Recenze
Technické info
Přezdívka auta bezetko Rok výroby 2022 Koupeno nové najeto [km]:5000 palivo: elektřina převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 420 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 100
Popis vozu
Elektromobil s omezenym lokalnim využitim v dosahu vlastni zasuvky
Silné stránky
Ticho, pohodli, akcelerace
Slabé stránky
Slaba AC nabijecka, omezeni na delsich cestach
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prvni zkusenost s Toyota Tsusho Cestlice a ta je docela uplne katastrofalni
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce uplne v pohode, nadstandardni pristup, pri te cene ani neni divu
Jak mě Toyota a její elektromobil vyléčily z elektromobility.
Nejhorší na tom autě není samo auto, ale to že ho odmítá sám výrobce. A nejde o jejich japonského šéfa, jak se deklamuje na internetu, ale obecně o pracovníky tady v zemi, jejichž přístup reflektuje obecný názor na elektromobilitu a to je to, že 90% uživatelů aut ho jednoduše odmítá. Je logické, že stejných 90% bude i mezi zaměstnanci Toyoty. K tomu skutečnost že o tom autě nikdo nic neví a ani nechce vědět. Je to tak složitá a komplikovaná věc navíc se spoustou oranžových vysokonapěťových kabelů. Zajímalo mi, jak může kleknout baterka v NOVĚM autě, jestli je to selhání baterie, nebo nabíjení a nikdo nic neví. Ptal jsem se v servisu kam to auto odtáhli a nikdo neumí odpovědět, jak se baterie nabíjí, na tuto otázku je odpověď že musím denně ujet pár kilometrů, což mi přijde jako nesmysl. Navíc auto má 5000 kilometrů za 5 měsíců, jezdí tedy skoro 1000 kilometrů měsíčně, to určitě není málo, a jestli ano, tak na to měl výrobce upozornit v manuálu nebo při převzetí. Až pak jsem sám pravidelným měřením zjistil, že baterie se nabíjí průběžně i při vypnutém autě. Napětí v určitých mě neznámých časech vybíhá vysoko nad napětí baterie, takže je jasné, že to z baterie nebude. Otázkou je, jestli to vyšší napětí neškodí baterií, ale to je zase otázka na kterou nikdo nezná odpověď.
Je to nějak logické, že auto nabíjí palubní baterií i vypnuté, protože auto má obrovskou baterií v podlaze a tím pádem energie víc než dostatek. O to je záhadnější to, že baterie klekla. S odhalením příčiny se ale nikdo neobtěžuje zabývat, dílem tím že prostě neví a druhým dílem tím, že se mu prostě nechce. Nové auto za milion plus a nikdo to neumí opravit, odhalit závadu. Technologické postupy si Toyota nechává pro sebe a já se budu modlit, aby se už žádný problém nevyskytl.
Potřeboval jsem zjistit, jestli se baterie s větší kapacitou nějak nastavuje v řídící jednotce. Pražáci v Cestlicich neví, dokonce mi tvrdili, že tam větší baterie nepatří, ale já myslím, že to není pravda, jednak proto, že na typizovanou baterií 24 nebo 21cm je z výroby prostor i úchyt a druhák proto, že auto může tahat malý karavan a na ten je vestavěna 45Ah baterie slabá, zvlášť když kolabuje při stání v garáži po necelých 20 hodinách. Pak jsem volal do Toyoty Liberce, vedoucí servisu si tu věc vzal za své, zjistil jak to je a zavolal zpět. Úplně jiný přístup.
Nedávno jsem našel v garáži kousek plastu, který vypadá jako posuvná krytka s podélnými otvory a síťkou a stavem úplně nová. Nikoho se nedá zeptat, jestli ten díl chybí, jet do servisu a nechat tam auto zase týden na "opravu" se mi fakt nechce. Tak to nechám až na garanční servis a budu se modlit, že absence krytky nic neudělá.
