Tesla 3 (2019)
14.10.2019Elektromobil Tesla Model 3 netreba asi zvlast predstavovat. Je to to vozidlo na ktore sa cakalo dlhe roky, ludia (vratane mna) skladali 1000 eur zalohy…
Tesla 3 (Peto02)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Missouri 17.10.19 09:29
« Gratuluji
Nadšenectví a průkopnictví si zaslouží obdiv. A to tím více, pokud člověk investuje své vlastní prostředky do produktu, který po celém světě vzbuzuje nejen nadšení, ale také poměrně řádnou dávku skepse. Osobně jsem začátky značky Tesla sledoval velmi pozorně a s velikým nadšením. S odstupem času se ale přiznávám, že mé nadšení ochablo s přibývajícími informacemi z reálného provozu těchto elektrických vozidel. Dnes už bych si asi nákup EV dvakrát rozmyslel. Důvody si lidé, kteří auty žijí, vybaví velmi rychle. Proto velice vítám, že se zde našel někdo ochotný riskovat velké peníze a současně se podělit o osobní zkušenosti s tak kontroverzním výrobkem. Budu tuhle recenzi průběžně sledovat a těším se na aktualizace. Upřímně vám přeji hodně radosti a žádné strasti. :yes: -
Jerry.Gunman 14.10.19 15:46
« První Tesla model 3 na ACZ
Peťo, díky za (zdá se, že ) objektivní recenzi. Konečně někdo, kdo o elektromobilitě jenom furt naprázdno neplácá - ale doopravdy si ten elektromobil pořídí. :yes: :yes:
Z vnějšku to vypadá velmi hezky a nebál bych se říci, že i elegantně.
Uvnitř... no, uvnitř je to od stávajících aut jiné. HODNĚ jiné.
Dvoumetrová deska z plastového "švindldřeva" naštorc, uprostřed svisle napojená široká středová konzole, v jejich křížení 15 palcový tablet naležato, volant - a dost. Někdo to bude hanit (že to vypadá fádně a eklhaft), jiný to bude chválit jako puristicky čistý design - rozhodující je, aby se to líbilo majiteli a ten s tím byl spokojený.
Čekací doba 3,5 roku,
pořizovací cena +- 48.000 EUR (s daní)
a teoretický dojezd 400 km na jedno plné nabití (za optimálních podmínek) poměrně dost intentzivně brání tomu, aby se z Tesly 3 stalo skutečně masové auto - ale z druhé strany máš výhodu, že budeš dosti dlouho jedinečný.
Tak hodně štěstí s vysněným autem, ať vám to spolu dlouho, levně, štastně a vesele jezdí i rekuperuje - a těším se na pravidelné aktualizace a nové zkušenosti se soužití s modrým bleskem.
:yes: :yes: :yes: -
.StenLi. 17.10.19 09:56
« Re: Re: Re: Tesla do mesta
Skus si dostudovat fakty, ze Tesla si drzi zostatkovu hodnotu 2x lepsie ako ICE auta
[odkaz]
alebo dotacie ktore su v mnohych statoch vyssie ako v USA kde Tesla uz prekonala 200 tisic predanych kusov a minula plnu dotaciu. Na Slovensku je to momentalne 10 000 eur, takze ano.. vyjde to este lepsie pre Teslu. To ze sa porovnavaju absolutne neporovnatelne auta ti nevadi, alebo ze porvovnatelne ale stale pomalsie BMW 3 je drahsie a prevadzka vyjde 3x drahsie tiez nie.. objektivita nula.. klasicky Tesla hater.
Takto to dopadne ked niekto bez vedomosti ide do diskusie so zaujatym hate nazorom :-) -
.StenLi. 18.10.19 13:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Jasne uvidme.. Ja som reagoval na to ze ekonomicky Tesla Model 3 nedava zmysel, co je hlupost. K tym sperchargrom.. drviva vacsina nabijania Tesiel je mimo superchargrov, bud ich nevyuzivaju vobec alebo iba par krat za rok. Aj Tesla samotna odporuca priamarne nabijanie doma a drivivu vacsinu supercharger nabijani tvoria flotili taxikov a rentalov ktore v bazaroch spoznas podla rekordnych najzdov ktorym odpoveda aj najnizsia cena na trhu.
Pohonne ustrojenstvo Tesiel vyzera po 1,6 milione km ako nove, o com sa ICE ani nesniva. Ak opotrebenie jej techniky spociva iba v degradacii kapacity baterie a po 350tis km nesetrneho rychlonabijana nabijania pride S o menej ako 9% kapacity a Model 3 ma novsie lepsie baterie a bude s velkou pravdepodobnostou nabijana setrnejsie doma, tak po rocnom najazde 20k km by po 5 rokoch mala mat nejakych 96-97% kapacity a spolu s ovela pomalsim starnutim techniky vdaka naddymenzovanemu vypoctovemu HW, programovatelnym tlacitkam a funkciam spolu s OTA update-mi bude vsetko pod 80% povodnej ceny velmi dobrou kupou. To sa ICE autam opat ani nesniva a predpokladam ze za 5 rokov pribudne na cestach dalsich 2,5 miliona Modelov 3 a ceny jazdeniek budu za vyrazne lepsie ceny. Uvidime, zatial vsetky predpovede ohladom Tesly mi vysli :-) -
.StenLi. 15.10.19 14:31
« Re: První Tesla model 3 na ACZ
Neviem ako si prisiel na cenu 48k, DPH je 20% cize 46800e s DPH.
