Recenze

bobot78 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

BMW řada 3 330xD

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 29 BMW řada 3, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta BMW - BMW je BMW Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:208000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2926 výkon [kW]: 135 kroutící moment [Nm]: 390 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 221 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 435 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.6

Popis vozu

BMW E46 asi netřeba dlouze představovat.
Je to auto povšech stránkách povedené.
Německý majitel zemřel a auto bylo prodáno v rámci dědického řízení.
Najeto 182800 km.
Výbava je štědrá. Od střešního okna, přes kožené sedačky až po xenonová světla.
Tohle je mé první BMW a tak jsem ze začátku hledal například vyhřívání zrcátek. Po stažení českého manuálu jsem se ale dočetl, že tuto starost si dělat nemusím, protože se ohřev aktivuje sám při určité teplotě. Stejně tak ohřev trysek ostřikovačů. V těchto detajlech je zřejmě také rozdíl, který z obyč auta dělá prémiovou značku.
Ještě bych rád poukázal na funkci DSC tedy ESP pro vozy BMW.
Při krátkém stisku se vypíná, ale funkce elektronických uzávěrek diferenciálu trvá. Po druhém stisknutí na dvě vteřiny se i tyto dají deaktivovat a zábavě nestojí nic v cestě! :)
Samozřejmě jsem rád, že tyto pomocníky mám a v zimě jim budu dozajista blahořečit.

Silné stránky

Motor a jízdní vlastnosti. Třílitrový šestiválec táhne prakticky od nuly až ke čtyřem a půl tisícům otáček. Jeho nezdolná síla (390Nm)
vás kdykoliv spolehlivě zatlačí do sedaček a je stále připravená dosáhnout výkonu 135Kw.
Podvozek se vrhá do zatáček s neuvěřitelnou přesností a přes značnou hmotnost vozu (1770kg) auto působí hravě a vyváženě.
Musím také zdůraznit tichost auta. Teda utlumení.
Zvuk šestiválcového dieslu je nádherný a shoduji se s ostatními, že připomíná spíše benzínový, než naftový motor.
Řazení je přesné a řízení je příjemně strmé.
Nic není přeposilované a tak má člověk výborný kontakt s vozem a silnicí.
Převodovka je jen pětistupňová a převody jsou dost dlouhý. Po městě mám někdy dilema co tam vrazit. Při padesátce točí trojka jen asi 1800 ot./min a momentální spotřeba je po rovině větší než když tam zařadím čtyřku, která to utáhne taky, ale otáčky spadnou na nějakých 1200 za minutu a to už se mi zdá skoro podtočený. Možná je to jen můj pocit a dlouhodobý zvyk z menších čtyřválců.
Každopádně mimo město už převody neřeším, protože motor má sílu v jakýchkoliv otáčkách.
V neposlední řadě je tu také pasivní i aktivní bezpečnost. Má to tuhý skelet a hodně Airbacků.
Překvapením také bylo, že po deseti letech v interiéru nic nevrže a celé auto působý, jak vyrobené z jednoho kusu poctivýho železa.

Slabé stránky

První věc která mě zarazila, je absence držáků na nápoje. Je to možná blbost, ale kam si mám dát to kafe od benzínky?
Druhá, kterou ale označila moje krásná žena, je nastupování a vystupování. Auto je fakt nízké.
Zatím mám jen tyhle dvě hlouposti a doufám, že jiné závažnější nedostatky nepřidám

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Hned po koupi jsem auto odvezl k "mým" mechanikům.
Vyměnili olej, filtry, chladící kapalinu, vyčistili a doplnili klimu a celé to zkontrolovali.
Po předešlém a musím říct pečlivém německém majiteli bylo auto ve skvělém stavu.
Podvozek byl kompletně opraven včetně nových originálních tlumičů.
Brzdy vyměněny i s kotouči a kabinový filtr zářil novotou.
Vše odpovídalo zápisům v originální servisní knize.
Jěště se chystám vyměnit olej v převodovce, což mi můj mechanik Radek schválil, přestože automobilky svorně ujištují, že tato náplň je doživotní. (to slovo asi ladí s jejich záměrem tu doživotnost krapet urychlit)

Porucha 1.
Protéká voda do ostřikovačů u trysky levého světla.
(bude se to řešit)

Porucha 2.
Netěsní posilovač řízení u pravého kola.
(pošleme servo na repasi do Karviné)

Porucha 3.
Přijdu v sobotu ráno do garáže a baterka je vybitá. Přes kabely jsme to nastartovali a po jízdě jsem to dal na nabíječku.
V neděli ráno startovalo jakoby nic, ale když jsem vyjel z garáže, tak svítili všechny kontrolky od brzd. (ABS, DSC a ručka)
Po prvním sešlápnutí brzd vše zhaslo a už se to neopakovalo. ? :( ?

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem koupil v AAA. Moc se mi k nim nechtělo,ale tenhle kousek byl jedinečný a tak jsem nemohl váhat.
Dusili mě tam několik dní. Pokaždé jsem tam proseděl několik hodin. Pokaždé se mě ujal někdo jiný a já musel vysvětlovat co vlastně chci asi pěti lidem. Pokaždé znova a znova, pěkně od začátku.
Je také důležité dát si pozor na předávací protokol. Je tam soupis vad, který je předem vyplněný na všechny možný závady a vám tak po podpisu prakticky sebere možnost jakékoliv reklamace!
Abych jen nehuboval. Jsou ochotní co se týče kontroly vozu. Nevadí jim váš mechanik a nejsou v zásadě proti ani když si auto chcete zkontrolovat ve vámi vybraném servisu.
A také na původ auta je docela spoleh.

 

Novinky v recenzi

21.1.2013 14:43

JEŽEK

Tak jsem vyměnil ježka. Je to regulátor otáček klimatizace (přibližná specifikace, nejsem mechanik ) a umí to pěkně pozlobit. Mě to vybilo několikrát tu nešťastnou baterii a než jsme to našli, prožil jsem několik napínavých rán. :-)

15.11.2012 17:13

Porucha č. 3

Baterii mi servisáci nabili, pak prošla zátěžovým testem a je v pořádku. Diagnostika také nic neukázala a tak jsem odjel s tím, že jsem to prostě vytloukl krátkými cestami po městě. Bylo mi pak doporučeno jednou za čas baterii dobít nabíječkou a tak se také dějě. Od té doby to už nezazlobilo a já jsem s nastávající zimou o dost klidnější. :)
(někdy je to jednodušší než se zdá!)

10.10.2012 16:24

Spotřeba

Od zakoupení jsem ujel s autem už 7000 km
a spotřeba nafty po městě klesla na 8,2 L/100km.
Neumím si to objektivně vysvětlit, ale nejezdím na nic jiného než na VERVU od Benziny. Možná je to tím, možná ne ale každopádně je to super!


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím

praktičnost
9

Je to kombi, je to dobrý!

prostornost
8

Znám větší, ale to tady nehraje roli.

jízdní vlastnosti
10

Jsou vynikající

jízdní komfort
10

Je překvapivě pohodlné.

provozní náklady
10

Nežere to, jede to!

náhradní díly
10

Kvalitní značková druhovýroba.

výkon motoru
10

135Kw je báječných. Pozdější modely až 170Kw - to musí bejt něco!

spotřeba
10

Město mám za 8,7 dálnice 6,4 a mimo město 5,5. Jsem unešen!

hlučnost motoru
10

Klidně bych si ho poslechl více! :)

kvalita sedadel
10

Nejsou špatná. Dají se nastavit do všech směrů a báječně drží do zatáček.

brzdy
10

Příjemné dávkování a nevadnou.

zavazadlový prostor
10

Nekoupil jsem si to na stěhování, ale co potřebuju se vejde.






Blesk.cz

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v sebeobraně! tvrdí student. Přiznal se až u soudu

Krutá vražda Přemysla a Marie: Zabíjel jsem v…

Netrpí duševní chorobou ani nejednal pod vlivem návykových látek. Tak znalci zhodnotili osobnost Tomáše F. (24),…

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí pokuta. Jak na to, aby váš hlas platil

Volební manuál: Z auta už dnes, bez roušky hrozí…

K volbám chodíme poslední dobou rok co rok. Ale takové, jaké jsou nyní před námi, ještě nikdo nezažil. Už dnes…

 

iSport.cz

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko! Řekla, co ji (ne)baví

Martina Čechová si splnila sen: má vlastní fitko!…

Martina Čechová nepatří mezi ženy, které by vydržely sedět se založenýma rukama. Když se před lety s Petrem…

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale... Sestavu to neovlivní

Trpišovský o Coufalovi: West Ham? Zájem je, ale...…

Den před klíčovou odvetou na hřišti Midtjyllandu znělo kolem Slavie zase nahlas téma přestupu Vladimíra Coufala.…

 

Reflex.cz

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před 130 lety se narodil protektorátní předseda vlády Alois Eliáš

Úctyhodnou armádní kariéru ukončila poprava. Před…

Vedle Emila Háchy a Edvarda Beneše mají protektorátní dějiny ještě jednu postavu, na kterou se často zapomíná.…

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm demonstrantů na covid. Jsou to hrdinové, tvrdí organizátoři

Během demonstrace proti rouškám zemřelo sedm…

V neděli se v Praze sešlo několik set odpůrců roušek, aby demonstrovali proti vládním opatřením a aby se v davu…