Tohle auto tedy už několikrát docela slušně vyškolilo. Momentálně stojí nepojízdné od soboty v autorizovaném servisu v Cestlicich , protože se vybila palubní baterie 12V. Ale těch adrenalinovejch zážitků mám tedy víc. Ale tenhle poslední je fakt šťavnatěj. Ještě v pátek auto normane fungovalo, nic nenasvědčovalo tomu, že by baterie auta měla nějaké potíže. V sobotu ráno ve vlastní ale bylo úplně mrtvo. Vytáhnul jsem zkoušečku a naměřil na baterce závratných 3,9V. Toyota asistence zareagovala fakt promptně a auto během hodiny odtáhla do servisu. Vzhledem k tomu, že bez 12V baterie se auto ani neodbrzdí, musel jsem sehnat baterku u sousedů a přes startovací kabely se auto docela pohodlně naložilo. Během pár příštích minut přišlo potvrzení, že je auto v jakémsi safe boxu - žádný nebyl a že se mi technici sami ozvou. Když se ale nikdo do pondělí neozval, vzal jsem fosila a zajel tam. Musím říct, že nikdo o mém autě v servisu neměl tušení a tak se muselo hledat auto i klíč, což dopadlo dobře.
Už odpoledne vzali auto na dílnu a asi ho zkoušeli oživovat. To se jim podvedlo už ve středu dopoledne, ale museli ho asi oživovat i ve čtvrtek. Respektive dneska je čtvrtek a auto je pořád v servisu s vadnou nevadnou baterkou. Ta baterka už je jen taková třešnička na dortu, já důrazně varuju před koupí elektromobilu a Toyoty zvlášť. Evropa ani auta nejsou na elektromobilitu připravený, provozovat auta na současné veřejné nabíječky je nesmysl.
Většina aut disponuje palubní nabíječkou AČ a DC. Oboje limituju nabíjení časem. Nutno říci, že slabší nabíječky jsou pro baterie elektromobilu šetrnější, rychlejší zase zkracují dobu nabíjení. Všude mažou med kolem ústního otvoru s rychlostí DC nabíjení, ale to jednak drahé, hýbe se v tuzemsku někde mezi 13 - 22 korun za kW, což dá při spotřebě 20-25kWh/100 částku vyšší než za naftu nebo benzín a druhák jich je docela málo. Podle vyjádření majitelů elektromobilů na soc. síti trpí i docela často poruchama, což si ale většina elektromobilistu zásadně nepřipustí. A pak je tu veřejná nabíjecí síť AČ. Ta je už rozšířenější, jen na malém sídlišti Rohoznik najdete tři. Jenže při slabé nabíječce jí elektromobil zabere na dlouhé hodiny, v mém případě typicky 49kWh nabíjím 7 hodin. Ale to pořád ještě není všechno. První trihodiny jsou zdarma, ty další PRÉ zpoplatní částkou 50hal za minutu, tedy 30 korun za hodinu. Tedy jen parkování u kabelů mi při 7 hodinách nabíjení vyjde na 120 korun. Pokud ale vezmu, že přijedu v 7 hodin večer a do dvou do rána auto nabíjím, pak musím vyskočit z postele a auto odpojit a odjet, jinak mi spánek do 6 hodin do rána vyjde na dalších 120 korun.
Tím moje zážitky s nabijeckama nekončí, docela problematický je lidl, ten někdy s autem komunikuje někdy ne. Lidl má 50kW nabíječku s omezením na 90 minut, to samozřejmě stačí, ale s autem si moc nerozumí, tak mi z nabíječky vyhodil a protože jsem neměl čip a platil kartou, odmítal se se mnou dál bavit. Zkoušel jsem několikrát znovu přihlášeni a tím že jsem platil kartou, banka to vyhodnotila jako nestandardní postup a kartu mi zablokovala. Stál jsem jak debil u nabíjecího stojanu se zablokovanou kartou a vybitým autem a to mi tedy vzalo veškerý elán do elektromobility a Toyota se svým přístupem k autům, které nemá ráda, nerozumí jim a neumí to s nima mi napořád vzala chuť si kupovat jakýkoliv nový pekáč ať už spalovací nebo elektrický.
Doma jsem si prosadil klasicky spalovak V8 z devadesátých let na dálkové jízdy a mimo jízd na dosah zásuvky s elektrikou nikam nejedu.
