Recenze

Ozzman (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Clio

9.42 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 8 Renault Clio, foto 9
Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2001 Koupeno nové najeto [km]:160000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 8 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 43 kroutící moment [Nm]: 93 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Taky jste jako malí kluci snili o tom, že budete mít jednou červené auto, co má jen dvě dveře, atmosférický motor a manuální převodovku ? Já ano a až po třicítce jsem si tento sen splnil !

No, dobře, trochu přeháním, auto má technicky 3 dveře (protože kufr jsou přeci taky dveře! Píšou to ve všech testech) a auto není tak úplně moje, ale mé drahé polovičky, jinak vlastně vše sedí !

Předem chci říct, že tato recenze bude trochu jiná, než mé ostatní na MACZ, taktéž nemám moc fotek, ač je auto v provozu dost často, ale trochu se bojím, že než bych se k plnohodnotné recenzi dokopal, může být Clio třeba na vrakovišti a to by byla škoda :).

Cesta zpět k Renaultu:

Nákup tohoto červeného supersportu byl vlastně dost nenadálý. Jelikož jsme v době nákupu auta (leden 2019) oba dojížděli do centra Prahy, občas jsem si hrál s myšlenkou, že čím dál tím zasekanější MHD už začíná být nad mé nervy, auto, které máme, je obrovské na parkování v centru (a to předchozí takový provoz dost poznamenal na karoserii) a v zimě se na skútru jezdit nedá... tedy dá, ale mne mrzne zadek už když jsou chladná rána teď v červenci, natožpak v prosinci. Má drahá polovička pak přišla najednou s nápadem, že jelikož ještě k práci studuje v jednom okresním městě a spojení je tam dost otřesné, chce malé a levné auto, s kterým se nebude bát parkovat a bude s ním moci dojíždět. Ok, to bude výzva, sehnat "vrak" za 10-20 tisíc alespoň na nějaké ty popojíždky.

"Chci Felicii" zaznělo.... no to se jí řeklo, to jsou auta, která buď objela 2x zeměkouli, ideálně přes Rusko tam a zpět, což se na nich podepsalo a nebo je to skoro investiční auto v cenách pro mne naprosto neadektávních, protože si kdovíkdo a kdoví proč perverzně začal naceňovat zachovalejší Škodovky zlatem !

Takže volba Felicie naštěstí padla, pak tu byly návrhy na Fabii, nebo trojkové Mondeo (to se líbilo mne :D), ale pak zněl úkol jasně: "Je mi jedno, co to bude, ale ať to je malé, má to alespoň 2 PÁRY DVEŘÍ a není to ČERVENÉ (Červená auta holky milují, ne?... no asi ne) !"

Zavolal jsem kamarádovi, který čas od času taková auta shání i pro sebe a dost se vyzná, jestli o něčem neví. Druhý den mi za 15 tisíc nabídl třídveřové červené Clio po důchodci - tchánovi jeho kamaráda ve velmi dobrém stavu... zní to jako pohádka od renomovaného bazaru? Ale tohle je true story ! Takže po skoro 10 letech, co jsem prodal Lagunu zpět k Renaultu? Proč ne !

Opravdu, auto bylo přes známého po důchodci, původně Německé, dotažené do ČR s poctivým nájezdem 143 tisíc km a s plnou servisní historií včetně účtenek od doby nového aut a hlavně žádnou rzí!

Samozřejmě, že mělo pár mušek, ale vše fungovalo, nejviditelnější byla vyrudlá barva na střeše a kapotě od slunce (vyřešeno v sekci oprav) a horší zakalená světla (vyřešeno v sekci oprav), navíc bylo po ťukanci na předek, ale opraveno, že to není poznat, za ty peníze irelevantní nedostatky.

A co to je za zázrak?

Clio 1.2 3dv, r.v. 2001, 43kw s 5st MT. I když nemá klimatizaci, což je mi vlastně jedno, tak je i docela vybavené. V autě jsou 4 airbagy, elektrické stahování všech (dvou) oken, autorádio na MCpásky (nostalgie) a geniální ovládání rádia pod volantem ! Proti dobovým Feldám to má i otáčkoměr a posilovač (vím, tam to za příplatek taky šlo, ale není to běžné) a kdysi to mělo i přední mlhovky, které odvál čas s původním nárazníkem.

Mé první jízdy po přesednutí z trochu silnějších aut dofukovaných převážně turbodmychadly byly za trest, vůbec to nejede, ale časem se to začalo zlepšovat, částečně se motor rozjezdi a částečně jsem si zase zvykl na atmosféru, auto se začalo používat na denní jízdy a stávající auto většinu času bylo a je v garáži. S Cliem jsme jezdili denně do práce a na svůj původní účel se mockrát nedostalo, protože se nám doma změnila rodinná situace a i v té Clio kupodivu našlo využití.

