Recenze

10 Majitel

Honda HR-V 2018 CVT

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda HR-V, foto 1 Honda HR-V, foto 2 Honda HR-V, foto 3 Honda HR-V, foto 4 Honda HR-V, foto 5 Honda HR-V, foto 6 Honda HR-V, foto 7 Honda HR-V, foto 8
Honda HR-V, foto 9 Honda HR-V, foto 10 Honda HR-V, foto 11 Honda HR-V, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta HARVEY Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1498 výkon [kW]: 96 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Jde o mojí první zkušenost s pověstnou Japonskou kvalitou.
K vozidlu jsem se dostal náhodou, kdy u mého minulého vozidla (Opel Meriva B 1,4 atmosféra, 6 MT - 74 KW) mi chyběl trochu výkon a trochu lepší výbava a tak při jedné z cest okolo prodejny Hondy v Ostravě jsem zde zavítal.
Zde mne zaujal vystavený model Hondy HR-V II. Facelift - výbava Elegance s CVT převodovkou. Již při nastoupení do vozidla jsem se do tohoto zamiloval a to jsem s autem ještě nejel. Opel Meriva B je jen o maličko větší do výšky i šířky, nicméně HR-V disponuje pocitově větším prostorem, lepším výhledem z místa řidiče díky absenci "B sloupku", pohodlnějšími sedačkami, do kterých jsem zapadl tak, že se mi z auta vůbec nechtělo. Rovněž interiér je daleko kvalitněji zpracován než u Merivy. Malinké mínus spatřuji v čalounění dveří a to konkrétně v látkovém zpracování, které je v horní části, kde si určitě všichni rádi v letních měsících necháváme položenou ruku.. Mám trochu obavy, aby se čalounění v této části nadměrně nešpinilo.
Co se týká prostoru pro spolujezdce vzadu, je zde dostatek místa, takže osoba sedící za řidičem, zde má dostatek prostoru jak pro nohy, tak i dostatek místa nad hlavou. Měřím 187 cm, a když jsem si následně sedl na zadní sedadlo, tak jsem před koleny měl ještě přibližně 10 cm od přední sedačky.
Uvedený vystavený model HR-V byl s převodovkou CVT a jelikož jsem byl z auta doslova nadšen, dohodl jsem si za týden předváděcí jízdu. Následná předváděcí jízda nakonec definitivně rozhodla a uvedené vystavené HR-V jsem si do týdne odvezl domů.
Vrátím se ale zpět k hodnocení. Do současné doby mám ujeto asi 2000 km, převážně odježděno po městě. Jízda v městském provozu je opravdu zážitek a plně souhlasím s autorem jedné recenze, kde vozidlo označuje jako "Městský pohodář". Vozidlo má velmi dobře vyladěné řízení, při jízdě po městě o motoru ani nevíte a dle palubního počítače se spotřeba pohybuje do 6 litrů. Tato spotřeba je nejspíš důsledkem dobrého odstupňování rychlostí uvedené CVT převodovky. Na můj vkus se mi zdá, že otáčky při běžné jízdě po městě se pohybují strašně moc nízko (při 50 km/h) se otáčky pohybují v rozmezí 1200 - 1300 otáček za minutu. Nicméně uvedený model má možnost přepnout převodovku do manuálního režimu a převodové stupně řadit tzv. pádly umístěnými pod volantem. Zapomněl jsem se zmínit, že převodovka disponuje celkem 7 převodovými stupni. Opakem je pak jízda s vozidlem mimo město. Při rychlosti do 90km/h je vše v pořádku, ale při rychlosti na dálnici a rychlosti okolo 130 km/h je hluk od motoru v kabině vozidla podstatně znát. Spotřeba se dle palubního počítače při této rychlosti jízdy pohybuje okolo 7 litrů. Otázkou je zda tento stav je setrvalý a motor si časem více nesedne a hluk bude v kabině snesitelnější. Kolega, který má stejný model HR-V s CVT převodovkou mi říkal, že po ujetí asi 6000 km se motor podstatně zklidnil.
Uvedený model by měl být oproti předchozí verzi lépe odhlučněný a to použitím kvalitnějších materiálů a systémem aktivního potlačení hluku ANC (Active Noise Cancellation). Systém sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi.
Dalším zajímavým prvkem odhlučnění, kterého jsem si všiml, když jsem měl auto na rampě je kobercová hmota o tloušťce asi 5 mm, připevněná plastovými nýty na spodní části vozidla. Mám jen trochu obavy, aby kobercová hmota nedržela v sobě vlhkost a neurychlila tak korozi vozidla.
O vozidle se dále již nebudu rozepisovat.
Perfektní a obsáhlou recenzi tu má napsanou uživatel "Jopíno" a ikdyž má předfaceliftový model, až tak moc rozdílů mezi těmito modely zde není...vyjma uvedené CVT převodovky...

Silné stránky

pohodlné sedačky, prostorný interiér, kvalitní zpracování interiéru, výborný výhled vlevo ze strany řidiče...srovnávám s Opel Meriva B
Vzadu dostatek místa i pro osoby vyššího vzrůstu, nízká spotřeba (ve městě 5,8 litrů),

Slabé stránky

přední parkovací senzory jsou málo citlivé a zvuk pípání není moc slyšet...Drahé doplňkové příslušenství - řeším nákupem v Číně...

slabé osvětlení prostoru za autem při couvání, zadní kamera má malé rozlišení, takže v noci moc kvalitní obraz nečekejte. Výměna žárovek pro zpětný chod za žárovky cree Led 7W trochu problém vyřešila...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím žádné, garanční prohlídka bude až po roce...doufám, že žádné nebudou....vzhledem k okolnostem, kdy vozidlo jezdí v běžných rychlostech na velice nízké otáčky...např. při 50 v obci otáčky mírně nad 1000 ot. za minutu...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

prodejce Honda Ostrava - příjemné vystupování prodejce....

 


Další vozy značky Honda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím si nemám na co stěžovat...

praktičnost
10
prostornost
10

dostatek prostoru jak na pozici řidiče i spolujezdce a rovněž vzadu dostatek místa pro osoby většího vzrůstu... Do vozidla se velmi dobře nastupuje...

jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Dávám pět hvězdiček, pohodlný interiér, dobře tvarované sedačky. Ve srovnáním s OA Opel Meriva B, která je větší, se mi jeví HR-V vnitřním prostorem daleko pohodlnější...

provozní náklady
9
náhradní díly
5

na vozidle zatím žádná porucha, ale doplňkové příslušenství je drahé - řeším nákupy z Číny...

výkon motoru
10

pro mne dostačující, většinou jezdím po městě...V recenzích se píše, že na delší trasy vozidlo není stavěné a že při vyšších otáčkách je vozidlo hlučné, má vysavačový efekt a autu se moc nechce...trochu zarážející pro mne jsou velice nízké otáčky motoru..

spotřeba
9

přes léto spotřeba cca 5,7 - 6 litrů a v zimě cca 7 - 8 litrů...

hlučnost motoru
8

hlučnost díky CVT převodovce vyšší pouze při jízdě po dálnici, ale při jízdě v obci motor moc není slyšet...

kvalita sedadel
9

sedadla hodnotím jako pohodlaná i při jízdě na delší vzdálenost...

brzdy
10

tak akorát s pozvolným nástupem...

zavazadlový prostor
10

pro dva lidi dostačující, pro rodinu by nejspíše něco málo chybělo... výhoda dalšího prostoru pod víkem, pokud s sebou nevozíte rezervní pneumatiku. Mám sjednanou plnou asistenci, jak u Hondy, tak u své pojišťovny....






Blesk.cz

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim napálila pokutu! Protiprávně, vzkazuje Ombudsman Blesku

Kvůli koronaviru zrušili dovolenou, cestovka jim…

Plán zněl jasně: Sbalit vnučky a vyrazit s nimi k moři. To si řekli manželé Jan (80) a Alena (72) Melicharovi z…

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou lesního muže i údolím peřejí Doubravy

Tak do toho šlápni! 5 tipů na pěší túry: Stezkou…

Opět můžeme cestovat volně po republice. Pokud vás doma už svrbí nohy, vyrazte na nějakou pěší túru. Ve…

 

iSport.cz

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa! Poradily si se Švýcarskem

Házenkářky slaví postup na mistrovství světa!…

České házenkářky postoupily na prosincové mistrovství světa ve Španělsku. Svěřenkyně trenéra Jana Bašného…

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc rostou, Stanciu tolik ne

Rozbor cen hvězd Slavie: Provod a Zima nejvíc…

Tažení Slavie do čtvrtfinále Evropské ligy nezůstalo bez odezvy ani na renomovaném serveru Transfermarkt.de,…

 

Reflex.cz

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr, pochlubil se Hamáček, který žije ve špionážním thrilleru

Má cesta do Moskvy byl geniální zastírací manévr,…

Předseda ČSSD Jan Hamáček není jen obyčejný vicepremiér a ministr. To ne. Je to totiž geniální stratég na poli…

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Co se děje na Hradě? Je tam ticho a pyžámkový týden

Taky pořád přemýšlíte nad tím, co Hradu a hlavně našemu prezidentovi trvá tak dlouho, že nemůže vydat vyjádření…