Dobře si rozmyslete nákup elektroauta pro rodinné ježdění, budete mít v kufru čipy, já mám EÓN, PRÉ a ČEZ, několik aplikací v mobilu s napojením na platební kartu. Nemám chuť ani odvahu s tím jet do ciziny a studovat další aplikace a poskytovatele. A ta nová zkušenost s blbou baterkou 12V tomu všemu dala korunu. Představa že by se mi v autě hrabali někde v cizině týden nebo dva čekáním na auto až pojede mě úplně děsí.
Byl jsem do elektroauta docela hr a teď je ze mne aktivní odpůrce masové elektromobility.
Nejtěžší elektromobilní disciplína Pro BZ4X je zahraniční cesta. Mezitímco i největší osel si zastaví u benzínky, za pár minut natankuje, aniž by ten čas byl důležitý, ale hlavně svoje palivo zaplatí kartou mobilem nebo hotovostí. Ty ceny jsou plus minus autobus podobné, rozdíly jsou oproti dobíjení aut nepatrně. U elektriky je to jiné. Kartou dobíjení téměř nikde nezaplatíte, a hotovosti taky ne. Všechny významné automobilky mají nabíjecí powerpasy, svoje má samozřejmě Tesla, Škoda, Hyundai, BMW, Mercedes a další. Toyota žádný pas nemá, nebo mi jej vůbec nenabídla. A tak nezbývá než individuální cesta. Můžete mít čip, i některé naše fungují v cizině, ale jiné jen v roamingovem režimu za nějaký příplatek. Můžete mít nějakou z bezpočtu aplikací, například Ionity, PlugShare, nebo Charge Point, nebo nějaké další. Ono je to jednoduché, když chcete někde nabít a auto jako Toyota není na nějaké plánování stavěné, uděláte si ne vůbec krátkou pauzu na nějakém parkovišti a hledáte v mobilu nabíjecí stanici, kde si auto dobijete. Těžko se můžete hrabat v mobilu za jízdy. Některé aplikace jen informují kde stanice je, ale neinformují o ceně, která není nijak nevýznamná, jiné aplikace nabízí i ceny, ze kterých můžete jít do vrtule. Není výjimkou stání v ceně 13 euro za hodinu + sazba euro za kWh, nebo volně nabíjení a platba jen za stání ve stovkách eur za hodinu. Tak to by bylo ještě optimistické.
Toyota BZ4X v zájmu udržení životnosti baterie dovolí jen 2 rychlonabijeni za den, resp. za 24 hodin. Já jí to nevyčítám, radši aby baterka vydržela, ale na dlouhé cesty nad rámec českých hranic to je auto prostě nepoužitelné. Při poslední cestě kdy jsem potřeboval přelétnout Německo po dálnici s trasou 700 kilometrů tam a zpět dalších 700 km bych při dálničním dojezdu se třemi dobíjeními tam a 2- dobíjení zpět. Protože ale auto rychlodobijeni omezí, nedala by se cesta zvládnout za dva bílé dny. Z toho důvodu jsem si raději půjčil naftovyho fosila, se kterým jedna cesta po dálnici netrvala ani 7 hodin. Při spotřebě 6,2 litru na sto cesta vyšla na polovic i méně než by to jelo na elektriku. Ono tedy ani nejde úplně o čas, ale to termíny dojezdu. Docela nutně jsem potřeboval být v hotelu do 21 hodin a žádný čas s ohledem na nabíjecí časovou nejistotu 2-3 zastávek nejde na tak dlouhé cestě plánovat.
A protože jsme zpátky vezli další auto, už jsme jeli v páru. A v párové jízdě vidím další potíž. Mezitím co oba fosily 700 kilometrů zvládly bez tankování, i když to je nejmenší problém, elektroauto tu cestu bez dobití nedá. Pokud budu předpokládat, že vyjedu s autem nabitým, stejně ještě minimálně dvě další zastávky po půlhodině budou nevyhnutelné. Řidic fosilu může odjet a jet napřed, ne že bych ho někde dohnal nehrozí, nebo se bude kroutit u nabíječky jako já. Další varianta je u obou nebo víc elektromobilů s rozdílnou kapacitou a spotřebou. Těžko si sladí dobíjecí zastávky na stejné nabíječce. A v neposlední řadě si neumím představit, že vezu někoho, kdo není nabíjecím pauzám nakloněny. Třeba moje paní, ta odmítá stát na benzince déle než je nutná doba na toaletu.
