Toyota Auris (2018)
8.11.2018Všiml jsem si, že recenzí tohoto konkrétního auta zde moc není, tak bych to zkusil napravit, jelikož mi to přijde škoda. Cílem je poskytnout užitečné…
Toyota Auris (carlosdehell)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Olej 09.11.2018 07:52 C.M.Burns
- Toyota 09.11.2018 21:38 palix
-
Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:12
Arese
- Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:28 Aspon
-
Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 12:58
medvidak
-
Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 17:49
Ronault.
-
Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:02
medvidak
-
Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:31
Ronault.
- Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:44 medvidak
-
Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 21:41
idam.i
- Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 22:11 Ronault.
-
Re: Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:31
Ronault.
- Re: Re: Vskutku racionální volba... 14.11.2018 07:09 Aspon
-
Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 19:02
medvidak
-
Re: Re: Vskutku racionální volba... 13.11.2018 17:49
Ronault.
-
-
carlosdehell 09.11.2018 11:24
« Re: Olej
Děkuji :-) Fotky jsem nějaké přidal, ještě před přezutím dnes ráno, za šera, nejkrásnější nejsou, zkusím dodat další při slunci.
Zavolal jsem si na servis, probral to s nimi, řekli, že by měl být předepsaný 0W20, ale může být i 5W30, je v manuálu jako možná alternativa. Koupil jsem si svůj olej a dovezl na výměnu.
-
Zetti 11.11.2018 10:53
« Re: Re: Olej
to je snad manie s tim olejem 0W-20, me to cpali taky. Podle internetovych manualu je to olej spis do zimniho obdobi s rozpetim venkovnich teplot -35°C - + 10°C a ne olej pro cely rok.
[odkaz]
Ja tem servisum nemuzu verit. Specifikace oleju pro dane auto by mela byt v manualu v kapitole Udrzba. Jak teplotni rozsah, dulezita specifikace oleje API nebo ACEA.
-
carlosdehell 12.11.2018 06:26
« Re: Re: Re: Olej
U mě žádné obstrukce nedělali, jen musel být kanystr originálně zabalený. Dával jsem Mobil 1 ESP Formula 5W-30.-
-
carlosdehell 12.11.2018 21:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Olej
Oficialni odůvodnění je, ze je to nejvhodnější kombinace z pohledu spotřeby a životnosti. Proste jim to o desetinku snizi emise... za to, ze tam neni start&stop, klidne, kdyz se pak da vyměnit za jiny ;)-
Zetti 13.11.2018 12:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej
Spis mam dojem ze doporuceni davaji servisy na zaklade minima technickych znalosti,i v horsim pripade podle nakupnich cen. 5W-30 je dobra volba, neni duvod ho predcasne menit.
Ja volim 0W z duvodu castych studenych startu a 40, protoze je motor novy, prijde mi takovy rozchrasteny. Myslim, ze cim je vyssi letni teplota tim je olej hustsi a to chrasteni eliminuje. Uvidime
-
-
-
-
-
-
palix 09.11.2018 21:38
Toyota
Auris je skvelé auto, len ako píšete má trochu málo miesta vzadu. To ju tak trochu vyradilo u mňa. Nová Corolla (meno Auris končí), ktorá príde na trh je ale iná káva - hlavne vzhľadovo. Toyotu si konečne človek nevyberie hlavne pre spoľahlivosť, ale preto, že ju bude chcieť, lebo bude pekná a bude skvelo jazdiť (vraj).
Prečítal som si recenziu a nedostatky pramenia skôr z prechodu z auta vyššej triedy s vyššou výbavou na menšie a menej vybavené auto. Takýto prechod je trochu cestou späť. Na druhej strane zrejme ste si s turbo motormi užil svoje, keď ste bol ochotný ísť do atmosféry. Máte moje sympatie, pretože doteraz som si myslel, že je niečo ako prechod zo Škody s TDi motorom na atmosferickú Toyotu nemožný ;). Držím palce, aby auto nesklamalo a bolo maximálne spoľahlivé.
Čo sa ovládania týka, japonské autá sa mi celkom páčia (napríklad taká Mazda). Čo sa výbav a individualizácie týka, viac sa mi páči japonský spôsob - 4 až 5 výbav a cca 3 - 4 motory, pričom nie všetko sa dá vždy kombinovať. Človek si takto ľahko vyberie a auto sa nepredraží do nebeských výšin.
Kedysi mi povedal predajca jeden japonskej značky - Japonec do auta nedá niečo, čo nie je preverené a nefunguje to na 100%. Preto možno nemajú hneď špičkové veci v ponuke. V podstate čím viac "hračičiek" je v aute, tým skôr sa to môže pokaziť.
Prajem veľa šťastných kilometrov.
