Renault Clio (2001)
21.7.2020Taky jste jako malí kluci snili o tom, že budete mít jednou červené auto, co má jen dvě dveře, atmosférický motor a manuální převodovku ? Já ano a až po…
Renault Clio (Ozzman)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ozzman 16.01.21 13:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Tak s Mondeem už mne to trochu přešlo, na okolní provoz působí jako moderní auto, takže na dálnici na mne neblikají, nebo mi i uhnou z levého, protože tak nějak čekají, že nemá jen 50 koní, ale u starého Megana ne, to je plevel silnic pro služební Fabie,Rapidy, Scaly a Oktávky (samozrejme ty slabší, ty silnější na ty nemam :D) a pak mi tak nějak baví jim ukázat, že to jede... akorát když pak jim vítězoslavně ujíždím po dálnici, jim to žere 10 a mne 30 >:D
Jo a taky s potomkem na palubě uz se snažím klidnit >:D -
Ronault. 16.01.21 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Já vždycky nastartuju a říkám si "dneska ráno to dám na spotřebu" po pěti kilometrech tam mám 10l/100km a vztekle nadávám na ostatní, že se vlečou jak s hnojem >:D Jediné, co mě udrží na uzdě, je adaptivní tempomat. Na dálnici jsem zjistil, že moc pomalu reaguje, ale mezi město v koloně je to příjemný pomocník na to abych nejel jako prase >:D
Kupodivu s Picassem tyhle problémy se sebeovládáním nemám >:D -
Ozzman 16.01.21 12:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Tak mne první šok čekal při přechodu z mk4 na mk5, to jsem ale nějak zkrotil a umím i pod 7, takže toto pro mne není takový šok. >:D Včera jsem jel centrum Prahy za 6.3 s Meganem.. To budu říkat v diskuzích, ale bylo půl 6 ráno a byla zelená vlna >:D -
Ozzman 15.01.21 18:23
« Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
No, Fabie aby byla hezká, dáš aspoň 80, navíc prostě koncern = koroze :/ tedy v těchto letech. Robot by mi nevadil svým charakterem, ale co jsem četl tak u těch ojetin to jsou jen problémy. Ono HDM není žádný rychlík >:D výhoda toho meganu je velký motor, takže na dvojku to podřadí i v 70ti a trojku točí do 170ti >:D Navíc ten dvoulitr má asi 191 NM což je na atmosféru slušný a když jedeš klidně, tak to jede "na kroutak" a když chceš fakt jet, nestačí trochu přidat plyn jako u dvouspojky, ale musíš proslapnout do podlahy na kickdown. Je to takove přemlouvání auta, kdy se nic neděje, pak pomalu pořadí, výročí motor a nastoupí velmi přesvědčivej zátah, kterej je stejně v 80ti i 140ti, což je pecka >:D Ale kdzy predjizdis, tak mackas plyn s předstihem >:D
Ten swist by stál za to vyzkoušet , Ty Fabky sou nastreleny :/ -
Ronault. 15.01.21 18:10
« Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
No ten výběr odpovídá i mým zjištěním.
Klidně bych se i smířil s jedničkovou Fabii s nějakou 1,4, přece jen je to sestře na naučení. Hledal jsem i Swifta, ale marně.
Jako nebál bych se vzít na milost i nějakého robota, máme ho v Picassu. Pravda, my máme jeho poslední generaci a ta řadí rozumně (určitě logičtěji než DGS u PGTI), jen prostě pomalu, což tolik k užití auta nevadí, navíc pokazit se může v podstatě jen spojka, která 200t vydrží. Problém je, že u těch levnějších aut to jsou starší generace a to opravdu není žádná výhra.
Ten Megane za ty prachy vypadá jako docela dobrá koupě :yes:
[odkaz] škoda, že až v Táboře...
[odkaz]
[odkaz] - trochu přes limit
-
Ozzman 15.01.21 17:32
« Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Ten starej u Fokusu je na tom +/- jako dsg, ale jak jsem psal výše, taky jsem se mu vyhnul a aktuální Mondeo už by mělo mít ten PS v pořádku, navíc ten můj jede dle servisního plánu,mám ho skoro od nova. teď mě bude čekat další výměna oleje. Ale upřímně ani to Mondeo třeba s 200 tisíci km bych s tím powershiftem zvažoval, jestli do toho jít.. nikdy nevíš co s tím kdo dělal.. -
Verny_2013 15.01.21 17:22
« Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Jo historii mám. Pravidelně servisovano u vw, jinak bych do toho nešel. Myslim že powershift od fordu má ještě mnohem horší pověst než DSG. Mám tu na golfa plus novou recenzi. Zatím za 9 měsíců najeto 13000 km bez zaváhání. -
Ozzman 15.01.21 17:00
« Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
Dsg jsem nechtěl, ty převodovky mají hruzostrasne pověsti a kdo ví co s tím kdo dělal předemnou a jak to servisoval. Navíc u hodně inzerátu vw aut s dsg je napsáno, že dsg je už repasované, či vyměněné a podobně.. A k tomu ještě nabídka motorizaci slibujici další investice.
Obecně koncern nemám moc rád, většina aut co jsem viděla byla v hroznem stavu, koroze nebyla výjimkou a to u aut TYPU golf5 či oktavka 2generace.
Fabie s 1.6 jsem koukal, ale nejlevnější byla asi za 130 s dost velkým najezdem, pak Ibiza s tím stejným motorem jen 3dv. Ale myslel jsem, že tahke auta už nemají ten starý měnič?
Jinak proti tomu Megane aspoň jede >:D Jak jsme psal výše, já koupil s plnou historii a s 62 tisíc najeto to je defakto predvadecka >:D fakt ten stav sedí, mám k tomu papíry i kontrolu v ofiko servisu. Tak snad bude sloužit :-)
Kdyby to auto nebylo v takovém stavu, tak třeba taky koukám dal a vezmu jiné, třeba dražší, ale tohle bylo za 100. No s tím dsg přeji hodně štěstí, pokud k němu máš aspoň historii, bude to lepší. -
Verny_2013 15.01.21 16:05
« Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem
U škody jsi zapomněl na roomster a fabii 2 s 1,6 mpi. k tomu dávali klasický měničový automat. Do 150 by ses vešel. Z tvého výběru bych asi nejspíš volil toyotu s variatorem. Když po tom moc nechceš, je to v pohodě. Nesmí se s tím jezdit moc agresivně. Ale pro ženu myslím ok. Já té své koupil dsg a taky si lebedí. Já už míň. Řadí sice pěkně, nečeká, ale problém je, že v příliš nízkých otáčkách. -
Ozzman 15.01.21 13:24
« Jak koupit starší ojetinu s automatem
Takže, partnerka nechtěla moc Cliem jezdit, protože jsem ji já vůl ukázal v Mondeu, jak jednoduché je se rozjet s automatem >:D
Cliu v létě začaly odcházet spotřební věci, tak jsme přemýšleli, jestli opravit, nebo tedy zkusit sehnat automat. Nejdříve byl limit do 50 tisíc.
Řekl jsem si, že auto nesmí být velké, musí mít spolehlivý motor a spolehlivý automat.
Z toho vypadávají veškeré dvouspojky, roboti, turbodiesly, turbobenzíny a podobně a začal jsem pátrat. Ideál by byl Clio 3 s AT. Ale rozšířil jsem ihned pátrání i do C segmentu, přičemž střední třídu jsem druhou nechtěl.
Do 50 tisíc jsou to 20+ stará auta, jako Oktávie a Fabie 1g, Golf 4g - auta s 4stupnovým měničem, který bych vzal na milost, jenže za auta v průměrném stavu i v tomto stáří chtějí prodejci skoro 2x tolik a zbytek má objetou zeměkouli, tuny rzi a to i přes motory jako 1.9TDI nechci akceptovat za ty peníze.. za 20-30 tisíc ok.
U Renaultu se objevilo pár Scéniků 1. a 2. generace, většinou s Dci motory, což fakt jako ojetinu nechceš, nebo stejná Clia, co jsem měl a za ceny 40-50 tisíc... to taky asi ne.
Tak jsme zvýšili rozpočet na 100 tisíc (postupně až na 150 kdyby bylo auto fakt hezké) a zase jsem začal běhat po minovém poli.
Koncern - VW,Škoda,Seat - DSG pryč, 2.0TDI pryč, EA111TSI pryč - nezbude nic, akorát jedna A4ka s 2.0i a hydroměničem, jedna jediná v ČR, jiné byly multitronic - pryč.
Peugeot - Ojetiny s motory VTI - probém - pryč
Opel - Astra H - Easytronic (robot) pryč, motorizace 1.8i a 1.9diesel má měnič, cca 4 kusy na prodej, šílené nájezdy. Corsa větišnou 3dv a easytronic. Našel jsem pak jednu Astru J s měničem, ale už stála asi 160.
BMW (jo i na to sem koukal) - E46 - rez všude kam se podíváš
MB - Bklasse - to se mi líbilo, bohužel v první generaci špatné automaty
Ford - Powershift ojetý nechci, navíc ten starý byl problematický a většina s motorem 1.6TDCi - pryč, Fokus 2 s CVT - to taky není ideální automat, navíc asi 2ks v ČR s vysokým nájezdem. Fiesta by možná šla, ale byla to ještě ta stará hranatá a chtěli za ně dost.
Suzuki - když jsme ještě uvažovali v cenách do 50ti, byl jeden Swišť, na který mne upozornil Emel, kdyz jsem zvyšil rozpočet, už tam nebyl.
Toyota - Yaris i Auris s CVT, což je škoda, protože by to byly slušné ojetiny, radši jsem taky neriskoval, navíc výběr aut je malý.
A nakonec Renault - pozink karoserie, měničový automat, takže volba padla na Mégana 2... problém je ten užraný motor, ale jinak je to fajn auto :-)
A eskapáda s Meganem 3 z Auto Esa - nejdrive jsem se nechal nalákat, všude psali, že EDC je naprosto spolehlive, rozbilo se ještě ten den večer >:D Pak jsem zjistil doma, že byl bourany trochu hodně více, než jen plech na blatníku, tak se vrátil.. přitom byl fakt peknej a jezdil za 5,5 ! >:D Snad ti to trochu pomůže -
Ozzman 14.01.21 21:47
« Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...
Megana 2 kombi, poslední měsíc výroby 12/2008 2.0i AT 99kw. Kdyby to nezralo i trávu kolem cesty, tak to i dobře jede, zrychlení mezi 100-170 je fakt slušný, takže na dálnici to potrápí nejedno novější auto. Má drahá polovička chtěla automat a výběr takových aut je strašnej problém mezi ojiteinami. Tohle byl nejdražší megan 2 v ČR >:D Ale mel origo původ a 62 tisíc najeto, tak snad bude sloužit >:D Brzy přidám recenzi i s tím jak jsem postupoval při koupi takové dost specifické ojetiny s automatem a snaze se vyhnout co nejvíce problematickým věcem :-)
P s. Na 48 hodin jsem byl i majitelem megana 3 s 1.5dci a EDC, ale vrátil jsem ho, protože byl v trochu horším stavu, než se že začátku tvářil >:D Ale to je aj delší psaní.
Len olej filtre a sviečky.Neviem či to na nejakom inom aute ešte zažijem. :-(