Recenze
Toyota Corolla Sedan 1.6 Valvematic MT
Technické info
Přezdívka auta Toyotka Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:10500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 471 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Všiml jsem si, že recenze nové Corolly jsou tady zatím pouze dvě, velmi kvalitní a detailní, ale tohoto konkrétního modelu (sedan) žádná, což mi přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné informace o dobrém autě, v případě zájmu rád doplním další informace či fotky.
Po změně v rodinné situaci, kdy bohužel tři velké sedačky dáte jen do velmi málo aut, a jinak vynikající a spolehlivá Toyota Auris k nim bohužel nepatří, jsme pořídili MPV.
A shodou okolností, když už jsme vlastně nepotřebovali kombi jako druhé auto, se náhodou naskytla příležitost pořídit za vynikajících podmínek roční předváděcí Toyotu Corollu Sedan.
Navíc se jednalo v podstatě o poslední možnost koupit takto "nové" auto s 1.6 motorem, aktuálně už jde pořídit jen nový, slabší, 1.5l tříválec...
Corolla sedan se od Hatchbacku a Touring Sports (kombi) liší jiným designem přídě, HB má trošku kratší rozvor, TS má stejný, a jsou maličko jinak poskládané výbavy a motory. Do Corolly Sedan nelze mít např. nejvýkonnější 2.0 hybrid, ale zase jako jediný měl 1.6 atmo. Jen TS má automatické udržování výšky, automatické parkování má např. Corolla sedan až v nejvyšší výbavě a packetu VIP.
Toyota Corolla, modelový rok MY19 (vyrobeno 11/2019), 1.6 Valvematic, manuální převodovka, ve výbavě Comfort Tech Style, barva stříbrná – kovová (speciální lak)
Výbava Comfort je takový "střed" - včetně couvací kamery, koženého volantu, bezpečnostních systému apod.
packet TECH rozšiřuje o vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče, senzor deště, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná, barevný TFT multiinformační displej v přístrojovém štítu 7", parkovací senzory přední + zadní, digitální rychloměr.
Paket STYLE pak ještě přidává 17" kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/45 R17, zatmavená zadní okna (Privacy Glass), přední projektorové Bi LED světlomety, ostřikovače předních světlometů, a full LED zadní světlomety.
Na autě je navíc nainstalované originál tažné zařízení.
Zvažovali jsme ještě i výbavu EXECUTIVE (přidává vyhřívaný volant, bezdrátové nabíjení, vyhřívaná zadní sedadla a interiér z umělé kůže), ale při představě, že se v létě budeme pařit v té umělé kůži - bylo rozhodnuto.
Také jsem uvažoval o Hybridu, ale vzhledem k našemu malému nájezdu, a druhému automatu doma, můžu mít přírodu a životní prostředí rád, ale prostě to cenově nevyjde.
-----------------------------------------
Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světlomety - svítí perfektně, a navíc možnost ruční regulace
Asistent dálkových světel - funguje, ale některé situace nedává - např blížící se kamion na horizontu - všichni na Vás blikají za neohleduplnost,
Asistent nouzové brzdění - nyní umí rozeznávat i chodce a motorky, nehisterčí
Asistent čtení dopravních značek - nyní umí víc značek
Asistent hlídání jízdních pruhů + korekce pro udržení - funguje až od 50km/h, zasahuje velmi jemně
Adaptivní tempomat - díky manuálu není úplně tak plnohodnotný, jako v automatu, ale funguje - lze při zapnutém tempomatu řadit, a pořád je zapnutý (např. dojíždění do vesnice za autem)
Entertainment - konečně AndroidAUTO!!! Jen bylo třeba udělat nějaký "retrospektivní upgrade" - zdarma v servise, 30min. Jinak je hezky umístěný vysoko, svižný, s tlačítky po krajích. Koncern je v možnostech nastavení dál, ale oproti předchozí generaci je to velký posun. Akorát wifi je na nic, resp. na nic jiného krom aktualizace SW se nepoužívá.
Digitální rychloměr - krásně animovaný, ale díky absenci jakékoli individualizace je to takové - oničem. Na můj vkus jsou některé informace/údaje utopené (např. držení v pruzích), číslo rychlosti bvy mohlo být větší, při digitální verzi by mohly být prostě údaje větší - takto je 3/4 obrazu černého
Motor - platí to samé, co u Aurisu
1.6 atmosféra - nic víc :) jednoduchý motor, co vydrží navěky, a nemá se na něm v podstatě co pokazit. Má typický atmosférický charakter, do 2500otáček moc nejede - na normální jízdu bohatě stačí, a ano, není tam kroutící moment jako u turba, nad 2500tis krásně lineálně táhne až k 6500tis, kdy okolo 5000tis je mírný "kopanec" díky variabilnímu časování. Auto je lehké (1290kg), když se ale naloží kufr, dodá manželka a děti, jde to poznat. Dynamika vyhovující, nad 100 už není tak dobrá. Pokud chcete akcelerovat na dálnici, tak za 3 - do 140km/h. 6 je vyložene na dálnici a rovina, 5 je taková nijaká tupá, 4 trochu něco, 3 konečně jede.