-
carlosdehell 09.11.2018 21:59
« Re: Toyota
Děkuji :-) Předchozí auta byly služební, tohle je nove soukromé, s vyhledem že bude manželky. Proto vyber jednoduchosti, spolehlivosti a pomeru cena/vykon. Jako soukrome osobe, dat za auto 750.000kc plus, i kdyz bych na to mel, mi osobe prijde skoda penez...-
palix 16.11.2018 19:00
« Re: Re: Toyota
Pre mňa je taká maximálna psychologická hranica na auto cca 515 000 CZK (cca 20 000€). Viac by som len ťažko obetoval. Za také peniaze sa ale dá kúpiť slušné auto nižšej strednej triedy v nižšej výbave (postačujúcej).
Napríklad moja Mazda 3 v 2. výbave (Challenge) má úplne všetko, čo som chcel a nemám pocit, žeby jej niečo chýbalo. Na druhej strane mám pocit, že "Japonec" v základe a v max výbave nie je až tak neskutočne odlišný, ako je tomu u EU značiek (zadná náprava, sedadlá, motory, čalúnenie, volant...)
-
-
-
Arese 13.11.2018 12:12
Vskutku racionální volba...
Tvé čistě racionální důvody ke koupi samozřejmě chápu, ovšem když já jsem před 3 lety řešil koupi kombíku nižší střední třídy, Auris okamžitě vypadl kvůli velmi podivnému designu (zvenčí i na přístrojové desce) a méně prostoru v kabině pro zadní cestující.Mě prostě nestačí rozumové argumenty, ale auto se mi musí i líbit...-
-
Ronault. 13.11.2018 17:38
« Re: Re: Vskutku racionální volba...
Tak ty si hájíš svojí garáž, takže se není co divit. Já nemám ani Aurise ani Leona a teda Auris, především ta ohromná neforemná záď, to rozhodně není nejhezčí auto nižší střední... Přemýšlím, co je méně hezké a....nenapadá mě nic...stejně tak interiér už dnes není špičkou. Auris má jiné kvality, nepopíratelné, ale velebit Aurisa za design, to je jako velebit Mazdu 3 za místo na zadních sedadlech.
Pánové soudnost, soudnost.-
Rasto 14.11.2018 13:23
« Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Absolutne súhlasim, že Auris úplne top design nemá. Keď som však kupoval auto a šiel pozrieť Leon, tak v porovnateľnej cenovej kategórií by sa mi Auris páčil viac (nakoniec som bral Corollu). Leon keď nemá LED svetlá a má ten základný interiér, tak to celkom bije do očí, a práve kvôli designu som ho okamžite vylúčil (zas tá oplastovaná verzia v plnke vyzerá super - to by som bral, len tá cena...). A ako k tomu prišlo, že Arese stiahol recenziu na Leona? >:D To príspevok nižšie až tak zasiahol? >:D
-
-
-
colin251 15.11.2018 19:05
« Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Tak já jsem ten jeden, komu se ten Auris líbí i po designový stránce :-) a nevím, jestli je třeba takový Leon zrovna lepší ... to je prostě na každým zvlášť, aby zhodnotil design. Co se týče pohodlí jízdy, tak Auris bych se nebál asi říct, že je lepší než takový Leon. Zpracování mi přijde subjektivně asi také lepší u Aurisu. :-)
-
-
-
medvidak 13.11.2018 12:58
« Re: Vskutku racionální volba...
Tak jsem si říkal, na základě tvého argumentu, ze budeš jezdit v něčem hezkem. Kouknu a vidím Leon v prostřední výbavě a nudné šedé (stříbrné?) metalize. To například ja opravdu nepovažuji za hezké auto. Chápu, ze se ti asi líbí, ale třeba z mého pohledu je tento Auris nesrovnatelně hezčí auto. Ale je dobře, ze se každému líbí něco jiného.-
Ronault. 13.11.2018 17:49
« Re: Re: Vskutku racionální volba...
Jak už jsem psal výše pánové, soudnost.
Já si koupit Aurise a že jsme o něm teď i uvažovalo, protože v té tvé akční výbavě byl za rozumné peníze, tak rozhodně nikdy nenapíšu, neřeknu a ani se nezamyslím nad tím, že jsem si ho koupil kvůli designu 8-s A tím neříkám, že je to špatné auto. Stejně tak nikde bych nenapsal, že Leon není hezké auto. Leon má klínovitý, dynamický a VYVÁŽENÝ design, není disproporční a patří s přehledem k jedněm z nejhezčích a designově nejvývaženějích aut třídy... a vsadím se, že tohle ani nebude stárnout.
Stačí se na ta auta podívat z úhlu, který je pro kombíky téhle třídy nejrizikovější pro hodně hmoty a těžkopádnost, šikmo zezadu:
[odkaz]
[odkaz]
příď...
