Renault Mégane (2013)
15.1.2021ÚVOD Za chvíli to už bude rok, co je Megane pryč a už je opravdu na čase sepsat recenzi na mé první nové auto, třetí v pořadí a nemůžu se zbavit…
Renault Mégane (Ronault.)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 16.01.21 09:57
« Re: Už jsem myslel, že se nedočkám
Recenze na něco tak úžasného, jako je Megane, se prostě nenapíše hned, bylo několik verzí.
1. Teď když už se je nemusím bát zveřejnit, protože tam nepracuji, je tam prostě nechám.
2. Možná se Tobě jeví Megane vedle Golfu málo efektní, ale to byl záměr fotografa, aby to nudné šedé VW alespoň trochu vyniklo.
3. Mégane měl hlavně efektní příjezd na heliport, pruhy jdou vidět i na fotce >:D -
woody-alien 16.01.21 09:27
« Už jsem myslel, že se nedočkám
Zdar Rone. Fakt už jsem tvojí recenzi na Megana řadil do kategorie Yetti, Lonchnesská příšera, Olgoj Chorchoj apod. Něčeho o čem se mluví, píše, ale existence prokázána nebyla. >:D
Každopádně super napsáno a skvělé fotky. No možná ty snímky z heliportu bych z recenze vyhodil, Megane tam zbytečně hraje druhou housle. >:-[] ;-) -
Ronault. 15.01.21 23:54
« Re: Re: Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno
Lagunu jsem taky lehce zvažoval, ale roční nebo dvouleté kousky s 2.0 dCi byly dalších 60t a s 4C i o 100t Kč a bez 4C bych Lagunu nechtěl, stejně tak s jiným než dvoulitrovým turbem. Laguna vzadu měla proti i40 žalostně málo místa, v podstatě na úrovni Meganu Grandtour, ale jízdně a motoricky to byl jiný vesmír. Měl jsem asi na hodinu i40 s 1.7 Crdi a ten motor byl žalostně málo na tak velké auto, natož jej považovat za vrchol nabídky, to Laguna s 4C ve verzi GT (fotku s mou Lagunou je tuším v recenzi) byla neskutečně rychlé a obratné auto...jen jak píšu, šel bych přes svůj limit o hodně a chtěl jsem nové auto. -
Ronault. 15.01.21 22:01
« Re: Dobře napsáno a skvěle nafoceno
Holt 1.2 TCe patřil ke skupině prvních přímo vstřikovych benzínů a ty byly problematické všude. Ale v Meganu u nás nebyl až tak často, naštěstí.
Chtěl jsem změnu prostě. Funkci rodinného auta převzalo Grand Picasso, takže jsem v kombíku jezdil sám a vozil vzduch a chtěl jsem něco silnějšího, zábavnějšího, než to eko regulace stopnou úplně. Hodně jsem váhal, jestli ho nenechat synovi, bylo ho fakt škoda, docela malý nájezd, opečovávaný, ale zase nebylo by ho doma kde parkovat a kdo ví, jestli se letos na VŠ mladý dostane, jestli by ho využil... nový majitel si ho velmi pochvaluje
Tahle recenze patří do TOP 10, krásné fotky, skvěle a nezaujatě popsané.
Měl bych pár poznatků, jestli dovolíš a porovnání. Mimo tvého vozu, s kterým jsem jel, jsem ještě 48hodin vlastnil verzi 2011 1.5Dci 81kw s EDC, taktéž kombi a nyní jak víš máme ještě toho "dvojkového", který pokazil Renaultu reputaci >:D Já si tedy myslím, že za to mohla v první řadě Laguna 2 (kterou jsme taktéž oba měli :D) a Mégane 2 především předfaceliftem, který sdílel mnoho technických vymožeností z Laguny 2, včetně motorů 1.5 a 1.9Dci...:D
První je ten, že mne udivuje tvůj popis skokového nárůstu výkonu 1.6Dci. Pamatuji si, že jsme tenkrát porovnávali s mým Mondeem MK4 2.0TDci 85kw a renaultí jednašestka pro mne byla (stejně jako 1.9 a 2.0 dci, které jsem za tu dobu projel) jedním z nejvíce gradujících turbodieslů bez výrazného turboeefektu a v přímém srovnání s TDCi i TDi to bylo docela poznat. Toto bylo totiž vždy uváděno mezi pozitiva Dci.
Pak jsem měl ještě možnost pro porovnání jezdit s Talismanem s 118kw verzí tvého motoru a dvěma turby a tam tedy srovnání s podobně výkonnými dvoulitry pokulhávalo a to především na dálnici v kopci, tam se už moc zrychlovat Renaultu nechtělo.
Když pak srovnám Meg2 a 3, tak z trojky je o poznání hůře vidět, ale má o dvě třídy lepší interiér. I když mám celkem vybavenou dvojku s koženým volantem, textilními výplněmi dveří a měkčenou palubkou (fakt, taky jsem tomu nevěřil :D) a tak, stejně i po pár km se loupou madla.
Taktéž mohu říct, že mi vyhovoval ten digitální rychloměr a princip, jakým se tam zobrazoval limiter, či tempomat, (červená či zelená ledka na zalogované rychlosti).
Jednapětka pak proti té jednašestce v nižších otáčkách jede podobně, ale rychleji ji dochází dech. EDC pak není nejbystřejší převodovka a trochu "kope", ale dynamice ani spotřebě to moc neubralo. Tu závadu pollution systemu jsem za tu chvíli měl taky >:D Na diagnostice to nic nenašlo, ale byla tam špatná převodovka ..
Taky musím říct, že Meg2 i 3 mi přišly lépe odhlučněny, než Megane 4... což je smutné. Ale i přes takové slušné nalazení podvozku je hodně neutrální (tlumí nerovnosti obstojně, ale není to ani plavny frantík, ani agilní Ford :D) a do zatáček se mu nechce (to platí pro všechny 3 generace o kterých mluvím). Na žádné divočiny to není.
Tímto se dostávám k jedné věci, ke které docházím delší dobu. Nepamatuji si, jak to mají řešeny nejnovější Renaulti (i když jsem s nimi jezdil, tak jen krátce), ale hrozně doceňuji některé ovládácí prvky, které zdejší testeři označují za neergonomické = rozuměj nejsou jako u koncernu... tady asi většina pamatuje pana Vavreku >:D
Ovládání rádia pod volantem - skvělé, nejepší řešení, co jsem kdy v autě měl, v Mondeu si dnes občas omylem podřadím, když chci zesílit rádio, ale to se podá >:D
Tlačítka zapnutá "natvrdo" - tempomat, vyhřívání... ve Fordu musím vždy vše zapínat po každém startu, včera jsem jezdil delší trasy s Mondeem a pořád jsem se divil, že mi po zastávce po pár kilometrech nejde tempomat a nehřeje sedačka. V Méganu to zapnu a jen zaloguji, když potřebuji, popřípadě sedačka vyhřívá pořád, když je zima...
P.s. na těch 17" vypadá parádně, ty jsem na živo neviděl ;-\
Něco mi říká, že se stejně k Renaultu jednou vrátíš... taky jsem se vrátil >:D