Interiér
Praktický, prostorný, vypadá hodnotně, použití kvalitnějších materiálů, látky a měkčených plastů, zatím nic nevrže.
Sedadla jsou pohodlná, sedí se hodně nízko, drží i v oblasti ramen. Před spolujezdcem trošku vadí vypouklá palubní deska - dítě vepředu si na ni odkládá nohy :)
----------------------------------
Auto máme zatím velmi krátce. Postupem času budu doplňovat další informace a postřehy, případně se ptejte v diskuzi.
Silné stránky
+ atmosférický motor, bez turba, DPF, ERG, dvouhmotnostního setrvačníku, start/stopu apod
+ dobrá míra odhlučnění
+ komfortní podvozek, přesné řízení
+ možnost mechanického nastavení výšky LED světlometů
+ pohodlné sedačky, nízký posez, prostor na zadních sedadlech
+ dostatečně výsuvný volant
+ svižný entertainment, velká dotyková obrazovka včetně tlačítek po stranách
+ AndroidAuto
+ zadní výdechy klimatizace
+ tažné zařízení originální
+ možnost vidět polohu v aplikaci v telefonu a historii jízd
+ autohold (díky el.parkovací brzdě)
Slabé stránky
- nepolohovatelná loketní opěrka
- nelze dokoupit některé samostatné prvky výbavy, jako např vyhřívaný volant by byl příjemný (Executive), Blind Spot (VIP)
- chybějící automatické zamykání dveří po rozjezdu
- nelze stahovat okna na dálku klíčem (prý se dá v servise nakódovat - zkusím)
- auto má sice wifi, ale ... chtělo by dopracovat např. bezdrátové připojeni AndroidAuto
- LED světla by mohla být natáčecí, nebo za příplatek třeba Matrix
- digitální rychloměr nejde nijak uživatelsky upravit
- funkce "autohold" nelze zapnout napořád (pokaždé se musí znova zapínat)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné, auto je ve standartní 3leté tovární záruce. V každém případě se mi líbí, jak má Toyota transparentně vypsané ceny na webu, per každý servis, per servisní úkon či prohlídku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno v TTP Car Praha jako roční předváděcí vůz - doba Covidová velmi zrychlila a zefektivnila procesy, jeden den prohlídka a projížďka, druhá den na mailu faktura, převedeny peníze, dohodnuté předání - podpis papírů na kapotě, a hurá domů :) Prodejce ochotný, vstřícný - rád se vrátím.
Novinky v recenzi
Letní zamyšlení
Uživatelská zjištění (a s přímým porovnáním s VW to maji vyřešené)
- adaptivní tempomat při jízdě z kopce neudrží nastavenou rychlost, prostě zapípá a nechá auto rozjíždět - v měřenem úseku ne úplně skvělá věc
- adaptivní tempomat zapnutý, zleva přejede pomalejší auto z připojovacího pruhu, auto zapípá a tempomat se vypne... takže brzdění je na Vas...
- autohold pri couvání do kopce nedrží auto a nechá ho popojet dopředu
Jinak mne napadla myšlenka, že bych vyměnil 1.6 za hybrida, ve výbavě Executive VIP (automat, HeadUp displej, hlídání mrtvého uhlu, bezklic.odemykani a startování, 18" kola apod, ale taky koženkové potahy sedadel...). Aby to manželce před školkou necouvalo :) Dojmy po zkušební jízdě - HeadUp dispej potřebujete, interier i vsechny doplňkové ficury super, na 18" auto vypadá krásně, ale víc to drnca, je znat vysai hmotnost, kozenkove sedacky v lete katastrofa, a nejvíc mě zklamal projev motoru - asi je to o zvyku, rozjížděni na elektro efektní a svizne, ale nad 60 a výš jen řev variátoru a velmi vlažné vpřed :( Vlastně jakékoliv přidání znamenalo vytoceni motoru a pro mě tedy oproti 1.6 rušivé... no, a rozdíl 120tis - v úspoře benzinu se mi to vzhledem k nájezdu nevrátí, kdyby to alespoň jelo lepe než ta má 1.6... takže příště, a když už, tak alespoň ten 2.0 hybrid - který je ale jen HB nebo TS, a to je o 200tis vys :-D Zlatá 1.6 manuál ;-)
Reflexe po třech měsících
Vzhledem ke Covid auto moc nejezdilo, dohromady zatím jen 784km, převážně velmi krátké trasy domov-školka-domov a na nakup. I tak, ve srovnání s Aurisem, se jedna o generační posun správným směrem.
- Podvozek je nádherně komfortní, na 17" letních mi přijde jízda lepší, než 16" zimních. Nerovnosti tlumí perfektně, žádné bouchání, jista a stabilní jízda. Auris byl v tomto ohledu drncavejsi, a hlučnější od kol - výrazně. Také výfuk není oproti Aurisu slyset, i motor je vice odhlučněny.
- Spotřeba na delších trasách klidně k 5l/100, normální plynule jízdy.
- Kufr je díky karoserii sedan hůře přístupný, na nákupní tašky se člověk naučí jiny grif :)
- Poloha za volantem vynikající, díky možnosti vice si přisunout volant.
- Infotaiment s Android Auto funguje, svižný, ale třeba koncern je s nastavováním/ergonomii/logikou dal - vše se da nastavit na centrálním displeji, někde v menu najít, v Toyo je něco na centr.displeji, neco jen digitálním štítu, neco jen na tlačítkach - takové fragmentované.
- Udržování v pruzích, i přes nastavení "maximálního" hlídání a korekce zasahuje jemně.
- adaptivní tempomat funguje, když je před ním auto, krásně dobrzďuje - jen pokaždé se nastaví "defaulně" nejvzdálenější vzdálenost. Jen nechápu situaci a chování při jízdě z kopce, když před sebou nemá auto, tak prostě nedobržduje, zapípá a rozjíždí se nad nastavenou rychlost...
- Zajímavá fičura - dokud se nepřipoutáte, neodbrzdi se el.rucni brzda.
- Chybí výškové polohování sedadla spolujezdce (190cm vysoký člověk šoupe hlavou), automatické zamykání dveří po rozjezdu.
- Auto-hold doopravdy nedrží v situaci čumák dolů a couvám, nechápu proč.
- Uvolňování el.brzdy při rozjezdu není tak plynulé, jako má např. VW - musí se vždy první šlápnout na normální brzda, a stejně pak cítím, že jde trošku "přes třmeny"
Celkově, nic není dokonalé, ale poměr cena/výkon za danou cenu, a jak má auto sloužit - jsem velmi spokojený :)
Přidat názorDiskuse: Toyota Corolla Sedan 1.6 Valvematic MT
- Re: Re: Houpačka 25.02.2021 18:10 Verny_2013
- Re: Houpačka 24.02.2021 17:03 lamal
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 19.02.2021 20:26 carlosdehell
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 19.02.2021 19:35 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 19.02.2021 19:01 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 19.02.2021 16:43 Verny_2013
- Re: Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 19.02.2021 12:29 carlosdehell
- Re: Re: Re: mam tiez 18.02.2021 13:44 carlosdehell
- Re: Re: mam tiez 17.02.2021 22:27 Rasto
- Re: mam tiez 17.02.2021 14:37 carlosdehell
- mam tiez 17.02.2021 12:23 Somperle
- Krasny elegantny sedan 06.02.2021 12:46 polestarek
- Re: Houpačka 04.02.2021 17:50 Rasto
- Re: Houpačka 03.02.2021 07:01 carlosdehell
- Houpačka 02.02.2021 15:31 Ginger Kyriakos
- Re: Re: Re: Ať slouží 28.01.2021 21:00 carlosdehell
- Re: Re: Ať slouží 28.01.2021 20:25 Aspon
- Re: Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 28.01.2021 19:59 idam.i
- Re: Re: jezdil jsem taky se sedanem 28.01.2021 18:20 Verny_2013
- Re: jezdil jsem taky se sedanem 28.01.2021 16:06 Rasto
- jezdil jsem taky se sedanem 28.01.2021 14:55 Verny_2013
- Re: Ať slouží 28.01.2021 14:31 carlosdehell
- Ať slouží 28.01.2021 13:02 Aspon
Další vozy Toyota Corolla
-
Toyota Corolla (2018) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 11.8.2019 228 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: Mikesus
Přidáno: 20.4.2019 23510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2021) Majitel: spacesurfer
Přidáno: 30.8.2021 1710 Majitel 9.56 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2019) Majitel: ToyotaCorolla
Přidáno: 22.4.2019 1610 Majitel 9.55 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2021) Majitel: Kamcik666
Přidáno: 26.4.2021 39 Majitel 7.08 Uživatelé