Diskuse

Renault Clio (2001)

21.7.2020

Taky jste jako malí kluci snili o tom, že budete mít jednou červené auto, co má jen dvě dveře, atmosférický motor a manuální převodovku ? Já ano a až po…

 

Renault Clio (Ozzman)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 21.07.2020  13:04

    recenze

    Přidej pár fotek. méně tmavých a bude to super. Třeba i s rodinkou, jak se poskládá kočárek a tak.
    Tohle je do města jak dělaný a naprosto dostačující. Teď už jen mít kde parkovat mimo zóny a máš vystaráno na delší dobu.

    Výhoda tohoto Renaultu, že na těch pár kabelech se nemá co rozbít. I když to mistři ve Francii evidentně už zvládli u zadního světla >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 21.07.2020  13:12

      « Re: recenze

      Fotky někdy dodělám >:D Můžeme zas udělat minisraz >:D

      Jo, v tom autě vidíš přerostlost dnešních aut, byť stejné třídy, nejvtipnější je pak jezdit třeba za takovou Oktávkou a vyčkávat, kam se nevejde on, ty zaparkuješ luxusně :D.

      Elektrika zlobit může, svítí kontrolka airbagu, kdo ví, kolik z nich jich po dvaceti letech vystřelí, taky provozem bude spoustu kontaktů vyskákaných, gumy zpuchřelé, takovým prkotinám se nevyhneš, nicméně nerezne a je možná víc eko, než nový elektromobil, protože tohle už někdo vyrobil ! >:D A plní Euro 3 ! Vždyť si to řídil, tak víš >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 21.07.2020  15:21

        « Re: Re: recenze

        Vím vím. Euro 3 benzín je ok, narozdíl od euro 5 nafty.
        Jo s tou oktavkou už jsem taky párkrát zažil ještě s Aurisem, ten měl o pár cm méně a často o stačilo. Corolla už bohužel je na tom hůře. Tam těch cca 10cm navíc je znát. A oproti tomuhle je to jak nebe a dudy. Ale taky ten přední nárazník je v parádní výšce.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.07.2020  16:29

          « Re: Re: Re: recenze

          Na rozbitou silnici a vystouplé obrubníky v Praze to chce SUV... nebo tohle Clio >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 21.07.2020  15:23

    Re: Re: recenze

    Vím vím, ale stejně bych to měl spíš za trest. Euro 3 benzín je ok, narozdíl od euro 5 nafty.
    Jo s tou oktavkou už jsem taky párkrát zažil ještě s Aurisem, ten měl o pár cm méně a často o stačilo. Corolla už bohužel je na tom hůře. Tam těch cca 10cm navíc je znát. A oproti tomuhle je to jak nebe a dudy. Ale taky ten přední nárazník je v parádní výšce.
    • 00 Reagovat !

      foto idam-i

      idam.i 21.07.2020  19:07

      « Re: Re: Re: recenze

      Ďakujem za zábavné čítanie.Správny nadhľad je zjavný. :yes:
      Prosím ťa popíš niečo o Kuge po fl.Uvažujem,že niečo také si zoženiem. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 21.07.2020  19:57

        « Re: Re: Re: Re: recenze

        Ahoj, díky moc, snažil jsem se to auto popsat tak, jak ho vnímám, ono by bylo lehké ho odsoudit proti moderním Bčkům, ale v kontextu ceny to vlastně je dobré auto :-)

        Kugu FL nemáme ještě ani rok a má snad kolem 5 tisíc najeto >:D Vzhledem k tomu, že jsem tu měl recenzi na skoro totožné auto se k tomu jen tak nechystám, ale pokud tě cokoliv zajímá, rád se pokusím pomoct :-) Tak se ptej.
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 21.07.2020  20:30

          « Re: Re: Re: Re: Re: recenze

          Podvozok respektíve schopnosť filtrovať nerovnosti.
          Máš klasický,alebo StLine?Máš s niečim problém?
          A na záver reálna spotreba? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 21.07.2020  21:02

            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

            Takže:

            Podvozek je na svou třídu top, to zůstalo stejné jako před faceliftem, na to, že je to SUV umí hbitě jezdit v zatáčkách, ale i tlumit nerovnosti. Mondeo je trochu lepší a na dálnici lépe odhlučněno (což je dáno i stavbou auta, kdy SUV je vyšší = vyšší aerodynamický hluk).

            Je to Titanium plus (nebo něco takového) v barvě Magnetic Grey (stejná jako mám na Mondeu).

            Je to 1.5 EB 110kw FWD a MT. Motor ještě vlastně není zajetý, starší 1.6EB mi přišel po zajetí trochu výbušnější (nemyslím teď ty pověstné pístní kroužky, ale odezva na plyn), hlavně v nejnižích otáčkách, zde díky vyšší emisní nálepce musíš překonat takové hluché místo při rozjezdech, pak jede velmi dobře a hezky graduje, obecně velmi povedený R4 turbomotor v této kategorii, určitě lepší, než 1.5TSI (tedy ten do 2020, teď je prý předělali, což jsem nezkoušel).

            A spotřeba mi příjde skoro o litr nižší, než 1.6EB a to 7,5-8,5 dle jízdy, s jednašestkou jsem jezdil já kolem 9 a víc >:D
            • 00 Reagovat !

              foto idam-i

              idam.i 21.07.2020  21:51

              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

              Ďakujem pekne,vážne uvažujem o Kuge,pokiaľ nejakú predvádzačku,alebo zabudnutú skladovku zoženiem.Mondeo 1,5EB alebo Insignia 1,5T je alternatíva.Dosť mi komplikuje život že auto musí mať odpočitataľné DPH. :'-(
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 21.07.2020  22:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                Vůbec není zač. Za ty peníze je to dobré auto, byť dnes již o generaci zestárlo, ale zase co se vyprodávaly na podzim 2019 skladovky, byly za až směšné ceny, my za ní dali asi 550 tisíc z původních 720 ceníkových. Já vlastně moc zkušeností ještě nemám, byl jsem s tím párkrát tady po okrese, poskakoval párkrát v Praze v koloně (proto mi vadí ta prodleva po přidání plynu, což trápí i jiná nová auta s MT po WLTP) a asi 2x v Norimberku, tzn cca 1000 km za volantem :D. Nemám moc důvod si ji půjčovat, žere víc, než Mondeo >:D

                Jinak samozřejmě Mondeo bude vždy lepší, lépe odhlučněné, má i trochu lepší interiér, je přeci jen o třídu výše. Ta Insignie by mne dost zajímala, protože byla nová za +/- cenu ojetého Mondea a koukal jsem po ní. Jezdil jsem jen Emelovou 2.0T, takže tu jednapětku neznám a to je podle mne jediné auto, které může v mainstreamu podvozkem konkurovat Mondeu. Když ji v té 1.5T projedeš, určitě dej vědět, jak to jede :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto idam-i

                  idam.i 21.07.2020  22:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                  Dnes dom zisťoval a v SK nie je žiadna skladovka s benzínom.Na ceste facelift a motor 1,5T nahradí motor 1,4 3válec. :no:
                  Čo sa týka priestoru vzadu ako je to Kuga vs.Mondeo?
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 21.07.2020  22:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                    Tak to je dost nemilé v autě Dsegmentu, chvíli se dával R3 1.0Eb i do Mondea, ale v ČR se to snad ani neprodávalo... Jinak 1.5EB z Mondea taky zmizela, už jen skladovky, nebo předváděčky.
                    • 00 Reagovat !

                      foto idam-i

                      idam.i 21.07.2020  22:34

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                      Ako je s priestorom vzadu.Kuga vs. Mondeo.Hlavne šírka a na kolená.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 21.07.2020  22:40

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                        Mám 188cm a ani v jednom nemám problém, pokud není sedačka přední řady uplně narvaná dozadu. Tohle si musíš vyzkoušet, já v zadu seděl párkrát v Mondeu akorát, když poutám synovu autosedačku >:-[]
                        • 10 Reagovat !

                          foto idam-i

                          idam.i 21.07.2020  22:48

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                          Ešte raz díky.Neviem ako to dopadne.Mám z toho celkom ťažkú hlavu.No do konca roka musim kúpiť auto.Tak uvidím. :'-(
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 24.07.2020  09:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                    Ako že nie je, na stránke Oplu som našiel 5 benzínových Insignií: [odkaz]
                    Aj keď je pravda, že pár mesiacov dozadu ich boli ešte desiatky.
                    • 00 Reagovat !

                      foto idam-i

                      idam.i 24.07.2020  14:20

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                      No 1,5 sú tri kusy.
                      Čierny kombík nechcem a tie dva ešte omrknem,no cez 27.000 je dosť. :-(
                      • 00 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 28.07.2020  13:16

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: recenze

                        Jj, výber sa zužuje, 1.5ky boli aj za 24t. Ale za 27t je tam 1,6ka 200k, to je slušná ponuka.
  • 00 Reagovat !

    foto dr-biker

    dr.biker 21.07.2020  20:41

    Clio sport ph1

    Ahoj, také děkuji za příjemné počtení, jsme stejná generace, Clio II jsem taky vždycky chtěl, jeho "vajíčkový" design se mi vždy strašně líbil. Pak jsem objevil verzi sport a já ho ve 12-ti letech chtěl mít...
    Tento sen se mi splnil až po 19-ti letech, kdy jsem si konečně minulý rok Clio sport ph1 koupil jako víkendové auto pro radost z řízení. Do auta jsem sice už nasypal hodně peněz, ale koupě nelituji, je to taková hračka pro dospělé kluky, která mě strašně baví.
    Pokud tedy budeš mít možnost toto auto koupit, tak neváhej, v dobrém stavu je jich už docela málo a ceny začínají stoupat...
    Více informací nalezneš v mé recenzi.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 21.07.2020  21:07

      « Re: Clio sport ph1

      Ahoj, díky, my už jsme si psali a já tvé PH1 obdivoval >:D

      Mne malá auta okouzlila až s tímto Cliem a od té doby a od svezení v Lamalově RS3 mi to leží v hlavě >:D PH1 je jako máku, dost se jich bojím (kdo ví co s nimi předchozí majitelé dělali) a nebo jsou drahá na úrovni RS3,zatím to není aktuální, ale třeba se jednou rozhoupu. Má druhá alternativa je FieSTa 150, která je levnější, byť pomalejší a k modrému oválu mám silný vztah :D.

      Děláváme občas srazy ACZ, kdyby se ti chtělo s tímto skvostem ukázat, rádi tě přivítáme.
      • 00 Reagovat !

        foto dr-biker

        dr.biker 22.07.2020  20:06

        « Re: Re: Clio sport ph1

        Ano, vozidel Clio sport ph1 je na trhu opravdu málo a většinou mají nejistou historii. Můj kousek na tom není jinak, jsem asi šestý majitel a ani nechci vědět, co auto zažilo.
        Za rok vlastnictví jsem ale auto dal do dobrého stavu, nyní zbývá dořešit pouze kosmetika karoserie a to i přes to, že auto již nemá originální lak. Chtělo by to nový celolak.

        Fiesta St první generace je také dobrá volba na auto pro radost z řízení, viděl jsem teď na okruhu ve Vysokém Mýtě, to auto jezdí taky dobře.

        Pokud budete pořádat sraz MACZ, tak mi klidně napište zprávu, rád bych se potkal s dalšími členy.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 23.07.2020  07:22

          « Re: Re: Re: Clio sport ph1

          Ono se všude píše, že ty PH1 jsou vlastně blbuvzdorné, ale občas může zazlobit převodovka a to je už věc, kterou bych repasovat zrovna nepotřeboval, pokud něco takového koupím >:D Nicméně když je auto 20 let staré a má 6 majitelů, je to obrovský risk :). Ty hezčí a méně jeté kusy pak stojí jako RS3....Jediná věc, co je velké pozitivum Clií je, že nereznou... to se o Fordech z doby FieSTy150 říct nedá, tam se stačí špatně podívat a už hnije blatník >:D

          Určitě dám vědět :-)
  • 00 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 27.07.2020  22:12

    Pěkná recenze

    Naprosto rozumím tomu, proč to auto máš. Btw stejně to mám já s C3. Taky mě baví občas si ho vzít a jet se projet. Je to nedokonalá pixla, kterou ti nikdo nezávidí, atmo motor co umí překvapit a u mě ještě houpavý podvozek, jak se na citrouše patří a vejde se taky všude. Takže ať slouží :yes: Btw přihoď ještě fotky...
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 28.07.2020  12:57

      « Re: Pěkná recenze

      Díky, já bych ještě k tomu dodal jednu věc, a to že právě v takových autech by se možná měli dnešní mladí učit řídit. Naučí se, jak auto funguje, jak předvídat a přemýšlet, a né se jen spoléhat na automat, ESP, ABS, AWD automatické parkování a podobně. Řidiči by třeba získali trochu respektu.

      Fotky dodám :-) On ten Renault má taky houpavější podvozek, s C3 jsem jel krátce (tou první) a ta druhá už byla taková prknenná, takže předpokládám, že mluvíš o první generaci :-)
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 28.07.2020  15:49

        « Re: Re: Pěkná recenze

        No mluvím sice o té druhé generaci (mam tu recenzi), ale je to o rozměrech pneu. Na zimních 15” kolech je pohodlná a houpavá, letní 16” s nízkým profilem hodně přitvrdí hlavně zadek a pak se mu nelíbí rolety.

        Btw mám to auto právě pro syny na naučení se řídit, jeden už papíry má cca 4roky a ten nejdřív jezdil s 207 a teď z C3 a ten druhý je právě začal dělat. Tj ideál na začátek :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto p1234

      p1234 03.08.2020  22:10

      « Re: Pěkná recenze

      :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 09.08.2020  12:10

    Fotky

    Nebuď lenoch a přidej fotky. Ať aspoň si můžeme prohlédnout auto my, co ho pořádně neznáme >:-[]
    Jo a auta na fotce č.3 neznám >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 10.08.2020  06:45

      « Re: Fotky

      Neni čas >:D

      Ale snad příští týden se k tomu dostanu, můžeš mi pomoct >:D Sežeň si taky vrak a muzeme na výlet >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 10.08.2020  07:27

        « Re: Re: Fotky

        za chvili prijde Yaris, tak bude co delat az az. Porad premyslim, kde sehnat 3.ridice a kam s nima vyrazit
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 10.08.2020  08:02

          « Re: Re: Re: Fotky

          Město - dálnice - okresky, je to městské a příměstské auto, takže bych to viděl takto :-) A třetí řidič? Myslím, že bych o někom věděl, už se s námi účastnil nějakého testu >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 10.08.2020  10:36

            « Re: Re: Re: Re: Fotky

            To ale znamená, že budu muset oba Yarise dostat do Prahy současně. ;-\
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 10.08.2020  11:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: Fotky

              Tak pro ně zajedem spolu a pak je zase odvezem, jedině... nebo pojedem nasim Yarisem k vám na západ >:D
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 12.01.  23:35

    Konečně jsi měl pořádné auto...

    ...a ty ho prodáš... 8-s >:D
    I když já už taky Renaulta nemám, tak tě to trochu omlouvá... ale mě se po něm docela stýská :-( :'-(
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 13.01.  07:07

      « Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

      Neboj, koupili jsme si dalšího Renaulta >:D Do teď jsme měli dva měsíce dva Renaulty! Tak tenhle musel z domu >:D

      Já tě chápu, mám k nim taky vztah, podceňovaná auta, která umí velmi mile překvapit....Proto padla zase volba na tuto značku, recenzi přidám až bude víc najeto.

      Jinak Clio se mělo hezky, zbytek života u mne strávilo v garáži, protože do něj teklo >:D a její právoplatný obyvatel stál v mrazech venku, což mi trhalo srdce, ale už je zase v teple :-)

      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 14.01.  18:34

        « Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

        A co jste pořídili?

        Já snad v tomto týdnu po 7 letech, co to chystám, zveřejšním recenzi na Megana >:D
        • 00 Reagovat !

          foto idam-i

          idam.i 14.01.  21:31

          « Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

          Peklo zamrzlo. :-! :yes:
          Už sa teším.
          • 10 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 15.01.  11:21

            « Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

            Říkal jsem si, že bych mohl k něčemu využít karanténu 8-s >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 14.01.  21:47

          « Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

          Megana 2 kombi, poslední měsíc výroby 12/2008 2.0i AT 99kw. Kdyby to nezralo i trávu kolem cesty, tak to i dobře jede, zrychlení mezi 100-170 je fakt slušný, takže na dálnici to potrápí nejedno novější auto. Má drahá polovička chtěla automat a výběr takových aut je strašnej problém mezi ojiteinami. Tohle byl nejdražší megan 2 v ČR >:D Ale mel origo původ a 62 tisíc najeto, tak snad bude sloužit >:D Brzy přidám recenzi i s tím jak jsem postupoval při koupi takové dost specifické ojetiny s automatem a snaze se vyhnout co nejvíce problematickým věcem :-)

          P s. Na 48 hodin jsem byl i majitelem megana 3 s 1.5dci a EDC, ale vrátil jsem ho, protože byl v trochu horším stavu, než se že začátku tvářil >:D Ale to je aj delší psaní.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 15.01.  11:22

            « Re: Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

            Tak to je zajímavá konfigurace a volba. ohle bych klidně předělal na LPG.

            Na recenzi jsem zvědavý, právě totiž ségra chce nějaké malé auto s automatem a vybrat něco není jednoduché 8-s
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 15.01.  13:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně jsi měl pořádné auto...

              No, pokud o to stojíš, mohu ti to sem krátce sepsat do dalšího vlákna, třeba se připojí další diskutující se svými názory, možná by to byl fajn námět na článek :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 15.01.  13:24

    Jak koupit starší ojetinu s automatem

    Takže, partnerka nechtěla moc Cliem jezdit, protože jsem ji já vůl ukázal v Mondeu, jak jednoduché je se rozjet s automatem >:D

    Cliu v létě začaly odcházet spotřební věci, tak jsme přemýšleli, jestli opravit, nebo tedy zkusit sehnat automat. Nejdříve byl limit do 50 tisíc.

    Řekl jsem si, že auto nesmí být velké, musí mít spolehlivý motor a spolehlivý automat.
    Z toho vypadávají veškeré dvouspojky, roboti, turbodiesly, turbobenzíny a podobně a začal jsem pátrat. Ideál by byl Clio 3 s AT. Ale rozšířil jsem ihned pátrání i do C segmentu, přičemž střední třídu jsem druhou nechtěl.

    Do 50 tisíc jsou to 20+ stará auta, jako Oktávie a Fabie 1g, Golf 4g - auta s 4stupnovým měničem, který bych vzal na milost, jenže za auta v průměrném stavu i v tomto stáří chtějí prodejci skoro 2x tolik a zbytek má objetou zeměkouli, tuny rzi a to i přes motory jako 1.9TDI nechci akceptovat za ty peníze.. za 20-30 tisíc ok.

    U Renaultu se objevilo pár Scéniků 1. a 2. generace, většinou s Dci motory, což fakt jako ojetinu nechceš, nebo stejná Clia, co jsem měl a za ceny 40-50 tisíc... to taky asi ne.

    Tak jsme zvýšili rozpočet na 100 tisíc (postupně až na 150 kdyby bylo auto fakt hezké) a zase jsem začal běhat po minovém poli.

    Koncern - VW,Škoda,Seat - DSG pryč, 2.0TDI pryč, EA111TSI pryč - nezbude nic, akorát jedna A4ka s 2.0i a hydroměničem, jedna jediná v ČR, jiné byly multitronic - pryč.

