Recenze

angelo2800 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Audi 90

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 47× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi 90, foto 1 Audi 90, foto 2 Audi 90, foto 3 Audi 90, foto 4 Audi 90, foto 5 Audi 90, foto 6 Audi 90, foto 7 Audi 90, foto 8
Audi 90, foto 9 Audi 90, foto 10 Audi 90, foto 11 Audi 90, foto 12 Audi 90, foto 13 Audi 90, foto 14 Audi 90, foto 15 Audi 90, foto 16 Audi 90, foto 17 Audi 90, foto 18 Audi 90, foto 19 Audi 90, foto 20 Audi 90, foto 21 Audi 90, foto 22 Audi 90, foto 23 Audi 90, foto 24 Audi 90, foto 25 Audi 90, foto 26 Audi 90, foto 27 Audi 90, foto 28 Audi 90, foto 29 Audi 90, foto 30 Audi 90, foto 31 Audi 90, foto 32 Audi 90, foto 33 Audi 90, foto 34 Audi 90, foto 35 Audi 90, foto 36
 

Technické info

Přezdívka auta Audinka Rok výroby 1987 Koupeno ojeté najeto [km]:230167 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2309 výkon [kW]: 100 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední

Popis vozu

Po velmi dlouhém zvažování jsem se rozhodl, že jí sem dám. I když jí teď nepoužívám, mám R19 CHAMADE. Audi 90. Kolegové v práci říkají, že nic takového nikdy neslyšeli. Audi 80 nebo 100, to ano, ale 90? Co to je? Vychází z karoserie Audi 80, ale má lepší výbavu. Motory v nich jsou pětiválcové. Dělala se i ve verzi quattro. Výběr motorů je docela pestrý,dělala se i verze 2,3 20V - 125 kw (170 koní). Tato má pod kapotou motor 2,3 100 kw (136 koní). Je neuvěřitelné, co ten motor dokáže. Auto teď není vzhledově nejhezčí, díky oděrkům, ale zvukem motoru upoutá spolehlivě. Když to srovnám, ten zvuk je hezčí než u BMW ( a to je co říct), a to i s originálním výfukem. Ulicemi si vrní spokojeně a tiše, ale stačí podřadit a prošlápnout plyn. Chodci vzápětí stojí a koukají, jak může mít takový otřískaný auto takový zvuk. Kupoval jsem jí od kamaráda. Přivezl mi ji a když odjížděl, řekl jsem si, že ji projedu. Vždy řídil kamarád, ale závady mi vyjmenoval, takže jsem o nich věděl. Jen se svézt. Pomalinku se přesunuji k hlavní silnici. Na semaforu červená. Padla zelená, rozjezd. Jednička velmi krátká (i když máte za sebou tunu na přívěsu, rozjede se i do prudkého kopce, pokud tam není štěrk a podobné kluzké věci), říkám si, jak je možný, že s ní kamarád tak lítal, když má tak moc krátký kvalty. Řadím rychle dvojku a prudce šlapu na plyn. Co to auto udělalo! Kouř od gum,i když má náhon na předek, div se nepostavila na zadní, zaryla mě do sedačky, motor zlostně zabručel a hurá kupředu. A hned tam bylo 80 km/h. Sundavám nohu z plynu a rychle na brzdy. Co se dělo v nádrži radši nekomentuji. :-) Že je to přehnaný? To auto ano. Někdo si může říct, že 136 koní je slabota, ale v autě z roku 1987? Fascinuje mě na něm ten moment překvapení. Mladí kluci v Hondě Civic, auto jak vánoční stromeček, nálepek, že není pomalu poznat, jakou to má vlastně barvu a hlavně muziku naplno a vedle sebe holky, kterým se chtějí předvést. Kamarád mi vyprávěl, jak jednoho takovýho potkal. Přijel na semafor a přijel tam přesně takovej řidič, jakýho jsem teď popisoval. Civic, tuning, muzika, holka, který se chtěl předvést. A začal tůrovat motor, aby tomu dodal grády. Kamarád stál v klidu. Přišla zelená, audinka zlostně zabručela, první kvalt, druhej a Civic někde vzadu. Prý si jen stačil všimnout vyděšených obličejů těch dvou v Hondě, jak může takový auto ne moc vábného vzhledu takhle vystartovat. Je to dobré kladivo na oktávky. Pravda