Recenze

MDP (muž 35 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Renault Mégane Generation 1,6 16V 81KW

9.04 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Soptík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:95000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 151 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 370 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

V létě 2010 se rodinná rada rozhodla, že budeme potřebovat ještě jedno auto a než kupovat něco z bazaru, rozhodl jsem se, že Fabii, „šemíka“ – recenze zde na MACZ, přenechám sestřičce a koupím něco nového. Původně jsem nechtěl nic extra. Jezdím teď převážně jen po městě a jednou za měsíc nějaké delší cesta. Auto stojí v Brně před domem na nehlídaném parkovišti a já auto potřebuji parkovat kamkoliv se pohnu. Takže žádný luxus. Můj první kandidát byla Fabie 1,2 TSI… když jsem však zjistil kolik za ní chtěli – s mojí výbavou asi 270tkč za krátkou (TSI classic start 63KW + klima + tempomat ... a díra místo kastlíku v palubce k tomu), tak jsem řekl, že do toho nejdu. Chtěl jsem jednou okusit něco jiného než škodovku. Hledal jsem v levnějších vodách Sandera a Thalie.

Už jsem byl skoro rozhodnut Pro Thalii 1,2 16V v prostřední výbavě za bratru 190tkč na leasing, když jsem zjistil, že Renault má model Megane Generation za 249.900,- při nákupu na leasing a 5 let/ 100 000km záruky k tomu. Jal jsem se tedy procházet co to obnáší a byl jsem překvapen - 6 bagů, ABS, klimatizaci, tempomat, omezovač rychlosti, el. okna vpředu, dálkový centrál, plnohodnotnou rezervu a vcelku fajn 81KW 1,6 16V motor. Dnes, po větším seznámení s renaulty, bych byl raději za 74 KW variantu bez přesuvníku, ale bohužel nebylo na výběr.

Nákup proběhl naprosto v pohodě v Renault Vysočina. Prodejce byl velmi příjemný a přihodil autorádio s ovládáním pod volantem. Dokoupil jsem ještě zámek řazení (u Renaultu možná paranoia, ale jistota je jistota :-) )

Provoz:
S Meganem jsem zatím najel 13tkm a jsem s autem jako s celkem spokojen. První kilometry to byl pro mě velký nezvyk. Hlavně snadnost s jakou se auto ovládá. Točení volantem jde opravdu fantasticky a skoro kamkoliv přesednu, mám pocit, že auto má píchlá kola. To je pro mě velmi důležité vzhledem k určité zdravotní indispozici. S autem jezdím převážně po Brně a okolí a jednou za měsíc na návštěvu na rodnou vysočinu. Spotřeba po městě se drží kolem 7,8l/100km v létě a 8,3l/100km v zimě. Jezdím trasy převážně pod 5km i několikrát za den. Při cestách po dálnici držím tempo 140km/h podle tachometru. Otáčky na 5. Stupeň v tu dobu dosahují těsně pod 4000ot a do maxima ještě téměř 2500ot zbývá. Spotřeba se v tu dobu drží na 8-8,5 podle počasí a sklonu dálnice. Na rovině by se hodila 6tka, ale vzhledem k tomu, že auto u mě není dálniční dostavník, mi je to celkem jedno. Navíc u 6st. převodovky Meganu III pro motor 1,6 16V je 6tka téměř stejně dlouhá jako tady 5ka. Ničemu se tedy nepomůže, jen člověk řadí a řadí a řadí. Maximální rychlost jsem netestoval. Je to přes 180km/h a nechci přijít o papíry. Do 165km/h to zrychluje velmi slušně (165 jede na 4ku) a víc v praxi nepotřebuji. Mimo město se mi daří dostávat spotřebu blízko 6 litrům a dojezd je 60l nádrž je v tu dobu opravdu příjemný.

Silné stránky

Silnou stránkou Meganu je snadnost ovládání při jízdě po městě. Jeho prostornost na předních sedadlech. Slušný kufr kolem 370l s dobrou přístupností a poměr cena/výkon, který dostanete. Dnes bych váhal nad i30 tricolor, ale tehdy nic takového v nabídce nebylo.

