Toyota Corolla (2019)
22.4.2019Výber auta je dnes veľmi zložitá vec. Kedysi každá automobilka vyrábala 3 až 4 modelové rady plus občas nejakú špecialitku. Dnes? Skúsili ste niekedy…
Toyota Corolla (ToyotaCorolla)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Nastavení auta 03.05.2019 07:50 Mikesus
- dnešní doba motorová 03.05.2019 10:28 Verny_2013
- Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru 04.05.2019 10:59 marova
- Spotreba u 2.0? 07.05.2019 20:46 marova
- Super auto 07.05.2019 22:37 wakeskater
- dotaz 21.05.2019 22:30 palik42
-
Verny_2013 03.05.2019 10:28
dnešní doba motorová
Je doba kompromisů pod vynuceným diktátem emisních norem. Na jednu stranu je to dobře, občas jedu za trabantem, či Š105 a pokud nezapnu včas vnitřní cirkulaci, tak je to opravdu chuťovka. Na druhou stranu to nás evropany okrádá o pořádné víceválcové a objemově plnotučné motory. Je to prostě doba motorových kompromisů. Pro mě je třeba přijatelnější jízdním projevem výkonný čtyřválcový turbomotor s mauálem, než podobně výkonný hybrid s CVT. Ale chápu když někdo jezdí hodně po městě a dálky jen občas je hybrid s CVT dobrá volba.-
speedfred 03.05.2019 10:56
« Re: dnešní doba motorová
Ja si naopak myslím že sme vymákli celkom slušnú motoristickú dobu. Kto chce byť eko má tu hybridy či EV,potom vcelku výkoné a úsporné benzíny/dízly a pre tých čo sa chcú “besnieť” je tiež široká ponuka hodne výkoných áut.
Áno V8,V6 miznú ale stále ešte sú.
-
-
marova 04.05.2019 10:59
Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru
Ja aktualne riesim ci ist do Rav4 Selection alebo Corollu Executive a samozrejme ci 1.8 alebo 2.0. Zijem v Prahe viac ako 12 rokov, takze som dobehol do Toyoty v Modranoch...
Padla volba na Corollu Executive... a otazka aky motor...
V cenniku Toyoty v CZ je elektricky ovladane viko kufru len pre variantu 2.0 ale s VIP packetom s doplatkom za 50 tisic pricom uz ma funkciu otvarania nohou, to nepotrebujem.
V cenniku Toyoty SK je elektricke otvaranie vika kufru v standarde pre vsetky urovne vybavy, prostrednictvom ovladania nalavo od volantu alebo klucom, pripadne tlacitkom na kufri pri zatvarani.
Toyota nejakym sposobom vyhodnotila ze CZ zakaznikov oholime kde sa da. Ubohy pristup...!!!
Riesim skor uzitnu hodnotu ako vykon, takze by som bral kludne 1.8 ale za posledne 3 roky s Passatom 4x4 140kw DSG som si zvykol na par vychytavok a elektricke otvaranie kufru, je jednou z nich.
Kedze v CZ moznost elektrickeho otvarania nie je pre 1.8 ale len 2.0 s VIP zmieril som sa s tym ze proste budem mat kufor manualne otvarany... a potom som zacal surfovat a pozerat nejaky Youtube... na moje prekvapenie som zistil ze vacsina videi s 1.8 executive ma kufor elektricky otvaratelny...
Tak som si klikol na SK cennik a HMMMM... je to standard pre vsetky vybavy... Active az Executive... takze asi kupim corollu na SK.
V tvojom prispevsku si nepisal, mozes potvrdit ze mas elektricky otvaratelny kufor? V CZ to u Selection vybavy samozrejme nie je mozne, kedze VIP packet je len pre Executive.
Vdaka za info-
ToyotaCorolla 04.05.2019 16:02
« Re: Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru
To elektrické otváranie kufra je ale akýsi omyl. Tvrdenie, že "V cenniku Toyoty SK je elektricke otvaranie vika kufru v standarde pre vsetky urovne vybavy" bohužiaľ nie je pravdivé. V SK cenníku sa síce píše, že "Otváranie veka batožinového priestorom stlačením tlačidla" je vo všetkých výbavách - a takúto položku v CZ cenníku akosi nevidno, ale tam nie je napísané, že by to bolo elektricky. Neviem čo sa tým myslí, že veko sa otvára tlačidlom, lebo v interiéry nie je žiadne tlačidlo pre otváranie veka kufru. Aj v Selection výbave sa kufor ovláda ručne. Aj v Executive. Až s VIP paketom tam je elektrické ovládanie a aj kľúč od auta má tretie tlačidlo pre ovládanie na diaľku. Možno je vtedy v aute na to tlačidlo, verzia Selection má vľavo od volantu jednu pozíciu tlačidla voľnú.
Ja som mal tiež na začiatku tendenciu porovnávať cenníky SK a CZ, aby som sa v tom vyznal. Položky sú naschvál inak usporiadané, inak pomenované (nie iba jednoduchý preklad), ale je to márna námaha: takmer všetko je rovnaké, pretože stredoeurópski dealeri patria pod jednu organizačnú zložku (šéfujú poliaci).
Jediný rozdiel medzi cenníkmi je v tom, že v CZ verzii je pri výbere farby verzie Selection napísané, že "bez příplatku", a v SK verzii je tam štandardná cena ako za metalízu. Keď som sa na to pýtal, bolo mi povedané, že na SK platí SK verzia a hotovo. CZ verzia možno má farbu v Selection zadarmo, lebo v cene Selection to už je. Prepočet cien CZ/SK však tiež nevedie k ničomu zmysluplnému.
-
marova 04.05.2019 18:11
« Re: Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru
Staci sa pozriet na mobile.de kde mas moznost 1.8 Business a ma to aj elektro otvaranie kufru. Ale dakujem za odpoved, maju to trapne, a profesionalita je na velmi nizkej urovni.
V aktualnom cenniku CZ uz tato polozka je... len u paketu VIP...
Predajca mi pride ako “vyplnovac” tabuliek a nic ine... je to slabe.
Problem u VIP paketu mam s nutnostou 18” kolies, chcem 17”... a co povie predajca. No to sa neda...
V inych krajinach, Nemecko, Svajciarsko mas moznost online konfiguracie auta... VYCHODNEMU bloku, to “zjednodusime” a dame pevny vyber. Pride mi to pristup ako za socializmu. Akoby to nevedeli vyrobit...
Co nepochopim, ziadne skladovky... tak naco si mam konfigurovat auto... aby som si vybral farbu a dokupil koberceky a nejake “okrasne” listy? To je konfiguracia spred 30 rokov ked sme kupovali Skodu Favorit...
Navigacia za 20.000 ... normalny clovek si to nekupi. Neni tam ziadna vazby
a na logiku jazdy vs trasa aby si to auto pamatalo a ked zadam tu istu trasu nabuduce, tak zlepsi spotrebu. Kvalita navigacie 10-15 rokov spat.
Uz tu niekto pisal ze Apple Carplay bude, jesen... Predajcovia nemaju paru ci to bude dostupne aj pre aktualne predavane auta alebo len tie ktore sa vyrobia po tomto termine.... znovu nulova znalost a infomrovanost...
A kupovat corollu 2.0 v plnej vybave za 915.000??? ... bez zlavy ani nahodou...nezmysel
Ano kupujem to na firmu, takze dostanes v CZ akoze standardnu Fleet zlavu 10% z list price, lebo Toyota ma fleet v CZ trapne maly, valcuje to koncern Skoda, VW... a lokalny dealer ti tam hodi este 2-4%... dostanes sa na 800 s dph... aj to je vela. Auris vypredaj mas za 550 s dph executive... rozdiel v cene 50% je dost.
-
Reco 07.05.2019 09:50
« Re: Re: Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru
Na uroven vybav a konfiguraciu sa mozes stazovat importerovi, predajca s tym nic neurobi a takto to sklada import. Vyroba ma tiez urcite nejake podmienky co s cim, ale vyslednu podobu ma na svedomi importer. Dalej cenova politika toyoty je nedavat velke zlavy. Ked som si dal nacenit 2 roky dozadu auris, tak som dostal zlavu 300€ (sukromna osoba). Inde som dostal v absolutnych cislach zlavu 3500€ - nad ramec cennikovych "zliav".-
marova 07.05.2019 20:34
« Re: Re: Re: Rozdiel CZ a SK vybavy - elektricky otvaratelne viko kufru
Musim povedat, ze mas pravdu... vyhoda je brat auto na firmu, fleet zlava 10% + 3% zlava, a k tomu bez 20% DPH a ked kupujes osvedcenu techniku ako je Hybrid s CVT tak vo finale je kupa rozumnejsia ako nejaka zlava napr 24-28% u Mercedesu :-) ...
Na co som narazil bol cenovy rozdiel u Prius Plug-in hybridu CZ cennik vs lahko jazdeny v Nemecku kde je cena 8000-9000€. Ako varianta auto do mesta ideal, ked je kde nabijat. Problem je ale cca 350 litrovy kufor. Inak fajn volba na denne dochadzanie do prace.
Aj toyota musi prist s vacsou podporou plugi-in v nasledujucich rokoch, tak aby nebola ochudobnena uzitna hodnota/priestor.
Kde velmi zaspali je infotainment a vazba navigacie na vyber jazdneho rezimu, napr v pripade ACC, myslim ze u Hyundai Ioniq som v nejakej recenzii takuto funkciu zaznamenal. Asi Rasto Chvala...
-
-
-
-
-
marova 07.05.2019 20:46
Spotreba u 2.0?
Uz mas nejake info o spotrebe u 2.0?
Ja mam k dispozicii na 2-3 mesiace Auris TS 1.8 hybrid a 700km cesta Praha - vychod SK pri dodrzovani predpisov bola 5.2, dost som vyuzival tempomat... a cakal som tak 6.0.
Neviem aky je rozdiel u novej generacie hybridu Corolla vs starsia generacia Auris.
Nacenenu mam 2.0 Executive so Skyview a 1.8 Executive a vaham... pri testovacej jazde po meste je aj 1.8 celkom ziva ale na dialnici uz rozdiel oproti 2.0 bude poznat.-
Mikesus 07.05.2019 21:29
« Re: Spotreba u 2.0?
S corollou mám teď momentálně nějakých 1700 km. Spotřeba se mi zatím drží kolem 4,9, cca 80% Praha, viz zde: [odkaz]
Je to o nějakých 0,5-0,8 víc než jsem měl s Aurisem hybrid, ale uvidím, až se zajede víc.
Pokud máš naprostou většinu jízd ve městě, určitě 1,8 bude mít o něco lepší spotřebu, zároveň i mimo obec, pokud nebudeš mít požadavek na dynamiku. Na druhou stranu ta dynamika na dálnici je nesrovnatelná. Ve městě do cca 60km/h jsou dynamicky podle mého totožné.
U mne padla volba na 2.0 právě z důvodu skyview. Pokud budeš nakonec brát 2.0, popřemýšlej o tom VIP paketu, ty matrix světla podle mého za to stojí.-
marova 08.05.2019 23:21
« Re: Re: Spotreba u 2.0?
Diky, 4.9 je fajn. Vacsinou bude Praha, 60-80% a sem tam vychod SK, aj ked pribudaju postupne dialnice, tak priemerka na taku dlhu trasu je max 110kmh a to uz musim prasit docela.
U Auris, ktory mam pozicany na par mesiacov mam 5,2 (asi 1000km z toho 700Km dlha trasa a dialnice) ale jazdim len 3ti tyzden hybrida. Pokial mozem, vyuzivam tempomat, pride mi ze moja noha je mozno tazsia a nezvyknuta. V meste standardne aktivovany eko rezim, v Prahe som dal 4,5-4,7 ale to asi na 200-300km ... treba vediet s hybridom jazdit. Vyslovene si uzivam pohodovu jazdu a rekuperaciu :-) ... Jazdit Radlicku je obcas na nervy, a s hybridom to bude urcite lepsia pohoda.
Neviem ci je efektivnejsie v meste pomale rozbiehanie na 50kmh a max vyuzit EV mod alebo rychlejsie a potom udrzovat rychlost.
Tvoj Test som samozrejme cital a je super detailny, len som chcel info z dalsieho zdroja. U VIP paketu som nechcel 18” kola kvoli lepsiemu pohodliu, a u 2.0 tam proste musia dat 18” ... zvlada to podvozok v Prahe dobre aj na 18?
U rav4 ma zaujala Selection, vsetky showroomy ju maju povinne v cerno bielej aby to lakalo :-) a k tomu skyview... a tu mi pride rozumne priplatit si za 4x4 kedze na spotrebe sa to neodraza, dokonca naopak, u 4x4 mierne nizsia priemerna spotreba.
Ak porovnam cenu Corolla 2.0 Executive s JBL, Skyview a VIP tak uz sa to blizi k Rav4 ... rozdiel ceny uz nie je velky.
Za posledne 3 roky som jazdil Passat 140kw 4x4 DSG (priemerka 6.2 mesto a 6.8 dialnica) a 3 mesiace Kodiak 140kw 4x4 DSG (priemerka s lahkou nohou 7.3 ale to som setril, inak 7.9) a Kodiak bol tragicky na zaciatku, zbytocne velka krabica a nie som fanda SUV... divne, ze u Rav4 mi to uz nevadi, vyzera mensia a kompaktnejsia. Audio mal Kodiak hodne slabe v standarde, Rav4 uplne iny level a aj bez JBL... a Kodiak mensi kufor kvoli 7 miestnej uprave. Passat proste lepsi ako Kodiak.-
Mikesus 09.05.2019 16:32
« Re: Re: Re: Spotreba u 2.0?
Na super spotřebu u hybrida si člověk musí trochu na auto zvyknout, pak to jde docela snadno. Já si taky ještě teď zvykám na Corollu s tím, že ještě občas zbytečně přidávám moc plynu. Ta jizda s hybridem je opravdu pohodová, hlavně v tom městě. Radlické se osobně tedy vyhíbám, raději jezdím dolů hned vedle po Klikaté, je to tam méně zacpané a rychlejší.
Zatím z Aurisu mám vypozorováno ( a hlavně moc nechci zdržovat ), že je lepší se rozjet tak na 3/4 výkonu a pak udržovat.
Corolla s 18" kolama je o chloupek lepší než Auris na 17". Ale 17" na Corolle jsem poznal okamžitě, že to bylo měkčí.
Cenovy rozdíl s RAV4 opravdu není tak velký, ale mne osobně to srovnání Corolla a RAV4 přišlo stejné jako u tebe passat a Kodiaq. Ale je to dané také tím, že fanda SUV nejsem vůbec.
-
-
-
ToyotaCorolla 08.06.2019 21:30
« Re: Spotreba u 2.0?
Mne to zatial vychadza na 5.3 l/100km. Zhruba sa to zhoduje s WLTP. Prekvapive pre mna je, ze kratke jazdy po meste nie su z hladiska spotreby idealne. Motor totiz na zaciatku investuje benzin do zahriatia, takze kratsie trasy znamenaju castejsie zahrievanie. Lepsie su preto dlhsie jazdy po meste. Alebo inak povedane, dlhsia jazda po dialnici je to iste ako kratsie jazdy po meste. Na dialnici som mal 5.1 pri pohodovke do 110 km/h, lebo sa netrebalo ponahlat.
-
-
wakeskater 07.05.2019 22:37
Super auto
Veľmi pekná Corolla.
Želám Ti veľa spokojných hybridných kilometrov.
Pár mesiacov dozadu som aj ja rozmýšlal presne nad takouto 2.0 Corollou Hybrid, ale nakoniec som zobral čisto nový skladový IS300h :-) -
palik42 21.05.2019 22:30
dotaz
zdravim kolko km dokaze 2.0 hybrid prejst cisto v EV mode? Ake je to auto z hladiska komfortu a ake by bolo na dlhsie trasy napr cesta do chorvatska a podobne? vdaka-
ToyotaCorolla 08.06.2019 21:24
« Re: dotaz
EV mod nie je nic podstatne. Da sa zapnut len do 50 km/h a pri dost nabitej baterke. A vypina sa tusim nad 58 km/h. V podstate ho ani netreba vypinat, lebo motor sa vypne aj bez EV modu aj pri 110 km/h. No a kolko prejde? To sa tiez neda povedat. Minule som presiel na elektriku asi 6 km, lebo to bolo prevazne s kopca, potom pol minuty isiel motor a znova 3 km zjazd. No a hore to je samozrejme horsie. Minule som presiel 0,8 km hore len na elektriku, lebo bola nabita baterka takmer uplne. Takze je to rozne a nie je to najpodstatnejsi parameter. Najpodstatnejsie je to uzasne ticho pri kludnej jazde.
-
Jinak přeji spousty šťastných kilometrů a ten asistent v jízdním pruhu je na dálnici parádní. Mimo ni už je to trochu horší, hlavně kvůli zoufalému vodorovnému značení.