Renault Laguna (2001)
29.12.2013S odstupem několika měsíců, co je Laguna prodaná, je vhodná doba na zhodnocení auta, které bylo v našich službách nejdéle ze všech a nejvíce najelo…
Renault Laguna (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 30.12.13 16:08
« Re: Re: Re: Diamantová recenze
Jako neříkám, že to člověka nanaštve, protože stokrát nic umořilo vola a mě to teda umořilo teď už natolik, že jsem se s Lagunou rozloučil. Ono to byla taková série, třeba 3 měsíce po sobě kupa věcí, člověk sepisoval inzerát a pak rok a půl klid >:D A mě ještě více překvapovalo, že poslední rok jsem jezdil každý den do práce a pak o weekendech domů a vždy naprosto bez problémů. Kdykoliv jsem ale vyrazil na výlet, tak se něco semlelo. Jako by Laguna výlety nerada >:D -
Ronault. 30.12.13 16:05
« Re: Kdyby...
Na to jsem už tak trochu reagoval nahoře, tam by ceny za díly byly výrazně vyšší, samozřejmě vykoupeny podstatně lepší dynamikou TDI.
Z druhé strany, pamatuji si na rok 2008 kdy taťka vyrazil se známýma a sestrou na dovolenou do Itálie na Gargano, což už je takových tuším 1800 km. Já vyrazil dva dny předem se známým jeho služební Octavii I TDI napřed, že navštíveme cestou Dolomity a Neuschweistain. Octavka měla tou dobou najeto cca 100t km a byla čerstvě po servisní prohlídce, Laguna už tak kolem 250 tkm. Už někde u Insbrucku jsme museli do Oktávky kupovat olej, protože bylo pod ryskou, inu TDi jej papala velmi ráda. Celou cestu mě neskutečně vytáčelo chrastění okrasného tlačítka ruční brzdy a vrzání přední nápravy v teple. Laguna jela v 5 lidech s kufrem na střeše a přiznám se, že jsem docela rád do ní na zpáteční cestě přesedl, protože i když pomaleji, tak znatelně pohodlněji.
A taky v roce 2005, kdy jsme ji kupovali, tak za 300t byla k mání Fabia HTP bez jakékoliv výbavy, Nová dle ceníku Laguna stála s touhle motorizací 808t Kč (základ v benzínu!)... to až dnešní pokles cen díky krizí v podstatě umožnil si vybírat v ojetinách či lépe jít do nových aut... viz P207 nebo teď Megane. -
Ronault. 30.12.13 15:57
« Re: Diamantová recenze
Ono to zní sice hrozivě ten seznam poruch, ale je to 8 let služby, kdo z vás má auto 8 let v kuse v každodenním provozu ;-) A většinou malé částky, žádné turba, vstřiky, čerpadla, zadřené motory... když to třeba srovnám s tím, že bychom koupili Passata ze stejného roku, tzn. B5 před faceliftem, tak jedna výměna ramen přední nápravy by nás stále více než všechny poruchy na Laguně za celých 8 let dohromady. Takže ten výsledek není až tak tragický ;-)
Nejsem sám, kdo tohle tvrdí, že stačí opravdu málo na našich cestách. nevím, jestli znáš elementa5, má Volvo V70R a ten jej koupil snad s ještě větším nájezdem kolem 300t km z Holandska a jak mě v tom vezl, tak mu říkám, že mu teda hrozně vržou plasty v interiéru a on na to řekl, že při koupi v autě nic nevrzalo, stačilo fakt krátká doba na našich silnicích. Samotná karoserie se nekroutila, spíše byl problém s uchycením plastu, najít někde šroubek je umění, všechno nacvakovací, lepené atd. Jel jsem i pofaceliftovou verzi a ta na tom byla přecejen lépe. -
rohYpnol 30.12.13 15:28
« Diamantová recenze
Nebudu se motat kolem horké kaše - palec hore :yes: "Toto bolo napísané so 110% nasadením vlastného života", napsal by slovák. "Testovačka jak cyp", napsal by možná Ostravák... Já jen uznale koulím rohypnol po stole...
Zpět ale ke značce. A teď mi po tak skvělé recenzi vysvětli, proč jsi pro bůh zůstal u té mizerné nespolehlivé značky >:D >:D >:-[] Mít stříbrnou Oktávu na hlínách v dýzlu, tak do toho jen odlejváš řepku z nádrže vedle stojícího Zetoru, na dálnici udržuješ akurátní první kosmickou, dodělanýma xenonama vyblikáváš na Dé1 pomalý hmyz levého pruhu a neřešíš auto, které je již od výroby na sklonku svého životníhi cyklu >:D ;-)
No těším se na Mégane, tam se možná dozvíme, že Frantíci zdarma nadělují 150 000 km již z výroby...