Slabé stránky

- Řazení rozhodně nejde tak snadno a přesně jako ve Fabii. Zde je znát stále velký rozdíl mezi němci a francouzskou školou. Slyšel jsem, že 6st. Převodovka je přesnější a jde snáze. Nevím. Nejel jsem, nehodnotím.

- Dále je to mizerný tah motoru mezi 2000-3000ot. 81KW byste mu rozhodně nehádali. Někdy mi připadá, že v těchto otáčkách jela snad Fabie s HTPčkem lépe. Naopak nad 4000ot už ale táhne krásně a předjíždění na 3ku z 80 – 130km/h je opravdu svižné.

- Poslední zápor je hlučnost této 1,6ky od renaultu. Motor opravdu není nejtišší a je na něm znát, že to není žádný mladík. Když porovnám s 1,2 TSI nebo 1,4 TCe je to jasně patrné. Po městě to ale nevadí. Málokdy jdu přes 2500ot (55km/h = 2500ot na 3st.) a tak mi na tom moc nesejde.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisní prohlídka i oprava zámku dveří v Humpolci u Renaultu proběhla naprosto bez komplikací. Spokojenost.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nákup v Renault Vysočina problehl naprosto korektně. Dostal jsem k vozu autoradio v hodnotě 8100kč dle ceníku zdrama.

 

Novinky v recenzi

4.1.2020 16:18

Aktualizace po 9 letech provozu

Za 9 a půl roku jsme najezdili necelých 100tkm. Auto nikdy nepotřebovalo odtah a vždy dojelo do cíle cesty. Po 6 letech jsem vyměnil rozvody s vodní pumpou a svíčky (10.900Kč) a letos byla potřeba vyměnit spojka. 100tkm provozovaných v kolonách města jí neudělalo dobře. Ještě neprokluzovala, ale rozjezd nebyl hladký. Dal jsem kompletní set a i s prací v autorizáku to vyšlo na 13.000Kč. Musím říct, že nová spojka je podstatně lepší, než byla ta stará už od výroby. Destičky vydrželi 90tkm a kotouče jsou stále původní ve slušném stavu. Baterii jsem měnil po 5 letech preventivně, ale stále testem prošla. Auto má minimum elektroniky a vystačí si s malou 50Ah. Štve mě kompresor klimatizace, při jeho sepnutí je to pocit jako by mi za auto dali vlek. Na dálnici je to díky krátké převodovce v pohodě a poznat to moc není, ale na okresce při klidné jízdě v nízkých otáčkách a hlavně ve městě to vadí značně. Celkově jsem ale s autem zatím spokojen a plánuji si ho ještě 3 roky nechat, než došetřím na nové.

Spotřeba vysledovaná za roky provozu – jezdím na celoroční pneu 205/65/15 je následující:
Město: 8.1l/100km
Okresky na pohodu podle předpisů: 6.2l/100km
Dálnice 130km/h v době oprav D1, kdy jsou úseky s 80tkou je za 6.5l/100km
Dálnice v zimě, když nejsou uzavírky a při rychlosti 145-150km/h je 8.6l/100
Dlouhodobá se drží kolem 7.1l/100km

22.11.2013 17:04

Zkušenosti po více než 3 letech

Za 3,5 roku s Meganem zatím nejsou žádné vážnější potíže. Jediný neplánovaný servis byla výměna zámku v kufru v záruce, vyměněno v podstatě na počkání za 2 hodiny. Spotřeba dlouhodobě podle lístků za posledních 20 000km je 7,1l/100 s provozem 50% město a trasy do 10km, zbytek dálnice a okresky. Využívám vždy maximální povolenou rychlost, nerad se loudám.

Hodně chválím pohodlný podvozek na balónových kolech 205/65 R15, která pomohou přežít nástrahy našich "kvalitně" udržovaných okresních silnic.

Nedávno jsem také otestoval výměnu žárovek v obou předních světlometech a rozhodně je to pokrok, s trochou umu se dá žárovka vyměnit za 5-7 minut a ani se člověk moc neumaže. Oproti předchozímu modelu s výměnou přes podběh, je tohle už skoro perfektní.

23.8.2011 13:38

Rychlost na jednotlivé stupně

Na soukromé letištní ploše :-) otestováno:
1čka ... 55km/h při 6300ot
2ka ..... 90km/h při 6300ot
3ka ..... 130km/h při 6300ot
4ka .... 175km/h při 6300ot

Rychlosti jsou tachometrové, na 5ku by to teoreticky jelo 220km/h tacho při 6300ot, ale to s 81KW jaksi nejde. Po rovině je max. kolem 190-195km/h což odpovídá 185km/h v techničáku.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím nemělo žádnou závadu která by ho zastavila, ale od auta s 40tkm na tachometru to očekávám.

praktičnost
9

Klasické auto nižší střední třídy, dá se používat jako rodinné

prostornost
9

Ten jeden bod má za přeci jen méně místa na zadních sedačkách.

jízdní vlastnosti
8

Zadní náprava má svá omezení, ale vzhledem k zaměření vozu v tom nevidím problém.

jízdní komfort
9

Velice dobře překonává přejezdy, výmoly atd.. pomáhají pneu 205/65 R15

provozní náklady
9
náhradní díly
7
výkon motoru
7

Výkon motoru je dostatečný, ale hodila by se větší pružnost a zátah kolem 2-3t ot... 1,6tka v i30 se chová lépe.

spotřeba
8

Mohla by být o něco nižší mimo město, kdy se prostě pod 6 nedostanu. Naopak ve městě je dobrá.

hlučnost motoru
6

Nad 3000ot je motor vcelku hlučný. Pokud chci opravdu tichou jízdu, musím se smířit s držením 110km/h .. ale je pravda že i30tka na dálnici nebyla o moc tišší (ještě 5st. převodovka)

kvalita sedadel
8
brzdy
10

Velmi ostré. Po přesednutí z Fabie jsem několikrát mále políbil čelní sklo.

zavazadlový prostor
9

370l na tuto třídu není špatná hodnota.






Blesk.cz

Šestimetrový žralok bílý chtěl sežrat posádku malé lodi: Kroužil kolem a číhal na ni!

Šestimetrový žralok bílý chtěl sežrat posádku malé…

Posádce menší lodi plující u italského ostrova Lampedusa pořádně stoupl adrenalin, když si na hladině všimla…

Hubená Viki z MasterChefa šokovala v show kily navíc: Mohl za to drsný rozchod!

Hubená Viki z MasterChefa šokovala v show kily…

Celý život byla amatérská kuchařka Viktorie Hrazdílková (25) štíhlá a věnovala se sportu. Aby ne, když její otec…

 

iSport.cz

Guľu těšil výkon: Chlapcům chutnal fotbal. Na Čermáka jsme nároční

Guľu těšil výkon: Chlapcům chutnal fotbal. Na…

Po zápase se desítky plzeňských fanoušků nahrnuly k hlavnímu vchodu Doosan Areny. Zmasakrování Mladé Boleslavi…

SESTŘIH: Slavia – Jablonec 5:0. Jasná záležitost, zářili Stanciu s Teclem

SESTŘIH: Slavia – Jablonec 5:0. Jasná záležitost,…

Lepší odpověď na triumf Plzně nad Mladou Boleslaví (7:1) si nemohla připravit. Slavia v Edenu naprosto přehrála…

 

Reflex.cz

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí originální znělky v podobě klasických děl i lidových písniček

Utichly tóny na kolejích. Proč z nádraží mizí…

Majestátní tóny Vyšehradu v Praze, rozverná melodie K Budějicům cesta v Českých Budějovicích nebo lidovka My…

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl medvědovi díky otcově radě

Děsivé setkání a učebnicové chování. Malý kluk unikl…

"Pozor, jde za tebou medvěd, zůstaň v klidu. Neotáčej se!" Tohle rozhodně nikdy nechcete slyšet, natož zažít.…