verze RS nebo cokoliv z koncernu VW s motorem 1,8T, to už je jiný šálek čaje. I když kamarád se honil s Passatem 1,8T a docela mu stačil. Je fakt, že ho nepředjel, ale stačil mu. Auto je zajímavě zpřevodované, rychlosti jsou, až na jedničku, dlouhé. Je to "cesťák", čili dlouhé trasy. Ve městě trpí, protože musíte ve městě jezdit za 2,na 3 jde při 50 km/h pod 2000 otáček. A to jí do kopce nedělá moc dobře. Při rychlosti 90 km/h jede spousta aut na otáčky 2200 - 2300 se zařazenou pětkou. Tohle jede to samé, otáčky i rychlost na zařazený čtvrtý stupeň. A má ještě pětku. Jak jsem četl v jedné recenzi: na trojku 160 km/h, na čtyřku 200km/h a pětka? V techničáku je maximálka asi 207 km/h ale dá víc. To je vždycky tak. Také jsem četl a souhlasím s tím, že na tohle auto musí mít řidič aspoň 2 roky praxi. Je silné, ale má měkký podvozek a v zatáčkách vás může nemile překvapit. Ne, že by neseděla, ale přišlápnout pořádně plyn v zatáčce asi není to pravé. Nehledě na to, že to auto opravdu upaluje velmi rychle.Říkal jsem, že je to "cesťák", co nám tedy na ty cesty nabídne? Znovu připomínám rok výroby - 1987 (u nás Škoda 105 - 130).Kožený paket-volant,řadička,klimatizace,tempomat. Lze přidávat rychlost tlačítkem,sám si přidává do kopce. Dále velmi pohodlné sedačky, které vás krásně obejmou. Je tu i vnitřní cirkulace vzduchu, kterou v R19 z roku 1994 nemám. Zrcátka v elektrice a jsou tónovaná. Skla také. A ti vzadu? Vyšší postavy můžou mít problém, kam dát hlavu. Je tu také loketní opěrka.V interiéru jsou použity kvalitní a jemné materiály (hlavní koberec a ty menší koberečky v přihrádkách a na kapsách ve dveřích). Vzhledem k tomu, jak se k autu chovali předchozí majitelé, podle čehož zvenku místy vypadá, se divím, že se koberečky zachovaly v takovém stavu. Sedačka řidiče už takové štěstí neměla. Je v jednom místě protrhlá. Ale je výškově nastavitelná. A kufr? Je dost hluboký, rezerva je hozená na straně u levého blatníku. Bohužel jsou sedačky napevno,takže nejdou sklopit. A za nimi je ještě plech. Takže se posádka musí spokojit se základním objemem zavazadelníku. A jak se tedy vlastně zvenku liší od Audi 80? Jsou to chromové lišty kolem oken, na náraznících, které jsou v barvě auta, na bocích. Zadní lampy mají červené pokračování kolem spz a jsou trošku jiné. Světla zpátečky jsou u Audi 80 jako proužek, u Audi 90 je to malá bílá kostička (mluvím o tom, jak je to originálně,lidi si to předělávají).Přední lampy jsou taky jiné, směrovky nejsou v hlavních lampách ale v nárazníku spolu s mlhovkami. Karoserie je tedy stejná, jiné jsou některé prvky (lišty,lampy . . .), a hlavně výbava a motory. Co dodat? Za ty peníze (já dával 15 000), nemá konkurenci. Koupil jsem si k ní příručku a nestačím se divit, co to všechno má. Antikorozní ochrana na svou dobu geniální, i některá dnešní auta jsou oproti Audince pozadu. Koroze je věc, která ji moc netrápí, u motoru není prakticky nic. Aspoň jsem nic nenašel. Ale uvidí se, až ji odstrojím. Co jsem nikdy neviděl je funkce nastavení palivoměru. Vypustí se nádrž, nalijí se čtyři litry benzínu a ukazatel musí být na nule (nádrž je na 70 litrů, takže 4 litry jsou zanedbatelné). Pokud ne, je na přístrojovce kolíček, kterým se to nastaví. V životě jsem to neviděl. Ale je to tu. A samotná jízda S AUDI 90? Kdo ji neřídil, nepochopí. Je neuvěřitelné, jak ten motor, když ho protáčíte na volnoběh sešlápnutím plynu hýbe celým autem. To pak cítíte tu sílu. A ten zvuk . . . Bože, ten zvuk!