Mimochodem, co mě trochu zarazilo - jak jsi psal, že se Laguna dokázala během 20 tis. km rozvrzat při komfortním naladění... I s ohledem na 5* NCAP se dá čekat, že kastle by měla být opravdu tuhá, nápravy jsou odladěny komforntně, nízkoprofilové gumy jsi neprovozoval... Přijde mi to docela zvláštní. Ale to jen tak na okraj. Jinak u dýzlové Laguny 2.0 dCi mi neseděla opravdu tuhá spojka s dlouhou dráhou. Jako D1 expres možná OK, ale město bych s tím jezdit nechtěl... -
Ronault. 30.12.13 10:13
« Re: recenze
No já bych si asi konkrétní kus taky nekoupil, ale musíš to brát tak, že auto má dneska hodnotu 40t Kč, takže v té cenové relaci nějaké extras čekat nemůžeš. Ale po nedávné zkušenosti s 2,0 dCi bych dokonce nějaký poslední kus Laguny II směle s tímhle motorem i doporučil. Inu první ročníky bývají riskantní... plus bazarová špatná historie... -
Ronault. 30.12.13 10:11
« Re: Palec hore
Díky za chválu, jak píšu výše, je to už dlouho připravované a přepracované "dílo".
Na tu nepřesnost se pak mrknu, teď v práci moc nestíhám...
Ad fotky... no to víš, já nejezdím až tolik do nových lokalit, tak se některé opakují, hlavně ty fotogenické ;-) Měgane určitě opět nafotím velmi podobně. A taky je to dáno tím, že Favorit bylo mé první auto a to je vždy taková ta první emotivní láska a měl jsem i nový foťák, takže kombinace vhodná na hromadné focení >:D Teď už mě můj starý foťák nebaví, tak proto Laguna nemá moc fotek... Budu muset našetřit na nějakou zrcadlovku >:-[] -
Verny_2013 29.12.13 20:58
« recenze
Ahoj, skvělá recenze doplněná pěknými fotkami, jak už psali kluci přede mnou. Fakt potěší když si přečtu kvalitní recenzi bez příkras, navíc napsanou čtivě. A i když bych si po jejím přečtení Lagunu rozhodně nekoupil, tak splnila účel a já dávám palec nahoru a plnou. -
šmoula nešika 29.12.13 19:32
« Palec hore
Naivně jsem si myslel, že když jsi včera šel mýt megana, dopíšeš jeho recenzi "s čistou hlavou a autem". Otevřu tedy MACZ a koukám L-A-G-U-N-A. Aha...
K recenzi ovšem třeba říci, že sis dál záležet a vycházel z dlouholetých zkušeností. Zbytečně jsi se dlouho neochomítal kolem kladů a záporů auta a společné soužití zhodnotil podrobně, ale ne až příliš zdlouhavě. Za pochvalu stojí i češtinářská stránka věci. A to jak po pravopisné, velmi nadprůměrné, tak stylistické, četlo se to hezky, nenuceně, navíc to bylo celé logicky sestaveno. Ono totiž, řekněme si narovinu, text s pečlivě oddělenými hlavními a vedlejšími větami se čte stokrát plynuleji než nějaká změť písmen. Snad bych jen upozornil na drobnou nepřesnost u hlučnosti motoru, kde to máš s tím zpřevodováním poněkud opačně. A ještě ke galerii - zas je tu to HDR nebo co, i když musím uznat docela jemně. A objektivně ani nedokážu posoudit, jestli je focení na stejném místě jako s fávem klad, nebo zápor.
Tak se snad Maggie dočkáme dříve, než budeš leštit příštího ®encla... Mám takový pocit, že ti s vlastní recenzí i líp poslouží. Nezbývá, než popřát ^ :-) km za <« l s novým oOo. :-) -
Ronault. 29.12.13 14:31
« Re: Takhle to má vypadat
Fotogalerie budou postupně přesouvány tam kam patří :-) Pokud se mi bude samozřejmě chtít ;-)
Díky za hodnocení. Přiznám se, že je to už asi třetí nebo možná i čtvrtá recenze. Postuně jsem jich napsal několik, za nějakou dobu znovu přečetl a zděsil se a psal znova. Až teď o vánocích jsem si řekl, že bude třeba vybrat The Best Of a udělat konečnou verzi >:D
Megane bude... netuším kdy..., musím nafotit nějaké série fotek. Zatím mám moc pěknou serii fotek z Grossglockneru a to je málo... -
woody-alien 29.12.13 14:20
« Takhle to má vypadat
Co dodat. Výborná a čtivá recenze, skvělá fotogalerie (kde ovšem z nepochopitelných důvodů chybí slavná fotografie plnění nádrže bioplynem >:D , tak abychom o ni nepřišli [odkaz] ;-) ) a fundované poznámky.
Laguna vypadá stále výborně, škoda těch problémů s technikou. A k té tvé poznámce "...v autě jíst ?!" jen dodám, že život a hlavně děti tě naučí. Jednou si na má slova vzpomeneš. >:-[]
Perfektní práce, už se těším na Maggie... :yes: