Uvidíme za 5 let, nic víc k tomu teď říct nedokážu.
Jinak k té výrobě:
"Deliveries for the company’s biggest seller, the Model 3, were 77,550 compared with 74,100 estimated by analysts. Combined deliveries for the Model S sedans and Model X SUVs were 17,650"
[odkaz]Takže vše nasvědčuje tomu, že za 5 let bude 5-ti letých ojetin modelu 3 podstatně víc než modelu S. A cena tomu bude odpovídat. Ale třeba máš pravdu ty, uvidíme za 5 let.
Nikde nepíšu, že by sis odporoval. Jen se podivuju nad tím, že sem hodíš srovnání Tesla vs Toyota a pak se vztekáš, že nemám připomínky k výběru vozů. Takže s tím výběrem máš asi očividně větší problém než já, tak nechápu, proč jsi sem to srovnání vůbec dával. Mně třeba srovnání modelu 3 a corolly hybrid přijde celkem rozumné.
A k tomu srovnání s BMW 330i řeknu jen to, že podle mě je BMW ve všech ohledech podstatně lepší vůz nez Tesla 3. Když si dám vedle sebe fotky Tesly a BMW.. ano, je to subjektivní, ale BMW je prostě o dva levely výš. Ano BMW nedá 0-100 za 5 vteřin. Tesla zase nedojede z Bratislavy do Košic. To nemá smysl tu řešit, to je prostě základní charakteristika obou typů vozů a pro koho je důležitější zrychlení 0-100 (než se poslušně zařadí do pravého pruhu mezi kamiony), bere Teslu. Kdo hodně cestuje, bere BMW. Víc nemá smysl to dál rozebírat..
EDIT: Ještě jedna rychlá myšlenka. Tesla S objednaná do roku 2016 měla tuším zdarma dobíjení na Superchargerech. To je dost možná ten důvod, proč v té statistice Tesla tak vyčnívá. Protože každý ví, že když si koupí 5 let starou Teslu S, může ji provozovat zdarma, což drasticky navyšuje zůstatkovou cenu vozu. Jenže tak to u modelu 3 není a je to další důvod, proč si myslím, že cena Tesly 3 bude klesat podobným tempem jako u ostatních elektromobilů tzn. podstatně rychleji než u Tesly S vyrobené před 2016. Uvidíme za 5 let
:-)