Silné stránky

Německá preciznost, ani řadící páka nemá moc velkou vůli. Moment překvapení, kdy někoho s tak starým autem spráskáte třeba na semaforu, jízdní komfort, výkon motoru, pohodlné sedačky, výbava, celkový nadčasový design, nádrž na 70 litrů (i když jak pro koho je tohle silná stránka), ovládací prvky jsou hezky po ruce, přehledná grafika přístrojů.

Slabé stránky

Pokud chcete poslouchat ten krásný zvuk motoru, bude trošku vír v nádrži.Nemožnost zvětšit objem kufru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vše sám.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Od kamaráda - super.

Generální oprava

Audinku měli bohužel tak bezohlední majitelé, že teď vypadá jak pojízdný vrak. :-( Určitě měla nelehký život. Sháním prostory, kde jí budu moci komplet rozebrat a udělat znovu. Protože to auto si to zaslouží. Holou kastli čeká opískování, pak zinkovna, aby to byl jako originál pozink. Prostě vše musí ven, přestavba na quattro a s motorem se taky něco udělá. Hlavně ať má ten svůj vysoký zvuk a ne nějaký rachot, jako mají některá "tuning" auta.

 

Novinky v recenzi

30.4.2008 00:00

Fota zatím stačí,již brzy se však vydám fotit do přírody. Ještě není doplňování recenze a všem fotkám konec! Čekám na krásný západ slunce,aby Vám všem mohla audinka ukázat své krásné tvary a své kouzlo.

30.4.2008 00:00

Postupně recenzi doplňuji


Přidat názorDiskuse: Audi 90

Další vozy značky Audi



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Německá preciznost

praktičnost
8

Škoda toho kufru

prostornost
9

Až na to místo na hlavu vzadu super

jízdní vlastnosti
8

Chce to zkušenost

jízdní komfort
10

Výborný

provozní náklady
7

Dle cen benzínu a stylu jízdy

náhradní díly
6

jak co

výkon motoru
10

vynikající

spotřeba
6

opět záleží na stylu jízdy

hlučnost motoru
10

Ten motor nehlučí, to je symfonie

kvalita sedadel
10

Perfektní

brzdy
10

Dobré, kotouče jsou i vzadu

zavazadlový prostor
5

Toho je škoda, nejdou sklopit sedadla






Blesk.cz

Katie Holmesová s dcerou Suri (15): Jsou jako dvojčata! Jak dnes vypadá dcera Toma Cruise?

Katie Holmesová s dcerou Suri (15): Jsou jako…

Dcera Toma Cruise (59) a Katie Holmesové (42) Suri (15) rozhodně roste do krásy! Po letech, kdy se ji opatrná…

Náruživý kněz v noci budil sousedy podivnými zvuky: Hlučné sexuální eskapády musí utnout arcibiskup

Náruživý kněz v noci budil sousedy podivnými zvuky:…

Když věřící sousedé zjistili, že katolický kněz v bytě asi dělá „neplechu“ a porušuje celibát, už prý nechtějí…

 

iSport.cz

Voráček má další asistenci a bilanci 1+16, Ovečkin dohání Jágra

Voráček má další asistenci a bilanci 1+16, Ovečkin…

Hokejisté Ondřej Palát a Jan Rutta pomohli v NHL jednou asistencí k výhře Tampy Bay 3:0 nad Seattlem. Jakub…

16 českých nadějí v biatlonu a jejich šance: eso, naděje i tichá voda

16 českých nadějí v biatlonu a jejich šance: eso,…

Biatlonový půst končí. Ve švédském Östersundu se víkendovými závody rozjede Světový pohár, sezona přinese vrchol…

 

Reflex.cz

Výročí a státní ostuda v Terezíně: První transporty Židů z protektorátu byly zahájeny před 80 lety

Výročí a státní ostuda v Terezíně: První transporty…

Před osmdesáti lety, 24. listopadu 1941, odjel první židovský transport do Terezína. Od toho podzimu do jara…

Velký návrat a smrt ikony pražského jara a

Velký návrat a smrt ikony pražského jara a "hodného…

Narodil se 27. listopadu 1921. Za svého života byl ikonou pražského jara 1968, patřil však i k významným…