Interiér:

Obrovský... to je asi slovo, které dokonale Clio vystihuje, samozřejmě v dané kategorii aut. Sice je to vše ještě takové devadesátkové, i tak se v interiéru najdou měkčené plasty, moc toho ani nevrže, ale díky tenkým výplním dveří (obšitým textilem, žádný plast alá koncern!) a obrovským oknům je uvnitř prostoru i pro větší lidi, sám mám 188cm a do měkkých a pohodlných křesel se rozvalím a mohu v tom autě cestovat klidně celý den, je z něj skvělý výhled, při parkování neocenitelný, hlavně ten kontrast proti moderním autům (viz třeba foto ze srovnávačky s Cliem 5). I kufr má na svou třídu auta prostorný a dnes jsme schopni se tam naskládat ve 3 i s kočárkem a autosedačkou, tedy když se vyndá plato z kufru. Taktéž jsem v něm převezl už docela dost věcí a párkrát cestoval ve 4 dospělých a i vzadu se dá pár desítek km přežít bez větší újmy. Sice není moc hezké, ale karoserie nafouklé bubliny má své kouzlo. Když to srovnám s Yarisem II. generace, který máme čerstvě v rodině, tak kufr Clia je obrovský.

Jízda a motor:

Jak jsem řekl, zezačátku mi přišlo, že auto vůbec nejede, ale dnes je to trochu jiná káva, byť to berte s rezervou. Ono 43kw je strašně málo, ale auto váží ani ne 900kg, takže když držím motor v otáčkách, do 100 km/h vás odvděčí zajímavou dynamikou a mnohdy to od vás auta nečekají. Na dálnici se pak dá podívat někam k 175 km/h, ale to není nic příjemného, ručička palivoměru prudce klesá a ideální cestovní tempo je tak 110-120 km/h, pak je i v kabině vysoký hluk a dynamika při kopcovitém terénu se vyrovná autobusu :D. Když se auto roztáhne, dá se s ním jet chvíli konstantně třeba 140, to pak i nějaký ten kopec zkousne, ale není to nic, co chcete dělat celou cestu :D. Jaká je spotřeba nevím, nemá to PP a nikdy jsem ji neměřil, ale když jezdím klidně a mimo dálnice (stejně nemám známku, tak jezdím jen kolem Prahy po dalnici), tak tam benzín chvíli vydrží :D Někde se udává spotřeba mezi 6-8l na sto, dle provozu... možná to někdy změřím

Podvozek, který ze začátku působí měkce a tím pádem nejistě, je ve skutečnosti velmi dobrý a není záludný, takže po chvíli najdete jeho limity a maximálně je cítit nedotáčivost, ale ani na sněhu a mokru mne nikdy "nekopl" tak, jak bych nečekal a auto tak lze díky jeho váze, lehkému motoru a podvozku dost svižně poslat do zatáček, limitem jsou spíš gumy. Podvozek je pak příkladně francouzsky komfortní, horší jsou velké příčné nerovnosti, kdy díky krátkému rozvoru má auto tendenci poskakovat, ale to je dáno koncepcí vozu. Na jízdy po Praze je to však ideální podvozek, kdy projedete skoro všude a není to nikterak rušivé, včetně kostek.

Užitá hodnota:

A tím se dostávám do závěru, auto je geniální dopravní prostředek na krátké vzdálenosti a po městě. Zaparkuje všude, nemá nárazník proklatě nízko, jako moderní auta, takže obrubník mu nedělá problém, všude se vejde a je z něj perfektní přehled o situaci kolem auta díky velkým oknům, popřípadě se stačí vyklonit z okna a vidíte i tam, kam si jiná auta musí strkat parkovací kamery :D.

S autem mne vyloženě baví jezdit, možná je to i nostalgie, protože tady opravdu řídím, není to jen o slepém mačkání plynu, když vím, že to auto předjede ten kamion i s prstem v nose, toto je trochu jiné. S trochou cviku pak s tímto autem lze být první a stačit většině provozu, předjíždění se dá bez problémů zvládnout a naučíte se využívat profil trasy a "útočit" ze zálohy :D to pak naserete hodně aut, protože předjetí od staré francouzské plechovky je krutá potupa. V přímém srovnání, když vám někdo přidá, nemáte dnes moc šanci, leda na slabší HTP

Ta nostalgie je to i z důvodu, že auto je z doby, kdy jsem začínal pubertu, začal vnímat auta a snil, že budu jednou řídit, do toho přehrávač na audiokazety, který jsem po dvaceti letech naplnil svými pubertálními mixtape dobové hudby (to už mladší ročníky asi nepamatují) a klidně s autem vyrazím někam na výlet stovky km. Najezdili jsme se v něm dost.

Dnes je to trochu těžší, přecijen riskovat nehodu v 20 let starém Cliu (byť na svou dobu nadprůměrně bezpečném viz Euro NCAP) s malým děckem je horší, ale na pár kratších jízd ho takto používáme pořád.

Clio pak věrně slouží jako daily car na nákupy, do práce když je ošklivo a různé popojíždky a doufám, že ještě nějaký ten pátek sloužit bude.

Čas od času se prostě jen tak seberu a jdu se s ním projet někam na okresky. Veškerá akce probíhá v rozumných rychlostech do 100 km/h, mám na vše dost času, auto je malé a dobře ovladatelné, takže se poskládá do zatáčky na české okresce a já si takhle rád jezdím, párkrát si vytočím motor do omezovače a jsem šťastný a cítím se, že je mi zase 18 a mám své první auto.


Horší je, že mi Lamal ukázal, co umí divize Renault Sport (viz fotogalerie) a od té doby pořád přemýšlím, jestli ho nevyměnit za Clio Sport (popřípadě za jiný levnější hothatch z dob mé puberty), protože ta auta jsou fenomenální. Třeba jednou až doslouží :D

Silné stránky

+ Prostornost

+ Levný provoz

+ Parkování

+ Jízdní vlastnosti

+ Obdivuhodná spolehlivost přes pověst značky

+ Sedačky - tak krásně rozválené a oldschool francouzsky komfortní sedačky jen tak nějaké moderní auto nemá, sice vám nemasírují bedra, ale k telce s popcornem by se v nich dalo lenošit celý den, nebo i spát !

+ Zájem okolí je nulový a nikdo vám ho nezávidí

Slabé stránky

- Moc mne jich nenapadá za ty peníze, co stálo, jedině ten výkon samozřejmě :D

- Někdy by se hodil ten další pár dveří

- AUX u rádia (řešil jsem kazetou na 3,5mm Jack a nefungovalo to)

- Zájem okolí je nulový a nikdo vám ho nezávidí :/ :D

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Při koupi:

Barva na střeše a kapotě byla vyrudlá: 2 Tuby TEMPA a rok vydrželo červené, aktuálně druhá várka a zase se docela leskne.

Zašlá světla: Vyměněna za jiná, moc to nepomohlo, takže rozleštění a na podzim jsem dal Osram Nightbreaker 150 %, trochu to svítí, ale možná mám jen jiný standart z LED. Dálková jsou v pořádku.

V létě 2019 občas pocukával motor a auto šlo špatně nastartovat (2-3. pokus), diagnostika našla problém na MAP senzoru, občas jsem ho vyndal, profoukl, (objednal jsem i nový ale nikdy nepřišel :D) od té doby auto najelo asi 8 tisíc km a 3/4 roku a problém už se neobjevil.. Renault no :D

Jaro 2020: Vyměněn s olejem klínový řemen a špatný kontakt v elektrice zadních světel (chvíli nefungovaly směrovky), taktéž prasklé pružiny na přední nápravě, dány nové.

Na autě za 1,5 roku dělán 2x olej, 1x rozvody, předchozí majitel dělal repas přední nápravy (Renault na to trpěl, znám z Laguny), nejdražší oprava byly asi přední pružiny za cca 5 tisíc kč i s prací, jinak většina prkotin lze řešit velmi levně.

Auto nerezne ! To je jeho obrovská přednost a vše tam i po skoro dvaceti letech funguje... kdo by to byl u Renaultu řekl, že ?

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné, řešeno přes známého, takže přístup skvělý.

 

Novinky v recenzi

12.1.2021 11:39

Prodáno

Tak bez pár dní přesně po 2 letech putovalo Clio k dalšímu majiteli.. Snad bude sloužit věrně dál :)


Přidat názorDiskuse: Renault Clio

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Ale jo, klidně bych s tím vyrazil i na Jadran! :D Kdo se přidá? :D

praktičnost
10

V rámci třídy je to top!

prostornost
10

Dtto

jízdní vlastnosti
8

Širší a větší kola by jistě pomohly, ale zase uberou už tak malý výkon

jízdní komfort
9

Až na příčné nerovnosti je to typický francouz, co víc chcete ?

provozní náklady
8

S těžkou nohou lineárně stoupají provozní náklady :D

náhradní díly
8

Některé díly jsou trochu dražší, než třeba na stejně staré Fabie a Felicie.

výkon motoru
5

Je to bída, ale v jednom člověku i sranda.

spotřeba
7

Hybrid to umí líp :D A taky má nižší těžiště !

hlučnost motoru
6

Do 100km/h fajn, na dálnici nic příjemného

kvalita sedadel
10

Nic lepšího v Bsegmentu nenajdete, tady jsou křesla z Laguny, takže jako doma v starém rozváleném křesle.. klidně bych je bral k telce !

brzdy
6

Nic moc, ale zase je to lehké auto

zavazadlový prostor
9

Velmi slušný na danou kategorii auta






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…