Recenze
Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Selection
Technické info
Přezdívka auta toyota Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:48000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 600 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.3
Popis vozu
Všiml jsem si, že recenzí tohoto konkrétního auta zde moc není, tak bych to zkusil napravit, jelikož mi to přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné informace o dobrém autě, v případě zájmu rád doplním další informace či fotky.
---------------------------------------------------------
Auto kupováno v únoru 2018 jako nové. Potřeboval jsem auto na denní dojíždění do práce, 50km celkem. Chtěl jsem spolehlivý vůz, rozumně velký. Ve výběru bylo nechat si stávající šestiletý Superb 2.0TDI kombi (obával jsem se vysokých nákladů, preci jen je to starší diesel, žádný spolehlivý kamarad mechanik okolo), nebo nové auto, nebo roční vůz. Cena max. 500.000Kč. Výběr značky - ne cokoli na F a francouzských vozů, VW je zbytečně drahý, zbyl Opel Astra, Hyundai i30 a Toyota Auris.
Roční vůz pak Octavia (předražená a tuctová) nebo Avensis (hodně fousatý model). Pak jednoduše součtem kompletních nákladů za 4 roky (pořízení, servis, spotřební materiál, servis, spotřeba, odkup...), vybrána byla Toyota Auris.
Důvody:
- atmosférický motor, manuál, nic okolo, co by se mohlo pokazit
- má nejlepší poměr cena/výkonu u nového auta (zkuste si něco podobného vyklikat v Octavii)
- prostor a výbava
-------------------------------------------------------
Jedná se o model Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic, ve výbavě Selection, v barvě "šedá - cementová". Auto je sice poslední rok ve výrobě (2018), už je představený nástupce, ale zase je alespoň odladěné, vychytané a za skvělou cenu.
Výbava Selection obsahuje v podstatě vše, kromě bezklíčového přístupu a startování, panoramatického okna a navigace. Navíc jsou exteriérové černé doplňky, lišty, zrcátka, střecha, a jiné sedačky s alcantarou. Z výbavy - LED světla, LED denní svícení, LED zadní světla, aut. klimatizace, el. sklápěcí zrcátka, asistenti, aut. parkování, tempomat, senzor deště a šera, parkovací senzory vpředu a vzadu, parkovací kamera, zatmívací zrcátko, zatmavená okna, vyhřívané sedačky, dvojité dno kufru, 7" rádio, handsfree...
Bi-LED přední světlomety - 2 segmenty, krajní svítí perfektně do široka, vnitřní dělají "hlavní kužel" a dálkové
Asistenti
- dálkových světel (funguje, ale některé situace nedává - např blížící se kamion na horizontu - všichni na Vás blikají za neohleduplnost),
- nouzové brzdění (pípá bzrděte, zatím reálně nezasáhnutou do řízení),
- čtení dopravních značek (bez kontextu navigace - nepozná značku obce - v podstatě na nic),
- hlídání jízdních pruhů (při přejetí bez blinkru zapípá, nezasahuje do řízení, občas nedává "speciality" typu svedení do protisměru na dálnici)
Automatické parkování - podélně, funguje na jedničku, limity jsou pouze ve Vaší hlavě
Entertainment - 7" rádio, rychlost střední, grafika už nic moc moderního, nastavení málo, CD pouze na jedno CD, zvláštně uspořádané informace na displayi mezi budíky, ale jinak OK - na navigaci mam telefon a Waze.
------------------------------------------------------
Motor
1.6 atmosféra - nic víc :) Chtěl jsem jednoduchý motor, co vydrží navěky, a nemá se na něm v podstatě co pokazit. Má typický atmosférický charakter, do 2500otáček moc nejede - na normální jízdu bohatě stačí, a ano, není tam kroutící moment jako u turba, nad 2500tis krásně lineálně táhne až k 6500tis, kdy okolo 5000tis je mírný "kopanec" díky variabilnímu časování. Auto je lehké (1290kg), když se ale naloží kufr, dodá manželka a děti, jde to poznat. Na dálnici, při 140km/h tempomat neudrží na DI Praha-Brno dva nejstrmější kopce. Dynamika vyhovující, nad 100 už není tak dobrá. Pokud chcete akcelerovat na dálnici, tak za 3 - do 140km/h. 6 je vyložene na dálnici a rovina, 5 je taková nijaká tupá, 4 trochu něco, 3 konečně jede.
Interiér
Praktický, vypadá hodnotně, použití kvalitnějších materiálů, látky, umělé kůže a měkčených plastů, zatím nic nevrže. Před spolujezdcem trošku vadí "vlnka" u levé nohy, málo místa vzadu, sedáky vzadu jsou takové "placaté". Vzhledem k tomu, ze vzadu jezdi jen dve deti v isofix sedačkach, a jeste hodně let budou, tak mi to až tak nevadí.
Co mi chybí, při zvyku na koncern VW, ale dá se bez toho žít :)
- AndroidAuto
- aut. zamykání po rozjezdu
- samozatmívací zpětná zrcátka
- detekce mrtvého úhlu
- 8 reproduktorů
- elektrický kufr
- el. sedadla
- coming home/leaving home
- nemožnost "přesné" konfigurace auta
- chybí středová díra v zadních sedadlech
- bezklíčové zamykání/startování
----------------------------------------------------------
Celkově velká spokojenost, svůj účel plní, některé věci chybí, ale za ty peníze je to skvělá racionální a praktická volba.
Silné stránky
+ bezkonkurenční poměr cena/výkon
+ LED světla
+ velký kufr
+ komfortní sedadla
+ atmosférický motor, bez turba, DPF, ERG, dvouhmotnostního setrvačníku, start/stopu...
+ komfortní podvozek
+ jen 15tis interval výměny oleje
+ levné servisní prohlídky - ceník na webu
Slabé stránky
- málo místa na zadních sedadlech
- nemožnost nastavit zamykání dveří po rozjezdu (musí se řešit ext. alarmem)
- možnost málo vytáhnout volant k tělu
- bez navigačního modulu nefunguje hlasové ovládání
- malá možnost nastavování auta v palubním počítači
- asistenti jsou občas "na baterky"
- chybí detekce mrtvého úhlu (jiné modely maji)
- neumí zobrazit složky na USB
- jen 6 repro, vzadu 2 chybí
- když jsou vzdau dvě ISOFIX sedačky, mezi ně se vejde max. malé dítě, ne dospělý
- nejsou zadní výdechy klimatizace
- klakson je hlasitý jak z dětského autíčka
- bohužel jsou na každém kole aktivní senzory tlaku - vydrží max. 4 roky a pak nový stojí 1500Kč jeden...
- velurové koberečky nemají zespodu pogumování
- špinící se couvací kamera
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím pouze první servis, u prodejce, spokojenost
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno u Toyota Louwman, velmi seriózní přístup. Do ceny jsme "schovali" 5let záruku/150tis km včetně rozšířené mobility a asistenční službě, sadu zimních 16" kol a pneumatik, koberečky a gumovou vanu do kufru. Auto skladem někde v zahraničí, dodávka za 14dní. Díky leasingu (cena 50%/50%, 36 měsíců) je na 3 roky povinné, havarijní a GAPP zdarma. Navíc zprostředkovali odkup na nejvyšší cenu mého starého auta.
Novinky v recenzi
49100km - Zazvonil zvonec a Toyota jde sloužit dál
Po třech letech, a hlavně změně v rodinné situaci, jsme se rozhodli pro výměnu vozu. Jako finální zhodnocení - auto bych koupil znovu - pro mé potřeby a hlavně kritéria (motor atmosféra, manuál, spolehlivost, velký kufr) naprosto vyhovující. Není nejkrásnější (design je subjektivní), má své některé mouchy (spíš maličkosti, dané i zvyklostí země původu, než funkční nedostatky), ale sloužilo na jedničku. Tímto přeji novému majiteli dlouhá léta bez nehod a ať mu auto složí bez problému klidně až do důchodu.
47500km
- na posledním servise v 43tis km byly zjištěny ojeté zadní destičky a kotouče, s možností výměny v tomto autorizovaném servise za 8000Kč - prý na Aurisech to takhle brzy odchází...
