Recenze

Peto02 (muž 33 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Tesla 3 Model 3 SR+

9.78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Tesla 3, foto 1 Tesla 3, foto 2 Tesla 3, foto 3 Tesla 3, foto 4 Tesla 3, foto 5 Tesla 3, foto 6 Tesla 3, foto 7 Tesla 3, foto 8
Tesla 3, foto 9 Tesla 3, foto 10 Tesla 3, foto 11 Tesla 3, foto 12 Tesla 3, foto 13 Tesla 3, foto 14 Tesla 3, foto 15 Tesla 3, foto 16 Tesla 3, foto 17 Tesla 3, foto 18 Tesla 3, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta TSLA3 Rok výroby 2019 Koupeno nové najeto [km]:750 palivo: elektřina výkon [kW]: 225 zrychlení 0-100 km/h [s]: 5.6 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 425 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 14.9

Popis vozu

Elektromobil Tesla Model 3 netreba asi zvlast predstavovat. Je to to vozidlo na ktore sa cakalo dlhe roky, ludia (vratane mna) skladali 1000 eur zalohy este pred jeho samotnym odhalenim (niektori tak ako ja cakali 31.3.2016 na otvorenie predajne), teda ked ani len nevedeli ako bude vyzerat. Jedine co bolo jasne, bola cena a ta v USA bez dane za 35.000 dolarov (verzia Standard Range, v EU nedostupna).

Mne sa podarilo objednat 1.7.2019 verziu Teslu Model 3 Stadard Range Plus (SR+, vyrabana od 03/2019) vo Viedni (cez Ceskeho predajcu), priviezt ju na Slovensko a konecne prihlasit 30.9.2019 (VIN 370xxx), teda 3 mesiace od objednania. Verzia SR+ (39.000 eur bez DHP) ma oproti Long Range so zadnym nahonom mensiu, priblizne 50 kWh bateriu (max. vykon nabijania je 100kW), inak az na par drobnosti su to rovnake vozidla. Skoda, ze Tesla nevyraba lacnejsiu verziu bez zbytocnych “luxusnych” prvkov ako kozeny interier, celosklenena strecha a Autopilot. Kludne by som sa bez tychto troch veci zaobisiel a usteril tak dobrych par tisic eur. Priplatkovu vybavu mam len modru metalizu a tazne zariadenie.
Ak niekto zvazuje kupu Tesly tak moze pouzit aj moj referral kod: https://ts.la/peter83511

TECHNICKE UDAJE:
- Dlzka: 4694 mm
- Sirka: 1850 mm
- Vyska: 1443 mm
- Razvor: 2875 mm
- Hmotnost: 1684 kg
- Menovity vykon zapisany v TP: 100 kW
- Maximalny vykon elektromotora: 225 kW
- Maximalna rychlost: 225 km/h
- Zrychlenie z 0/100: 5,6s
- Kombinovana spotreba 14,9 kWh/100km
- Elektricky dojazd 409 km
- Kolesa: 235/45 R18, alebo 235/40 R19
- Tahanie ne/brzdeneho privesu: 750 / 1000 kg

Predtym som sa v ziadnom elektromobile neviezol, len v nich sedel a ohmatal na Autosalone. Preto som ani nevedel co od mojej Tesly cakat, ked som s nou vychadzal z Viedenskeho showroomu :-)
Po dvoch tyzdnoch a odjazdecych 750 km mozem napisat prve dojmy. Jedinym slovom: PARADA!
Je to moje vysnivane auto a v skutocnosti je perfektne. Nadherny dizajn, skvele jazdne vlastnosti, velky vnutorny priestor a pohodlie. Nieco ako Lexus IS a RC v jednom :-)

NABIJANIE:
Vacsinu casu som zatial najazdil v Bratislave a okoli. Okrem nizkej spotreby (do 13 kW/h 100 kW) mam tak vyhodu aj v jednoduchom nabijani. Klasicka otazka kazdeho kto byva v bytovke znie, kde to budes nabijat, predlzovacku z okna predsa nebudes zhadzovat?!
Ten kto nevlasti EV nerozmysla nad tym, ze sa da to auto nabit skoro vsade. T.j. ked idem nakupit potraviny, na urad ci do prirody, tak sa dokonca nabijem zadarmo (Lidl, Kaufland, Billa, Okresny urad, Miestny urad, Lesopark). Prinajhorsom mam pri sebe kartu od ZSE (Zapadoslovenska energetika), ktora ma v Bratislave okolo 40 rychlonabijacich stanic (DC jednosmerny CCS alebo striedavy AC, Type2) a pokrytie vacsiny miest na Slovensku. Ako zalohu, mam z bytu privedenu elektrinu do pivnice a znej moznost nabjat pomocou mobilnej nabijacky. Zatial vsak tuto moznost vyuzivam len minimalne (1x do tyzdna) a ano raz som uz vyhodil aj predlzovaci bubon z 1.poschodia na chate. Nabijanim som tak realne “zabil” len par minut (zapojit, vypojit kabel), kedze som sa zatial vzdy nabijal len vtedy ked som s autom nepotreboval jazdit (stalo by na parkovisku rovnako ako kazde bezne auto). Tesla Supercharger som zatial tiez neskusal kedze som nemal dovod, t.j. este som necestoval dlhsie ako 200km a ani pod 30% kapacity (120km dojazd) som sa este nedostal. Prvu skusenost z dlhsej cesty a rychlonabijanim budem mat asi az v Novembri kedy sa chystam na 600km dlhu cestu do Nemecka.

INTERIER a JAZDA:
Na prvy pohlad sa nezda, ale je to poriadny kus auta konkurujuci BMW radu 3 a Mercedesu triedy C. Miesta je teda vsade dost, rovnako aj odkladacich priestorov. Batozinovy priestor ma objem 385l (vzadu) + 40l (vpredu). Po prvom usadnuti a ceste som pocitil vyssiu kvalitu interieru ako v mojich predoslych autach (Ford Focus I, Toyota Prius II). Sedadla z “veganskej” koze a minimalisticky dizajn tento pocit umocnuju. Rovnako aj tichost pohonu a tlmicov, na co som nebol zvyknuty. K tomu aj presne riadenie a neskutocny podvozok, kedy mozem prejst 90st zakrutou na krizovatke v 50km/h rychlosti bez mihnuta oka. Skritizovat musim len leskle plasty na stredovom tunely, lesku obrazovku (vyrisil som matnymi foliami) a volant bez vyhrievania. Kedze sa Model 3 vyraba uz vyse 2,5 roka (356.000ks ku koncu Q3/2019) tak aj problemy s kvalitou spracovania su minulostou.
Specifikom Modelu 3 je otvaranie/zatvaranie auta pomocou mobilneho telefonu (keyless). Staci mat zapnuty Bluetooth, pri potiahnuti klucky sa auto odomkne a po odchode vyse 5 metrov od auta sa zasa autoamticky zamkne. Po nasadnuti je auto “zapnute” a pripravene na jazdu, staci posunut packu do D a ide sa. Okrem telefonu sa da pouzit aj RFID karta. Auto sa odomkne/zamkne tuknutim na B-stlpik, pripravene na jazdu je ked sa karta polozi na stredovu konzolu.
Parkovanie je vdaka kratkej prednej kapote, zadnej kvalitnej kamere a senzorom okolo celeho auta (ukazuju aj vzdialensot od objektu v centiemtroch) vcelku bezproblemove. Pri zaradeni spiatocky sa sklopia obe spatne zrkadla cim vidim obe strany pri kolese. Volic prevodov je na pravej packe volantu, hore je R a dole je D. Lava packa sluzi len na smerovky a ostrekovac, nic viac. Na volante su este dve multifunkcne kolieska, ktorymi sa nastavuje volant, spetne zrkadla, vzdialenost a rychlost nastaveneho tempomatu, radiove stanice, hudba… Vedla volantu je na pristrojovej doske uz len velka 15” obrazovka, okrem obsluhy celeho auta, sluzi aj ako pristrojova doska. Na lavej uzkej strane je zobrazena rychlost a prava vacsia cast je vyhradena pre hlavnu obrazovku s nastaveniami, navigaciou (Google Maps) a multimediami. Na spodnej liste su najhlavnejsie softverove tlacidla (klimatizacia, hudba, menu). Clovek by povedal ze cele auto je len jeden velky Tablet na kolesach :-) Ked nejazdi tak moze sluzit (aj vdaka najnovsiej aktualizacii v10), na zabavu, t.j. hrania hier ci sledovanie Youtube a Netflixu.

