Škoda Favorit (1993)
12.6.2014Stará láska nerezaví, řekl by klasik, majitel Favoritu či Felície by tohle sice nikdy s čistým svědomím neprohlásil, ale obrazně vzato…. Stejně jako…
Škoda Favorit (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
iudex 13.06.14 12:02
« 10-9-1
Keby som mohol bodovať, dám 10-9-1: plný počet za recenziu, skoro plný za fotky (viem, že ich doplníš) a bod za auto. Nechcem tu v tomto prajnom ovzduší byť zbytočne kritický, môj názor na Favorit ako youngtimer/víkendovú leštenku poznáš, skrátka zo Zámockej sviečky ani dlhodobým archivovaním Chateauneuf-du-Pappe nespravíš. ;-) Ale ide o to, aby nám autá robili radosť a keď na to stačí starý Favorit, prečo nie? -
Ronault. 15.11.14 17:35
« Re: Re: Silver-line
WL: Myslím, že sis to špatně tehdy vyložil. První Favorit, co jsme doma měli byl 136L r.v.11/88 46 kW a taky měl Pierburg 2E3 a lili jsme do něj bezolovnatý benzín. Další tři Favority, první zelený rozpadlý, zelený "Zázrak" i tenhle Silver line jsou karburátorové s Jikovem 28-30K, jen Silver line je s neřízeným katalyzátorem (42 kW), tedy ten musí jezdit na bezolovnatý benzín.
Prošel jsem si knihu, co tady mám "Údržba a opravy automobilů Škoda Favorit, Forman a Pick Up" od J. Andrta a Ing. T. Maliny, CSc., 1993 a na straně 444 píšou "Minimální oktanový požadavek pro motory Škoda řady 135 je OČ 90, pro motory Škoda 136 je předepsáno OČ 95. Benzín může bezolovnatý i olovnatý. U automobilů s katalyzátorem se výhradně musí používat bezolovnatý benzín."
Navíc karburátor by podle mě neměl mít vliv na olovnatost, tam jde o konstrukci pístních kroužkou a mazání motoru, na to musel být právě Favorit připraven od počátku mít bezolovnatý benzín, viz přednáška p. hrdličky, kterou výše zmínil šmoula.
Takže spíše sis to podle mě tehdy špatně vyložil a zbytečně rozšiřoval jedy olova v Beskydech >:D -
-
Ronault. 23.01.16 19:19
« Výfuky - jaký vybrat?
S příchodem sezony a STK je nutno udělat několik oprav, konkrétně výměnu zadního výfuku.
Máte někdo nějaké zkušenosti s různými dodavateli?
Udělal jsem průzkum trhu a asi toto jsem zjistil:
Bosal - nejprodávanější, asi takový průměr kvality
Walker - američané, měli by být o něco kvalitnější, cenově podobné
MTS - Italská firma, jak Elit, tak mjauto (tam kupuju díly asi nejčastěji) jej považují za nejkvalitnějšího výrobce
Tyll - to je česká firma, [odkaz] , ale je otázkou, jestli česká znamená i kvalitní, že jo...
Co byste doporučili? -
Ronault. 19.11.15 10:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
Tak to já ověřil hned za včasu a když to vezmu kolem a kolem, dále to už asi ani být nemůže :-! A to se ještě chystáme během dvou let vrátit na severovýchod, to už vůbec nebude připadat v úvahu. >:-[] Prostě tentokráte jsem to nenechal náhodě. :-!
Jo a máte tam recenzi na tu Fábii, tak šup přečíst a zkritizovat :-! -
white label 19.11.15 10:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
woody
Takže koupit tchyni v Ačkách Kačko, nebo Fiestu, by v tvém případě stejně nic nevyřešilo.
>:-[]
Tchyně musí být buď z hodně daleka (ideálně jiný kontinent), nebo naopak z místa bydliště, pak totiž nemá nezbytný důvod přespávat u vás apod. ;-) -
woody-alien 19.11.15 09:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
V tom máš nespornou výhodu vzdálenosti. Já to mám ke tchýni hodinku volné jízdy a to znamená nejen častější návštěvy u ní...ale bože, chraň nás od všeho zlého >:D i její poměrně časté návštěvy u nás. ;-\ ;-) Kdyby aspoň byla závislá na autě. Jenže vlakové spojení k nám je téměř ideální, což je jistě výhoda, když vlastníš Ford. Ne tak už, když se chceš vyhnout "mamince". >:-[] -
white label 19.11.15 09:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
"...s woodym se zná už déle než rok"?
Tak na to, že víš, že ti woody leze už rok do zelí, to bereš až obdivuhodně sportovně, nehledě na to, že (po takové zkušenosti) máš ještě odvahu seznámit s ní i mě. >:D ;-) -
woody-alien 18.11.15 21:27
« Re: Re: Re: Veselá historka z natáčení
Jj, určitě. Teď mám práce nad hlavu a ani se nemůžu utrhnout na nějakej delší výlet s GTI. Už z toho mám málem absťák. >:-[] Doufám, že to ještě v dohledný době zvládnu, protože jsem se rozhodl Golfa nepřezouvat a jezdím s ním na letních.
A tak jsem kdesi na Severu u kávy poprvé popatřil v mobilním telefonu inkriminovaný inzerát, jež sliboval nebývale zachovalý kus "štěstí a vzpomínek". A snad i já jsem aspoň malým dílem (nějaké SZ, pár drobných pro mobilního operátora) přispěl k tomu, že mohla vzniknout tahle recenze. ;-)
střih.........
Je krásný květnový den a z nejmenovaného městečka na Valašsku vyjíždí kolona aut. Dost prapodivná směsice strojů, která se nějakým způsobem zapsala do srdcí svých majitelů. Netrvá věru dlouho a přes čelní sklo GTI 7 Performance je mi dáno sledovat výjev jak z apokalypsy. Stroj s krycím názvem Silver Line drží na členité trati za pomoci čarovných ježků z výfuku krok s několikanásobně silnějšími auty a nebýt zbytečně překážejících motocyklistů, jistě by se záhy ujal vedení. Takto si alespoň připsal skalp bezradného Porsche, kterýžto triumf vzápětí oslavil silně zahnědlým kouřem z výfuku. Co se mi honilo v hlavě se nedá popsat jinak než jako "Hrome, ten chlapík jede šíleně, kousla ho snad Tarantule, nebo co ?" >:D >:D
PS: Bezva recenze psaná od srdce. :yes: :yes: