Recenze

9 Majitel

Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Selection

9.29 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Auris, foto 1 Toyota Auris, foto 2 Toyota Auris, foto 3 Toyota Auris, foto 4 Toyota Auris, foto 5 Toyota Auris, foto 6 Toyota Auris, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta toyota Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:48000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3

Popis vozu

Všiml jsem si, že recenzí tohoto konkrétního auta zde moc není, tak bych to zkusil napravit, jelikož mi to přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné informace o dobrém autě, v případě zájmu rád doplním další informace či fotky.

---------------------------------------------------------

Auto kupováno v únoru 2018 jako nové. Potřeboval jsem auto na denní dojíždění do práce, 50km celkem. Chtěl jsem spolehlivý vůz, rozumně velký. Ve výběru bylo nechat si stávající šestiletý Superb 2.0TDI kombi (obával jsem se vysokých nákladů, preci jen je to starší diesel, žádný spolehlivý kamarad mechanik okolo), nebo nové auto, nebo roční vůz. Cena max. 500.000Kč. Výběr značky - ne cokoli na F a francouzských vozů, VW je zbytečně drahý, zbyl Opel Astra, Hyundai i30 a Toyota Auris.
Roční vůz pak Octavia (předražená a tuctová) nebo Avensis (hodně fousatý model). Pak jednoduše součtem kompletních nákladů za 4 roky (pořízení, servis, spotřební materiál, servis, spotřeba, odkup...), vybrána byla Toyota Auris.

Důvody:
- atmosférický motor, manuál, nic okolo, co by se mohlo pokazit
- má nejlepší poměr cena/výkonu u nového auta (zkuste si něco podobného vyklikat v Octavii)
- prostor a výbava

-------------------------------------------------------

Jedná se o model Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, ve výbavě Selection, v barvě "šedá - cementová". Auto je sice poslední rok ve výrobě (2018), už je představený nástupce, ale zase je alespoň odladěné, vychytané a za skvělou cenu.

Výbava Selection obsahuje v podstatě vše, kromě bezklíčového přístupu a startování, panoramatického okna a navigace. Navíc jsou exteriérové černé doplňky, lišty, zrcátka, střecha, a jiné sedačky s alcantarou. Z výbavy - LED světla, LED denní svícení, LED zadní světla, aut. klimatizace, el. sklápěcí zrcátka, asistenti, aut. parkování, tempomat, senzor deště a šera, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kamera, zatmívací zrcátko, zatmavená okna, vyhřívané sedačky, dvojité dno kufru, 7" rádio, handsfree...

Bi-LED přední světlomety - 2 segmenty, krajní svítí perfektně do široka, vnitřní dělají "hlavní kužel" a dálkové

Asistenti
- dálkových světel (funguje, ale některé situace nedává - např blížící se kamion na horizontu - všichni na Vás blikají za neohleduplnost),
- nouzové brzdění (pípá bzrděte, zatím reálně nezasáhnutou do řízení),
- čtení dopravních značek (bez kontextu navigace - nepozná značku obce - v podstatě na nic),
- hlídání jízdních pruhů (při přejetí bez blinkru zapípá, nezasahuje do řízení, občas nedává "speciality" typu svedení do protisměru na dálnici)

Automatické parkování - podélně, funguje na jedničku, limity jsou pouze ve Vaší hlavě

Entertainment - 7" rádio, rychlost střední, grafika už nic moc moderního, nastavení málo, CD pouze na jedno CD, zvláštně uspořádané informace na displayi mezi budíky, ale jinak OK - na navigaci mam telefon a Waze.

------------------------------------------------------

Motor
1.6 atmosféra - nic víc :) Chtěl jsem jednoduchý motor, co vydrží navěky, a nemá se na něm v podstatě co pokazit. Má typický atmosférický charakter, do 2500otáček moc nejede - na normální jízdu bohatě stačí, a ano, není tam kroutící moment jako u turba, nad 2500tis krásně lineálně táhne až k 6500tis, kdy okolo 5000tis je mírný "kopanec" díky variabilnímu časování. Auto je lehké (1290kg), když se ale naloží kufr, dodá manželka a děti, jde to poznat. Na dálnici, při 140km/h tempomat neudrží na DI Praha-Brno dva nejstrmější kopce. Dynamika vyhovující, nad 100 už není tak dobrá. Pokud chcete akcelerovat na dálnici, tak za 3 - do 140km/h. 6 je vyložene na dálnici a rovina, 5 je taková nijaká tupá, 4 trochu něco, 3 konečně jede.

