Recenze

9 Majitel

Citroën C4

9.52 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C4, foto 1 Citroën C4, foto 2 Citroën C4, foto 3 Citroën C4, foto 4 Citroën C4, foto 5 Citroën C4, foto 6 Citroën C4, foto 7 Citroën C4, foto 8
Citroën C4, foto 9 Citroën C4, foto 10 Citroën C4, foto 11 Citroën C4, foto 12 Citroën C4, foto 13 Citroën C4, foto 14 Citroën C4, foto 15 Citroën C4, foto 16 Citroën C4, foto 17 Citroën C4, foto 18 Citroën C4, foto 19 Citroën C4, foto 20 Citroën C4, foto 21 Citroën C4, foto 22 Citroën C4, foto 23 Citroën C4, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Citrón Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:145000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 82 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.3 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.2

Popis vozu

Jak to všechno začalo…

Po té co jsem oslavil své 18. narozeniny a dostal svůj řidičský průkaz jsem dlouho neměl své auto a musel sem jezdit rodinou Kiou cee´d SW, kterou sem však měl půjčenou jen sem tam. Avšak náhoda mi nahrála do karet a když si má teta kupovala své další auto své staré se mi rozhodla věnovat. Této nabídce jsem nemohl odolat, neboť mít svůj vlastní automobil je skvělé. Mým autem se tedy na dva roky stal Peugeot 106 1.0 33kW. Na zaučení a různé „blbinky“ je to dle mého názoru skvělé auto. S tímto autem jsem byl spokojený (pár fotek ve fotogalerii  ) avšak po zkušenosti na D1 a po té co jsem odešel na školu do Brna, což znamenalo, že jízda po D1 bude asi moje nejčastější jsem usoudil, že na dálnici to není zrovna ideální auto a tak jsem začal shánět finance na nové vozidlo. Jako student na Univerzitě Obrany jsem byl schopen z platu něco ušetřit a bezúročnou půjčkou mi též pomohla mamka, a tak jsem začal pokukovat po nabídkách na internetu.

Výběr vozu…

S přítelkyní jsme se dlouho dohadovali, jak by asi měl náš budoucí vůz vypadat. Co se karoserie týče, shodli jsme se na tom, že nejlepší bude hatchback nebo něco takového. Když se teď kouknu na množství zavazadel, které vozíme měli jsme zvolit kombi :D. Rozhodovali jsme se tedy mezi auty jako Citroen C4, Ford Focus II, Fiat Stilo. Nakonec z tohoto výběru vyšel nejlépe právě Citroen a to především díky výbavě která byla v rámci našich finančních možností velmi dobrá. Na různých inzertních webech je velké množství 1.4ek ale dle recenzi to není velmi živý motor a při našem vyšším ročním nájezdu především po dálnicích nám byl doporučen motor 1.6 HDI 80kW.

Dovoz…

Jelikož máme známého, který vozí auta z Německa tak jsme využili jeho služeb a poté co jsme na webu našli našeho „favorita(C4ku) :D“ jsem si vzal ve škole dovolenou a jeli jsme pro naše auto rovnou do Drážďan. Tedy jen asi 100km od mého bydliště, tudíž jsem ani nemusel platit moc peněz za cestu. Nákup v Německu se nám tedy vyplatil.

První setkání…

Když jsme dorazili na místo, kde bylo auto zaparkováno bylo asi – 10°C a auto leželo pod vrstvou sněhu. Prodejce však byl ochotný a ometl nám naše (v té době ještě jeho) auto. Prohlédli jsme si ho a byli jsme nadšení. Na živo vypadalo ještě lépe než na fotkách. Protože auto bylo přivezeno do autobazaru ještě na podzim stálo zde na letních pneumatikách. Zimní byly v kufru a prodejce nám Citróna ochotně přezul a připravil na testovací jízdu. Auto se ukázalo ve velmi dobrém stavu i když je poznat, že není nové. Především je to vidět na škrábancích v plastových dílech interiéru. Auto jsme tedy zaplatili a po sepsání smlouvy jsme jeli rovnou domů.

Výbava…

Auto má opravdu bohatou výbavu. Podobnou si pamatuju z rodinného Volva S40, kterého jsme vlastnily před Kiou. Výbava:
- Xenonové světlomety s natáčením do zatáček
- Parkovací senzory
- Světelný a dešťový senzor
- Denní led světla
- Automatická dvou zónová klimatizace
- Tempomat
- Palubní počítač
- Nezávislé topení
- A mnoho dalšího …

Vzhled vozu…

Citroen tímto vozem opravdu trefil do černého, neboť design a obzvlášť u karoserie typu coupe je podle mě velmi zdařilý. Především záď vozu je velmi atraktivní. Dveře jsou velmi velké, což není vhodné třeba na parkovišti. Zadní stěrač je spíše k smíchu než k užitku a kvůli dělenému zadnímu sklu je výhled dozadu opravdu špatný. Rozdělení je navíc přesně v místě, kde byste čekali světlomety za vámi jedoucího automobilu.

Interiér…

Je velmi kontroverzní. Na fotkách nevypadá moc pěkně, především u verze s manualní klimatizací. U automatické je to lepší. Tachometr je uprostřed, kde je rychlost spolu s s ostatními informacemi (dojezd, teplota, palivometr) zobrazována digitálně. Někomu se toto řešení nemusí zdát dobré podle mě je jde o dobré řešení. Volant s pevným středem je též krásný designový prvek a kdo tvrdí, že se o to může zachytávat rukáv asi v autě nikdy neseděl, neboť nevím co by musel mít na sobě aby se rukáv zachytl. Okno je velmi daleko od pozice řidiče a auto tak působí dojmem „Raketoplánu“ . Přístup na zadní sedačky je díky širokým dveřím snadný. Kufr je občas docela malý avšak po většině času je dostačující.

Jízda...

Jízda je velmi komfortní a tichá (po zahřátí motoru) což je však podmíněno dobrou kvalitou silnice. Na D1 je znát že podvozek je tvrdší ale dá se to přežít. Do zatáček auto drží pěkně, ale na limitu jsem ještě jet nezkoušel, neboť se s autem teprve sžívám. Výkon motoru je pro mé potřeby tak akorát (je znát přechod z 33 na 80kW :D ) Převodovka je sice francouzská a není to ta pěkná cvakačka jako má KIA ale mě se s ní jezdí dobře… Během našich cest jsme se se spotřebou dostali na 5,2l/100km což je podle mě dobrý výsledek. Uvidíme v létě jestli se spotřeba sníží nebo zůstane.

Silné stránky

nadčasový design
výkonný motor
pevný střed volantu
xenonové světlomety
digitální tachometr (ukazuje přesně)
kvalitní audio
spotřeba
bezpečnost

Slabé stránky

tvrdší podvozek
gumová převodovka
občas menší kufr
před zahřátím hlučnost motoru
výhled dozadu
radio bez podpory MP3

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

servisák je mamky známý, takže žádné problémy . Po dovozu jsme vyměnily všechny filtry a náplně.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

zkušenosti v s prodejcem v Radebeulu vedle Drážďan jsou velmi kladné. Prodejce byl velmi ochotný při převádění auta. Před koupí nám řekl že jsou na autě optické vady, které však pomalu nejsou ani vidět. Byl opravdu férový a na auto nám dal sice malou ale alspon nejakou slevu

 

Novinky v recenzi

13.3.2013 16:49

první servis

D1 ka se podepsala na pružinách :( .. jedna to nevydržela a praskla .. výměna v servise proběhla naštěstí v pořádku ted už jezdíme na nových a celá výměna spolu s ložisky a prací vyšla na 6 tisíc korun :(


Další vozy Citroën C4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím si nemůžu stěžovat

praktičnost
8

je to přece jen kupé takže 5 lidí pojede jen těžko zavazadel moc neuveze ale jinak je bezchybné

prostornost
10

na předních sedačkách je moře místa, a vzadu je ho tak akorát pokud je řidič menšího vzrůstu

jízdní vlastnosti
8

drží dobře a pokud je kvalitní silnice není nic cítit. Na českých tankodromech je to horší

jízdní komfort
10

díky výbavě a odhlučnění je cestování radost

provozní náklady
8

Dokázal bych si představit i nižší ale napočítám-li nutné první finance po koupi ojetiny jsou na rozumné úrovni

náhradní díly
8

tak už můžu posoudit :) .. není to nejlevnejsí

výkon motoru
10

po přechodu z 33kW se mi zdá že to motor nemá limit :D .. pro mně výborný

spotřeba
9

spotřena 5,2 při město/dálnice/ okrsky = 40/40/20% je krásný výsledek

hlučnost motoru
10

před zahřátím traktor jako všechny nafťáky, po zahřátí ani není poznat že běží

kvalita sedadel
8

příjemný materiál, kvalitní boční vedení, a tvrdost akorát. Horší je akorat jejich čištění

brzdy
9

zatím nevím jak se chovají v limitních situacích ale ve městě a na dálnici brzdí výborně

zavazadlový prostor
8

dostačující po většinu času .. hold to není Octavie combi :D :D






Blesk.cz

Drtivé vítězství a rychle pryč z EU. Johnson s milenkou slaví triumf, soupeře potupil

Drtivé vítězství a rychle pryč z EU. Johnson s…

Předčasné britské volby mají dle odhadů naprosto jasného vítěze. Premiér Boris Johnson dotáhl konzervativce k…

Instagram zrušil lajky. Pokud vám chybí, můžete je opět zviditelnit doplňkem

Instagram zrušil lajky. Pokud vám chybí, můžete je…

Na Instagramu se nedávno odhodlali zrušit zobrazování počtu reakcí u příspěvků. Na rozdíl od Facebooku to na…

 

iSport.cz

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít bulharský Razgrad

Další Vrbova štace? Žádný Baník či Sparta, má vzít…

O tom, že Pavel Vrba v neděli po zápase s Teplicemi ukončí svou druhou úspěšnou plzeňskou éru, už iSport.cz…

Mrazivé přiznání tenistky. Bojuju s rakovinou, řekla italská legenda

Mrazivé přiznání tenistky. Bojuju s rakovinou, řekla…

Tenistka Francesca Schiavoneová, jež vloni před US Open ukončila kariéru, bojuje s rakovinou. První italská…

 

Reflex.cz

Univerzita v Brně odborně zkoumá porno. Jakou uhlíkovou stopu zanechává sex?

Univerzita v Brně odborně zkoumá porno. Jakou…

Pokud ještě něco nevíme o pornografii, tak nám to brzy objeví Masarykova univerzita v Brně. Renomovaná škola…

Samopal na zadku a maskování místo make-upu. Podívejte se na nejkrásnější české vojačky

Samopal na zadku a maskování místo make-upu.…

Jsou krásné, nebezpečné a dobře trénované. To jsou ženy v uniformě, které se rády fotí na Instagram. Kromě…