Recenze

Porez (muž ) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën Xsara

9.44 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara, foto 1 Citroën Xsara, foto 2 Citroën Xsara, foto 3 Citroën Xsara, foto 4 Citroën Xsara, foto 5 Citroën Xsara, foto 6 Citroën Xsara, foto 7 Citroën Xsara, foto 8
Citroën Xsara, foto 9 Citroën Xsara, foto 10 Citroën Xsara, foto 11 Citroën Xsara, foto 12 Citroën Xsara, foto 13 Citroën Xsara, foto 14 Citroën Xsara, foto 15 Citroën Xsara, foto 16 Citroën Xsara, foto 17 Citroën Xsara, foto 18 Citroën Xsara, foto 19 Citroën Xsara, foto 20 Citroën Xsara, foto 21 Citroën Xsara, foto 22 Citroën Xsara, foto 24 Citroën Xsara, foto 25 Citroën Xsara, foto 26 Citroën Xsara, foto 27 Citroën Xsara, foto 28 Citroën Xsara, foto 29 Citroën Xsara, foto 30 Citroën Xsara, foto 31 Citroën Xsara, foto 32 Citroën Xsara, foto 33 Citroën Xsara, foto 34 Citroën Xsara, foto 35 Citroën Xsara, foto 36 Citroën Xsara, foto 37 Citroën Xsara, foto 38 Citroën Xsara, foto 39 Citroën Xsara, foto 40 Citroën Xsara, foto 41 Citroën Xsara, foto 42 Citroën Xsara, foto 43 Citroën Xsara, foto 44 Citroën Xsara, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Stříbrný šíp Rok výroby 1999 Koupeno nové najeto [km]:70000 palivo: benzin maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.9

Popis vozu

Jedná se o první generaci Xsary. Auto je v základní výbavě s motorem 1,4i ve stříbrné metalíze. V té době bylo rozhodování mezí Escortem který se už přestával dělat nebo ještě Xsara do které jsem se zamiloval na první pohled. Auto bylo objednáno a 19.3. v roce 1999 stálo na prodejně v Olomouci. Pro nákup rozhodla sleva 50 tisíc a hlavně design ale i tak auto stálo přes 350 tisíc. Na auto jsem ještě nechal dát Medvěd blok a nechal jsem vypiskovat skla. Auto když dorazilo do ČR tak to byl asi 400. kus v ČR takže jsem v podstatě s Xsarou na moravě začínal. Všude kde jsem jel jsem neviděl žádnou Xsaru ale až jsme přijeli do Španělska tak jedna Xsara vedle druhé. Až do roku 2011 jezdilo auto bez zásadních změn ale poslední rok se auto zažíná zkrášlovat. Koupil jsem litá kola DEZENT a hlavně denní světla. S autem jsem maximálně spokojen a doufám že ještě nějaký ten rok vydrží.

Motor: Jak už jsem psal tak motor je základní 1,4i. Dokáže se jet i 180km/h což už je slušný. Motor by ale ovšem mohl být silnější. Tam kde Favorit v pohodě jede tak Xsara už hrabe. Ale díky tomuto motoru je zase nízká spotřeba takže si nestěžuji. Spotřeba se pohybuje mezi 5,6 - 6l. Nejlepší odhlučnění které jsem kdy viděl je právě na Xsaře.

Převodovka: Převodovka je pětistupňová a plně vyhovující. Perfektně se drží v ruce. Dráhy mezi nimi nejsou krátké ani dlouhé prostě pohoda.

Podvozek: Podvozek je typický francouzský. Nádherně péruje a všechny díry ve vozovce nádherně kryje a pluje po nich.

Řízení: Vůbec necítím nějaké nepříjemné rány od kol. Řídí se mi Xsara hodně dobře. Posilovač řízení je perfektně nastaven. V pohodě se dá volant točit i malíčkem.

Interiér: Interiér jsou jen plasty ale mě se pořád líbí. Líbí se kapsy ve dveřích které slouží zároveň i jako opěradla pro ruku. Sedadla jsou neuvěřitelně měkká. Nádherně do nich zapadnete a i po jízdě nebolí záda. V autě se dobře odveze pět lídí a velký kufr vystačí na jakoukoliv dovolenou. Polohu za volantem je v pohodě ale volant jde nastavit jen výškově ale když si ho dám výš tak zase nevidím na ukazatel rychlosti. Trošku mi vadí že v létě se zrcadlí palubní deska do čelního skla.

Exteriér: Vzhled se mi líbí jak onehdá tak i teď a bude se mi líbit dalších 10 let. Líbí se mi nádherné tvary a černé plasty které dodávají autu šmrc. Auto se mi líbí ze všech stran. Nedávno jsem jel za mojí Xsarou v Dusterovi a musím říct že je to doopravdy pořád pěkny auto.

Silné stránky

S autem jsem maximálně spokojený a + je fakt hodně ;)

- Spotřeba
- Velký kufr
- Odhlučnění motoru
- Vnitřní prostor
- Design
- Vnější rozměry - všude zaparkujete
- Plynové vzpěry kapoty

Slabé stránky

Skoro žádné.

- Kola se hned začnou protáčet
- Zadní zástěrky - jsou moc nízko a jednou se mi je podařilo i urvat. V citroenu mi řekli že to nejde opravit ale známý mi to zpravil a drží to jak luteránksá víra. Sem tam chytnu s nima o zem a vždycky mám strach jestli jsem je neurval a hned to jdu zkontrolovat, naštěstí drží...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Olej jsem vždy nechal měnit v Citroenu a to jim šlo dobře ale jak došlo na něco závažnějšího tak se na mě vykašlali....
Někdo mi na parkovišti mi někdo vyrval sklo ze zrcátka takže drželo jen drátku. Jel jsem do Olomouce do Citroenu tam kde bylo auto kupované a řekli mi že jedině nové zrcátko. No známý mi to během 10 minut zpravil. A když jsem urval zástěrku tak v Citroenu mi zase řekli že to nejde a známý mi to během hoďky zpravil...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupované v CarCiton s.r.o. Olomouc. Jednání bylo v pohodě.

 


Další vozy Citroën Xsara



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nikdy mě auto nenechalo ve štychu a všude jsem vždy dojel bez cizí pomoci ;)

praktičnost
10
prostornost
9

Auto je pro mě dostatečně prostorné.

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
10

Do auta se investuje minimálně.

výkon motoru
8

Výkon motoru by mohl být větší ale zase spotřeba by už nebyla tak malá.

spotřeba
10

Malinká.

hlučnost motoru
9

Motor je odhlučněn jak nejlépe být může. Když už se jede 150km/h tak je ale už slyšet.

kvalita sedadel
10

Sedadla jsou měkká na nejvyšší úrovní, tudíž i pohodlná.

brzdy
9

Ostatní majitelé Xsary si stěžují že jim vadnou brzdy ale já takový problém nemám.

zavazadlový prostor
9

Zavazadlový prostor je pro mě dostatečně velký a vždy jsem vše odvezl.






Blesk.cz

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 přináší sladké vzpomínky

Rozbitá držka a odřená kolena. Tony Hawk’s Pro…

Nostalgie je mocná čarodějka a u videoher to platí dvojnásob. Jen málokterý dospělý pařan neprožil mládí nebo…

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i zvíře! Jak se jich zbavit?

Malý, ale dravý roztoč: Svilušky kousnou člověka i…

S koncem léta přichází jejich čas... Někdy se sice objeví dříve, ale právě nyní je velká pravděpodobnost, že na…

 

iSport.cz

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál, Vondroušová končí

French Open: Kvitová, Veselý a Plíšková jdou dál,…

Petra Kvitová postoupila do druhého kola tenisového Frewnch Open. Sedmá nasazená porazila domácí Oceane…

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily. Favorizuji Dány, říká Novák

Slavia si musí dát pozor, šance se změnily.…

Jediný zápas dělí fotbalisty Slavie k otevření brány do hlavní fáze Ligy mistrů. Jenže v Dánsku je čeká pořádná…

 

Reflex.cz

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se hromadné akce, omezí se hospody

Slovensko zpřísňuje: Roušky povinně i venku, ruší se…

Slovensko od října kvůli šíření koronaviru zakáže až na výjimky konání hromadných akcí, včetně sportovních.…

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie Nádherná. Život měla bohatý i smutný

Před 70 lety zemřela múza slavných básníků Sidonie…

Mluví se o ní často jako o krásné a duchaplné ženě, mecenášce a múze mnoha umělců. Za snovým oparem úcty a…