    Peugeot - Ojetiny s motory VTI - probém - pryč

    Opel - Astra H - Easytronic (robot) pryč, motorizace 1.8i a 1.9diesel má měnič, cca 4 kusy na prodej, šílené nájezdy. Corsa větišnou 3dv a easytronic. Našel jsem pak jednu Astru J s měničem, ale už stála asi 160.

    BMW (jo i na to sem koukal) - E46 - rez všude kam se podíváš

    MB - Bklasse - to se mi líbilo, bohužel v první generaci špatné automaty

    Ford - Powershift ojetý nechci, navíc ten starý byl problematický a většina s motorem 1.6TDCi - pryč, Fokus 2 s CVT - to taky není ideální automat, navíc asi 2ks v ČR s vysokým nájezdem. Fiesta by možná šla, ale byla to ještě ta stará hranatá a chtěli za ně dost.

    Suzuki - když jsme ještě uvažovali v cenách do 50ti, byl jeden Swišť, na který mne upozornil Emel, kdyz jsem zvyšil rozpočet, už tam nebyl.

    Toyota - Yaris i Auris s CVT, což je škoda, protože by to byly slušné ojetiny, radši jsem taky neriskoval, navíc výběr aut je malý.

    A nakonec Renault - pozink karoserie, měničový automat, takže volba padla na Mégana 2... problém je ten užraný motor, ale jinak je to fajn auto :-)

    A eskapáda s Meganem 3 z Auto Esa - nejdrive jsem se nechal nalákat, všude psali, že EDC je naprosto spolehlive, rozbilo se ještě ten den večer >:D Pak jsem zjistil doma, že byl bourany trochu hodně více, než jen plech na blatníku, tak se vrátil.. přitom byl fakt peknej a jezdil za 5,5 ! >:D Snad ti to trochu pomůže
    • 00 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 15.01.  16:05

      « Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

      U škody jsi zapomněl na roomster a fabii 2 s 1,6 mpi. k tomu dávali klasický měničový automat. Do 150 by ses vešel. Z tvého výběru bych asi nejspíš volil toyotu s variatorem. Když po tom moc nechceš, je to v pohodě. Nesmí se s tím jezdit moc agresivně. Ale pro ženu myslím ok. Já té své koupil dsg a taky si lebedí. Já už míň. Řadí sice pěkně, nečeká, ale problém je, že v příliš nízkých otáčkách.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 15.01.  17:00

        « Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

        Dsg jsem nechtěl, ty převodovky mají hruzostrasne pověsti a kdo ví co s tím kdo dělal předemnou a jak to servisoval. Navíc u hodně inzerátu vw aut s dsg je napsáno, že dsg je už repasované, či vyměněné a podobně.. A k tomu ještě nabídka motorizaci slibujici další investice.

        Obecně koncern nemám moc rád, většina aut co jsem viděla byla v hroznem stavu, koroze nebyla výjimkou a to u aut TYPU golf5 či oktavka 2generace.

        Fabie s 1.6 jsem koukal, ale nejlevnější byla asi za 130 s dost velkým najezdem, pak Ibiza s tím stejným motorem jen 3dv. Ale myslel jsem, že tahke auta už nemají ten starý měnič?

        Jinak proti tomu Megane aspoň jede >:D Jak jsme psal výše, já koupil s plnou historii a s 62 tisíc najeto to je defakto predvadecka >:D fakt ten stav sedí, mám k tomu papíry i kontrolu v ofiko servisu. Tak snad bude sloužit :-)

        Kdyby to auto nebylo v takovém stavu, tak třeba taky koukám dal a vezmu jiné, třeba dražší, ale tohle bylo za 100. No s tím dsg přeji hodně štěstí, pokud k němu máš aspoň historii, bude to lepší.
        • 00 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 15.01.  17:22

          « Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

          Jo historii mám. Pravidelně servisovano u vw, jinak bych do toho nešel. Myslim že powershift od fordu má ještě mnohem horší pověst než DSG. Mám tu na golfa plus novou recenzi. Zatím za 9 měsíců najeto 13000 km bez zaváhání.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 15.01.  17:32

            « Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

            Ten starej u Fokusu je na tom +/- jako dsg, ale jak jsem psal výše, taky jsem se mu vyhnul a aktuální Mondeo už by mělo mít ten PS v pořádku, navíc ten můj jede dle servisního plánu,mám ho skoro od nova. teď mě bude čekat další výměna oleje. Ale upřímně ani to Mondeo třeba s 200 tisíci km bych s tím powershiftem zvažoval, jestli do toho jít.. nikdy nevíš co s tím kdo dělal..
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 15.01.  18:10

      « Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

      No ten výběr odpovídá i mým zjištěním.

      Klidně bych se i smířil s jedničkovou Fabii s nějakou 1,4, přece jen je to sestře na naučení. Hledal jsem i Swifta, ale marně.

      Jako nebál bych se vzít na milost i nějakého robota, máme ho v Picassu. Pravda, my máme jeho poslední generaci a ta řadí rozumně (určitě logičtěji než DGS u PGTI), jen prostě pomalu, což tolik k užití auta nevadí, navíc pokazit se může v podstatě jen spojka, která 200t vydrží. Problém je, že u těch levnějších aut to jsou starší generace a to opravdu není žádná výhra.

      Ten Megane za ty prachy vypadá jako docela dobrá koupě :yes:

      [odkaz] škoda, že až v Táboře...
      [odkaz]
      [odkaz] - trochu přes limit
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 15.01.  18:23

        « Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

        No, Fabie aby byla hezká, dáš aspoň 80, navíc prostě koncern = koroze :/ tedy v těchto letech. Robot by mi nevadil svým charakterem, ale co jsem četl tak u těch ojetin to jsou jen problémy. Ono HDM není žádný rychlík >:D výhoda toho meganu je velký motor, takže na dvojku to podřadí i v 70ti a trojku točí do 170ti >:D Navíc ten dvoulitr má asi 191 NM což je na atmosféru slušný a když jedeš klidně, tak to jede "na kroutak" a když chceš fakt jet, nestačí trochu přidat plyn jako u dvouspojky, ale musíš proslapnout do podlahy na kickdown. Je to takove přemlouvání auta, kdy se nic neděje, pak pomalu pořadí, výročí motor a nastoupí velmi přesvědčivej zátah, kterej je stejně v 80ti i 140ti, což je pecka >:D Ale kdzy predjizdis, tak mackas plyn s předstihem >:D

        Ten swist by stál za to vyzkoušet , Ty Fabky sou nastreleny :/
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 15.01.  19:59

          « Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

          No a kolik to točí ve 130 otáček ten dvoulitr? Dali alespoň tam nějaký slušnější delší převod na dálnici?

          Jinak peklo roztálo... Megane konečně vložen >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 15.01.  21:49

            « Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

            Megana to hned zítra počtu, dnes už nemám sílu >:D a otáčky taky zaměřím :-) Ale po dálnici jezdím 110, protože spotřeba >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 16.01.  12:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

              Kdo chce opici, musí mít na banány... to si teď opakuju často, když jsem přešel z dCi do GTI >:D >:D >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 16.01.  12:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                Tak mne první šok čekal při přechodu z mk4 na mk5, to jsem ale nějak zkrotil a umím i pod 7, takže toto pro mne není takový šok. >:D Včera jsem jel centrum Prahy za 6.3 s Meganem.. To budu říkat v diskuzích, ale bylo půl 6 ráno a byla zelená vlna >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 16.01.  12:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                  Já vždycky nastartuju a říkám si "dneska ráno to dám na spotřebu" po pěti kilometrech tam mám 10l/100km a vztekle nadávám na ostatní, že se vlečou jak s hnojem >:D Jediné, co mě udrží na uzdě, je adaptivní tempomat. Na dálnici jsem zjistil, že moc pomalu reaguje, ale mezi město v koloně je to příjemný pomocník na to abych nejel jako prase >:D
                  Kupodivu s Picassem tyhle problémy se sebeovládáním nemám >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 16.01.  13:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                    Tak s Mondeem už mne to trochu přešlo, na okolní provoz působí jako moderní auto, takže na dálnici na mne neblikají, nebo mi i uhnou z levého, protože tak nějak čekají, že nemá jen 50 koní, ale u starého Megana ne, to je plevel silnic pro služební Fabie,Rapidy, Scaly a Oktávky (samozrejme ty slabší, ty silnější na ty nemam :D) a pak mi tak nějak baví jim ukázat, že to jede... akorát když pak jim vítězoslavně ujíždím po dálnici, jim to žere 10 a mne 30 >:D

                    Jo a taky s potomkem na palubě uz se snažím klidnit >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto idam-i

                      idam.i 16.01.  16:08

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                      Roky som jazdil s Hyundai a to veru vedelo niektorých hodne iritovať. >:-[]
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 16.01.  16:10

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                        Tak každý z nás si prošel mladickými chybami.... >:-[] >:D :-! ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto idam-i

                          idam.i 16.01.  16:13

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak koupit starší ojetinu s automatem

                          Tomu never,Elantra odkrútila 4 roky,100.000km a neriešil som ani žiarovku.
                          Len olej filtre a sviečky.Neviem či to na nejakom inom aute ešte zažijem. :-(
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 18.01.  07:34

            « Otáčky Megane

            Tak jsem to dnes zkusil, sice mne to stálo dost benzinu navíc :D, ale je to cca 3200-3300 otáček na 4ku.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 18.01.  12:21

              « Re: Otáčky Megane

              Ti říkám, že je to skvělý adept na LPG ;-)
              Tak to je lepší. Moje Laguna (1,6 16V 74 kW) ve 130 km/h točila na pětku 4000 ot. a ani novější verze se šestikvaltem nebo Megany II i III s těmi motory nebyly o moc lepší. Jen některé 1,4 TCe měly delší převody a točily na šestku nějakých 3000-3400 ot/min. Nicméně s tímto se dá už příjemně jezdit dlouhé trasy, když neřešíš náklady samozřejmě >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 18.01.  14:41

                « Re: Re: Otáčky Megane

                Já LPG moc nefandím, vlastně o tom nic nevím >:D Ale třeba to přijde... zeptám se Barika >:D Ten má bohaté zkušenosti..

                On má dost dlouhé ty převody, protože jsou jen 4, trojku vytočí do 170ti cca, takže podle toho to pak vypadá. Má to zase nevýhodu, že když chceš předjíždět, musíš donutit automat podřadit, někdy i o dva stupně. Samozřejmě to má i manuální řazení, ale žádné elegantní pádla pod volantem nečekej >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 18.01.  16:11

                  « Re: Re: Re: Otáčky Megane

                  To nemá pádla pod volantem z uhlíko-křemičité slitiny s příměsí magnesia? Tak to tam to LPG nedávej, to nemá cenu :no: >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 18.01.  17:52

                    « Re: Re: Re: Re: Otáčky Megane

                    >:-[] >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto idam-i

                    idam.i 18.01.  18:37

                    « Re: Re: Re: Re: Otáčky Megane

                    Kurňa to tie Renaulty to točia akosi vysoko.S Elantrou (1,6) mám pri 130km/hod na otáčkomery cca.3.200.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 18.01.  19:06

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Otáčky Megane

                      To porovnáváš auta z roku 2008 a 2016, v mezičase se událo mnoho změn díky euronormám v ladění převodovek. V roce 2008 a dříve se obecně převodování dělalo tak, aby na nejvyšší rychlostní stupeň ve 130 motor měl otáčky ve kterých má nejvyšší točivý moment a to tak povětšinou odpovídalo. Proto i TDI měly nižší, třeba. S příchodem přísnějších norem se prodlužovaly převody. Proto moje Laguna z roku 2001 točila ve 130 km/h skoro 4000 ot., pozdějších verzích po roce cca 2012 už byly se stejným motorem převody delší. Problém ale je, že subjektivně pak kombinací delších převodů a emisnímu přiškrcení jedou atmosférické motory podstatně hůře než dříve, i když papírově mají vyšší výkony. Třeba ten 1,6 GDI 99 kW v roce 2014 vůbec nejel lépe než 1,6 16V 74 kw ve větší Laguně z roku 2001... ale zase na dálnici v těch novějších autech je akusticky příjemněji.
                      Tak to prostě je, něco za něco ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto idam-i

                        idam.i 18.01.  21:01

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Otáčky Megane

                        Tá GDI z 2012 v i40 bola ospalá ,no klasika v Elantre (2016,euro 6) išla prekvapujúco živo.
                        Teraz točím pri 130km/hod. 2.500 otáčok a je pokoj.
  • 00 Reagovat !

    foto lamal

    lamal 26.01.  20:45

    Gerapá

    Fajne citanie : ) Na nase zvezenie v trojici nezabudnem : D Ked si mi so strachom v ociach dohovaral, ze to auto je uz stare, ma tenke gumy a nebrzdi to :DD

    Som rad, ze som ta trochu nakazil nejakou malou hrackou s par konmi... kup to, pretoze za 5r uz bude problem jednak cena PHM a aj spalovak ako taky... za 10r to uz bude cele pass.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 28.01.  22:39

      « Re: Gerapá

      Tak dnes vím, že víš, co děláš, ale je fakt, že v Cliu byl potenciál, který nemá dost nových Bček - prostor, velmi komfortní podvozek a sedačky ! Vždyť o těch se před pár týdny rozplývala diskuzní smetánka s Fostekem v čele.... proč je nedostal Megane ? Tedy ten první asi jo, ale pak už ne....

      Hračku bych hrozně chtěl, sice asi budu rád, když seženu "trojku", ale snem zůstane PH1 či PH2 :-) Jak už jsem ti psal, začal jsem motorem >:D Tenhle krok do neznáma už jsem udělal >:D Tak snad do budoucna >:D
      • 10 Reagovat !

        foto lamal

        lamal 02.02.  13:47

        « Re: Re: Gerapá

        Teraz som bol u Kouta v Renaulte, zlozit zalohu za podvozok (konecne idu von tie Eibach Pro-Kit znizene pruziny) a bavil som sa so servis poradcom v style, ze ceny 3kovych RS s lavym riadenim uz nepadaju, pomaly to ide hore.