Na tuzemské mapě je strašně bílých míst než nabíječek. Osobně mi docela překvapila Chotěboř kam jsem měl pozvání na nějakou oslavu. To je malé město s několika tisíci obyvatel a pěti čerpacími stanicemi a žádnou dobíjecí. Něco jsem tam měl k vyřízení, tak jsem si myslel během schůzky ze si nabiju auto. Ne bohužel to nejde, musí se vedle do vesnice, ale to už zase nevyřídím schůzku v Chotěboři, na dojití pěšky to není. Takže před schůzkou, tedy jestli někdo zrovna nebude nabíjet, nebo po schůzce, ale to bych rád spěchal k rodině. Tu cestu dá bezetko pouze v teplotách nad nulou, při teplotě pod nulou a po dálnici už ne.
Ignoruju v diskusi všechny zapálené elektromobilisty s hraběcími radami, já to prostě vidím takto a fertig. Bezetko je můj první a zároveň poslední elektrický auto. Jednou možná a toho se asi nedožiju bude nabíječka v každý vesnici, jednou možná budou AČ nabíječky v autě 22kW, jednou možná budou DC huby na každé pumpě. Teprve až tohle nastane a začne v nabíjení aut fungovat konkurence, tak to možná bude doba pro masovou elektromobilitu. Do té doby musíte počítat s tím, že čím víc elektromobilistu bude, tím míň budou mít výhod a tím budou zranitelnější na cenách nabíjení na cestách.
Novinky v recenzi
Tak teď jsme ten gordický uzel v redakci MACZ rozštípli ....
U Toyoty BZ4X jsme dokázali odstranit Auris, ale už neumíme přiřadít typ BX4Z. To už je na nás moc práce. Takže recenze je na auto Toyota. Fertig. Může být stará, nová, výborná a propadák. Prostě Toyota. Na typu přeci nezáleží
Takový malý odraz zoufalého přístupu k práci běžného zaměstnance, jako bych viděl jak se pracuje když nás to nebaví. MACZ začínaje, přes naší slavnou vládu až po EU.
Tohle prostě nemůže dopadnout dobře.
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Co mam udelat abyste z toho aurise udelali bz4x?
Haloooo redakceee budíčeeeeek
Bz4x uz jezdi vic nez rok, a vy jste si toho nevsimli, diletanti. Neni vam stydno?
Toyota BZ4X
MACZ stale prace nebavi. Společenská objednávka zní elektroauta jen chválit.
2 měsíce uplynuly a BZ4X je pořad Auris
\|\ˇ^˘°˛`˙´˝¨Łł][Đđ}
đĐĐ[Đ[]łŁ]ł$ŁŁ$
Dopis z redakce ze dne 8.6.2023
Dobrý den,
já vím že vaše auto není auris, ale bez modelu se bohužel recenze nezobrazí, vznesla jsem požadavek na programátory,snad nám tam váš model brzy přidají, pak vám zařazení auta hned opravím.
Hezký den
Renata, auto.cz
tvl. dneska 12.7. a ajtaci jsou asi v chorvatsku a jeste dlouho budou
Neschopnost redakce auto.cz
Jsou to skoro dva týdny, co jsem zveřejnil tuto recenzi. Ve formuláři jsem vyplnil model bZ4X, ale protože to není model ze seznamu, redakce zařadila auto pod Auris. Opakovaně žádám o opravu, ale úplně marně. Původne jsem chtěl recenzi smazat, ale link na recenzi oběhl internet, tak to tu nechám s tímto vysvětlením a budu doufat, že se někdo probere a fail opraví.
Záhada kleklých baterií 12V u Toyoty BZ4X je odhalena.