Interiér
Praktický, vypadá hodnotně, použití kvalitnějších materiálů, látky, umělé kůže a měkčených plastů, zatím nic nevrže. Před spolujezdcem trošku vadí "vlnka" u levé nohy, málo místa vzadu, sedáky vzadu jsou takové "placaté". Vzhledem k tomu, ze vzadu jezdi jen dve deti v isofix sedačkach, a jeste hodně let budou, tak mi to až tak nevadí.

Co mi chybí, při zvyku na koncern VW, ale dá se bez toho žít :)
- AndroidAuto
- aut. zamykání po rozjezdu
- samozatmívací zpětná zrcátka
- detekce mrtvého úhlu
- 8 reproduktorů
- elektrický kufr
- el. sedadla
- coming home/leaving home
- nemožnost "přesné" konfigurace auta
- chybí středová díra v zadních sedadlech
- bezklíčové zamykání/startování

----------------------------------------------------------

Celkově velká spokojenost, svůj účel plní, některé věci chybí, ale za ty peníze je to skvělá racionální a praktická volba.

Silné stránky

+ bezkonkurenční poměr cena/výkon
+ LED světla
+ velký kufr
+ komfortní sedadla
+ atmosférický motor, bez turba, DPF, ERG, dvouhmotnostního setrvačníku, start/stopu...
+ komfortní podvozek
+ jen 15tis interval výměny oleje
+ levné servisní prohlídky - ceník na webu

Slabé stránky

- málo místa na zadních sedadlech
- nemožnost nastavit zamykání dveří po rozjezdu (musí se řešit ext. alarmem)
- možnost málo vytáhnout volant k tělu
- bez navigačního modulu nefunguje hlasové ovládání
- malá možnost nastavování auta v palubním počítači
- asistenti jsou občas "na baterky"
- chybí detekce mrtvého úhlu (jiné modely maji)
- neumí zobrazit složky na USB
- jen 6 repro, vzadu 2 chybí
- když jsou vzdau dvě ISOFIX sedačky, mezi ně se vejde max. malé dítě, ne dospělý
- nejsou zadní výdechy klimatizace
- klakson je hlasitý jak z dětského autíčka
- bohužel jsou na každém kole aktivní senzory tlaku - vydrží max. 4 roky a pak nový stojí 1500Kč jeden...
- velurové koberečky nemají zespodu pogumování
- špinící se couvací kamera

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím pouze první servis, u prodejce, spokojenost

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno u Toyota Louwman, velmi seriózní přístup. Do ceny jsme "schovali" 5let záruku/150tis km včetně rozšířené mobility a asistenční službě, sadu zimních 16" kol a pneumatik, koberečky a gumovou vanu do kufru. Auto skladem někde v zahraničí, dodávka za 14dní. Díky leasingu (cena 50%/50%, 36 měsíců) je na 3 roky povinné, havarijní a GAPP zdarma. Navíc zprostředkovali odkup na nejvyšší cenu mého starého auta.

 

Novinky v recenzi

10.8.2020 10:40

47500km

- na posledním servise v 43tis km byly zjištěny ojeté zadní destičky a kotouče, s možností výměny v tomto autorizovaném servise za 8000Kč - prý na Aurisech to takhle brzy odchází...
- výměna provedena v neautorizovaném servise za 1/4 ceny, vybrány kotouče TRW DF4830 a destičky MEYLE 025 246 6415/W
- jinak auto poctivě slouží, nově v roli druhého auta do rodiny

4.1.2020 21:58

41500km

Za 2000km mne čeká již třetí servis. Pár dosavadních poznatků:
- dynamicky v jednom člověku na české poměry více než dostatečné (když se to tak krásně dá točit do 6500ot), pokud se naloží rodina s plným kufrem, na velké ani malé divočení to není, ale tak stačí :-)
- provozně naprosto bez problémů, servis dle předepsaných intervalů a rozsahu, vždy vyměneny i všechny filtry
- po necelých dvou letech začínají odcházet některé žárovky (pravé brzdové, couvací, vnitřní osvětlení) - trošku nešťastné, že auto nic nehlásí - v koncernu VW to uměly auta 20let zpět...
- chybějící automatické zamykání - vždy po rozjezdu zamknu, ale proč to někdo ze soudruhů z Japonska nechal po faceliftu z auta oddělat, nechápu :)
- po výměně oleje za 5W30 stoupla spotřeba zhruba o 2dl/100Km, v létě okolo 7l, zima okolo 7.5l
- Bi-LED světla jsou skvělá, krásně svítí, hlavně do šířky, automatické přepínání dálkových světel funguje, občas na můj vkus celkem dlouho svítí (např. na dálnici) a oslňuje kamioňáky (protože světla nahoře na kabině nebere jako hlavní a pustí si dálková)
- couvací kamera je skvělá věc
- auto v zimně relativně rychle topí (po kilometru začíná)
- a chybějící čidlo v nádržce na ostřikovače, člověk hol pravidelně dolévá :)

