Diskuse

Hyundai i30 (2017)

14.3.2017

Vůz již není v mém užívání, odevzdáno 17. 6. 2019. První i30 třetí generace na moje.auto.cz. Budu se muset snažit :-) . Nepatřím k lidem, kteří…

 

Hyundai i30 (Stephen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 28.05.17  07:47

    « Re: i30

    Pokud vím, tak Mazdy vyrobené v Mexiku jsou určené pro americký trh, Evropu by měl zásobovat mateřský závod v Hirošimě. Což Ti moc nepomůže, že :-) ? Těžká volba, obě ta auta jsou velice dobrá a hodně jiná. Jezdit s ním ale budeš Ty a nikdo jiný v Tvé kůži není, takže Ti nikdo nemůže poradit... Dát sem hlasování, tak na tomto serveru vyhraje Mazda. Já sám za sebe bych volil HYUNDAI kvůli výbavě a motoru 1,4 T-GDi, ten se opravdu povedl. Jede pěkně a dle zkušeností majitelů je i úsporný.
  • 00 Reagovat !

    foto palix

    palix 27.05.17  21:45

    « i30

    Prajem veľa šťastných kilometrov bez nehody.
    Trochu by som sa chcel poradiť, ak nevadí... Už od vydania Mazdy 3 (2,0 / 88 kW)uvažujem o jej kúpe. U Mazdy ma trochu odrádzajú články o korózii, výroba v Mexiku / výhodou je zase atmosferický 2 liter.
    Konečne nadišiel čas na výmenu auta. Len do počtu som bol pozrieť na do Hyundaia. A... Videl som novú i30, vyskúšal - 1,4 turbo a som unesený. To auto je pre mňa super. Ide perfektne, úžitkovo je lepšie ako Mazda a hlavne cena verzie Family je o málo nižšia ako u Mazdy Challenge - pritom Hyundai je absolútne lepšie vybavený = niektoré veci má Mazda až o 2 výbavy vyššie. Navyše pre rodinu je Hyundai o dosť praktickejšie = viac odkladacích priestorov, lepšie riešený kufor... Mazda bola moja voľba - hoci ju trochu pokazil facelift 2017, aj tak bola perfektná. Ale videl a skúsil som i30 a páčil sa mi... Teraz mám ťažkú voľbu - Starú "lásku" peknú Mazdu 3, alebo Hyundai i30 - o dosť lepšie vybavený (za podobnú cenu), výrazne praktickejší, perfektne jazdiaci a tiež pekne vyzerajúci. Rozum vraví - ber Hyundai... Jediné "-" je, že je to novinka.
    To je skoro ako so ženami ;).

    Myslím, že Hyundai je vysoko kvalitná značka, ktorá robí autá v ČR. Majitelia si ich chvália a často kupujú znova Hyundai. A myslím si, že zlaté české ručičky sú o dosť lepšie ako Mexické roľnícke ruky, ktoré montujú Mazdy...
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 27.05.17  20:57

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Já, kromě naplánovaného občasného vyhánění pavouků z výfuku pozdravením omezovače, což dělám až po řádném ohřátí motoru, ale pak najedu na pohodu aspoň 20 km, jezdím krátké trasy do 2.250 otáček, takže turbo se ani nestihne pořádně zahřát a před parkováním musím vždy projet 5 kilometrů obcí do 40 km/hod., takže dochlazení na volnoběh není dle mého názoru zapotřebí :-) .
    Spolehlivost a výdrž jsou otázkou. Při řádné údržbě a slušném chování k turbu nevidím důvod, aby nebyl do 300.000 km zásadní problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:05

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ahoj Stephen. Dochladzuješ aj turbo po každej ostrejšej jazde, alebo nie? Tá spotreba je ozaj veľmi dobrá. Podľa Teba ako dlho vydrží tento motor jazdiť spoľahlivo? :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Gabo1

    Gabo1 27.05.17  11:00

    « Re: Ŕozvodový remeň/15 rokov

    Ahoj. Dúfam, źe ten rozvodový remeň vymeníš počas 15 rokov aspoň 2x. Aj remeň starne. Je to presne ako s olejom. Mnohí výrobcovia udávajú výmenu po 15 000 km alebo po roku. Príklad - ak najazdíš s autom len 2000 km za rok, nevymeníš olej predsa po 7 rokoch, ale po roku. A tak isto to je aj s remeňom. Ja by som ho tam dlhšie ako takých 5 rokov nenechával a nezáleží na počte najazdených km. Za ten čas možno prefajčíš/prepiješ 30 takých remeňov, tak naozaj sa neoplatí šetriť na takejto veci ;-)

