Škoda Favorit (1993)
12.6.2014Stará láska nerezaví, řekl by klasik, majitel Favoritu či Felície by tohle sice nikdy s čistým svědomím neprohlásil, ale obrazně vzato…. Stejně jako…
Škoda Favorit (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
šmoula nešika 13.06.14 12:40
« Zázrak II
Ano, ano, je to tak. Po pěti letech nám Garáž Ronaultova opět servíruje pár statí o autě, tom, jež provází Rona celým (motoristickým) životem.
Za ty roky se z něj stal študovaný samostatný člověk. Kdo by ovšem čekal, že novou recenzi obohatí nabytými zkušenosti a znalostmi, bude na omylu.
Jde na to podobně jako s-mike u Z4; s přihlédnutím na výše zmíněné již netvoři do hladka vybroušený referát, vše důležité bylo řečeno, nezdržovat čtenáře, neopakovat se. Chcete víc? Klikněte vedle. A o tom to je.
Jinak k autu:
Kombinace karbce s neřízeným katem a dlouhým odstupňováním ideální není. A Ty víš, že já radší čistší první nebo druhou sérii. Ale jak jsem podíval na fotky této naleštěné stříbrné, musel jsem souhlasně kývnout; ano, to je ono.
Spoustu dalších poražených 911 Ti vynšuju, já si jedu válet půlky do Jugošky. Tak se tu zatím majte. A až uvidíte někde programátora Androidu pro Samsung, s mým milostivým svolením ho přejeďte... ;-) -
Ronault. 12.06.14 21:46
« Re: Životní šance
Ono to je dobrá koupě, ale snadné to rozhodování není... Samotné auto vlastnit a hlavně Favorita či něco staršího, co chceš aby přetrvalo věky, to chce garáž. Stojí-li Favorit dva dny na dešti nebo se 2x projede prosolenou silnicí, do 48h zrezne... A to byl i největší problém při pořizování. Mám sice garáž na Megana, ale zase bych psychicky neunesl, kdyby on stál venku >:D Zatím tedy garáž pro Fanouše jakž takž vyřešenou mám, ale trvalé řešení to taky není... možností je několik, buď jednou dům s několika garážemi a nebo tady s kolegou výše vlastnícím v současnosti 2 kusy BMW E39 pořídíme opuštěný průmyslový areál a uděláme si soukromou sbírku :-!
Ale zpět k autu...
Doufám, že mě nikdo nesejme, každopádně roční nájezd je plánovaný velmi nízký, tak snad i při tom malém počtu km nebude nějaký pech.
Ad přepočet... Ano, je to hrubě orientační nástřel, nicméně stojím si zatím, že nové auto je dnes dostupnější než dříve. Když veme, že třeba s Fanoušem je srovnatelná dnes Fabia Elegance TSI nebo v evropeském měřít třeba Sandero Steepway, tak jsme se hodně posunuli ;-) -
rohYpnol 12.06.14 21:14
« Životní šance
Dobře jsi udělal, příležitost ke koupi takovéhoto kousku tě jen tak nepotká. Velká gratulace :yes:
Úplně jsem se vrátil do svých dětských let, kdy jsem "mlsně" chodil kolem jednoho nádherného Black line, ten byl můj favorit :-) (bohužel to ale nebyl můj Favorit).
Silver line byl druhý v pořadí a tónovaná skla, litá kola či ostřikovače světlometů... ach.
Tak jen doufat, že tě nepotká nějaký idiot, který ti tohoto mazla zruší, protože tohle, to už zřejmě jen tak na inzerátu nepotkáš...
P.S. Jen s těmi přepočty bych byl velmi opatrný, je to velmi "tendenční" porovnání. Tedy spíš VELMI tendenční. Jen porovnat cenu a říct voe, dyť dnes se máme skvěle a auta jsou levný jak nikdy, je prostě mimo. Důvodů je celá spousta, od metodiky výpočtu průměrné mzdy, přes menší rozptyl tehdejších platů (zatímco dnes myslím 3/4 na průměr nedosáhnou a 1/10 je dokonce na hranici chudoby...). přes zcela jiné rozložení životních nákladů (bydlení, energie, PHM atp. byly ve srovnání s dneškem "za pusu") a zcela nesrovnatelné životní podmínky (dnes mnohem víc projezdíš, protože za vším dojíždíš, problém sehnat zuabře, školku, lékaře, ... za vše si musíš připlácet...), přes rozdílnou míru zdanění (kolik tehdy bylo DPH, daň z příjmu, spotřební daně...) ... a na další vlivy jsem beztak zapomněl.
-
Skipper 12.06.14 21:06
« Velká gratulace
Tak předně moc gratuluji ke koupi Fanouše. Většina z nás má Favorita zafixovaného jako rezavějící krám v barvě libovolné tělní tekutiny v značném stádiu rozkladu. Až koupě tvého Favoritu mě na něj donutila kouknout se novým pohledem a musím smeknout. Ne, rozhodně ne před jízdními vlastnostmi, nebo propracovaností interiéru. Ale ta hranatá kastle ve stříbrné barvě je prostě famózní a nadčasová.
Byl jsem u prvního svezení s tímto kouskem a musím přiznat, že stav mě přímo šokoval. Takhle zachovalý Favorit jsem od roku 1993 asi ještě neviděl. Akorát při testovací jízdě jsem se kvůli hluku pořád koukal, jestli nejsou otevřené dveře (nebyly). Alu kola tomu taky moc svědčí. Trochu škoda, že u Favoritu ještě neexistovala verze Laurin a Klement. S koženým interiérem by to bylo ještě zajímavější >:D
Jinak za youngtimera :yes:
Musím říct, že tohle auto mně na pár chvil vrátilo tak o patnáct - osmnáct let zpět, tohle každé nedokáže. Ve Faku jsem dělal autoškolu a dodnes si pamatuju ten zátah oproti Š120, kterou jsem na trojku předjížděl... I tu reakci na volant - nejprve nic, pak se auto začlo naklánět, a až se dostatečně naklonilo, tak začlo i zatáčet... Nádhera a dík za svezení, Ronaulte, kdo nejel, může jen litovat! :-) :yes: