Recenze

9 Majitel

Toyota Corolla Sedan 1.6 Valvematic MT

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7 Toyota Corolla, foto 8
Toyota Corolla, foto 9 Toyota Corolla, foto 11 Toyota Corolla, foto 12 Toyota Corolla, foto 13 Toyota Corolla, foto 14 Toyota Corolla, foto 15 Toyota Corolla, foto 16 Toyota Corolla, foto 17 Toyota Corolla, foto 18 Toyota Corolla, foto 20 Toyota Corolla, foto 21 Toyota Corolla, foto 22 Toyota Corolla, foto 23 Toyota Corolla, foto 24 Toyota Corolla, foto 28 Toyota Corolla, foto 29 Toyota Corolla, foto 30 Toyota Corolla, foto 31 Toyota Corolla, foto 32 Toyota Corolla, foto 33 Toyota Corolla, foto 34 Toyota Corolla, foto 35 Toyota Corolla, foto 36 Toyota Corolla, foto 37 Toyota Corolla, foto 38 Toyota Corolla, foto 39 Toyota Corolla, foto 40 Toyota Corolla, foto 42 Toyota Corolla, foto 43 Toyota Corolla, foto 44 Toyota Corolla, foto 45 Toyota Corolla, foto 46
 

Technické info

Přezdívka auta Toyotka Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:10500 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.7 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 471 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Všiml jsem si, že recenze nové Corolly jsou tady zatím pouze dvě, velmi kvalitní a detailní, ale tohoto konkrétního modelu (sedan) žádná, což mi přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné informace o dobrém autě, v případě zájmu rád doplním další informace či fotky.

Po změně v rodinné situaci, kdy bohužel tři velké sedačky dáte jen do velmi málo aut, a jinak vynikající a spolehlivá Toyota Auris k nim bohužel nepatří, jsme pořídili MPV.
A shodou okolností, když už jsme vlastně nepotřebovali kombi jako druhé auto, se náhodou naskytla příležitost pořídit za vynikajících podmínek roční předváděcí Toyotu Corollu Sedan.
Navíc se jednalo v podstatě o poslední možnost koupit takto "nové" auto s 1.6 motorem, aktuálně už jde pořídit jen nový, slabší, 1.5l tříválec...

Corolla sedan se od Hatchbacku a Touring Sports (kombi) liší jiným designem přídě, HB má trošku kratší rozvor, TS má stejný, a jsou maličko jinak poskládané výbavy a motory. Do Corolly Sedan nelze mít např. nejvýkonnější 2.0 hybrid, ale zase jako jediný měl 1.6 atmo. Jen TS má automatické udržování výšky, automatické parkování má např. Corolla sedan až v nejvyšší výbavě a packetu VIP.

Toyota Corolla, modelový rok MY19 (vyrobeno 11/2019), 1.6 Valvematic, manuální převodovka, ve výbavě Comfort Tech Style, barva stříbrná – kovová (speciální lak)
Výbava Comfort je takový "střed" - včetně couvací kamery, koženého volantu, bezpečnostních systému apod.
packet TECH rozšiřuje o vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládaná bederní opěrka řidiče, senzor deště, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná, barevný TFT multiinformační displej v přístrojovém štítu 7", parkovací senzory přední + zadní, digitální rychloměr.
Paket STYLE pak ještě přidává 17" kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/45 R17, zatmavená zadní okna (Privacy Glass), přední projektorové Bi LED světlomety, ostřikovače předních světlometů, a full LED zadní světlomety.
Na autě je navíc nainstalované originál tažné zařízení.

Zvažovali jsme ještě i výbavu EXECUTIVE (přidává vyhřívaný volant, bezdrátové nabíjení, vyhřívaná zadní sedadla a interiér z umělé kůže), ale při představě, že se v létě budeme pařit v té umělé kůži - bylo rozhodnuto.
Také jsem uvažoval o Hybridu, ale vzhledem k našemu malému nájezdu, a druhému automatu doma, můžu mít přírodu a životní prostředí rád, ale prostě to cenově nevyjde.

-----------------------------------------

Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světlomety - svítí perfektně, a navíc možnost ruční regulace

Asistent dálkových světel - funguje, ale některé situace nedává - např blížící se kamion na horizontu - všichni na Vás blikají za neohleduplnost,
Asistent nouzové brzdění - nyní umí rozeznávat i chodce a motorky, nehisterčí
Asistent čtení dopravních značek - nyní umí víc značek
Asistent hlídání jízdních pruhů + korekce pro udržení - funguje až od 50km/h, zasahuje velmi jemně
Adaptivní tempomat - díky manuálu není úplně tak plnohodnotný, jako v automatu, ale funguje - lze při zapnutém tempomatu řadit, a pořád je zapnutý (např. dojíždění do vesnice za autem)

Entertainment - konečně AndroidAUTO!!! Jen bylo třeba udělat nějaký "retrospektivní upgrade" - zdarma v servise, 30min. Jinak je hezky umístěný vysoko, svižný, s tlačítky po krajích. Koncern je v možnostech nastavení dál, ale oproti předchozí generaci je to velký posun. Akorát wifi je na nic, resp. na nic jiného krom aktualizace SW se nepoužívá.

Digitální rychloměr - krásně animovaný, ale díky absenci jakékoli individualizace je to takové - oničem. Na můj vkus jsou některé informace/údaje utopené (např. držení v pruzích), číslo rychlosti bvy mohlo být větší, při digitální verzi by mohly být prostě údaje větší - takto je 3/4 obrazu černého

Motor - platí to samé, co u Aurisu
1.6 atmosféra - nic víc :) jednoduchý motor, co vydrží navěky, a nemá se na něm v podstatě co pokazit. Má typický atmosférický charakter, do 2500otáček moc nejede - na normální jízdu bohatě stačí, a ano, není tam kroutící moment jako u turba, nad 2500tis krásně lineálně táhne až k 6500tis, kdy okolo 5000tis je mírný "kopanec" díky variabilnímu časování. Auto je lehké (1290kg), když se ale naloží kufr, dodá manželka a děti, jde to poznat. Dynamika vyhovující, nad 100 už není tak dobrá. Pokud chcete akcelerovat na dálnici, tak za 3 - do 140km/h. 6 je vyložene na dálnici a rovina, 5 je taková nijaká tupá, 4 trochu něco, 3 konečně jede.

Interiér
Praktický, prostorný, vypadá hodnotně, použití kvalitnějších materiálů, látky a měkčených plastů, zatím nic nevrže.
Sedadla jsou pohodlná, sedí se hodně nízko, drží i v oblasti ramen. Před spolujezdcem trošku vadí vypouklá palubní deska - dítě vepředu si na ni odkládá nohy :)

----------------------------------

Auto máme zatím velmi krátce. Postupem času budu doplňovat další informace a postřehy, případně se ptejte v diskuzi.

Silné stránky

+ atmosférický motor, bez turba, DPF, ERG, dvouhmotnostního setrvačníku, start/stopu apod
+ dobrá míra odhlučnění
+ komfortní podvozek, přesné řízení
+ možnost mechanického nastavení výšky LED světlometů
+ pohodlné sedačky, nízký posez, prostor na zadních sedadlech
+ dostatečně výsuvný volant
+ svižný entertainment, velká dotyková obrazovka včetně tlačítek po stranách
+ AndroidAuto
+ zadní výdechy klimatizace
+ tažné zařízení originální
+ možnost vidět polohu v aplikaci v telefonu a historii jízd
+ autohold (díky el.parkovací brzdě)

Slabé stránky

- nepolohovatelná loketní opěrka
- nelze dokoupit některé samostatné prvky výbavy, jako např vyhřívaný volant by byl příjemný (Executive), Blind Spot (VIP)
- chybějící automatické zamykání dveří po rozjezdu
- nelze stahovat okna na dálku klíčem (prý se dá v servise nakódovat - zkusím)
- auto má sice wifi, ale ... chtělo by dopracovat např. bezdrátové připojeni AndroidAuto
- LED světla by mohla být natáčecí, nebo za příplatek třeba Matrix
- digitální rychloměr nejde nijak uživatelsky upravit
- funkce "autohold" nelze zapnout napořád (pokaždé se musí znova zapínat)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, auto je ve standartní 3leté tovární záruce. V každém případě se mi líbí, jak má Toyota transparentně vypsané ceny na webu, per každý servis, per servisní úkon či prohlídku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno v TTP Car Praha jako roční předváděcí vůz - doba Covidová velmi zrychlila a zefektivnila procesy, jeden den prohlídka a projížďka, druhá den na mailu faktura, převedeny peníze, dohodnuté předání - podpis papírů na kapotě, a hurá domů :) Prodejce ochotný, vstřícný - rád se vrátím.

 

Novinky v recenzi

11.8.2021 07:36

Letní zamyšlení

Uživatelská zjištění (a s přímým porovnáním s VW to maji vyřešené)
- adaptivní tempomat při jízdě z kopce neudrží nastavenou rychlost, prostě zapípá a nechá auto rozjíždět - v měřenem úseku ne úplně skvělá věc
- adaptivní tempomat zapnutý, zleva přejede pomalejší auto z připojovacího pruhu, auto zapípá a tempomat se vypne... takže brzdění je na Vas...
- autohold pri couvání do kopce nedrží auto a nechá ho popojet dopředu