    Pekný deň :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 22.04.17  18:17

    « Re: třicítka

    Dnes jsem to vzal do Retro auto muzea v plném obsazení a jel jsem dle předpisů. 173,5 kilometru s průměrem 70 km/hod. ukázal palubák 5,8 litru (dle tankování přidáva PP cca 0,15 litru na 100 km). Nikde jsem neměl nedostatek síly či výkonu (ani na dálnici). Stačilo nenechat otáčky spadnout pod 2.000 ot./min.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 06.04.17  08:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli to motor pobere nebo ne záleží na mnoha faktorech. Na křivce průběhu točivého momentu, křivce výkonu (i když ten je pod 1.500 ot./min. zanedbatelný :-) ), na zpřevodování, váze vozidla a profilu místa jízdy (do kopce x z kopce).
    Přesto, že Avensis byl nepochybně těžší než Accent, měl dvoulitr rozhodně více točivého momentu než patnáctistovka. A pak záleží na přesném zpřevodování, jestli je převod dost lehký na to, aby to motor ještě utáhl nebo je převod už moc dlouhý (tedy těžký) a je potřeba podřadit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 05.04.17  14:58

    « Re: Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ďakujem, dúfam že bude slúžiť podobne dobre ako Avensiss, či Accent.

    Ešte k tým otáčkam motora (to som prehliadol). Ani ja nejazdím pod 1500ot. aj keď mi od týchto otáčok PC ukazuje radiť hore. Zistil som, že motoru je ohľadom spotreby jedno, či ide na 1500 alebo 2000 ot. Okamžitá spotreba je takmer rovnaká, ak nie nižšia pri 2000ot. Výnimku pri otáčkach tvorí len kruhový objazd. Tu sa už neunúvam radiť z 3 na 2 p.s.a prejdem ho 3 kou na 1200ot. bez toho, aby s tým mal motor problém. Accent 1,5 CRDi pod 1500ot s tým problém mal. Pritom mal (ak si dobre pamätám) krúťak 235Nm a 81kW. Toyota Avensiss 2,0 D-4D s otáčkami 1200 problém tiež nemala. Tak fakt neviem, od čoho to záleží...

    Pekné popoludnie.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 04.04.17  07:26

    « Re: Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Jestli se kompresor odpojuje nebo ne jsem zatím nezkoumal, ale dnes tu leje jak z konve a zapnutá klima je u HYUNDAIe nutnost, jinak se okamžitě zevnitř "zapaří". Žádný pozorovatelný rozdíl v reakcích motoru, tahu ani při rozjezdech se neprojevil.

    Děkuji, také přeji jen šťastné kilometry a plnou spokojenost (i když ta už s Fordíkem je >:D ).
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 03.04.17  16:06

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Áno, tiež mi to tak vychádzalo, že ak motor je pri diaľničnej rýchlosti v maxime krútiaceho momentu, nemal by mu "dochádzať dych" a som rád, že ani nedošiel:-).

    K tou klímou vďaka za vysvetlenie...

    Ešte raz želám veľa šťastných km a nech Vám autíčko dobre slúži.

  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 03.04.17  15:25

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Ono se dalo čekat, že to na dálnici nebude mít na 6. převodový stupeň problém. Na papíře má motor max. točivý moment od 1.500 ot./min. do 4.000 ot./min. pak teprve klesá, ale tam už nastupuje křivka výkonu k zajímavějším číslům. Jestliže na šestku má motor v 90 km/hod. rovných 2.000 ot./min. a každých 10 km/hod. znamená 250 ot./min. tak v dálničním tempu nemůže mít motor problém udržet rychlost, protože točivého momentu má pořád "stejně" a dost ;-) . Pokud pojede na tempomat, jen si přidá trochu benzínu navíc, aby zvládl případnou větší zátěž.
    Přestože mám automatickou klimu, tak jí do nastavení neustále "kecám" a kompresor je většinou vypnutý. Nicméně občas přepnu na automat a nemám problém s udržováním konstantní rychlosti ani při rozjezdech. Ale při jízdě se nikdy nedostanu pod 1.500 ot./min. a pokud po motoru chci nějaké zrychlení, tak při těchto otáčkách řadím dolů, protože motor je pořád ještě příliš syrový na to, abych ho trápil podtáčením.
    Ale u klimy to skutečně může být jen o tom, jak je připojování a odpojování kompresoru nastavené. Klidně je možné (nepátral jsem potom, jen vytvářím hypotézu), že kompresor se při určité míře zátěže (např. nízké otáčky a potřeba zrychlit) odpojí, aby neubíral výkon. Spousta aut uměla už před lety odpojit kompresor při sešlápnutí plynu až na podlahu, není důvod, aby se nemohl odpojovat dle míry zátěže. A u té Fábie může být prostě "natvrdo" a vypíná se jen při hrozbě namražení.

    Věřím, že motor 0,9Tce to taky dal, pokud se motor pohybuje v pásmu dostatečného točivého momentu, tak by to problém být neměl. To není ani tak otázka motoru, jako spíš jeho zpřevodování, některá auta vyloženě trpí přehnaně dlouhými/těžkými převody při honbě za nízkou normovanou spotřebou a limity CO2.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 03.04.17  13:52

    « Hyundai i30 (Stephen)

    Stephen, ďakujem za túto informáciu, som rád že autíčko ide tak ako som predpokladal. Ešte by ma zaujímala jedna maličkosť. Môj EB ma prekvapil aj tým, že motor potiahne v nízkych otáčkach (1000-1200 ot) aj klímu, teda nemusím riešiť veci ako napr. idem sa pohnúť, tak musím buď vypnúť klímu, resp. točiť motor. Ako je na tom Vaša i30? Myslím si, že to nesúvisí s motorom, ale vyriešením klimatizačnej jednotky ako takej. Sused má novú Fábiu 1,2 TSI (81kW) a spomínal mi, že pod 2 000ot. nemôže zapínať klímu.

    A ešte jedna vec. Viem, že sme ukončili istú debatu, ale neodpustím si...ten kopec od Zadaru na Sveti Rok dalo aj Sandero 0,9Tce, 66kW na 6 p.s. Čítal som skvelé príspevky od Logan1....ja len tak :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 01.04.17  19:10

    « Re: Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Potřeboval jsem dnes pracovně do Prahy a zároveň bylo tamtéž zapotřebí vyřídit i něco soukromě. Tak jsem do auta naskládal 3 dospělé včetně sebe a 1 dítě a vyjel. Kousek cesty je po dálnici bez poplatku a jezdím stejnou trasu běžně sám. Na dynamice v rámci limitů se obsazení významně neprojevilo, turbo v dálničním tempu fouká naplno a točivého momentu je tedy dostatek. Podřazování či zpomalování v kopci se nekonalo. Vliv na spotřebu byl menší než jsem čekal, PP se nějak nemohl rozhodnout, zda se oproti jízdě sólo zvýšila spotřeba o 0,1 nebo 0,2, takže to zřejmě vyšlo na zvýšení o 0,15 litru ;-) . V plném obsazení to ale vypadalo na pocitově menší vnitřní prostor oproti kombi minulé generace (dle sdělení obou dospělých pasažérek na pravé straně auta).
  • « 01 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 21.03.17  20:05

    « Re: melonsvk

    -- Tvrdím len, že každému z nás vyhovuje niečo iné a tiež som napísal, že sa s malorážkou dobre cestuje aj na dlhé trate. --

    A to je presne to, co som celym tymto chcel povedat aj ja. ;-) Len som zobral nejake objektivne faktory (v tomto pripade namerane hodnoty pruznosti) a dal ich do spojitosti s mojimi skusenostami. To su cisla, tie su dane a nemenne. Pocit moze byt samozrejme rozdielny.

    Ako som pisal, kazdy mame ine dynamicke poziadavky, niekto si bude pochvalovat 80 koni, niekomu bude malo 200. A ak si moje prispevky pochopil tak, ze nemas byt spokojny so svojim autom, tak to sa ospravedlnujem, zrejme to vyznelo inak ako malo. :-) Male turba su stale turba a aj pri mierne nizsom vykone budu mat relativne lepsiu dynamiku ako atmosfery, ale dych im dojde daleko skor oproti vacsim turbobratrancom (napr. 170Nm a 240Nm, 1.0 a 1.5 Ecoboost).