[odkaz]
[odkaz]
... Leon i ta zrcátka má originální pro to auto...
A dalo by se pokračovat... Toyotu si pro design nikdo (mimo ultrafans a lidí se šedým zákalem) nekupuje, Leonu se daří především pro jeho design.
Ale jak říkám výše, nepíšu, že Auris nemá jiné trumfy.-
-
-
-
Ronault. 13.11.2018 22:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Někdo tady možná má pocit, že někomu kritizuji auto, nebo jiní kritizují auto, často něčího miláčka, někteří to ani nerozdýchají, především ti slabší, třeba z...nebudu jmenovat... a smažou recenzi. Ono většinou nejde o kritiku auta, ale toho, co někdo napíše, obhajuje neobhajitelné a pak to špatně nese, když to jiný rozporuje.
Důležité je holt tady stát pevně na nohou a s velkým nadhledem. Já třeba vím, že to poslední auto, co jsem si pořídil (recenzi nemám) má ten nejdebilnější automat široko daleko, strašně pomalou odezvu i.cocpitu, hodně podivný, i když hodnotný design, který se ne každému líbí, tak to prostě nenapíšu naopak, že je to v pořádku a argumentuji to pro sebe tak, že je tam sedm míst, nejvíce místa ve třídě a na lepší jsem prostě neměl peníze >:D
Ad asijské auto - spíše to byla narážka, že některé skupiny spolu táhnou, asiati, baterkáři/hybridi, oktavkáři atd. a v obhajování neobhajitelného se podporují ;-) Samozřejmě v tomhle to neplatí absolutně.
Inu, dokonalé auto po všech stránkách ještě nikdo neudělal a neudělá, i když 70% republiky ho za něj považuje Octavii combi TDI Scout >:D >:D-
carlosdehell 13.11.2018 23:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Jak pisete - design je subjektivni zalezitost, kazdy si kupuje auto na zaklade svych parametru, pouziti a potreb, a vahy ma take kazdy sve. Ja nejsem z designu nijak uneseny, predek mi nevadi, zadek je obtloustly, na druhou stranu, prevazuji jine veci, proc jsem si prave toto auto koupil :-)-
Ronault. 13.11.2018 23:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Pozor, já konkrétně nejsem zastánce tvrzení, že design je subjektivní záležitost. Může být subjektivně možná vnímán, ale dá se i objektivně hodnotit, třeba vyvážeností, ergonomií atd. ;-)
Nicméně naprostý souhlas, jsou jiné věci, které z Aurisu dělají dobrou volbu :yes:
Např. jak jsem výše psal, taky letos padl doma ve volbě auto pro otce, důchodce, moc nenajede, relativně jednoduchý motor, pohodlný podvozek, docela drží cenu, prostorný a pravděpodobně spolehlivý. Pravda, mamka ho šmahem smetla, že se jí nelíbí >:D No a nakonec i cena nebyla až tak super, konkurence a dokonce o segment níže zvítězila.
Nicměně Auris, proč ne :yes: Za mě třeba lepší volba než i30 :-)-
-
Ronault. 14.11.2018 23:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Nene... asi takhle, limit sice nebyl úplně sešněrovaný, ale pořád se jim nechtělo dát přes 400t a přitom chtěli slušnou výbavu. Těsně to sice třeba lízl i Golf Maraton Edition atd.... i ta Corolla...
A byl požadavek na slušný kufr, ale zase kombi nižší střední na délku je v garáži za přívěsem problém (stejně jako Corolla). Nakonec nám udělali tak luxusní nabídku Fabie Combi 81 kW Style s příplatky, že nešlo odolat. Proti o třídu větším autům se stejnou výbavou a výkonem prostě 100t Kč rozdílu. A naši se rozhodli, že raději 100t procestují než dají za auto a proč ne...
Hodně se ještě zvažoval i Captur, ještě více P2008 po dobrých zkušenostech s 207 SW a i Opel Crosland X. Přiznám se, že ty malé SUV jsem jim rozmlouval já >:-[] Pravda, že se do nich lépe nastupuje, ale místa tam je jak v té Fabii, kufry jsou menší, spotřeba větší a zatím jsou oba velmi pohybově v pohodě na to aby potřebovali vyšší posaz.
Taťka je zatím z Fabie nadšený, k bílé, barvu, kterou celý život odmítal, jsme hned druhý den nechali udělat tmavá okna vzadu a černou střechu, hned je to jiná liga a taťka konečně pochopil má doporučení, že bílá je praktická [odkaz]
Pomalu se blížíme 4000 km, motor se zajíždí, spotřeba klesá k cca 5,5l/100 km, z toho je drtivá část popojížděčky. Když jeli na SK ve 4 s plným kufrem, tak taky 5,5 a to tempomat na 130. Výkonově super, zvukově neruší, samozřejmě není to 4 válec, ale není to tragédie jménem HTP, spíše oproti HTP manželky, co jsme letos prodali, jsem Fabii nerad vytáčel nad 3000 ot, znělo to, že se motor rozpadne, tohle zní tak nějak sportovně.