Máslo na hlavě má výrobce Toyota, dovozce Toyota i servis Toyota. Když v roce 2022 proběhl skandál Toyoty s padajícími koly, zaviněné nevhodnými šrouby, které se samovolně povolovaly, Toyota svolala všechny prodaný auta do servisu na jejich výměnu a bylo to tak akutní, že tam auta nesměly ani dojet na svých kolech, musel se použít odtah. Nově vyrobený auta odstavila a některá tam stála i několik měsíců. Za normálního provozu se pomocná baterie elektromobilu nemůže vybít, protože má k dispozici spoustu energie z trakční baterie, ale to platí jen do té doby, dokud zásoba energie v trakci neklesne pod určitou hranici, jakou nevím, informace o autě jsou těžko dostupné. A tady zřejmě kapacita klesla a vlivem velké spotřeby moderních aut se přestala 12V palubní (pomocná) baterie nabíjet. Pokud napětí kyselinového akumulátoru klesne pod 11,31V je to už pro akumulátor kritická hranice, která vede k nenávratnému poškození. A k tomu zřejmě došlo na tom odstavném parkovišti. Výrobce toto musel vědět a přesto baterie před expedicí nevyměnil, dovozce se zodpovědností zřekl a servis tu skutečnost měl odhalit zátěžovým testem. A baterie u odstavených aut automaticky měnit když ne před expedicí, tak alespoň po kolapsu.
Elektrická Toyota trpí těžkou neláskou mezi zaměstnanci Toyoty, ta neláska reflektuje celkové odmítání elektroaut ve společnosti. Já tomu odmítání rozumím, taky odmítám elektromobilitu jako univerzální řešení dopravy a náhradu za spalovák. Bezetko mám na ježdění po Praze a středočeském kraji (na delsi cesty fosil, dokonce petilitrovy benzinový osmiválec).
Toyotí bezetko je na tyhle cesty ideální, nevadí mu zácpy, dobře se s ním parkuje, predjizdi, radi na krizovatce, je to tiché, hodne živé. Problém je v pořizovací ceně, přístupu Toyoty a samozřejmě v zůstatkové ceně ojetiny, resp. časové ztráty. Kdo se s tímhle nesrovná, neměl by si ho kupovat vůbec.
Musím říct, že to je moje první a taky poslední elektrické auto. A kdyby ho někdo chtěl, ochotně mu ho rozmluvím. Argumentů mám plný šuplík.
V bezetku je si něco špatně
Palubní nebo pomocná baterie odchází v autech napříč celým světem. Jestli to je nabíjení, nebo samotná baterie nemůžu určit. Místo aby se tomu Toyota postavila čelem a baterie měnila, tak své zákazníky nechává v nejistotě, jestli ráno sednou do auta a odjedou, což je s přihlédnutím toho, že se to může stát kdekoliv na cestě úplně nepoužitelné auto. Zvlášť když servis předvede to co udělali v Cestlicich, kde si auto nechali "na pozorování" celý týden.
Odkazy:
https://insideevs.com/news/670724/this-toyota-bz4x-has-12-volt-battery-drain-issue-is-more-common/?fbclid=IwAR0RcBit8jAZYepQ_1J2NvfVArNVjFWWAsq9eMyAf3J080yeDgakXhk8v9Q
https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/214288-12v-battery-issues/
V zásadě je nutné sebou vozit startovací kabely, pomocí kterých lze baterii oživit z jiného auta, nebo startovací booster. K tomu mít základní technické znalosti, což si třeba u mě paní neumím představit. Fakt má tohle Toyota zapotřebí?
Kauza palubní baterie má své pokračování
Kauza palubní baterie má své pokračování
Tak auto jsem si nakonec vyzvedl v pátek. Musím říct, že jak se zachoval servis Toyota v Cestlicich jsem fakt nečekal a dodnes mi mrzí, že jsem tam to auto nechal odtáhnout. Auto tam úplně zbytečně tvrdlo celý týden a oprava baterky podle vyjádření servisního technika spočívala v tom, že auto bylo "nastartované" přes booster a nastartované auto průběžně tu baterku nabíjelo. Nicméně každý automechanik nedouk ví, že klasická baterka kyselina - olovo, která spadla pod 10V je už mrtvá. Zátěžový test akumulátoru jednou říkal nestabilní napětí a jindy zase že je ok. Napětí kolísalo mezi 12,2V a 12,5V, to ukazuje podle tabulek kapacitu mezi 50 a 75%. Samo o sobě to nemusí být úplně fatální, ale auto udržuje baterii průběžně bez ohledu na to jestli je nastartované nebo nikoli. Z toho důvodu byl postup servisů úplně nesmyslný. Domnívám se, že problém byl v tom, že baterie spadla napětím pod hranicí kdy je elektronika auta ochotna jí ještě dobít a s klesajícím napětím byl ten pokles ještě rychlejší. Až to spadlo na těch 3,9V.