    A Stephen, ked budem mat cas, rad si pojdem prebehnut nove Rio s litrovym turbom, ved mam s cim porovnavat. :) Verim, ze to pojde lepsie, ved to ma aj vyssi vykon. Ale ano, predsudky mam. Hlavne ked pri obiehani rad vyuzivam potencial motoru, teda hranice maximalneho vykonu. A ten nelezi v nizkych ani strednych otackach. :-! A myslim, ze tymto mozeme debatu ukoncit. >:D Hlavne je, ze ste spokojni, ved predsa kazdy mame to svoje :yes: ;-)
  • « 31 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 21.03.17  17:21

    « Re: melonsvk

    Není důvod se omlouvat, diskuze se vždy nějak vyvíjí a Tvoje příspěvky se této i30 též týkají, i ona má pod kapotou "motor ze sekačky". Asi vím kam melonsvk svými příspěvky míří, ale obávám se, že tak činí bez osobní zkušenosti s poslední generací foukaných tříválců. Taky jsem měl HTP a byl to megashit, ale motory Ecoboost, T-GDi a spol. jsou úplně někde jinde. Takže "Meloune" hurá do showroomu, půjč si foukanou malorážku, pořádně ji projeď a na vlastní kůži si vyzkoušej o čem s Maxikem píšeme ;-) .
  • 20 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 21.03.17  15:03

    « melonsvk

    melonsvk – neviem či som správne pochopil tvoj príspevok, ale hodnotíš auto, v ktorom si nikdy nesedel na základe svojho auta KIA Rio 1,4 CVVT, nejakých stopiek a nameraných hodnôt...a prišiel si k záveru, že to čo som napísal nie je pravda?

    Myslím si, že toto fórum je ľuďoch, deliacich sa o poznatky svojich tátošov a pomáhajú tak iným (ako ja) sa správne rozhodnúť. Ako si možno zaregistroval, ja sám som na základe týchto príspevkov kúpil nové auto o ktorom si myslím, že je skvelé (to je môj subjektívny názor). V mojom prípade hlavne na základe recenzie od ironlionzion, ale nielen od neho. Všetky príspevky, ktoré som prečítal mi pomohli urobiť si obraz o tom čo chcem a hlavne čo nechcem kúpiť, keďže som nemal skúsenosti s benzínovým motorom. Ty sám si dal na toto fórum dve recenzie a nezaregistroval som, že by ťa niekto spochybňoval. Som vďačný všetkým, ktorí mi pomohli pri výbere a teraz fakt nerozumiem tomu, prečo by som sem mal dávať nepravdivé, či prikrášlené informácie. Ak by moje auto nešlo tak ako píšem, budem práve na tomto fóre upozorňovať všetkých, že auto nejde podľa mojich predstáv, je lenivé, dochádza mu v kopcoch dych a neviem čo ešte. Ale nič také sa nestalo a či sa ti to páči alebo nie, môjmu autu nedochádzal dych ani v stúpaní od Zadaru na Sveti Rok – písal si, že si tadiaľ išiel v 2015, tak vieš o čom píšem. Ja som nikde netvrdil, že môj motor je lepší ako tvoj. Tvrdím len, že každému z nás vyhovuje niečo iné a tiež som napísal, že sa s malorážkou dobre cestuje aj na dlhé trate.

    A prosím odpusti si také voloviny, ako točiť, točiť a točiť, vôbec ani netušíš o čom píšeš. S autom sa bežne jazdí medzi 1500 - 2 500ot, kľudne zvládne aj 1200ot. Pri 2 500ot. radím hore, či som sám alebo s rodinou a plným kufrom. Pri bežnom predbiehaní to nemusím dať ani nad 3500ot.

    Ja viem, že si hlboko sklamaný z 1,2HTP a ako si sám písal ani 1,4 CVVT ťa už nenapĺňa tak, ako pred rokom. Preto každé auto s motorom pod tvojich 1,4 je lenivé... Ale uvedom si jedno, že technika a vývoj motorov ide dopredu a bolo by naozaj fajn, keby si sa posunul dopredu aj ty.