        Zalezi co preferujes, na tratiach je 3RS rychlejsie ako 2RS a to napriek lepsiemu pomeru vykon/vaha 2RS... co to znaci ? Ak 3RS dokaze urobit vyznamne lepsie casy ako 2RS aj napriek tomu, ze ma horsie zrychlenie, to je uz co povedat o kolko lepsi ma podvozok a brzdy ;-) Toho vykonu resp zrychlenia zas az tak moc nepotrebujeme... podstatne je to vyuzit na max aj na okreske, co plnia obe RS na 1cku. Bral by som vsak 3ku aj z hladiska bezpecnosti a antikoru, je to celkovo lepsie auto.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.02.  06:58

          « Re: Re: Re: Gerapá

          Já vím, že to co říkáš je fakt a asi s ohledem na nabídku ojetin to bude i lepší volba, ale mně se ta dvojka líbí více, hlavně je menší a nenapadnejsi :). No ještě budu muset chvíli počkat, pro mne je ještě zajímavá Fiesta st 150, ta je levnější a je trochu větší výběr, uvidíme, každopádně kdyby něco, budu se tě určitě dotazovat >:D
          • 00 Reagovat !

            foto lamal

            lamal 03.02.  11:03

            « Re: Re: Re: Gerapá

            ST150 a 3RS je uplne ina liga, myslim ze aj 2RS... Na druhej strane, s ST150 by si mal Forda a Fiesta je od r.2002 je teda novsia, ma lepsi NCAP ako Clio2, je pravdepodobny aj lepsi stav.
            Z tychto 3 by to mohola byt tvoja zlata stredna :-) ... teda ked pride vhodny cas
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 03.02.  11:42

              « Re: Re: Re: Re: Gerapá

              My dva máme ale trochu odlišné pohledy na HH :). Ty si užiješ ten podvozek a rychlost, pro mne by to byly nižší rychlosti a zábava vytoečného motoru, takže i když pomalejší FieST mi příjde zajímavá, pořád to není pomalé auto. Pak jsou tu ještě třeba Swiště sport, což by možná jako začátečnické auto stačilo :-)
              • 00 Reagovat !

                foto lamal

                lamal 03.02.  12:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                Suhlas, je len otazka na kolko rokov ho chces, 3kove RSo by si si uz mohol nechat na furt, zatial co Swift Sport by si mozno casom chcel vymenit... Fiesta je niekde medzi a s dobrym vyfukom a sanim by si z nej dostal cca 125kw... to by stacilo v tom aute na dlhsiu dobu.

                PS: pridal som tiez testík...
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 04.02.  10:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                  To je otázka >:D Na furt si asi nechám Mondeo, protože je poslední svého druhu >:-[] Zatím je to hudba budoucnosti a mít třetí auto už mi příjde takové...:D Taky jsem uvažoval, že až Mondeo bude starší, tak se prodá Mégane (ale toho by mi asi taky byli líto, takto zachovalý kousek v ČR podle mě už není v takové kombinaci a motorizaci) a já bych si koupil něco menšího a zábavěnjšího s manuálem, jenže to je hudba budoucnosti.

                  Vyhrát tak sportku ! >:D Mohl bych si nechat všechno a ještě nakoupit další ojetiny >:-[] >:-[]

                  Kam si přidal test? Dej link :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto lamal

                    lamal 04.02.  12:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                    [odkaz]

                    este aby nedoslo na tuning megana >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 04.02.  14:39

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                      Jdu na to ! Myslím recenzi, Mégana ne, ten zustane v prisne originálním stavu, to je jeho krása :-)
                      • 10 Reagovat !

                        foto lamal

                        lamal 04.02.  16:11

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                        dik za hodnotenie, asi to tu uzavrieme, ci ? :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 04.02.  18:28

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gerapá

                          :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Iráčan odjel z Česka bojovat za IS: Zákazy a pálení oblečení! popsala u soudu přítelkyně. Dostal 15 let

Iráčan odjel z Česka bojovat za IS: Zákazy a pálení…

Muži (26) z Iráku, který z Česka odjel v roce 2015 do své rodné země bojovat za Islámský stát (IS), uložil…

Odporný útok na Dagmar Havlovou: Focení pod vodou se jí vymstilo!

Odporný útok na Dagmar Havlovou: Focení pod vodou se…

Kýč, fotomontáž, hrůza! Takových reakcí se dočkala Dagmar Havlová (68) po zveřejnění první ochutnávky z…

 

iSport.cz

Konec „rozlišováku“? Reprezentace představila nový venkovní dres

Konec „rozlišováku“? Reprezentace představila nový…

Už žádná žluto-zelená. Na EURO bude česká fotbalová reprezentace ctít tradiční národní barvy. K první červené…

Mayweatherova chlouba: Pohled do soukromého letadla bere dech!

Mayweatherova chlouba: Pohled do soukromého letadla…

Jméno na boku letadla prozrazuje, kdo je jeho majitelem. Boxer Floyd Mayweather (44) si za kariéru vydělal tolik…

 

Reflex.cz

Milníky ODS: Největší vzestupy a pády symbolu české pravice

Milníky ODS: Největší vzestupy a pády symbolu české pravice

Občanská demokratická strana si připomněla třicet let od svého založení. Jejímu vzniku předcházel zrod…

Dnes se slaví Den Země. Poslechněte si polární vědkyni Šabackou a zjistěte, kde v Česku žijí divocí koně

Dnes se slaví Den Země. Poslechněte si polární…

Ve čtvrtek 22. dubna si celý svět opět připomene Den Země. Ten se letos bude slavit již po padesáté první a jeho…