Jinak mne napadla myšlenka, že bych vyměnil 1.6 za hybrida, ve výbavě Executive VIP (automat, HeadUp displej, hlídání mrtvého uhlu, bezklic.odemykani a startování, 18" kola apod, ale taky koženkové potahy sedadel...). Aby to manželce před školkou necouvalo :) Dojmy po zkušební jízdě - HeadUp dispej potřebujete, interier i vsechny doplňkové ficury super, na 18" auto vypadá krásně, ale víc to drnca, je znat vysai hmotnost, kozenkove sedacky v lete katastrofa, a nejvíc mě zklamal projev motoru - asi je to o zvyku, rozjížděni na elektro efektní a svizne, ale nad 60 a výš jen řev variátoru a velmi vlažné vpřed :( Vlastně jakékoliv přidání znamenalo vytoceni motoru a pro mě tedy oproti 1.6 rušivé... no, a rozdíl 120tis - v úspoře benzinu se mi to vzhledem k nájezdu nevrátí, kdyby to alespoň jelo lepe než ta má 1.6... takže příště, a když už, tak alespoň ten 2.0 hybrid - který je ale jen HB nebo TS, a to je o 200tis vys :-D Zlatá 1.6 manuál ;-)

29.4.2021 10:59

Reflexe po třech měsících

Vzhledem ke Covid auto moc nejezdilo, dohromady zatím jen 784km, převážně velmi krátké trasy domov-školka-domov a na nakup. I tak, ve srovnání s Aurisem, se jedna o generační posun správným směrem.
- Podvozek je nádherně komfortní, na 17" letních mi přijde jízda lepší, než 16" zimních. Nerovnosti tlumí perfektně, žádné bouchání, jista a stabilní jízda. Auris byl v tomto ohledu drncavejsi, a hlučnější od kol - výrazně. Také výfuk není oproti Aurisu slyset, i motor je vice odhlučněny.
- Spotřeba na delších trasách klidně k 5l/100, normální plynule jízdy.
- Kufr je díky karoserii sedan hůře přístupný, na nákupní tašky se člověk naučí jiny grif :)
- Poloha za volantem vynikající, díky možnosti vice si přisunout volant.
- Infotaiment s Android Auto funguje, svižný, ale třeba koncern je s nastavováním/ergonomii/logikou dal - vše se da nastavit na centrálním displeji, někde v menu najít, v Toyo je něco na centr.displeji, neco jen digitálním štítu, neco jen na tlačítkach - takové fragmentované.
- Udržování v pruzích, i přes nastavení "maximálního" hlídání a korekce zasahuje jemně.
- adaptivní tempomat funguje, když je před ním auto, krásně dobrzďuje - jen pokaždé se nastaví "defaulně" nejvzdálenější vzdálenost. Jen nechápu situaci a chování při jízdě z kopce, když před sebou nemá auto, tak prostě nedobržduje, zapípá a rozjíždí se nad nastavenou rychlost...
- Zajímavá fičura - dokud se nepřipoutáte, neodbrzdi se el.rucni brzda.
- Chybí výškové polohování sedadla spolujezdce (190cm vysoký člověk šoupe hlavou), automatické zamykání dveří po rozjezdu.
- Auto-hold doopravdy nedrží v situaci čumák dolů a couvám, nechápu proč.
- Uvolňování el.brzdy při rozjezdu není tak plynulé, jako má např. VW - musí se vždy první šlápnout na normální brzda, a stejně pak cítím, že jde trošku "přes třmeny"
Celkově, nic není dokonalé, ale poměr cena/výkon za danou cenu, a jak má auto sloužit - jsem velmi spokojený :)


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Soudě podle předchozí zkušenosti s Toyotou, nemám pochyb, že i zde to bude stejné

praktičnost
9

Pouze omezení karoserie typu sedan - přístup do kufru a zavírání, a pár malých přihrádek kolem řidiče by se také šiklo, včetně stropní přihrádky na brýle

prostornost
10

Hlavně místo na nohy vzadu, na hlavu dostačující - ideální vůz této kategorie pro naše použití

jízdní vlastnosti
9

Podvozek nebouchá, neodskakuje, nenaklání se příliš. Řízení přesné, rejd příjemný, ale nulová zpětná vazba.

jízdní komfort
10

Velmi komforní podvozek, a to srovnávám i s prémiovými značkami či "modlovými" modely Škody či VW.

provozní náklady
9

Soudím podle předchozí zkušenosti, Toyota má transparentně vyvěšení ceny jednotlivých servisních úkonů a prohlídek na internetu. Pouze už autoservisy nechtějí akceptovat vlastní olej (alespoň v Praze).

náhradní díly
9

zatím nedokážu říct, co jsme se díval, nic dramatického oproti jiným

výkon motoru
9

na příměstskou jízdu a styl cestování naprosto dostatečný, na to, že je to dobrá poctivá atmosféra

spotřeba
8

soudím dle předchozího auta se stejným motorem

hlučnost motoru
10

Oproti Aurisu je v nižších otáčkách utlumenější, asi lepší odhlučnění, ve vyšších je to pak krásná jadrná, až trošku do syrova, atmosférická symfonie

kvalita sedadel
9

mohly by být v dolní části užší

brzdy
10

naprosto dostatečné, včetně el. parkovací brzdy

zavazadlový prostor
9

velikost vyhovuje, pouze limitace dané sedanem - ale s tím počítám






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…