctyrvalce zazraky dynamiky proste nevymackate, jako pro klidneho ridice asi dobry, ale jako top motorace nepresvedcive proti Passatu s jeho 200kW 3.6 az trapne. Sedacky bez prodluzovani sedaku, tvrde, bez vetsiho bocniho vedeni, bederni operka jen podelne ne vyskove posunovatelna. Ventilace neni ani v nejvyssi vybave. Sedacky nemaji pamet u spolujezdce (to je ovsem dost casta chyba ve stredni tride).
Titerna obrazovka navigace, opravdu dost pomala, soundsystem Bose potvrzuje opet fakt, ze Bose nalepi svoji nalepku na cokoliv. Hraje to asi tak jako Soundsystem v Superbu, na Dynaudio z Passatu se nechyta ani v kreci.
Adaptivni tempomat neumi popojizdet v kolone, coz uz je dnes celkem standard, nefunguje totiz pod tricet kilometru v hodine, auto nema nouzove zastaveni, kufr jak je u Mazdy tradicni nelze otevrit zevnitr auta (stejna chyba jako v Mazde co jsem mel pred vice nez deseti lety).
Jizdni projev nepresvedcivy. Auto je klasickym snem kazdeho automobiloveho novinare, protoze citite kazdy kaminek, takze se citite jak v motokare tedy pomineme-li dost vysoky posez. Jenze na rodinne jezdeni hrozne tvrde a to jsem testoval na 17" zimacich, na 19" letnich to ani nechci zazit. Auto je velmi hlucne uz pri beznych dalnicnich rychlostech, coz je na takove auto docela ostuda. Napriklad na dalnicni jezdeni mi prisel mnohem lepsi i nikterak opevovany Peugeot 508 GT s jeho nadherne tichym, vyborne tahnouci 2.2 ve vyborne odhlucnenem aute.
Kdyz budu chtit rezat zatacky na okrskach, tak bych si mozna sestku koupil, ale na dalnice (coz je vetsinove vyuziti techto aut) je na trhu spousta lepsich aut za podobne nebo i mensi penize.-
99matthew99 09.04.2015 19:32
« Re: Re: Mazda 6
No takze. Ako tak pozeram tak ty si velmi narocny pouzivatel. Precital som dost clankov ohladom motoru 2.5, jazdil som na nom a co ja viem ci "nejede". Ukaz mi prosimta dnes lepsi atmo 2.5 liter prosim.
A teraz k tym tvojim vycitkam ohladom vsetkych tych veci:
Sedacky nemaju bocne vedenie? Tak zakladne v passate su urcite lepsie!!! :-)
Sedacky nemaju pamat spolujazdca- no toto ma fakt pobavilo ;-)
Mazde nejde otvorit kufor zvnutra??? To akoze kedy vyuzijes takuto "moznost"?
A teraz nakoniec. Chcel by som vediet cenu passatu ktory by mal vsetky prvky najvyssej vybavy Mazdy6 napr. bixenony, navigaciu, kozene calunenie, adap. tempomat, a v neposlednom rade ten dizajn ktory robi mazdu 6 najkrajsim autom vo svojej triede.
-
-
hipisko 31.03.2015 14:12
hadica od podtlakoveho okruhu
no neviem, ak to je pravda, tak to sa mohli veruze v mazde lepsie pochlapit, ved uz stare 2,0hdi 100kw si s takouto zavadou dokaze poradit, mne sa presne rovnaka vec stala, jedine co bolo, ze sa auto chovalo ako atmosfericky motor, ale ziadny dym, ziadne kontrolky nesvietili....
-
mr.hofik 09.04.2015 23:37
Skyactiv 2,2d Pruserovy motor
Na Mazda forach koluju spravy ze sa na diesloch skyactiv 2,2 d od mazdy zadieraju vyfukove vacky a piliny nicia motor. Co si o tom myslis?-
Vaclav_M 10.04.2015 00:05
« Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor
Zatím si o tom nemyslím nic.Vždycky se o nějakém autě traduje, jak je na něm něco děsně průserovýho a často je realita jiná. Např. u Mondea mě strašili, že se zákonitě rozsypou vstřiky. Zajímavý je fakt, že o peugeotu, ze kterého motor pochází se to neříkalo. No a samozřejmě nic a to nejen u mě, ale ani u dalších kolegů, kteří měli +-stejný auta jako já. Doufám, že tohle bude stejný případ. Nicméně, pokud je na motoru skutečně výrobní vada, neudělám s tím stejně nic.-
Lackey 10.04.2015 23:31
« Re: Re: Skyactiv 2,2d Pruserovy motor
Mas velmi spravny postoj.
Pokial viem problem sa tyka uplne prvych motorov. Teba sa problem asi uz netyka (dufajme).
====
Osvedcene technicke riesenie ktore, mazda a nielen mazda, pouziva uz X rokov spaetne bez problemov, je zrazu problem.
Kvoli Euro6 / DPF sa musi pouzivat bezpopolavy motorovy olej, ktory pri overenom (starsom) technickom rieseni nie je schopny podat mazaci vykon, aky podavali starsie oleje s vyssim obsahom popola.
A tak vznikaju fámy o problemoych motoroch....
-
-