Nikdo nechce jít k autu s tím, jestli nastartuje nebo nenastartuje, natož někde daleko od domova nebo v noci. Řidič od odtahovky říkal že se stejným problémem tahal auto i z lesa. Pokud předpokládám, že baterku poškodila dlouhá cesta nebo dlouhé stání někde kdesi a že je dobíjecí systém v pořádku, bylo nejlepší řešení baterku koupit novou. Upřímně nechápu že se Toyota snížila k takové trapnosti, že baterii nevyměnila, nová baterka stála necelé tři tácy a výměna pět minut. To se dalo udělat i na počkání. A to jsem místo původní 45Ah zvolil sklolaminátový AGM 60AH i proto že na ní je bezetko prostorové připravené. Tak snad máme tuto věc definitivně za sebou.
*
*
Přidat názorDiskuse: Toyota bZ4X
- Re: Re: recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem 22.11.2023 19:03 Zetti
- Re: recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem 22.11.2023 18:22 speedfred
- recenzi není možné zobrazit. Je buď smazaná, nebo skrytá administrátorem 22.11.2023 09:54 Zetti
- Re: Re: Tyden zadna novinka na MAC? 06.11.2023 21:24 Zetti
- Re: Tyden zadna novinka na MAC? 06.11.2023 15:32 JirkaVejrazka
- Tyden zadna novinka na MAC? 06.11.2023 06:31 Zetti
- Tak teď jsme ten gordický uzel v redakci MACZ rozštípli .... 01.11.2023 09:53 Zetti
- Re: Re: Hej redakce !!! 30.10.2023 09:08 Zetti
- Re: Hej redakce !!! 29.10.2023 17:50 JirkaVejrazka
- Hej redakce !!! 27.10.2023 20:43 Zetti
- kup 01.09.2023 16:05 lordlord
- Tenhle server umira 11.08.2023 14:28 JirkaVejrazka
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: baterka 18.06.2023 18:49 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: baterka 18.06.2023 12:34 Xylo
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: baterka 17.06.2023 18:29 speedfred
- Re: Re: Re: Re: Re: baterka 17.06.2023 08:09 Xylo
- Re: Re: Re: Re: baterka 16.06.2023 17:16 speedfred
- EV 16.06.2023 16:16 lamal
- Re: Re: Re: Re: Dosť zlé 16.06.2023 16:04 lamal
- Re: Re: Re: baterka 15.06.2023 19:22 Xylo
- Re: Re: baterka 15.06.2023 19:14 Zetti
- Re: baterka 15.06.2023 17:39 Xylo
- baterka 15.06.2023 13:46 twistedTSD
- Re: Re: Re: Dosť zlé 13.06.2023 12:23 Zetti
- Re: Re: Dosť zlé 13.06.2023 11:18 Rasto
- Re: Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu 12.06.2023 21:49 xxc
- Re: Dosť zlé 12.06.2023 21:44 xxc
- Re: Re: Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu 12.06.2023 17:43 Zetti
- Dosť zlé 12.06.2023 17:40 Zetti
- Re: Re: Prosim redakci o opravu modelu 12.06.2023 17:22 Mikesus
Další vozy značky Toyota
-
Toyota Highlander (2021) Majitel: Mikesus
Přidáno: 29.10.2021 849 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Toyota Prius (2010) Majitel: Dylan McKay
Přidáno: 5.11.2011 14810 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Avensis (2017) Majitel: Aspon
Přidáno: 18.12.2019 289 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Auris (2018) Majitel: AurisHSD
Přidáno: 7.12.2018 2910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Toyota Corolla (2018) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 11.8.2019 228 Majitel 9.93 Uživatelé