- výměna provedena v neautorizovaném servise za 1/4 ceny, vybrány kotouče TRW DF4830 a destičky MEYLE 025 246 6415/W
- jinak auto poctivě slouží, nově v roli druhého auta do rodiny
41500km
Za 2000km mne čeká již třetí servis. Pár dosavadních poznatků:
- dynamicky v jednom člověku na české poměry více než dostatečné (když se to tak krásně dá točit do 6500ot), pokud se naloží rodina s plným kufrem, na velké ani malé divočení to není, ale tak stačí :-)
- provozně naprosto bez problémů, servis dle předepsaných intervalů a rozsahu, vždy vyměneny i všechny filtry
- po necelých dvou letech začínají odcházet některé žárovky (pravé brzdové, couvací, vnitřní osvětlení) - trošku nešťastné, že auto nic nehlásí - v koncernu VW to uměly auta 20let zpět...
- chybějící automatické zamykání - vždy po rozjezdu zamknu, ale proč to někdo ze soudruhů z Japonska nechal po faceliftu z auta oddělat, nechápu :)
- po výměně oleje za 5W30 stoupla spotřeba zhruba o 2dl/100Km, v létě okolo 7l, zima okolo 7.5l
- Bi-LED světla jsou skvělá, krásně svítí, hlavně do šířky, automatické přepínání dálkových světel funguje, občas na můj vkus celkem dlouho svítí (např. na dálnici) a oslňuje kamioňáky (protože světla nahoře na kabině nebere jako hlavní a pustí si dálková)
- couvací kamera je skvělá věc
- auto v zimně relativně rychle topí (po kilometru začíná)
- a chybějící čidlo v nádržce na ostřikovače, člověk hol pravidelně dolévá :)
19500km
Kdepak asi soudruzi z Japonska udelali chybu, kdyz nedali upozornění na nizkou hladinu vody v ostrikovacich? Na dalnici, snezeni, nasolene, celkem nepříjemný zazitek... :)
Pískání u pravého předního kola
Při konstantní rychlosti okolo 50km/h, nebo občas i v dálničních, je slyšet pískání od pravého předního kola. Když ťuknu po brzdě, přestane - připadá mi jako brzdová destička "šmirglující" kotouč. Při prvním servise se na to podívali - dle vyjádření vymění brzdové destičky, špatně odvádí prach, mají teď nějaké nové inovovaní s drážkou... bude řešeno záruční opravou
Olej
Z výroby je 0W20, což je dle mnoha názorů vodička, při první výměně jsem dal volitelný 5w30 (i na zimu). Pozorováno mírné zvýšení spotřeby (0.2dcl/100Km)
Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Selection
- Re: Re: Toyota 16.11.2018 19:00 palix
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 15.11.2018 22:03 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 15.11.2018 21:46 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 15.11.2018 20:34 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 15.11.2018 19:57 idam.i
- Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 15.11.2018 19:05 colin251
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 14.11.2018 23:44 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 14.11.2018 23:15 idam.i
- Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 14.11.2018 13:23 Rasto
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 14.11.2018 07:09 Aspon
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 23:40 Arese
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 23:28 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 23:09 carlosdehell
- Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 22:11 Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 21:41 idam.i
- Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:44 medvidak
- Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:31 Ronault.
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:02 medvidak
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 17:49 Ronault.
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 17:38 Ronault.
- Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:58 medvidak
- Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:28 Aspon
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej 13.11.2018 12:26 Zetti
- Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:12 Arese
- Re: Re: Re: Re: Re: Olej 12.11.2018 21:28 carlosdehell
- Re: Re: Re: Re: Olej 12.11.2018 06:56 Zetti
- Re: Re: Re: Olej 12.11.2018 06:26 carlosdehell
- Re: Re: Olej 11.11.2018 10:53 Zetti
- Re: Re: Olej 11.11.2018 09:42 Toky1
- Re: Toyota 09.11.2018 21:59 carlosdehell
Další vozy Toyota Auris
-
Toyota Auris (2018) Majitel: AurisHSD
Přidáno: 7.12.2018 2910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Auris (2016) Majitel: Aspon
Přidáno: 6.12.2017 509 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Toyota Auris (2013) Majitel: David C3
Přidáno: 29.9.2013 379 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Toyota Auris (2014) Majitel: ps1818
Přidáno: 26.5.2014 2910 Majitel 9.76 Uživatelé
-
Toyota Auris (2012) Majitel: Elfmen
Přidáno: 15.10.2012 78 Majitel 9.47 Uživatelé