No a z kritiky... pravda, výplně dveří nejsou to, co byly ve Fabii I, fakt je ten plast takový, no jak v Cliu... a pak asi budu muset potvrdit nářky na delší jedničku a dvojku. Nemám sice problém s popojížděním ani vjezdem do garáže, ale vyjížděl jsem s plným autem takový hodně prudký kopec na cestu a zasmrděla pěkně spojka. Ono těžko říci, možná jsem dal z obav z malého krouťáku dole moc plynu a spojku moc podržel, protože zatím se to otci nestalo, jen mě... asi vrátím řidičák >:D
Uvidíme, jestli se ten motor rozpadne nebo ne. Ale s nájezdem cca 10 t km ročně ho naši dříve než se rozpadne vymění za něco jiného ;-)
Ale value/money nečekaně prodejce předčil veškerá očekávání... ještě mě lanařil na Kodiaka pro mě, naštěstí jsem se nezadlužil, odolal a manželčinu Fabii HTP vyměnil za Grand Picasso ať doma poměr francouzských a českých aut zůstane 2:2 >:D
Ale co bude příště... Vidím to klidně na Toyotu, třeba GT86 pro mě ;-)
-
idam.i 15.11.2018 19:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Každému podľa chuti,ale Fabiu 1,0 TSI máme doma ako služobáka a za mňa určite nie.Tvrdý podvozok a 3válec proste ruší.Keď mala žena 1,2 4válec,tam bol motor OK.Podvozok bol ešte horší ako tento.Celkom sa divím,že po prechode z francúza im to nevadí.-
Ronault. 15.11.2018 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Reálně 207 SW na 16" (standard u Outdoor) byla tvrdší na ostrých nerovnostech než Fabia na 16. Ta je tuhá, to ano, ale netluče a rozhodně je jistější v zatáčkách než 207SW. Taky je o hodně komfortnější než předešlá generace Fabie. Celkově na komfort stížnosti nejsou, na hlučnost už vůbec ne. Samozřejmě ve vyšších otáčkách je zvuk jadernější, ale i čtyřválce jsou hlučné a atmosférické je nutné vytáčet, tady si vystačíš do 4000 ot s přehledem na všechny situace.
Když to srovnám, tak předchůdce měl nižší spotřebu (diesel), neměl schod do kufru (ale o hodně menší kufr, tam byl problém narvat kočárek) a materiály palubní desky prostě byly hodnotnější, tady je záplava tvrdého plastu. Jinak je Fabia po všech stránkách lepší. Samozřejmě srovnáváme 207, která by se měla srovnávat s Fabii II, ale jde o odpověď, jak jsou spokojeni.
No a pak samozřejmě pokud máš doma nižší střední a jsi na ní zvyklý, tak prostě B segment je vždy méně komfortní, tam to jinak není a nikterak Fabia nevybočuje z třídy, řekl bych, že i patří k těm lepším. ;-)-
-
Ronault. 15.11.2018 22:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vskutku racionální volba...
Máš sice pravdu, že 1,2 TSI už byla hodně odladěná a určitě vychytali mouchy z počátečních dob. Nicméně ani ti jistě netvrdíš, že koncern vzal, zapomněl vše, co do té době o malých turbomotorech věděl a postavil fungl nový motor do posledního šroubku ;-) To, že má tři válce, bych nebral jako známku nespolehlivosti. Jak jsem psal výše, prodali jsme teď 1,2 HTP, motor s hromadou problematických míst, navíc z první nevychytané generace tohodle motoru a bez větších problémů udělal 220 t km a jezdí dále. Jestli 1,0 TSI udělá 200t km, tak kde je problém ;-)
No necháme se překvapit, spíše mám lehce obavy z té spojky, ale možná to chce jen trochu cviku. :-) Recenzi snad v průběhu zimy napíšu a budu informovat...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aspon 14.11.2018 07:09
« Re: Re: Vskutku racionální volba...
Rozhodně nejsem Toyota ultrafans ani nemám zrakové vady, ale Auris (po faceliftu) mi prostě sedl svým vzhledem. Jak jsem ale psal i v recenzi, nemá smysl to moc řešit, každý vnímá design jinak a to co někdo považuje za vyvážený design já považuju za nudu.
-
-
-
Musím uznat, že ta cementová vypadá opravdu luxusně. Hoď tam více fotek, ať Ti to nesráží hodnocení.
Ty to servisuješ u Louwmana na Zličíně? Oni Ti dali na výběr jaký olej tam chceš? Tož to já bych taky šel do té 5W30 :-)