Tolko zatial prve dojmy, uvidim ake skusensoti budem mat z dlhsej jazdy.

Silné stránky

Pravy elektromobil, dizajn, riadenie, podvozok, pohodlie, ticho, dojazd, priestor, efektivita.

Slabé stránky

Mensia bateria oproti verzii LR, len pohon zadnej napravy oproti verzii Dual motor, napriek tomu vyssia cena.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatial bez problemov.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupene v Tesla Vieden cez ceskeho predavaca bez vacsich problemov.

 


Přidat názorDiskuse: Tesla 3 Model 3 SR+



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatial bez problemov

praktičnost
9

do mesta je to trocha velke auto

prostornost
10

vela miesta vpredu aj vzadu

jízdní vlastnosti
10

perfektne

jízdní komfort
9

na 18" kolesach celkom dobre, tiche tlmice

provozní náklady
10

skoro zadarmo

náhradní díly
6

este neviem, ale budu asi tak drahe ako na BMW

výkon motoru
10

nad moje ocakavania

spotřeba
10

velmi nizka na tak velke auto

hlučnost motoru
10

da sa pocut len pri plnom zrychleni

kvalita sedadel
10

bez probmlemov

brzdy
10

vacsinou brzdi elektromotor

zavazadlový prostor
9

sedan = horsi pristup






Blesk.cz

S expremiérem Stráským (†78) se loučil zaplněný hřbitov. Klaus vzpomínal na společné pochody

S expremiérem Stráským (†78) se loučil zaplněný…

Na tři stovky lidí se přišly v Prachaticích rozloučit s bývalým československým premiérem Janem Stráským, který…

Maraton mlátiček v pražském metru! Bili se od Můstku až po Rajskou zahradu, jeden druhého pobodal

Maraton mlátiček v pražském metru! Bili se od Můstku…

Mlátili se při nástupování na Můstku, pak celou cestu metrem, a nepřestali dokonce ani při vystupování na Rajské…

 

iSport.cz

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou efektivní, říká Šlégr

Dvojčata Hübl a Lukeš po letech od sebe. Nejsou…

Ať už se vyhrávalo nebo prohrávalo, jedna věc byla v litvínovské sestavě v poslední dekádě prakticky jistá.…

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali Ferrer, Kvitová i Plíšková

Konec? Velká úleva, řekl Berdych. Gratulovali…

Postoupil do semifinále všech čtyř grandslamových turnajů, vyhrál dva Davis Cupy a třináct turnajů ATP. „Nechci…

 

Reflex.cz

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta, prezident byl ale špatný. Byl to náš nejpřeceňovanější politik

Zeman: Havla jsem obdivoval jako disidenta,…

V souvislosti s 30. výročím listopadové revoluce z roku 1989 se objevují i nejrůznější hodnocení exprezidenta…

Česká historie vyprávěná pomocí názvů ulic. Podívejte se na unikátní video

Česká historie vyprávěná pomocí názvů ulic.…

Minutový film novináře a režiséra Martina Bartkovského je součástí unikátní projektu časopisu Reflex a České…