Tam kde sa pradava sa predava lepsie ako etablovana konkurencia >:D takze ci chces alebo nie, masovka z toho uz je, resp. najvyssie mesacne predaje este len pridu so startom predaja kusov z druhej fabriky. -
Peto02 14.10.19 16:16
« Re: První Tesla model 3 na ACZ
Dik.
Ja som minimalista, takze mi interier vyhovuje.
No ono sa stale vo vychodnej Europe caka, aktualne zaciatok 2020. Toto bola nova Rakuska objednavka, kde pisu 2 mesiace. Povodnu rezervaciu som este nezrusil a zrusim az ked sa bude dat oficialne uplatnit :-)
-
vondry87 14.10.19 09:49
« Re: Prva TM3 na MACZ
Vskutku zajímavý výběr a také se těším na další zkušeností :-) Upřímně říkám, že na podobný vůz nemám "koule". Teď jezdím hodně pracovně Slovensko a naprosto mi vyhovuje dojezd 1000+ km na nádrž. Většinu času se taky motám doma po okolí, ale jednou za čas přijde podobný projekt a to se prostě s autem na baterky nedá. Tak jsem zvědav, jak se Tesla osvědčí při cestách po Německu a budu se těšit na tyto praktické zkušenosti, které asi zajímají případné zájemce nejvíc. Gratulace a mnoho bezpečně najetých elektrických kilometrů :-) -
Jerry.Gunman 19.10.19 20:57
« Re: Re: První Tesla model 3 na ACZ
- Cenu uvádím +- 48.000, čili okolo. Nebo těch 39.000 € bez DPH je maximum, kolik se dá za Teslu 3 "růbnout"?
- auto v pořizovací ceně 35 - 59.000 USD [odkaz] není a rozhodně nikdy nebude "masovkou", leda snad že by se úroveň platů u nás zvedla na dvoj či vícenásobek a ceny by zůstaly nezměněné
- nehodláš doufám Peťovi 2 ještě více ničit diskusi tím, že tady dál budeš rýt do každého, kdo nesdílí Tvé názory na elektromobilitu, viď že ne? Děkuji
-
Jerry.Gunman 19.10.19 20:41
« Re: Re: První Tesla model 3 na ACZ
Tož hodně šťastných a spokojených kilometrů s novým autíčkem!
Budeš-li moci, zkus sem prosím semo tamo hodit nějaké zkušenosti s provozem. Léto, zima, dojezd, startování, nabíjení - reálné zkušenosti z dlouhodobého provozování auta jsou k nezaplacení.
BTW, možu nejaké dotazy?
- jmenovitý vs. maximální výkon motoru - proč uvádíš, že v TP máš "jenom" 100 kW a podle čeho se jmenovitý výkon vlastně určuje?
- kufr 425 litrů (IMHO na takto velké auto to není nic moc, ale Tesla je spíše stylovka, takže tam se to snese) - kufr máš vzadu nebo i něco málo vpředu?
- gumy - máš nějaké normální a nebo (s ohledem na hmotnost a zrychlení) se doporučují nějaké speciálky? Budeš taky na jaro / podzim přezouvat? Na kolik tak (+-) vyjdou zimní gumy i s kolama?
- co povinné ručení, alias PZP? Podle objemu motoru ho asi neplatíš >:D A podle maximálního výkonu motoru by to asi bylo taky celkem drahé? Bere se to tedy podle jmenovitého výkonu?
- podle čeho se Ti počítá havarijní pojištěni?
Jak jsem zmiňoval výše - piš piš, každá zkušenost se hodí :yes: :yes: :yes: -
erickSK 14.10.19 20:28
« Tesla do mesta
kupil si skvelé auto na poskakovanie po meste a okolí, myslím že na to sú momentálne elektromobily najvhodnejšie. Tesly na dialnici vidím vždy v pravom pruhu kde si to prdkaju 110. Ešte ma žiadna Tesla na dialnici nepredbehla, to asi hovorí za všetko. Samozrejme ekonomicky je to nezmysel. Dizajnovo každého vec, ale ten dizajn je taký nijaký, ani neurazí ani neuchváti.