2.1.2019 15:31

19500km

Kdepak asi soudruzi z Japonska udelali chybu, kdyz nedali upozornění na nizkou hladinu vody v ostrikovacich? Na dalnici, snezeni, nasolene, celkem nepříjemný zazitek... :)

8.11.2018 22:13

Pískání u pravého předního kola

Při konstantní rychlosti okolo 50km/h, nebo občas i v dálničních, je slyšet pískání od pravého předního kola. Když ťuknu po brzdě, přestane - připadá mi jako brzdová destička "šmirglující" kotouč. Při prvním servise se na to podívali - dle vyjádření vymění brzdové destičky, špatně odvádí prach, mají teď nějaké nové inovovaní s drážkou... bude řešeno záruční opravou

8.11.2018 21:46

Olej

Z výroby je 0W20, což je dle mnoha názorů vodička, při první výměně jsem dal volitelný 5w30 (i na zimu). Pozorováno mírné zvýšení spotřeby (0.2dcl/100Km)


Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Selection

Další vozy Toyota Auris



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

doufám dle referencí a obecného názoru, že Toyota je na špičce kvality, auto je zatím nové

praktičnost
8

"odkojený" na VW a Škoda některé věci nejsou úplně domyšlené/řešené - např. světýlko nad sluneční opěrkou se musí zapnout přes on/off...

prostornost
7

Kufr velký, místa na nohy pro zadní cestující nic moc, trošku stísněný pocit vepředu díky kolmé palubní desce, nemožnost vytáhnout více volant k tělu

jízdní vlastnosti
9

relativně necitlivý volant, bez zpětné vazby, ale přesný, multilink vzadu

jízdní komfort
9

nehoupe se, ani není prkno, komfortnější než Octavia na stejných kolech

provozní náklady
9

pravidelný servis pár tisíc Kč, obě sady pneumatik v rámci pořízení auta, 5 let záruka, navíc 3 roky pojištění...

náhradní díly
0

zatím nemůžu hodnotit

výkon motoru
8

na normální ježdění s rodinou bohatě stačí, případně stačí více vytočit

spotřeba
7

zatím 70% město, 30% dálníce 140km/h tempomat, čekal jsem trošku nižší, mírný nárůst s jiným olejem

hlučnost motoru
10

zní hezky a příjemně, tak akorát

kvalita sedadel
10

velmi pohodlné, podrží v oblasti ramen, výrazné boční vedení, s alcantarou

brzdy
9

účinek vynikající, dobře dávkovatelné

zavazadlový prostor
10

velký a prostorný






Blesk.cz

Babička (58) sekla po 17 letech s prací u policie: Stala se pornoherečkou!

Babička (58) sekla po 17 letech s prací u policie:…

Celých 17 let pracovala u policie jako pochůzkářka, ale práce mezi strážci zákona ji přestala naplňovat.…

Drony na jedno použití! Finta výrobců tahá peníze z kapsy, zlobí se fotograf Blesku David (48)

Drony na jedno použití! Finta výrobců tahá peníze z…

Drony se staly hitem nejen pro profesionály, ale i běžné uživatele. Pořizovací cena není zanedbatelná, ale pokud…

 

iSport.cz

Takhle se před 33 lety psalo o Berbrovi: Skromný, rychlý, dotáhne to daleko…

Takhle se před 33 lety psalo o Berbrovi: Skromný,…

Roman Berbr začal svou fotbalovou kariéru jako rozhodčí na Plzeňsku, odkud se na konci 80. let dostal na…

Navas jako Kolář. Sudí drželi metr i proti PSG. Funkcionář Slavie reagoval

Navas jako Kolář. Sudí drželi metr i proti PSG.…

Kdo sledoval úterní zápas Ligy mistrů mezi Paris St. Germain a Manchesterem United, který Angličané nakonec…

 

Reflex.cz

Karel Dyba: Pomoc ekonomice je nutná, ale mrhá se penězi. Program Antivirus je už trochu „předržený“

Karel Dyba: Pomoc ekonomice je nutná, ale mrhá se…

Vládní pomoc ekonomice byla a je nutná. Ale třeba program Antivirus je už trochu „předržený“, pomáhá udržovat…

Jurajda: Buď se všichni omezí, nebo to bude jen horší a horší, za 14 dní budou v nemocnicích drastické scény

Jurajda: Buď se všichni omezí, nebo to bude jen…

V těchto dnech a týdnech se rozhoduje o budoucnosti Česka na desítky let, míní profesor Štěpán Jurajda, ekonom z…