    Na záver sa chcem ospravedlniť autorovi tejto recenzie, že sa zvrhla debata, ktorá nesúvisí s jeho článkom. Preto navrhujem prípadné pokračovanie na tvojom príspevku Kia Rio.
  • « 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 20.03.17  08:48

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    OK, v tom prípade som si príspevok špatne vysvetlil....v každom prípade želám nech autíčko dobre slúži a veľa šťastných kilometorov :-)

    Inak v tej červenej je fakt krásne...
  • « 01 Reagovat !

    foto melonsvk

    melonsvk 20.03.17  08:43

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Pozeram na tvoj C-Max a pri provoznej hmotnosti takmer 1400kg neverim, ze tych 100 konikov pojde krasne. :-) Skor si myslim, ze kazdy mame ine dynamicke poziadavky na auto. Na automobile-catalog.com tvrdia, ze zrychlenie 80-120 na VI. prevode trva 100k C-Maxu 23.5 sekundy. Moja 1.4 s atmosferickym plnenim to podla nich zvladne o dve sekundy skor a viem, ze ked zrychlujem na sestke tak je to ziva tragedia. 8-s

    Preto z mojho subjektivneho pohladu, ano, dochadza mu dych. >:D V mensom a lahkom aute to male turbo samozrejme dava vacsi zmysel, Fabia ktora ma o dva metraky menej ako C-Max to zvladne niekde na urovni 15 sekund a vtedy sa da hovorit o rozumnej pruznosti. :-) Inak to treba tocit, tocit a tocit a tam to male turbo bude zrat o hodne viac ako atmosfera vo vysokych otackach.
  • « 00 Reagovat !

    foto Stephen

    Stephen 20.03.17  08:12

    « Re: Hyundai i30 (Stephen)

    Tady asi došlo k určitému nepochopení, já delší trasy s tímhle autem nehodlám absolvovat ne kvůli motoru "ze sekačky", ale kvůli tomu ostatnímu.
    Mám-li si vybrat mezi autem s podvozkem sice jistějším v zatáčkách, ale rozhodně méně pohodlným a podvozkem vláčným, ale pohodlným - vyberu si pohodlí; pokud vybírám mezi rychlejším a upovídanějším řízením a pomalejším, ale odtažitým a neunavujícím řízením - vyberu odtažité. Pak je tu kufr, kombík má kufr velikosti na naše cesty akorát, do tohoto hatche se s bagáží nevejdeme. A pak je tu otázka ekonomická, proč platit firmě za kilometry projeté s autem k takové cestě nevhodným, když mám v garáži auto pro takovou cestu navýsost vhodné a vlastní :-) ?
    Takže delší dálniční přesun tomuto autu nehrozí, dálniční známku nemá a ani ji mít nebude, k tomu účelu nebylo pořizováno, na to jsou doma a ve firmě jiná auta ;-) .
  • 00 Reagovat !

    foto Maxik

    Maxik 19.03.17  23:10

    « Hyundai i30 (Stephen)

    Gratulujem k nádhernému autu a tiež k peknej a podrobnej recenzii. Na základe podobného popisu Forda na tomto fóre som prešiel od dieselových áut na turbo benzín a verím, že som urobil správny krok.

    Myslím si, že by ste sa nemali obávať s i30 ani dlhších trás. Ako som už vyššie spomenul, nepoznám tento trojvalec, ale trochu som nad tým uvažoval a vyšlo mi nasledovné: mám C Max 1,0 Ecoboost, 74 kW/ 6000ot./min, 170 Nm/1400-4000 ot.
    Vaša i30 má 88kW a obdobné parametre ako Ecoboost. Ecoboost pri 130 km rýchlosti točí 2800ot, i30 3200ot.(ako píšete). Oba motory sú v pásme max.krútiaceho momentu s dostatočnou rezervou do 4 000ot. Ecoboost v tomto pásme otáčok a krútiaceho momentu ide nádherne a neviem prečo by mal dôjsť dych i30. Až tak odlišné byť motory hádam nemôžu. Alebo áno?

    Samozrejme beriem výhrady k prípadnej spoľahlivosti týchto motorov. Klasické atmosferické motory sú rokmi preverené a svojou jednoduchou konštrukciou predurčené k vyššej spoľahlivosti. Lenže kto v tejto dobe si chce nechať auto 20 rokov a najazdiť na ňom 400-500 tis. km? Ja pri mojom nájazde 15 tis. km/rok sa s mojou malorážkou za 10 rokov nedostanem ani k výmene rozvodového remeňa. A tí, ktorí potrebujú s autom najazdiť oveľa väčšiu porciu km, si asi nebudú kupovať auto s litrovým benzínovým motorom. Alebo áno:-)
    Treba to skúsiť aspoň raz a prípadne sem dať nejaký postreh z dlhej kopcovitej trasy. Mňa osobne by zaujímalo, či motoru 1,0 T-GDi došiel dych.Osobne tomu neverím, ale môžem sa mýliť.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…