Hlavne že ty ako majitel máš z toho dobrý pocit a splnil si si sen. O to tu ide. -
Barrichello 14.10.19 14:19
« Kdyby
mi někdo zavázal oči a sundal z toho loga a přivedl mě s šátkem na očích a posadil dovnitř, zaklapl dveře a sundal šátek, přísahám mu, že je to studie vozu budoucnosti z autosalonu tak někdy roku 1985-1990 a že to splácal někdo v garáži na koleně >:D
A volant že je facelit UAZU Patriot.
Na rok 2019 hodně těžká tragédie :-) Na to za kolik za to chtěj ještě větší tragédie.
Když k tomu připočteme známou a veřejně odhalenou kvalitu výroby a korozi tak je to prostě hodně úsměvný.
Je to takový novodobý Citroen 2CV na baterky za šílenou cenu
:-) -
Barrichello 20.10.19 19:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Hlavně aby se zplešili v kvalitě výroby, zatím je na úrovni činských aut s klasickým motorem v cenové relaci 200 tis kč :-) :-) :-) :-) :-) :-)
[odkaz]
Tohle může držet cenu někde se 100 tis km a 5 a víc let staří jen u fanatiků -
vondry87 18.10.19 20:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla do mesta
Tak to je fajn, že se tak zlepšili. Já si pořád vzpomínám, když jsem před několika lety hodně pracovně cestoval taxíkama po Amsterdamu a dost mě to zajímalo, tak jsem se řidičů ptal a v podstatě mi potvrzovali, že baterka je při intenzivním používání po pár letech na výměnu u každého auta. U některých kusů už prý baterii kvůli ztrátě kapacity měnili dokonce dvakrát, což mě tenkrát docela vyděsilo, ale třeba to už vychytali.
Jinak moc nechápu, proč by někdo dával 80 % ceny za 5 let staré auto, když i majitel tohoto vozu píše, že na auto čekal od objednání 3 měsíce? Takže to jde, když se chce. A za 5 let už opadne ten zájem (a budou vyřízené předobjednávky) a bude rozumná čekací doba, tak moc nechápu, kdo by to při takovém nízkém poklesu ceny kupoval z druhé ruky. Každý vážný zájemce si přece radši objedná novou do výroby..
BMW nebo Audi se z druhý roky prodává dobře, protože po pár letech stojí zlomek pořizovací ceny, takže si to auto může koupit ten, co na nové nemá. Ale kdo má na 80 % tesly má i na novou, tak moc nerozumím tomu, proč by to někdo dělal..
-
.StenLi. 18.10.19 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zavidiim :)
Investicie a z toho vyplyvajuce straty nekryju len uvery a akcionari vratane Muska, ale aj Tesla samotna svojimi aktivitami, iba obchod s FCA im vynesie $3,2B co je viac ako vsetky investicie za posledne roky. Stale mensia zavislost na investroch im umoznuje druha najziskovejsia vyroba/predaj aut spomedzi vsetkych automobiliek a najstabilnejsi aktualny aj buduci dopyt a aj pri tomto investovani ktore pomerovo k hodnote a velkosti spolocnosti nema v aut. priemysle obdobu dokaza Tesla hospodarit so ziskom v predchadzajucich kvartaloch. Ak dosiahnu stratu tak ju v pohode vykriju z hotovosti. Zaujimave bude vidiet v stredu financne vysledky za Q3. Ja nevidim dovod preco by nemali byt tentoraz zase v zisku, GF3 nebola az taka draha, ani nove fabriky v US, predaje su rekordne, ale zase absolutne nevidim do financovania nakladneho vyvoja Y, Semi, PLAID, Roadster, solid state baterie a nova generacia aktualnych baterii, autopilot atd. o com ani netusime :-) Nechajme sa prekvapit. Uz dnes je vsak jasne ze Tesla je na tom lepsie ako kedykolvek predtym a uz bude iba lepsie, hlavne ked GF3 zacne coskoro zarabat, aj ked obrovske snahy financnych skupin su uspesne v stlacani hodnoty TSLA akcii ale ani to by sa im nemalo darit dlho.. uvidime co sa dozvieme v stredu. -
speedfred 18.10.19 14:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Zavidiim :)
Pokial ti má kto tú stratu/investície vykrývať (úvery/akcionári) tak to ide, ale dokedy?
Teslu som ešte nejazdil, zaujímavé to určite je. Hlavne odpadá časť klasických servisných nákladov, zaujímalo by ma ale ako sú na tom s výdržou nápravy,tlmiče, riadenie.
Lenze doslova do kolien to zraza prazdna palubna doska s obrovskym displejom pricapenym v strede, ako keby to tam dorobil daky sikmac z Mileticky. To vyzera tak hnusne tuzersky, ze cez toto by som sa nepreniesol. Keby to radsej malo mensi display v strede, a aspon head-up display na celne sklo!
Ani z pristrojovky modelu "S" nie som zrovna nadseny, ale stredovy displaj je aspon zabudovany tak ze vyzera ze do stredoveho panelu patri. A pred vodicom je este maly pristrojovy display. To je tisic krat lepsie...